icon

Absolutne nesuhlasim s tym,aby odchod zien do dochodku sa riadil poctom deti. Preco by mali ženy s viacerymi detmi mat výhodu??? Ved pri kazdom dietati boli predsa vzdy doma,na materskej, zatial co bezdetna zena, neplodna zena,zena nematka z vlastneho presvedčenia robila nonstop cely cas bez materskej prestavky. A tie co stravili napr aj 10rokov na materskej maju odist do dôchodku skor?!? Akoze preco??? 🤔😠

avatar

No lebo tie deti budu platit dane a odvody na tu matku. Chapes?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Napriklad preto, ze nematka pride domov a ma pokoj, pokial matka sa uci s detmi, stara sa o ne (nielen pocas materskej). Moja mama velakrat pri nas prebdela noc a rano sla do roboty....

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

pretoze spravili nieco pre spolocnost, lebo vychovali niekoho, kto zaraba na ich dochodok, pretoze po materskej pracovali v praci aj doma...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

aj kedysi to tak bolo a nie davno, a nikto sa tomu necudoval.
A aspon ked isli zeny skor do dochodu, vedeli ako babky v pripade potreby poriesit vnucence, ked rodicia nemohli a museli do prace.
Teraz ani neni komu deti dat, lebo baby a dedkovia su este v praci.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ale ved si majte aj 10deti. Nikto vas nenuti. A ked ich mate ,tak predsa rátate s pivinnostami navyse. A co zeny,ktore chu mat deti a nemozu?? Predo by mali byt diskriminovane???

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

ono je to myslene,asi tak,ze maju zvysenu starostlivost pri vacsom pocte deti...su unavenejsie a vycerpanejsie...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ja mam na to iny pohlad. Cim viac deti prinesiem na tento svet, tak o to viac ludi bude robit na moj dochodik. Bolo to tak, myslim ze to bolo dobre. Ako materska je pohodicka ? Nemyslim si. Je to zasluzene

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Pretoze,vychovavaju danovych poplatnikov tych co budu robit mozno aj na tvoj dochodok a ked si myslis,ze tie zeny nic nerobia ked su na materskej tak sa mylis ja som tiez nebola cele tri roky doma s detmi a to mam tri

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@kulinan a to ze si ty neprispela prácou pocas materskych je ok??

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo toto je take sebecke...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Uz aj to zavidite??? Adoptujte si ;)

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka ja netvrdim ze na materskej maju dovolenku. Tiez som odisla od ročného diatata nazad do práce lebo som musela. A doma to bol zaberak. Ale odvtedy vkuse robim. Zatial co niektore rovesnicky boli a su pocas celej tej doby LEN doma.aj tych 10rokov.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Nemôžeš mát druhé dieťa a to v tebe budí tu neprajnost?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ale za to ze niektore nemozu mat deti my co mame nemozeme😥je mi luto tych zien tiez som bola skoro jedna z nich

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ty musis byt strasne zatrpknuta osoba....

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Pekne si to napísala. Ja som tiež dnes s otcom o tom polemizovala, nie každá žena môže mať deti,alebo viac detí.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@lajva to nieje neprajnost, to je triezvy pohlad na situaciu. Tiez som unavena z prace, a aj kopa inych zien aj nematiek. A tie budu robit dlhsie.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo vies kolko zien nikdy nerobilo a nerobi? A budu mat lepsi dochodok ako my, co robime?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

kazdy porod je pre telo narocny a telo sa opotrebovava rychlejsie preto pri pocte deti ale samozrejme ide aj o to ze dieta treba vychovat a tie ostane dovody mozno tiez su zohladnene ale potom nahradna matka a matka co adoptovala by sa ratala tiez a to sa tusim nerata takze pojde asi o toto podla mojho nazoru

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@katarinaz123 ale ved zena rata s tym "opotrebovanim" ked chce deti. Na o ich ma ked nevladze??

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo neprispela kam ? Prvu matersku som pracovala od roka a pol a druhu od pol roka. Ak by ta zaujimalo. Zavidis babam co su doma ? Smutne. Ak si to mozu dovolit. Strasna zlost a zavist z tvojich slov ide,prepac

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Co si to tak beriete k srdcu viacere? A co ked sa nad tym pozastavila? Ze nemoze mat druhe tak je neprajna? Boze fuj..
Ja mam rovnaky nazor,mala by byt rovnocennost. Hlavne to vidim aj takto v mojom okoli kolke naozaj kaslu na deti, spravia si ich len aby do roboty nemuseli a este aj do dochodku skor pojdu. Ako je mi to kvazi šum a fuk ale zvlastne

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Co tak drzat spolu? Matky? Rodiny? Stat? Preto sme na tom ako sme....zavidime aj roky do dochodku.total hanba .

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ved aj teraz je to tak..odchadza sa do dochodku skor v zavislosti od poctu deti...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

a iba zena co neporodila a nema deti moze povedat ze matka oddychuje doma s dietatom teraz mojej idu zuby mesiac a pol ku nej v noci vstanem 30 razy ak toto je oddychovanie ...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Desať rokov doma😂😂Máme 4 deti a nikdy som nebola viac ako dva roky doma a aj doma som pracovala pomimo síce málo ale niečo áno.. a úprimne si myslím že každé tehotenstvo a kojenie telo ženy zdravotné poznačí vidím sama na sebe... Nedá sa ťahať donekonečna.. a nás budú vo veľkom okupovať ešte vnucata😂A aby som nebola úplne od témy - priplácať si na súkromný dôchodok má možnosť každý. Môžeš ísť do dôchodku aj v 60ke. Ja to tak plánujem a štátom sa teda riadiť nebudem. Radšej priskrtim teraz a odkladam.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@ivik4 DAKUJEM. Konecne to niekto pochopil...co som tym chcela povedať ,😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo neprispela pracou pocas materskych??? kks zena... najdolezitejsia " praca" zeny je mat a vychovat dieta..dieta potrebuje matku najma pocas prvych rokov zivota..to ze ty to tak nevidis je tvoja vec...vsak aj ty si mohla doma "nic nerobit" tak nezavid

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@katarinaz123 ja som nikde nenapisala ze materska je oddych a dovolenka. Citaj poriadne. Mat dieta je zaberak. Ale kazda zena s tym musí rátať ked deti chcela. Tak prečo by mala mat výhodu?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo niekedy to bolo,ze zeny sli podla deti do dochodku a nikomu to nevadilo ,zena co chodi do prace ma doma druhu sichtu ako ta co ich nema a poznam kopu co odkladali deti pre kariéru a potom ich nemohli mat alebo tazko

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Vies co, cim dalej citam tvoje rozvinute myslienky, zistujem, ze je skoda sa vyjadrovat. Argumenty neakceptujes a len gradujes. Skoda slusne vysvetlit. A este male pozastavenie - muzi prevazne tento fakt podporuju a ZENA ho zavrhne. Bodka. Konecna. Az tu raz bude zena zene rozumiet, bude tu fajn

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Dôchodkový systém, byt mal byť aj sociálny. To znamená,že nejaké veci aj kompenzuje,je sociálny k slabším a pod. Tak isto ako zdravotný systém, veď sú ľudia,čo neboli nikdy chorí a ich peniaze idú aj na tých,čo sú chorlavejsi.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

ako toto by som cakala ze povie chlap a nie zena a zelam ti nech sa ti narodi zdrave babatko,aby si mohla si porozmyslat ci skutocne ten oddych my matky o par mesiacov skor si nezasluzime nastastie moj chlap ked vidi ako musim kazdu noc vstavat by na toto ani nepomyslel

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 nemam čo závidieť. Mam jedno dieta,lebo na viac sa necitim. Lebo viem ake je to náročné. Takze nebudem cakat vyhody.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@katarinaz123 ale autorka ma dieta ved ona vie co znamena starat sa on

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ja som sa nad tým dnes zamýšľala, lebo moja švagriná je už 19 rokov doma, do roboty už nikdy nepôjde, má 3 deti, čiže do dôchodku pôjde skôr, ešte ho bude mať vyšší ako mnohé pracujúce matky. A pozrime sa na to zo strany muža, ktorý musí finančne zabezpečiť rodinu v čase, keď je žena doma a pôjde do dôchodku neskôr. Tiež vychoval a splodil daňového poplatníka...by the way, keď už sa tvárime ako spoločnosť, ktorá zrovnoprávňuje ženy a mužov...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Podla mna by aj muzi mali...moj muz sa rovnako stara o deti ako ja, jedine som ich vynosila a porodila, starame sa rovnako 🙂 on o to viac ze som 3 roky bola doma on na nas robil poobede sa staral o deti, aj v noci, prebaloval krmil, uci sa s nimi...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo tak necakaj chod rovno z roboty do hrobu

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@stastna17 s tymto tiez suhlasim ved aj ockovia sa staraju ,teda poriadny ockovia 😊😊😊

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Moja mamina nás mala sedem detí. S každým dieťaťom bola pol roka na MD a potom pracovala. Celý život drela. Ja mám k takým ženám úctu. Kto to neprežil, čo je to mať viac detí, starať sa o ne, ten nevie čo to obnáša.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo vies 99%zien nema deti aby cakalo vyhody..ale to nie kazdy chape

