icon

Chodievame pravidelne do jednych maličkých potravín. Vždy, keď tam prídeme s dcérou, sa predavačky smejú, že idú počúvať jej perly, vraj sa vždy pobavia. Keď dcéra niečo chce, čo nechcem dovoliť, poviem jej, že danú vec si môže popozerať a potom vrátiť - okrem potravín tam majú aj kadejaké blbiny. S touto taktikou som ešte nezažila plač, krik, hádzanie sa o zem, prosíkanie ani vyjednávanie. Ak danú vec nechce vrátiť, poviem jej, nech sa rozhodne, či ju vrátim ja alebo ona lebo určite ju nebudeme kupovať. Dnes sa nám stala taká pre mňa divná situácia. V obchode je nová predavačka asi mesiac. Prišla som tam s dcérou a klasika - páči sa jej postavička psíka. Vzala si ho, popozerala a vrátila naspäť. Naložila mi do košíka všetko, čo sme chceli kúpiť a keď som už zaplatila a balila nákup, vzala od pokladne zlacnenú zabalenú buchtu, že ju chce. Vravím, že to nekupujeme, je to sladké a ako ju poznám, ani to nezje. Nech si to pozrie a vráti. Nechcela ju vrátiť, tak jej vravím, nech sa rozhodne, či to vrátim ja alebo ona, že kupovať ju naozaj nebudeme. Na to jej ju predavačka chcela sama vziať. Chytila bez slova tú buchtu za jeden koniec, dcéra ju držala za druhý a začali sa naťahovať ako dve malé deti. Jedna ju ťahala k sebe a aj druhá ju ťahala k sebe. Tak ma to prekvapilo, že som sa na tie dve s "úžasom" pozerala, či sa to fakt deje. 😨 Strašne som mala chuť opýtať sa predavačky, či to myslí vážne, že sa ide znížiť na mentálnu úroveň malého decka a hrať hru kto z koho. Po pár sekundách sa divadlo skončilo lebo asi pochopila, že takto to nevyrieši. Opýtala som sa teda dcéry, či sa už rozhodla, kto z nás dvoch ju vráti, tak vraj ju vráti ona. 🙏 Položila ju na miesto, pozdravila a odišli sme. Ako by ste reagovali vy?

avatar

no čo sa tam dá robiť? len čakať ako to dopadne - a až potom to riešiť ...

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

Všimla som si, že často píšeš príspevky o podobných situáciách, kde zdôrazňuješ, ako reaguješ ty a ako sa ostatní správajú zvláštne. Niekedy to potom pôsobí, akoby si potrebovala od ostatných potvrdenie, že si reagovala správne alebo že to robíš lepšie než ľudia okolo. Možno by niektoré z tých situácií stálo za to jednoducho pustiť z hlavy.

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

Nedovolila by som dcére vsetko chytať a uz vobec nie sposobom,ci to vrátim ja.Nerozumiem tomu.
Je jedno,ze bola buchta zabalena,stačí dietatu vysvetliť,ze nie vsetko sa chytá,resp.chytam veci,ktore mam záujem kupit,no rozhodne nie čerstvé pečivo.
Stojím za predavackou,I ked takýmto štýlom by som to rozhodne neriešila.
Mam 3 deti a v zivote sa ziadne nevadilo so mnou v obchode a uz tobôž sa nehadzalo o zem...v zivote to nerobili.

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

mne pride divna tvoja taktika popozerania a vratenia spat, ale je to tvoja vec.. aj o tebe si isto mnohi myslia svoje a nemusia hned na teba nejak reagovat

Odpovedz
15. mar 2026
avatar
@reanda

mne pride divna tvoja taktika popozerania a vratenia spat, ale je to tvoja vec.. aj o tebe si isto mnohi myslia svoje a nemusia hned na teba nejak reagovat

@kikappp vdaka za tip. Ano, zvyknem analyzovat.
@amel pecivo bezne nechyta, toto ju zaujalo lebo mu koncila spotreba a bolo na stolceku pri pokladni. Predavaju tam vsak drobne hracky napriklad, tak dovolim jej pozriet si ich a vratit. Aj ja si zvyknem nieco chytit, obzriet a rozhodnem sa, ci to chcem alebo nie.
@reanda to je jasne, preto sa pytam, ako by to riesili ine mamy. 🙂 A inak tu "taktiku" mam z knih, ako aj ine, ktore pouzivam. Nam to tak zatial vyhovuje.