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Vy sa nad tymto rozculujete? Toto je uplne zbytocne riesit to si fakt myslite, ze sa dochodku aj dozijete? 👏👏👏

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Normálna vec....žena, ktorá má viac detí je opotrebovanejsia...To je jedno, že o tom vedela...ide o fyziologicky fakt, podľa mňa je to spravodlivé...Všade sa nájdu výnimky...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 nepochopila som to tvoje z roboty do hrobu....
@larsen ale nikto ju nenutil mat sedem. Musela s tym ratat,ze to bude náročné.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo no ze naco dochodok...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo prave ze cely tvoj pohlad na tuto situaciu je maximalne netriezvy a myslim ze si nepochopila nic z toho co ti tu viadcere mamicky pisu, tu nejde o unavu, ani o mstersku dovolenku, ani o prebdene noci... tu ide o to ze cim viac deti porodit tym viac das statu danovych poplatnikov...to je vsetko, ziadnu skrivodlivost k matkam co msju menej deti tam nehladsj ide iba o peniaze statu

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ja už len k tomu oddychu mamičky po 8h v práci.. povyzdvihuje deti.. nakúpi.. robí s nimi úlohy. Učí sa na testy.. dozoruje mladších.. upratuje čo rozhadzu.. navarí večeru..všetkých výkupe.. prezlečie.. dozrie na umyté zuby.. prečíta rozprávku.. a áno potom si SADNE. Aby o pár minut už vstala a šla skladať prádlo a pospratavat kuchyňu. Tebou citovaný žena "ktorá robila cely čas bez materskej prestávky" dôjde domov, zaleje si čaj a oddychuje ako dlho sa jej žiada.. porovnavas neporovnateľne. Materstvo nie je o bábätkách ale o práci na dvadsať rokov každý boží deň.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzi0911 😂😂😂👌🏻Schuti som sa zasmiala

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Veď to je život. A tento systém to akceptuje, tak to akceptuj aj ty alebo si urob aj ty viac detí.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@larsen ale ja nechcem viac detí ked viem zvazit,ze starat sa aj o jedno je naozaj narocna praca . Preto aj tie co ich maju viac predsa museli vediet do coho idu....

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo to že ty by si nezvládla viac detí nie je problém tých čo zvládajú tak im nezaviď alebo sa vzchop a máj aj ty ešte ďalšie

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@ivik4 nehnevaj sa otec sa nikdy nestara v takej miere ako matka... moje obe sa do 2rokov budili 10x za noc... naco by k nim vstaval muz ked som kojila? z roboty chodi o 6tej cize dojde ked uz veceraju a idu do postele pomaly...kazdy druhy vikend je v pohotovosti ak mu volaju musi robit..cize 95% som s detmi ja...a vacsina rodin tak funguje ze muz do nevidim v praci

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 ja sa nemam preco hnevat 😁 v pohode mas iny nazor

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@anjelicek26 ale veď to robim aj ja. Kazdy den. Na sto percent. Ale preo mam mat výhodu -moralnu- oproti nematke?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Tak to už nie je problém tých matiek, čo majú viac detí....

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@ivik4 no len pre mna je uplne od veci porovnavat otca a matku..uz len to tehotenstvo asi nie chlapov organizmus zatazuje

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@ddaassuullaa naa co uz len k tomuto napisat 🙂

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka uz nepouzivaj slovo "závidieť" ked ja nemam čo. Naozaj mi viac detí k stastiu nechyba. A ty sa prestan ľutovať,len prwto ze mas sedem deti ci kolko. Ved si ich chcela.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 a dokedy to tu budeme riesit? Ved nemozeme byt vsetky ako opicky s rovnakym nazorom, maj svoj mne je to naozaj jedno ja sa nebijem do prs

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Aj ja si myslim ze je to spravodlive aby sli skor!!!!a este by mali nanovo zaviest staromladenecku dan😊

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Omgod akoze to fakt taka blba otazka??????? A akoze skakat tu do matiek na koniku really ???!!!!!!!
Radsej si vymaz konto

Krasny den !

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Neviem nesledujem nejak tieto socialne balicky som tu a teraz neviem co bude zajtra nie tak este o par rokov ale niekde som zacula ze deti sa pocitali do urciteho roku narodenia takze nas to mozno obide pokial sa nieco nezmeni aspom tu nebude zavist ty mas 3ty pojdes prv je mi to fakt divne ze sa autorka zamysla nad tym.zavidite si uz aj deti to je fakt smutne

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Baby a čo tak vybojovať si skorší odchod do dôchodku jednoducho preto, že sme ženy? Nie pre to, že niektorá rodí a niektorá nie, ale preto že sme ženy, ktoré majú častokrát ďalšiu šichtu doma, ktoré by mali mať v spoločnosti prvoradé iné poslanie a nie byť ďalším lacným otrokom na pracovnom trhu, pretože ženy sú a vždy budú fyziologicky krehkejšej konštrukcie. Nemusí to byť povinnosť, ak niektorá chce a cíti sa na to môže pracovať dlhšie, ale prečo by nemohli mať všetky ženy možnosť odísť do dôchodku skôr ako muži? Prečo by sme mali makať furt tak ako chlapi, keď chlapi nie sme?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ja o tom pocujem prvykrat a tiez mi to pride trochu zvlastne. Za prve sa predpoklada ze vsetky deti sa hned zamestnaju a odvadzaju penuaze, co by bol teda ideal ale casto tomu tak nie a za druhe kludne moze byt matka jedneho dietata bez akejkolvek pomoci strhana viac ako matka 5 deti s napomocnou rodinou. Nezavidim, len ma to tiez zaskocilo. 😅

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@larsen moja mama mala 5 deti a viem o to obnasalo,mam kolegyne obidve maju 60jedna ma dve deti a druha bezdetna ta prva je viditelnejsie orobena ako ta druha co nemala rodinu

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ja mám jedno neviem kde si zobrala že ich mám sedem.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo a zamyslela si sa, kto bude robiť na tvoj dôchodok? Už teraz je to zlé, detí je málo. Nad tým sa zamysli a tiež sa nelutuj, že je ťažké vychovávať dieťa.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo A myslis, ze toto bola iniciativa viacdetnych matiek? Ved toto je iniciativa politikov, ktori potrebuju nahnat body. Pridu ini (ak sa teda ludia zobudia) a bude ina soc. politika. Takze myslim, ze uplne zbytocna burka v serbli.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka Veď to je individuálne...a u každého inak. Ja tiež nemám 7 detí len preto lebo ich mama mala toľko.
Každá zvládame životné situácie inak. Aj to je v poriadku...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@momalu to je najhoršie,ze matka zavidi matkam a to ktovie ci to vobec schvalia a ci sa napr.ja toho dozijem

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@monika15 ty ai vymaz. 😂

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo mozu si adoptovat a pojdu tiez na dochodok skor

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka sak toto ked vidim a pocujem aky mlady zomieraju tak sa snazim zit naplno a nie sa stresovat s odchodom do dochodku.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Prestante pouzivat slovo ZAVIST. 😉🙉 Ved tu ide len o iny nazor na vec. Hotovo. Milujte a mnozte sa 😜

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo jasne, ze vedeli a aj tak sli. Keby to kazda brala tak ako ty, ze sa necitili na viac, tak ma malo kto viac deti. Vies, je aj o obeti mat viac deti. Aj mne by bolo lepsie, kebyze mam doma len skolkara, ktory prespi celu noc, cez den je v skolke a ja v robote. Ked som si pocas druheho tehu spomenula, ze opet zacnu koliky, rast zubkou.... bolo mi do placu. Ale stoji to za to

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo neviem, ci nechapes alebo anschval nechces?.....aj teraz, aj v minulosti to tak bolo a vyslovene kvoli statu, cim viac deti, tym viac danovych popaltnikov........tak preco by nebola vyhoda pre ne?......vsak si aj ty urob viac deti amozes sit skor....tiez ti mozeme povedat, lebo moje deti napr. budu robit na dochodky tym, kt. deti nechcu.....pozeraj na to aj z druhej strany....

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@dskjhfdlkdjhl tebe sa ten serbel v cerajsi zalubil😀😀😀😀

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@momalu no, neviem sa od neho odputat😀asi preto, lebo my uz doma ziaden davn nemame😀

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Kazdopadne by sa tu isto nemalo pouzivat slovo ZAVIST lebo kazde dalsie dieta znamena raz tolko zodpovednosti, starostlivosti,starosti .. Ale aj radosti. Ale napr.ja by som to nechcela ani za pana boha ,tak si pojdem do dochodku radsej neskor 😂😂

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@sorciera24 ja velmi dobre chapem celu politicku aj ekonomickú situáciu a velmi dobre re chapem, ze viac deti=viac penazi. Ale zena s jednym alebo s piatimi detmi je vzdy len jedna mama a ma kooopu povinnosti. Tak kto rozhodne kto ich zvlada lepsie a kto horsie?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@dskjhfdlkdjhl to bolo tiez dobre vcera 😁😁😁😁lepsie jak komedia ten konik

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

A dasia vec,kolko je prípadov ze zena ktora ma vela deti sa ani nevie alebo nestíha starat a deri budu nezamestnani povalaci,a bude mat vyhodu oproti zene s jednym ktora vychova pracujuceho obcana.🤔

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo tu nikto nehovorí o zavisti len niekedy je lepsie si premysliet co napises lebo mozno to nemyslis zle tiez niekto co v zivote nerobil len ma deti si to nezaslúži

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ty neprajnicka, sere ta to ze si musela ist makat po roku, ze?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

no ja neviem ale co poznam zeny bez deti do dochodku sa velmi nehrnu .. asi preto ze doma prazdno a aspon tak su medzi ludmi ..

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

A my sme si boli pekne domka s detickami a ty si musela makat. Nuz kazdy ako si zariadi, ze jo

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo to je druha vec...ale dochodky idu z financi, zo statneho rozpoctu.... to yb sme sa museli na kopu veci pozerat tak, ze priznajme vacsiu matersku alebo rodicovsky tej, kt. sa lepsie stara...ha?....asi nie.....su to statne davky a stat moze svojou soc. politikou takto rozmyslat a ekdze neda viac penazi an dochodky, tak to zvyhodni takto......ale je to logicke, ze 3 deti napr. odvedu do statu viac ako ziadne, ze?.........(aj ekd ako pises, nemusia vsetky pracovat, mozu sa povalovat....)...ale pravdepodobnsot je tu vacsia....asi o to ide

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo mas jedno dieta aj od toho si odišla skor do práce aby si zarobila veeeela penazi tak si pekne odkladaj a mozes ist do dôchodku aj v 50.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo úplne vyblikavas skutočnosť že veľa normálnych pracujúcich ľudí sa o deti stará aj keď sú 3-4-5... A áno je to neskutočná makacka. Rovnako vie aj jedna "povalac" matka vychovať neschopného jedináčika. Je to len a len o ľuďoch.Ideme deťom príkladom.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo úplne vyblikavas skutočnosť že veľa normálnych pracujúcich ľudí sa o deti stará aj keď sú 3-4-5... A áno je to neskutočná makacka. Rovnako vie aj jedna "povalac" matka vychovať neschopného jedináčika. Je to len a len o ľuďoch.Ideme deťom príkladom.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo zdielam rovnaky nazor ako ty , ale tiez si myslim, ze zeny bx mali ist skor do dochodku bez ohladu na to, kolko maju deti ale preto, ze su zeny..a fakt nechapem vas zeny ze ste sa do nej takto pustili , bijete sa do prs kolko deti ste vychovali.. ale chovsnie niektorych rovna sa piata cenova, vy matky, mozte sa hanbit

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@sluchatka DAKUJEM. Dalsia co pochopila... 👍😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

nechapem co riesis medzi zenou co nema dieta a ma jedno dieta nieje velky rozdiel...a trvdit ze starat sa o jedno dieta je taka ista namaha ako starat sa o 4-5 je scestne

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Zeny je to smutne,ze si zavidime nedoprajeme nikomu nič a asi tak

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ale tak to je zasa kolko percent takych zien?uz by hadam aj stacilo....ako vies na 100%potvrdit ze Tvoje dieta bude pracovat?Mozes si to len priat ale nikdy nevies co sa moze stat..co ked nase deti alebo vnucence budu muset zrovna aj na tvoje dieta doplacat?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo a kde je tu ta Tvoja “rovnopravnost”?ked uz si taka spravodliva,ako vyriesis toto? Viacdetnej zene zavidis par mesiacov “vyhody” pri nastupe do dochodku a to,ze ak zarobis viac,odvedies viac do socky a zdravotky aj pre vsetkych povalacov,darmozracov a chronicke poberacky pridavkov a davok Ti neprekaza? Zasnem nad tym Tvojim postojom. Ked viac deti nechces,lebo sa na ne necitis,tak ta materska “dovolenka” asi bude vacsi zaberal ako ta Tvoja celozivotna praca,nie? V zivote by ma nenapadlo nejakej matke toto zavidiet alebo nedopriat...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@rebeka25 ale ved tu neide o to ci pracujem pri ročnom alebo pri trojrocnom. Tu ide o to, ze ci som matka jedneho alebo piatich tak vzdy mam materske povinnosti a ked je k tomu ak praca,tak je to rovnako narocne.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@sluchatka preco tu urazas niekoho koho nepoznas

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

A pozerate vobec na to, ze ked pojdete skor do dochodku , budete moct pomoct detom s vnucatami? Moja mama ma 4 deti, ma 57 a stale robi.ja ked mam chore deti a chce mi pomoct, abg ma hned po nastupe nevydrbali, musi ona brat dovolenku, stald hovori, zs keby bolo po starom, uz je doma.mozem robit, ona s detmi ostane rada miluje byt s nimi , to iste svokra....o 6 rokov mi bude na prd ze bude doma , uz budu samostatne.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Buďte reálne za 30 rokov tu záveje taký tajfún že tu nezostane skala na škále a táto debata je bezpredmetna. Je úplne choré pracovať nad 60 a viac. No reálne pozrite sa okolo seba na tých ľudí či sú fresh alebo unavení a chorí. A toto osočovanie žena na ženu slepicinec

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

A tu si este niekto mysli, ze dnesni 30-tnici budu mat nejaky dochodok od statu? Fakt nechapem, o com je tato hadka, ved si kazdy bude musiet nasporit, lebo tento stat (ak pojde takym Smerom ako doteraz), bude mat na tento ucel nula, nula nic.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@lenkamodrykonik uz niekoľkýkrát pisem nepouzivalte slova neprajnost a zavist ked ide len o iny nazor. A ano materska je zaberak,ale to s pribudajucim dietatom kazda zena musi predsa ratat.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo zena trosku to pocitaj ake mas meterske povinnosti ty a ake ma materske povinnosti ina zena co ma 5 deti..ty natries dva rozky na desiatu..ta druha natrie 10...ty operes jednu pracku ona pat...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo tak matka 5rich deti ma iste viac povinnosti ako matka jedneho...mam len dve a je to neporovnatelne oproti tomu ked som mala jedno..skola skolka kruzky kazdy den ...s jednym dietatom je leharo

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Ty si uplne zacyklena a omielas to iste bez ohladu na argumenty. Skoda energie s Tebou diskutovat.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@domoda
@zuzkat1 ale bolo ro vase slobidne rozhodnutie mat dalsie. Preco by ste mali cakat vybody? Deri ste chceli. Nikto vam ich nenanutil.😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@lenkamodrykonik ty si asi necitala všetky komenty..... Takže ano. S tebou niet o čom 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ja teraz predsa vobec nehovorim o vyhodach ..hovorim o tom ze si nenamyslaj ze mas take iste povinnosti ako matka 5tich deti

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ja necakam vyhody ja dalsie dieta nemozem mat inac by som ho uz mala..a nezavidim nikomu a toho pol roka mi urcite nezavidi bezdetna zena ...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 akoze chces porovnavat a tvrdit ze matka piatich deti je lepsi a sikovnejsi clovek ako matka jedneho??

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ty co tu skaces do viacdetnych matiek? Si myslis, ze to oni vymysleli? Zvolebnieva sa, tak vymyslaju, ako prilakat ovecky 🤣

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo nie sikovnejsia,ale vycerpanejsia😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo nie..tvrdim ze ma viac povinnosti nie ze je lepsia..o o by to chcelo citat s porozumenim a prestat prekrucat slova

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@domoda ale ved ani ja nezavidim. Ja tvrdim,ze kazda zena bez ohladu na deti by mala mat rovnakú vyhliadku do dochodku.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ešte nič neschválili a za30 rokov to môže ďalšia vláda zrušiť a budeme v ... Všetky

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo no v tvojom prípade určite, lebo ani jedna tu tak vehementne neomiela aká je makacka mať jedno dieťa

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@beky1813 ukaz jeden moj komentar kde na niekoho utocim ci skacem. Je to LEN o inom nazore.😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@zulumilo to potom by sme ako zeny mali aj rovnako zarabat🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ja stojim za tebou pokial si si nevsimla ;) ten prispevok bol ironicky. Mam rovnaky nazor ako ty

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ale chapes, ze toto nevyslo od viacdetnych matiek, ze je to len predvolebny chytak? Navyse uplne o nicom, lebo o par rokov, pri takomto gazdovani, tu nebudena ziadne dochodky. Takze klud, bude uplne jedno v akom veku kto pojde do dochodku, ked si nan bude musiet nasetrit, lebo stat mu neda nic.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@beky1813 kde si tolko?🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka ja tvrdim,ze aj staranie sa o jedno dieta je riadna makacka,takze viem ze aj pri viac deťoch je to tak a ešte náročnejšie. Ale predsa ked je zena matka,tak je jedno kolko ich ma.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@sluchatka ok 👍😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Ja na Tvojom mieste by som už ani neodpisovala ... vidíš, že keď ma niekto iný názor tak je zlý ☹ Pre toto už nedávam, žiadne príspevky na plochu.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo kazdy 3 koment je utocny
@momalu kym som to precitala

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

🙈 Kedysi boli vyhody.Viac deti,odpocitavali sa % z poziciek,skorsi odchod do dochodku. V podstate aj zena na dochodku sa stara o svoje vnucata...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@beky1813 😂som si na uvod na Teba myslela

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ako moze byt jedno kolko ich ma ? nie je to jedno a ani nikdy nebolo ..a asi ani v inych statoch to nieje jedno...je to tu od davna..a tie co si myslia ze je to predvolebny chytak su riadne mimo..neviem v akej nore doteraz zili ..