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

Mne napr. vadia takéto mamy ... ktoré nechajú deťom všetko poobchytkávať, nedajbože ožužlať a potom to vrátia späť ... preto vždy vyberám tovar zozadu ... sama som mama, ale toto som dcére nikdy nedovolila.

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

@dzulli1980 tak predpokladám že jej dáva zabalené veci alebo hračky, nie rožky alebo iné pečivo…

Odpovedz
15. mar 2026
avatar
@17alexis

@kikappp vdaka za tip. Ano, zvyknem analyzovat.
@amel pecivo bezne nechyta, toto ju zaujalo lebo mu koncila spotreba a bolo na stolceku pri pokladni. Predavaju tam vsak drobne hracky napriklad, tak dovolim jej pozriet si ich a vratit. Aj ja si zvyknem nieco chytit, obzriet a rozhodnem sa, ci to chcem alebo nie.
@reanda to je jasne, preto sa pytam, ako by to riesili ine mamy. 🙂 A inak tu "taktiku" mam z knih, ako aj ine, ktore pouzivam. Nam to tak zatial vyhovuje.

@17alexis to je vidno, ze to mas z knih.. mozno by bolo vhodnejsie najst si vlastnu 'taktiku', ktora vyjde z potrieb teba a aj tvojej dcery.. lebo otazka je, co povazujes na tejto taktike za funkcne.. ze sa dcera nehadze v obchode o zem? ale pride tento tvoj sposob funkcny aj jej? staci jej si to, co by chcela, iba popozerat a vratit to spat? staci jej rozhodnutie sa maximalne v tom, ci to ma vratit ona, alebo to vratis ty? je s tym naozaj ok a odchadza z obchodu spokojna? alebo si spokojna len ty, lebo mas pokoj, ze nerobi sceny a ty nemusis kupovat, co nechces? a ako dlho ti to, myslis, bude fungovat? ako dlho jej bude stacit uspokojovat len tvoju potrebu? lebo ona v skutocnosti nemoze rozhodovat v nicom.. akurat, ci vyplni tvoju volu sama, alebo ju necha vyplnit teba..
aby raz aj na teba niekto nechapavo nepozeral, ako sa o nieco s dcerou natahujes, az ju prejde trpezlivost a poslusnost a proste to nieco vratit do regala odmietne 😀

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

sa čuduješ predavačke? dosť majú mizerné mzdy a ešte bude platiť za veci po zákazníkoch.

Odpovedz
15. mar 2026
avatar
@biba_18

@dzulli1980 tak predpokladám že jej dáva zabalené veci alebo hračky, nie rožky alebo iné pečivo…

@biba_18 zabalené rozmačkané pečivo tiež nieje výhra .Treba deti učiť kedy a kde čo môžu. Popozeraj si len očami..Dieta pôjde do múzea, galérie ,rôznych obchodov s roznym tovarom .Bude naučené, že veci do rúk neberieme .

Odpovedz
15. mar 2026
avatar

Nerozumiem Tvojmu obvineniu predavačky, že sa ide znížiť na mentálnu úroveň decka. Prepáč, len aby si sa vyhla tomu, že sa Ti tam bude decko váľat po zemi a zjapať, dovolíš akúsi nezmyselnú hru, všetko obchytat - popozerať - vrátiť. Moje dve dcéry v obchode nikdy nič nemohli len tak chytať a nikdy ani jedna nerobila "cirkus". Vychovávala som a vychovávam bez kníh, bez toho, aby som najprv čítala písané, čo mám robiť (často x to píšu bezdetné autorky). Tieto moderné praktiky z kníh, považujem za nezmysel. Aj v tvojom prípade vidno totoķ, dieťa nepochopilo, že vzalo v obchode vec a nechcelo ju vrátiť, aj keď ju v tejto divnej metóde cvičíš a považuješ za správnu. A prosím pekne, vôbec by ma neudivilo, keby jej predavačka miesto naťahovania sa o tovar z predajne dala výchovnú po ruke s poznámkou, že toto sa milá slečna nerobi...čo by si povedala na to??