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@77katarina ved vidim. Ale toto by bolo aj na temu očkovanie, nosenie v nosičoch, o papuciach v byte 😁

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo to máš to isté akoby si tvrdila že uvariť obed pre 3 je rovnaké ako uvariť obed pre 7, je rozdiel robiť úlohy s 1dietatom a robiť ich so 6. Prečo nezarábajú všetky ženy rovnako, paradoxne tie čo ťažko robia zarábajú oveľa menej

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka si ma predbehla

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Toto tak nemam rada... Pokial sa vyhoda netyka mna, tak nech nema ani iny.. Ucitelom sa zavidia prazdniny, lekarom platy, uradnikom sedenie za pocitacom.. Ale nikto toho druheho nedokaze pochopit, kedze to nezazil resp. ani sa nesnazi pochopit. Pokial budeme takto zmyslat, takt na tomto svete uz fakt nebude dobre.. Moja mamka nas vzdy ucila: Praj a bude ti dopriate. A este nepochopim ten utocny ton autorky - hnev na vsetky viacdetne zeny.. Akoby to ony ten zakon vymysleli a samy schvalili🙄 Uprimne, mam tri deti.. A urcite som si ich nerobila kvoli skorsiemu odchodu do dochodku... A kvoli pridavkom tiez nie😅

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka ale ty chap,ze moj nazor je o tom,ze bez ohladu na počet deti by mali všetky zeny byt na rom rovnako. Niekto chce jedno,niekto desat ,niekto ziadne. Ale všetky ked sú pracujuce ,maju domacnost tak su na rom predsa rovnako.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@dadka38 kde si prisla na to,ze mam hnev??? Len preto ze tu nerozhadzujem smajliky ???

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo no určite nie sú na Tom rovnako ty chap že starať sa o domácnosť kde žijú 2dospeli je iné ako starať sa o domácnosť kde žije viac detí, sama máš dieťa určite urobí aj neporiadok a vieš aké musí byť upratovať po viac deťoch

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ako rovnako?neviem teda ci to nechapes alebo nechces pochopit ze rovnake to nie je 🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka
@momalu preco nie? Ked mam jedno idem na sto percent. Aby bolo vsetko ok. Zena ktora ma viac detí uz ani nevie, ci to najmldsie este ma ulohy alebo to najstarsie ulozilo hracky. 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ako môžeme ísť aj skôr do dôchodku len aby mal kto robiť a nikde nieje napísané že aj keď porodis 4 deti budú pracovať alebo budú žiť tu na SK. Verím že sa to najlepšie vyrieši lebo po 60 riešiť čo s nami dovi dopo

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo no nesuhlasim..bola som pracujuca bezdetna a ked som dosla s prace vylozila nohy a uvarila kavu a hotovo..raz do tyzdna upratala a mala svaty pokoj...teram ma dve deti a kavu ktoeu si uvarim doobeda mozno vypijem vecer ..doma cez tyzden ani nie som lebo letam kade tade po povinnostiach ktore maju deti... vraj mas dieta tak snad vies ze ked dojdes s prace tak to nie je to iste ako kym si ho nemala... ja stale niekde beham 4x do tyzdna maju kruzky.. plus ulohy a domacnost..vsak vecer som rada ze som

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

z prace

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka asi nevie jej dieta si od malinkata vsetko po sebe uprace😉musite to naucit aj vy vase,ja uz mam starsie a som blizsie k tomu dochodku ako podaktore z vas a vobec sa nezatazujem tym ze ta co ma o jedno dieta viac ako ja pojde prv do dochodku.no ako je toto vobec mozne?😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Pozdravujem
@sluchatka a
@ivik4 Som rada, ze ste pochopili. A beriete to ako nazor, nie ako status o zavisti, neprajnosti a podobne. 👍👍👍 a ostatne dovi dopo.😘

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo a to ako vies ze nevie?zijes zo zenou?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 Zuzka, dovolim si oponovat.

Znama ma 8 deti. V podstate tie jej najstarsie vychovali tie mladsie. Ja som viac skakala okolo mojej jednej, ako ona okolo svojich 8. A nie, nie som *povalac*, ako to jedna z vas nazvala. Mam jedno dieta, lebo viac sa nezadarilo, hoci som vzdy tuzila po velkej rodine.

No a k tej otazke, ja si myslim, ze je to predvolebny blud rovnako, ako bolo s kreditmi, ktore mali byt donekonecna a zas budu iba na 7 rokov.

Ale stale ma vie prekvapit, ako mamicky, ktore sa tu rozplyvaju nad detickami, rozpravaju o tom, ako ich nekonecne miluju, dokazu v druhej sekunde plut na niekoho, kto nema rovnaky nazor. Co tak diskutovat? To vas doma nenaucili, damy?

No a este jedna vec, mna viac rozculuje to, ze napr taki vojaci a policajti odchadzaju skor do dochodku. Myslim si, ze taky lekar, ktory sluzi 24 hodinovky, ci ucitel, ktory ma zrusene nervy, si to skor zasluzi.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 👍

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@zulumilo slov si minula za vagon,ale podstata je stale ta ista. Spravodlivost a rovnopravnost nie su take jednoduche,aby sa tento Tvoj nazor dal riesit takto vytrhnuty z kontexu. A myslim, ze sa v spolocnosti deje vela ovela zavaznejsich krivd a nespravodlivosti,kazdy z nas by si urcite aspon 2 nasiel. Ak si cakala, ze Ti za tuto pokrokovu hlboku myslienku budu tlieskat davy,tak to Ti nevyslo. Chvalabohu!

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 vdaka tomu predvolebnemu bludu sla moja babka v 55 pred 20 rokmi do dochodku skorej ? ..asi sa nerozpravas so starsimi generaciami..smutne a tolko by ti toho prezradili

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Fakt si niekto reálne myslí že za 20-40rokov nám štát bude dávať dôchodok keď už teraz upozorňujú našich rodičov aby si šetrili?? Vzbudzujú sa zbytočne vášne...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 policajti uz neodchadzaju skor...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 mna napr.vobec nerozculuje ze vojaci a policajti idu skor vsak aj policajti sluzia aj v noci ako lekari... a teda ja neviem ale v mojom okoli tie matky fakt skacu okolo deti tak ze nestihaju riadne zit...moj tyzden pozostava v podstate lwn z behania do skoly a skolky odtial robota zas skola a skolka doma sa zlozit a bud s jednou alebo z druhou na kruzok..potom domov a to este ulohy..v podstate v pracovne dni nic ine nestiham..cize domacnost dobieham cez vikend... mozno ak by mali menej zaujmov tak by to bolo pre mna lahsie lenze presne ako tu bolo viackrat zdoraznene..ja som ich chcela tak ich nebidem oberat o zaujmy lebo mne je to tak lepsie..cize ja vychadzam zo seba..nikdy by aom nemala 8 deti akbby som sa im nedokazala plnohodne venovat

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@lenkamodrykonik takze tento moj nazor je zly len preto ,ze je iny ako tvoj?? No zbohom 🙄🙃

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 a este ..policajti vojaci co boli aj v terene vysetrovali vrazdy boli na misiach si ten dochodok zasluzia...maju viac posramanu dusu ,nervy,mysel ako si vies predstavit rozhodne viac ako ucitel ...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 dalsia vec... dochodok podla poctu deti nie je ziadna novinka este donedavna to tak bolo ja som dokonca ani nepostrehla ze je to zrusene

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@domoda myslim ,ze praca lekara je rovnako narocna a ties neodchadza do dochodku v 40tke ako vojak.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo sposob pisania, volba slov a najma viacpocetne otazniky... Tie teda posobia dost agresivne v pisomnej komunikacii.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo mat iny nazor, vobec nie je zle, zle je to nekorigovat, aj ked fakty ukazuju inym smerom

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@erikavesela asi preto tu tak vsetko "funguje" 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@domoda Hovorime o tom, co bolo predtym? 😖 Hovorim o Ficovi a o tom, co sa snazi vlada na poslednu chvilu spravit-nahnat si volicov.

A apropo, ked nasi dedkovia a babky sli skor do dochodku, vari sa to medzitym tiez nezmenilo? 😉 Tak aku mas istotu, ze toto bude trvat naveky, respektive, kym my nepojdeme do dochodku?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo zly je preto,lebo si si do hlavy zobrala jednu myslienku bez akychkolvek suvislosti a nadhladu a ides si svoje hlava-nehlava. Ale ked Ta tak citam, vobec necakam, ze by si to mohla pochopit.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@erikavesela Odchadzaju, moj znamy ide teraz.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@lenkamodrykonik hm. Urazanie je asi tvoj styl komunikacie a konfrontacia u teba nic neznamena. Bud je po tvojom alebo dovi,ze?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 presne, moja svokra isla do dochodku pred 20 rokmi..dve deti, vek?...56 rokov

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 poznam jednu "vojačku". Ba v sluzbe do 37rokov. Potom otehotnela,je na matersjej a uz ani robit nebude lebo je dochodkyna. Super.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo porovnavat lekara s niekym na koho strielali,kto nevedel ci prezije ..je fakt rozdiel ....netvrdim ze vsetci boli na misiach a na takych kde sa realne nieco zomlelo ale ty co boli na takych verim ze nemaju kludny spanok

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

To nebola urazka. Tvoja reakcia dokazuje len to, ze nepozeras vlavo ani vpravo a nie si ochotna vidiet suvislosti.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266 to su poaledni..aj moj znamy siel teraz...je rok narodenia 1976..hned po vyske siel na policiu a zaciatkom roka siel do dochodku, zavisi od odpracovanych rokov...ale tito boli posledni...uz tomu tak nebude

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@domoda ok. Ale tam ide aj uradnik rovnako ako ten co bol na misii.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@lenkamodrykonik keby si citala vsetko ,tak toto nepises... 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zuzkat1 Ale pozor pozor, ako si Ty zariadis Tvoj zivot, je Tvoja vec. Si vezmi, ze moze byt matka piatich deti, ktorej manzel robi nejakeho manazera, ona sedi doma pri bazene, pije sampus a o deti sa stara nejaka pestunka 😎

Ja som napr svoje dcere *dovolila* iba jeden kruzok. Ja nebudem otrokom toho, aby som ako sialena behala z jedneho konca mesta na druhy a vystavila seba a aj svoje dieta.

Ale kazdy mame svoj nazor, svoj ideal. NIekto sa dokaze venovat jednemu dietatu, niekto desiatim. A niekto ma jedno dieta a i tak sa mu nevenuje, lebo svoj zivot zije vo virtualnom svete.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Tiež si môžeme povedať, že nereaguješ podľa našich predstáv.
No a tak nám to všetkým, čo s tvojím názorom nesúhlasíme, prepáč. A prepáč nám aj to, že nereagujeme podľa tvojich predstáv.
Zrejme si čakala, že ti tu dáme všetky za pravdu a medailu za tento super status a lajkneme ti to a pôjdeme pokojne spať 😀

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@erikavesela NIkdy nehovor nikdy. Pride novy politik a moze zaviest to, co bolo zrusene, vid toto, o com sa bavime teraz.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

... a ty si sa dnes zobudila ? 😀
... tento systém tu bol, ešte si ani na svete nebola,prečo by sa mal zrazu meniť?
...preto,lebo si to povedala ty?😂

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@larsen nic som necakala. Obycajny názor ako kazdej inej napr o pouzivani latkovych plienok. Kto chcel lajkol a súhlasil. Kto ma iny nazor tak zuri.... normalka tu na konovi 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@erikavesela Ja napr si realne neviem predstavit, aby som ucila dajme tomu do 64 rokov. Ale na druhej strane, ak stupa vek dozitia, stupa pocet dochodcov, kto na nich bude robit? A kto vie, aka bude dajme tomu situacia na SK o 20 rokov. Automobilky odidu, zacne stupat nezamestnanost, a znovu sa to vsetko pomeni.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo prepáč ale okrem teba tu zúriť nevidím niekoho 99% žien tu zdieľa iný názor ako ty a evidentne máš s tým problém

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Len tento tvoj výkrik do tmy je trošku iná ( ako by povedala Dara ) šialka kávy 😀 To nie je o plienočkách...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka no... Uz sme prešli od slov zavist a neprajnost k slovu zurenie... Och 🙄🙃

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo to slovo si prvá použila ty tak po sebe čítaj lebo evidentne ti to prerastá cez hlavu

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo

@zulumilo neviem cim to je ,ze si neprajna mozno o par rokov budes mat a ty tolko deti ja smeti 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka ... No, neviem neviem komu viac ✌️😁

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ostala si v Tom sama čo a dochádzajú argumenty

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka ze neprajna? Lebo chcem rovnost ziem s jednym rovnako ako s desiatimi deťmi? Len ci by ste boli take odvazne aj pri politike "jedneho dietata' ktora funguje v Cine 🤔

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ty si inak riadne protirecis.
Mas len jedno dieta, lebo viac by si nedala, lebo je to makacka, ALE je jedno ci ma zena jedno, alebo 5 deti, uz ani nevie ktore ma ulohy a nema, uz to je pre nu brnkacka a robita kolo deti narovnako. 👀 tak teraz co?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Ty taco beries abo co Cine su ludia premnozni u nas vymierajú

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka ja nemam dovod sa hadat. Moj nazor je, ze nemali by byt zvyhodnene viacdetne zeny. To je cele. Ked s tym nesuhlasis,tak si zaloz svoj status o tom ako to podporujes a ja ti tam budem pisat opačný nazor a aj to aka si nerozhladena a nechapava... 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Preboha, dievča...Miešaš hrušky s jablkami a porovnávaš neporovnávateľné...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka dochádzajú jej argumenty a teraz bude porovnávať neporovnateľne

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo angažuj sa v politike a nie na stranke pre mamičky😘

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka majte tolko deti,o koloo ste schopne sa postarat a ked nevladzete a ste vycerpane tak ich nemajte. Ale nechcite výhody len preto ze vase slobodne rozhodnutie bolo ich MAT.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo jaj moja pravda sa ťažko počúva my sme tu na to prišli už pri tvojom statuse lebo tvoja rozhľadenosť siaha Max do dolnej marikovej ak vôbec tam

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka a tej co tu bude pisat o skodlivosti ockovania budes pisat to iste??

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka zato tvoja taktnost a vyjadrovanie je na topke 😁

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo akoze 2,5hsediet nad vlastnym statusom a virtualne sa vadit lebo o 30r chces ist skor do dochodku. zena tebe aspon dalsie 2 deti a mas porieseny I dochodok I volny cas 🙂

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@bonnie1 evidentne to nebude s tým jedným dieťaťom až taká makacka keď ma toľko voľného času

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@bonnie1 predo zavidis?? Ty si taka neprajna. 😁😁😁 A mohla si to iste oznacit aj pre
@matullienka napr a aj dalsie ktore tu su 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@bonnie1 topp odpoveď👍

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Rodiny s deťmi určite poteší každé euro. Aj tento rok sa zvyšuje životné minimum, od ktorého sa následne vypočítavajú aj rôzne sociálne dávky.
Detské prídavky
Mali by sa zvýšiť rovnako ako životné minimum o 2,8 percenta. Namiesto čiastky 23,68 € dostanú rodičia na jedno dieťa 24,34 €, teda o 66 centov viac. Svojmu dieťatku tak môžu každý mesiac kúpiť napríklad o jeden jogurt viac ako doteraz.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka a ty si tu ako dlho? Nie tak ako ja??? 😉😁

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ale ja tu 2,5 hodiny nenariekam aká je makacka vychovávať až jedno dieťa

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@matullienka a ja ano? Ty uz asi ani nevidis dobre....

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo napisala tu niektora ze sa nevladze starat?Len pisali co to obnasa mat jedno a co viac deti hadam by si nechcela ist do dochodku tak ako ta ktora ma 3😀nespravodlive a po cca 180 komentaroch a vysvetleniach to stale nechapes?

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@momalu ro vy nechapete. A tie tri,ktore to pochopili sa nas vas bavia rovnako ako ja 😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo no už som ti písala čítaj po sebe čo píšeš nerobíš nič iné len sa stazujes

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Tak bru noc a zalozte si svoj status 😘😉✌️
@matullienka a ja idem nariekat do vankúša. 😁

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo no len sa bav lebo ked ja budem na dochodku,ty budes este makat🤣🤣🤣

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Brú noc aj tebe a pekné sny o skoršom odchode do dôchodku.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adri266
@domoda dievčatá, ja len k tým učiteľom a policajtom...
Ja som učiteľka, stredná škola, svoju prácu milujem a nikdy by som nerobila nič iné... Ale v súčasnosti učiť je ozaj náročné. Ziak, ktorý vám na to, že ho požiadate, aby si odložil mobil, odpovie "pojebte sa", lebo som mu nedovolila dohrať hru... Kolegyni agresívna žiačka splechne, že ju jebne o stenu, otecko, ktorý po mne hučí hodinu, lebo som jeho dcéru nechala prepadnúť, vraj som nahovno učiteľka, či som vôbec špeciálny pedagóg a podobne. Prázdniny? V júni som tak strašne unavená, že kebyže učím ešte týždeň, asi sa rozplačem pred každou hodinou.
Manžel je policajt. Robí iba 24 hodinové služby. Keď robí tri obdenky, ďalšie tri dni je úplne vyradený. Nikto sa nepýta, či chceme ísť cez víkend na výlet, robí alebo spí. Sviatky? Dovolenku si zobrať nesmie, robí, ako mu vyjde služba.
Neviem, dokedy zvládne ťahať takéto služby, ale viem, že viac ako desať rokov to už nevydrží. Má 40.
Nesťažujem sa, obaja sme si vybrali a robíme to, čo chceme.
Ale niektoré "úľavy" sú naozaj opodstatnené. Je pravda, že nie každý učiteľ je svedomitý a učí na 1000% a každý policajt sa takto narobí. Ale to je predsa v každej práci, svedomiti aj flakaci.
Niekto, kto do toho trochu viac vidí, takto rozhodol a verte mi, je to opodstatnené

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@zulumilo ako to spolu suvisi nepochopila som prepac

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka 😘

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ja si myslim, ze skorsi odchod podla poctu deti pride nespravodlivy zenam kt.maju jedno dieta alebo nemaju ziadne. Tie ktore maju vela deti, tak tvrdia ze to tak ma byt a este ta obvinia, ze im zavidis alebo nedoprajes. Ale chapem, ja mam jedno dieta a tiez mi to pride nespravodlive.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Mne je to tak suma fuk ... pochybujem že sa tieto “istoty” udržia až do môjho dôchodkového veku ... my slovac národ tupí plny oviec si zas zvolíme ďalšieho zlodeja a budeme mu tlieskať za obedy zadarmo ... sú tu iné politické kauzy do ktorých by sa bolo treba obúvat ...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar
Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@senselinka ano v dnesnej dobe by som nechcela ucit by som sa aj bala cosi povedat dnesnej mladezi staci mi ked pocujem ako sa rozpravaju medzi sebou☹️este ze bol ten ziak tak slusne vychovany ze Ti zavykal🤔ze ho to vobec napadlo....ja by som sa asi neudrzala a jedna by mu letela

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@adell77 ja urcite nie lebo tie obedy su podla mna blud na entu radsej mali dvihnut rodinné prídavky pre deti pracujúcich rodicov l

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka presne plytvat sa bude teraz sa deti ohadzuju jedlom a ked bude viac deti to bude este horsie

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@timlubka obedy sú čistá katastrofa

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@momalu inak presne to mi povedala kolegyňa, že aspoň mi vykal 😂
A ver mi, často ma svrbí dlaň, ale práve vtedy sa snažím ostať čo najpokojnejšia, lebo akúkoľvek agresivitu si nemôžem dovoliť. Učiteľ je celý život jednou nohou v base...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo Neostava Ti nic ine, len ist do politiky a presadit si taku soc. politiku, aka sa Ti paci. Mozno najdes aj nejake roztlieskavacky na MK, ktore Ta podporia. Lebo tu mozes aj zajtra mlatit prazdnu slamu a aj tak nebude po Tvojom😉

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@senselinka mas moj obdiv dobru noc lebo matka troch deti musi ist zajtra do prace

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

Baby, snáď neveríte, že naša generácia dožije dôchodku? Koľko si nasetríš, tak budeš žiť. Možno sa ti tých 5 detí pri ktorých sa teraz "zodieraš" poskladá na penziu, alebo aj nie. Možno budeš makať ešte aj ty, aby si ich podporila, lebo tieto postsocialisticke vymozenosti ako materská a rodičák pri hospodárení našich hodnostárov dlho nevydržia.

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ty si zaspala dobu, v cine uz davno politika jedneho dietata nefunguje

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@senselinka vidis, mali ste byt predavaci obaja a potom by sa vas zastavali, ze ved aj vy potrebujete volno a byt s rodinou, ist na vylet😂...samozrejme...myslene ironicky

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@jess1511 dozit sa dochodku dozije mnoho ludi, problem bude v tom, ze tie masy buducich dochodcov bude treba platit a presne taki ako autorka, ze ma len jedno dieta (moze byt chapane aj ako egoisticke voci spolocnosti), tomu, aby bolo na dochodky nepomoze, prave naopak...dalsim problemom budu cigani a hordy ich nezamestnatelnych potomkov a v neposlednom rade...obrovske mnozstvo ludi dnes pracujucich na minimalku a majitelov firiem, ktori si vyplacali nizke mzdy....dochodok nebude, ak povieme, ze bude, tak obrazne bude na chlieb a maslo, a ludi, ktori si nesetria na dochodok...a toto spolu s tym, ze sk je najstarsou populaciou europy a vyhliadky na zlepsenie teda nie su v dohladne sposobi totalny katadtrogu a kolabs ...

Odpovedz
16. okt 2018
avatar

@zulumilo ja nemam hlupe otazky moja ;)

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@adri266 tak v mojom kkoli takto funguje takmer kazdy..deti ssu na prvom mieste az potom moje pohodlie...mladsej som aj ja dovolila len 1kruzok ale ma len 4roky..no starsia uz bide mat 9
ale je to aj tak jedno..ja lroste s tymto suhlasim...cele roky to tak bolo a podla mna to tak aj ma byt
napriklad na rozdiel od teba nevidim dovod aby ucitelia sli skor do dochodku
ked uz by som mala byt uplna..tak podla by zeny vobec nemali robit..pre zenu by mali byt prioritne deti tak ako to bolo kedysi

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Viete čo, poďme všetci do dôchodku v 75, či muž či žena ( bez ohľadu na počet detí).....🙈🙈🙈
Ešte že autorka príspevku nesedí v parlamente (teda dúfam), možno by hlasovala, aby matky viacerých deti robili dlhšie, lebo predsa doma oddychovali na MD🙄

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Omg.. zeny toto tu fakt predvadzate ? 😂

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Jedine, čo sa mi fakt ráta - že ten príspevok nezmizol... Aj keď s názorom nesúhlasím aspoň si za ním stojí. Čo je tu takmer rarita.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Akože som za to, aby ženy išli do dôchodku skôr v zavislosti od počtu deti, ale tak povedzme si narovinu..dosť sa tu hádajú maminky ktoré majú +|- 30 rokov ..kym naša generácia pôjde do dôchodku, tak sa to zmení ešte 100x.
Ale pobavila ma tá poznámka, že na materskej sa oddychuje 😂👌 tej ktorá to napísala kľudne požičiam na pol dňa moje nespavé dieťa, ktorému idú zuby a rozčúli sa aj na to, že v amerike si niekto uprdol 😁 fakt je to super oddych

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@anjelicek26 presne, cakala som, ze rano ma prehodi na placuceho somara, takze v tomto smere ma auorka u mna velke plus.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina akoze tiez som si to vcera pomyslela 😀admin by mal pouvazovat o mazani takychto statusov lebo potom to tu takto dopadne.Je to stranka pre mamicky mlade ci starsie ako ja 😀a nie aby sa tu preberal odchod do dochodku.Autorka mohla status napisat do nejakej diskusie o politike alebo teda pre seniorov da sa hocikde na nete.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@momalu tak ma pravo si napisAt do svojho blogu co ju len napadne. Len ma zarazaju komenty preboha ja mam 26 rokov a ani otom nerozmyslam ze bude nejaky dochodok. Hadka uplne za nic.

Kazda zena si zvoli svoju cestu sama ale robit pana boha z matky.. ? A kde su tie vsetky vychovane deti, ked mam pocit ze terajsie dieta nema problem tresnut dospelemu... kazda sa tvari ze tu vychovava polobohov.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina presne tak ja mam o 10 rokov viac ako ty a ani o dôchodku neuzvaujem...za tie roky sa to tolko krat zmeni, tolko krat budu volby a tolko krat to zmenia ze take diskusie su total od veci , aj tak si urobia po svojom tam hore. nase nazory im mozu byt tak ukradnute ze az.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Ty brdo koľko vestic tu je. To co je teraz, nebude neskôr. Spoliehať sa na to ze deti budú na nás makat je utopia. Radsej nech sa každý hlavne stara o seba, o svoje zdravie a vitalitu aby to do dôchodku a ďaleko viac doklepal. Chúďatká deti ktorých rodicia vidia v nich okrem ineho aj vyhodu ako dôchodok a inú pomoc. To je zmyslanie tak generáciu a viac dozadu. Ale my necuvame, nerozmyslajte ako naše babky lebo same sebe skodite.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Toto ťa trápi a to že niektoré"matky" vôbec celý život nerobili, o deti sa nestarali, ale dôchodok budú mať vyšší ako ty , čo budeš zodreta prácou, dieťaťom a domácnosťou, hypotékou a ďalšími pôžičkami, to je podľa teba v poriadku? 🤦

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina
@stastna17 v tomto plne suhlasim s vami som od Vas starsia ale do dochodku sa nechystam😉a mam 3deti

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Tak si predstav, ze by to urobili ako v Spanielsku, su zvyhodnete mnohodetne rodiny a netreba ani cakat na dochodok. Kto ma 3 a viac deti, je oslobodeny od mnohych poplatkov voci statu ci mestu/ napr. neplatia za pas, obciansky, lacnejsie vstupenky do kina, do divadla, dokonca zlavy na cestovani, v mcdonalde, atd. To by ta uz asi roztrhalo. Nevidim v tom ziadnu nespravodlivost.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

no a niekde nemoze ist zenska sama von bez sprievodu muza.. a?? naco riesit co je inde 😀

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@momalu takže podľa teba mamičky sa majú baviť len o plienočkách, receptoch, detičkách atď.? Oni sa nemôžu baviť o politike, o svojich právach, o tom čo priamo ovplyvňuje ich život, napríklad dôchodok? Mńa zas šokujú takéto samocenzúrujúce sa ženy, ktoré by najradšej scenzúrovali názor aj myšlienky aj všetkých ostatných naokolo, len aby nebodaj niekto nemal iný názor ako ty. Veď preboha kto tvorí túto spoločnosť? Aj my ženy, nie? Tak máme nielen právo ale dokonca aj povinnosť sa snažiť rozumieť čo sa v nej deje a snažiť sa o posun k lepšiemu, osobne si myslím, že ženy by mali do politiky zasahovať omnoho viac, lebo celý svet je stále omnoho viac postavený doslova pre mužov a nie pre ženy a ženy by si mali viac vydobíjať svoj priestor a podmienky, ktoré budú pre ich život a fungovanie v spoločnosti - ktoré je v mnohom dosť odlišné od mužského - prijateľnejšie a znesiteľnejšie. Aby žena chodila na rovnaký čas do práce aby robila rovnako ťažko a rovnako dlho ako chlap je choré, pretože žena či chce či nechce má v spoločnosti kus odlišnejšie poslanie ako muž a nevyhne sa mu a ani nechce väčšina z nás, lebo väčšina z nás tie deti chce, aj tú rodinu a keď ich miluje tak sa chce o nich starať. A podmienky vo svete by mali byť pre ženy prispôsobené tak aby sa prioritne mali možnosť venovať tomuto poslaniu a ako druhoradé by pre nich malo byť zarábanie peňazí a robenie lacných otrokov elitám tohto sveta ( pretože väčšina žien je ešte lacnejšia pracovná sila ako muži). Diskusia o pracovných podmienkach pre ženy, platoch a dôchodkoch je stále veľmi potrebná a ak si to nezačneme riešiť my ženy, tak si furt budú s nami politici - chlapi väčšinou - robiť čo chcú. Ale za to vždy môže aj flegmatický prístup dotknutej skupiny, nie len ten politik, ktorý si zavádza pravidlá aké chce.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@halienka nie zena len rodi deti, stoji pri plotni a drzi hubu😀

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina by niekto chcel... a ako poďakovanie za to pôjde o 3 roky skôr do dôchodku za 300 evri mesačne🙄

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@halienka co si viac priat 😀

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Ja mam jedno dieta, takze mam "nevyhodu", ale vlastne neverim, ze v pripade nasej generacie, to bude aj realne.. skorsi odchod do dochodku. S nejakym dochodkom od statu ani neratam.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@zulumilo ku koncu som už komentáre len tak prebehla... Ale...

Tvoje odvody nejdú na tvoj dôchodok. Tvoje odvody idú na dôchodok terajších dôchodcov. Ty máš len jedno dieťa, tvoje dieťa bude zarábať na tvoj dôchodok. Na tvojho muža nebude mať kto zarábať. Resp. na tvojho muža bude zarábať dieťa z rodiny, kde sú 3 a viac detí. Samozrejme, berie sa do úvahy ideálny stav, kedy sa takmer všetky deti zamestnajú. Skorší odchod do dôchodku je taká mizerná motivácia pre ženu mať viac deti (a po pravde čudovala by som sa, keby to nejakú ženu motivovalo rodiť). Netreba sa na to pozerať z pohľadu ženy matky/nematky, prvorodičky/viacrodičky. Musíš na to pozerať z pohľadu politiky a štátneho rozpočtu, ktorý sa plánuje na základe nejakých predpokladov (že budú takmer všetci pracovať).
A v neposlednom rade, netreba stále pozerať na druhých. Treba začať od seba. Ja mám 31 rokov a už teraz som názoru, že dôchodku sa ani nedožijem (aspoň toho oficiálneho). Preto sa nespolieham na štát a mesačne si odtrhnem aspoň časť od úst a odložím si na dôstojný dôchodok pre mňa a moje deti (aj keď otázne je, čo za tých 30 rokov bude dôstojný dôchodok a či mi dnešné úspory na to postačia). Snažím sa (aj s mužom) hospodáriť tak, aby prípadný dôchodok od štátu nás neživil, ale bol len príjemným prilepšením.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@zulumilo mam rovnaky nazor. A maminkam s viacerymi detmi nevysvetli clovek, ze ked mam jedno doeta neznamena to, ze mam pohodicku. Tiez mame jedno, dalsie neplanujeme, pretoze uz tak sa aj pri tom jednom nezastavime, aby sme sa mali tak ako sa mat chceme. Nemyslim si, ze zena je "opotrebovanejsia" len ak ma viac deti 🤷‍♀️ zdielam tvoj nazor uplne 👍

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

dievcata vcera som si hodila do novej dochodkovej kalkulacky moje cifry a vyplulo mi, ze pojem do dochodku v 66 a par mesiacov. Ved to ma teraz moja svokra a tu si naozaj neviem predstavit v tomto veku pracovat a to je velmi pracovita, sikovna zena, ktora naozaj drela cely zivot! Mam kolegynu, ktora sa blizi k 60tke a neviem si predstavit, ze by robila este 7 rokov, uz teraz ma toho plne zuby. same vieme, ze nie je praca ako praca. mame tu aj pani upratovacky v takom veku a poviem vam, ze doslova ledva tahaju handry za sebou a chcu ist do predcasneho dochodku, ak im vobec vyjde pri ich platoch.cele mi to pripada velmi smutne a doslova nerealne. naozaj nechcem po skonceni pracovneho zivota rovno padnut do hrobu.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@fergiea nechcem ti oponovať, akceptujem tvoj názor. Mala som rovnaký. Keď sme mali len prvú dcéru, myslela som si, aké to bolo náročné (a teda aj bolo), nohy som si nevyložila už 2,5 roka, kávu pijem za chodu... Ale teraz, keď máme už dve, tak sa často smejem, aké boli kedysi pre mňa niektoré situácie náročné, keď teraz ich zvládnem ľavou zadnou s dvoma babami. Ale vybrali sme si to my tak (dokonca pôvodne sme chceli až tri deti). Podľa mňa prvé dieťa je najnáročnejšie len skrz toho, že mamička sa musí naučiť fungovať s niečim novým, s bábom, ktoré je od nej závislé (mama je mama). A čo sa týka toho “opotrebenia”, to nie je o tej výchove, resp. živote s deťmi. Je to hlavne o tej fyzickej zaťaží z tehotenstva a z pôrodu. Je to veľmi náročné pre organizmus. Možno to bude extrém, ale prirovnám to k náročnej operácii - organizmus naoko môže vyzerať a pôsobiť fit, ale už nikdy nebude ako predtým.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@zulumilo no ako keby ten skorší odchod do dôchodku bol nejaká výhra 🙄 málokto má taký dôchodok, aby si ho mohol vyslovene užívať, hrabkať sa v záhradke okolo domčeku, cestovať, tešiť sa z vnúčat...

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Za mňa odpocitavat maximálne za 3 deti. Ak má žena viac tak je práve odpocinutejsia lebo je polku pracovného života doma a deti sa navzájom vyhrajú a pomôžu staršie s mladšími

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

To o čom sa tu akože ideme baviť? Akože prečo? No odhliadnuc od toho, že je to len jeden z predvolebných ťahov, tak ti garantujem, že matka viacerých detí o ktoré sa príkladne stará, nielen neprespatými nocami, ale všetkou tou starostlivosťou počas minimálne 20 rokov na každé, by samozrejme mala mať nárok odísť do dôchodku skôr, ak popritom ešte aj pracovala a bola zárobkovo- činná. My napr. máme 4 a o každé jedno sa staráme ako keby bolo jediné a už vôbec nie systémom, že však starší súrodenci sa postarajú. A to stojí nielen naše enormné úsilie doma, ale aj poriadne obracanie sa v zarábaní, aby mali všetko a to ešte tak, aby to nebolo na úkor času stráveného s deťmi. My sme si deti urobili, milujeme ich, preto sa o ne aj staráme a sami bez pomoci starých rodičov. S dôchodkom od štátu vôbec nerátame, podľa toho sa aj zariaďujeme. Ale súdiac podľa tvojho pre mňa veľmi zvláštneho pohľadu na vec( samozrejme každý má inú optiku a má na to nárok 😊) si to zoberme tak, že keď spravodlivosť, tak poriadna. Do dôchodku poďme všetci v rovnakom veku bez ohľadu na to, akú ťažkú prácu človek za život odviedol, ale nech každý dostane taký dôchodok, na aký a koľko ľudí mu bude robiť. Čiže ty dostaneš z jedného tvojho pracujúceho dieťaťa a ja dostanem zo štyroch pracujúcich detí, keďže na naše možno dôchodky budú robiť naše deti a vnúčatá 😉😊

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

berte si priklad z nasich spoluobcanov, oni vedia ako na ,,vysoke dochodky,, 😀😀 berte si priklad

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina tak ale to je ina kapitola sama o sebe😀😀😀😀vidis maju deti aj 8podla toho maju aj davky

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@momalu a jak im je dobre :D

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@zulumilo nechcem sa mi čítať tých "x" komentárov, chcem Ti len napísať môj názor... o tom, že starať sa o viac detí ako o jedno, je oveľa náročnejšie, Ťa presviedčať nejdem, máš na to svoju teóriu, že sme si ich nemali robiť... chcem Ti len povedať, že podľa dnešného vývoja, v čase, keď pôjdem do dôchodku ja alebo Ty, už žiadne štátom dotované dôchodky nebudú... takže budeš žiť z toho, čo si od dnes do dôchodku našetríš, alebo z toho, ako sa postará o Teba dieťa... a ver, že dvom-trom-štyrom deťom sa bude ľahšie starať o rodičov, ako jednému... a ak aj tento dôchodkový systém zostane zachovaný, tak na Tvoj dôchodok bude robiť Tvoje JEDNO dieťa, ktoré si vychovala... na dôchodok Tvojho manžela už bude musieť robiť dieťa, ktoré s láskou vychovala iná matka...

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@larsen lenze tvoja mamina bola teda doma presne tolko, co jedna bezna zena...no, o pol roka cca menej.
klobuk dole.
poznam vela zien, ktore z principu robit nepojdu, lebo su neschopne/lenive...lebo sa rozhodli, ze ony budu venovat vsetko svoj cas rodine - rozumej, budu zit s vycleneneho vreckoveho a cely zivot predrbu (pardon za vyraz) v spolocnosti rovnakych neschpaciek na kavickach a v materskych centrac...lebo ony VYCHOVAVAJU deti.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@lienka175 no moja bacha nato, zato ze mas napr 4 deti to neznamena ze sa o teba aj postaraju.. to je uz ina basnicka..

kolko ludi co mali vela deti su teraz ako prst.... bez rodiny a pritom rodinu maju, cize neda sa ani na toto spoliehat...

ale ano urcite poznamka, ,, moje deti sa postaraju,, bodaj by to tak bolo

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina no poznam matka vychovala 5deti 4sa skladaju na domov soc.sluzieb a 5 te sa vyskiera

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@momalu ano aj tak moze byt

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

mala som snahu to vsetko precitat... neda sa.
sama mam jedno dieta. na jednej strane citim pocit "krivdy" ze preco musim robit viac. na druhej strane.. preboha co by som robila doma? predpokladam ze viac deti, menej odpracovane, viac vydavkov, nizsi dochodok. nasetrene asi take rodiny vela mat nebudu. jasne su aj vynimky..
skorsi dochodok ma zmysel ak ma clovek zdravie a peniaze. a to uz nie je o pocte deti.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@momalu
a to je este ten lepsi pripad, kludne by sa mohlo stat aj to, ze sa jej na to neposkaldaju.
inak, v nasej kulure je stale povazovane za hanbu, ked su seniori umoestneni do penzionov pre seniorov, pritom to je to najlepsie, co sa im mohlo stat.
pozor, nepisem o nejakych obecnych domovoch socialnych sluzieb.

pretoze teza "deti sa postaraju"je sice pekna, ale tie deti vacsinou musia chodit do prace, aby bolo za co sa starat...a v neposlednom rade, kedze doba je taka, ze rodicovstvo sa odsuva do vyssieho veku, sa musia starat v prvom rade o svoje malolete deti...

preto ja bdem vzdy tvrdit, ze pokial nejaka strana pride s programom pre seniorov, nie pre matky, vyhra volby 😀

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@pisulina áno, môže sa stať, takže je veľmi dôležité, ako tie svoje deti vychováte... ja s bratom si napr. nevieme predstaviť, že by sme sa v prípade potreby o rodičov nepostarali

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@lienka175 myslim ze dieta mozes vychovat najlepsie ako vies a nemozes vediet ako dopadne.

samozrejme ja by som sa tiez na svojich rodicov nevykaslala, to je o cloveku

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@nyusika ja mam 98 rocnu staru mamu,moja ma 68 a jednoducho uz nevladze ale stara sa o nu.Vela sa doplaca na zariadenia a ma maly dochodok ked je clovek sam alebo surodenec nechce neda sa nic robit.A my mladsi musime sami robit starat sa o svoje rodiny.A druha vec je tam o nich postarane vyskolenymi pracovnikmi ale to uz bocime od temy🤔

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@momalu i nas je to podobne , ale s tym rozdielom, ze manzelovej tete, je bezdetna, sme pomohli predat byt a z tych penazi zije v dome seniorov, ma sa super, ma sama izbu s kupelnou a wc...vyzera to ako hotel, sestra, osetrovaci personal a lekar stale k dispozicii..sama povie, ze toto rozhodnutie bolo uplne najlepsie...mesacne to sice stoji do 1800€, zavisi od toho ake slyzby vyuzije-pediker, maniker, kadernik, maser....ale su to jej peniaze a najlepsie investovane

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Odo mna iba ze tolko. Dobre ze si nezmazala. Oekny den dievcata a prehodte ludt co bude za 30 rokov srnka netuší!

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Prehodte list

Odpovedz
17. okt 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@nyusika ja veru dufam, ze na dochodku budem v dakom luxusnom domove dochodcov popijat pinacoladu a nie ze sa o mna bude starat nevesta co ma neznasa, lebo sa to patri 😅
Skoda, ze vacsinou su tie domovy take ake su...

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@domak2 😄😄😄😄

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@mirdita akosi zmizlo co som napisala...
Ved prave, nik nevie, co bude, jedno je ale iste, dochodky nebudu, mna dochodok caka o dost skor ako mnohe z vas a viem, ze dochodok bude vo vyske zobracenky uz pre mna ...presne z tohto dovodu s manzelom hladame moznosti, setrime...hypo sme vyplatili predvcasne, o 13 rokov skor, aby sme mali potom priestor na setrenie na dochodok..

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@erikavesela tak ideálne zobrať ďalšiu hypo či kapitál a ďalšia nehnuteľnosť a do budúcna a aj teraz nájomné.. každý ďalší príjem sa ráta.. aspoň my to mimo iného máme takto vyriešené.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@domak2 vies, najhorsie na tom je to, ze vola mat domovov viac a s kvalitnymi sluzbami za prijatelne ceny by bola, ale na sk funguje mafia, ktora ta v tejto problematike nevpusti medzi seba...

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@anjelicek26 my prenajimame 3 byty😉

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@anjelicek26 vidim, ze sme rozmyslali rovnako👍

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Ty len bud rada, za tie zeny, co maju viac deti. Alebo z coho si myslis, ze sa platia dôchodky? No z toho, co zarobí ekonomicky aktívna trieda. Takze tie deck budu robit na tvoj dochodok.
Mam jedno a suhlasim s tym, aby sli do dochodku skor.

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

@dskjhfdlkdjhl Ze sa tu aj najde v tomto kraji vidiaci veci realne! hura

Odpovedz
17. okt 2018
avatar

Stačí si tých 3, 5, 10 rokov (podľa toho koľko rokov zavidíš tym ostatným zenam) odkladať rozdiel medzi výplatou a 200€ rodičovským príspevkom ,a kľudne sa dá ísť do predčasného dôchodku a teda s peknou rentu 😉

Odpovedz
18. okt 2018
avatar

@nyusika Chápem čo chceš tým povedať...Ale osobne nepoznám také ženy, nepohybujem sa v takej spoločnosti žien.

Odpovedz
18. okt 2018
avatar

Ja sa vyjadrím len k tomu,že je rovnaké mať jedno dieťa a napr tri..myslené v zmysle materstva. Keď som mala jedno dieťa,stíhala som všetko chodila s ňou všade,veď čo to je ísť na výlet s jedným dieťa. Teraz mám tri,majú všetko,majú krúžky,majú čo jesť obliecť,ale sama na sebe cítim že je to väčšia makacka ako s jedným,ale POOZOR! Sama som to tak chcela,vedela do čoho idem,no tvrdiť že je rovnaké mať jedno dieťa a tri štyri päť mi príde úplne scestné a napísať to môže jedine žena ktorá má len jedno dieťa. Napriek tomu mi je jedno či pôjdem do dôchodku rovnako ako ostatné ženy alebo skvor kvôli deťom.

Odpovedz
18. okt 2018
avatar

So socialnou politikou to je tak. Neoliberal povie - pocet deti je slobodna vec kazdeho. Netreba do toho vstupovat. Soc demokrat povie ze je treba sledovat demografiu a vplyvat na porodnost - motivovat. Spravna odpoved nie je to je stale vec nazoru jednotlivca. Bude, aspon v demokracii tak, ako sa ludia priklonia vo volbach. To sa bude povazovat za volu vacsiny.
Otazky ci je nieco spravodlive alebo nie nie je ani mozne zodpvoedat. Stale to je o nazore.
Btw ja som laviciar a nesuhlasim s tym co pises. Matky tehotenstvom pricjadzaju o zuby (obrazne) co daju tolko z vlastneho tela dietatu. Nevraviac o starosltivosti atd. Zasluzia si.

Odpovedz
23. okt 2018