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Totok =preklep

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Naša ma uz 10 ale od maličkého mala ma dovolené len očami
Nie som prehnane na hygienu ale pri predstave ako všetko chytá a kto každý to držal pred nou 🙄
Nikdy nerobila scény v obchode co jej nepovolené to nechytá a neprosika

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Neviem, kolko ma Tvoja dcéra rokov , ale nerozumiem výchove - nech sa rozhodne, u Teba to možno funguje , ale keby ja nechám moje deti rozhodovať čo chcú, nechcú , sú z nich nevychovane opice - Neznášam, keď deti chytajú v obchodoch veci - bavime sa o potravinách , hračkárstve, kvetinárstve … sú to veci určené na konzumáciu, tie malé hračky , stačí niečo stlačiť a môžu sa pokaziť , rozbiť .
Naši mali od malička docolene kúpiť si jedu drobnú vec - v potravinách , nikdy nerobili scény. Jasne som im vysvetlila , že veci sa nechytaju - jednak kvôli hygiene , po druhé- môžu to pokaziť , rozbiť (hračky, keramika)

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ani mne sa dieťa nikdy o zem v obchode nehádzalo a ani sme nehrali takéto tanečky s obchytávaním tovaru a následným vracaním. Ešte pri hračke to možno viem pochopiť , ak sa tým 100 % nepoškodí samozrejme, ale pri zabalených buchtách a inom jedle si nie som istá, či je to potom ešte v predajnom stave. Byť predavačkou, tak sa síce s tvojou dcérou nenaťahujem, ale teba by som sa opýtala, či môžem tú omačkanú buchtu nablokovať.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Zdôrazňuješ to, že tie staršie predavačky sa vždy tešia na perly tvojho dieťaťa a táto sa zachovala nepriateľsky a nevhodne z tvojho pohľadu. Ešte sa veľa krát stane, že niekto nemusí byť happy z chovania tvojej dcéry a taktiež nevieš, ako sa o vás v tých potravinách bavia , keď zatvoríte dvere. Nie každý, kto sa usmieva , ťa má rád. Nepripúšťaj si to tak a dcére radšej vysvetli, že nie všetko sa chytá do rúk, čo si zmyslí.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja sa snažím pochopiť, takéto benevoletne matky. Namiesto toho,aby určili hranicu dieťaťu, tak nechajú a dovolia deťom všetko poobchytkávať, nedajbože ožužlať a potom to vrátia späť ... Sama som matkou, ale toto som deťom nikdy nedovolila. Vždy im vysvetľujem: čo nepotrebujeme, čo nám netreba, tak nechytáme do ruky, nevyťahujeme z regálov. A nikdy moje deti nerobili scény.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

@kikappp povedz to mamičke, nie mne. ja v potravinách tovar do rúk neberiem 🤷‍♀️ môj príspevok bol k tomu, že tie veci s veľkou pravdepodobnosťou ožužlané nebudú…

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Nuž, lezies im v tom obchode dobre na nervy.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Deti hranice potrebuju, určite by som nedovolila všetko chytať . U nás fungovalo vyberie si jednu vec . Viac sa nediskutovalo. Pritom ja som mala štýl výchovy demokraticky. Ale obchytať všetko teda ozaj nerobili . Za mna predavačka stratila nervy pri tvojej benevolencii a keďže si nevedela ty rozhodnúť, rozhodla ona. Hranice deti potrebuju, je to ich istota. Cítia sa pokojne potom. Veľká voľnosť ich rozrušuje. Ty si jej síce stanovila hranice, ale strašne “veľké”, ktoré obťažujú možno iných.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

A pevne verím, že si dcéru po odchode z potravín upozornila na jej nevhodné správanie sa k staršiemu cudziemu človeku, v tomto prípade p.predavačke. Ten záver v Tvojom texte mi príde, akoby si bola so sebou a dcerinym nevhodným správaním celkom spokojná a naopak vadil Ti podľa mňa správny postoj predavačky.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja by som medzi nich vstupila, buchtu chytila ja, a podala predavacke.. akoze ked to nevedia vyriesit dvaja, tak musi treti… nijak inak by som nereagovala, niekedy to chce trosku tvrdsi pristup.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@petrao2

Naša ma uz 10 ale od maličkého mala ma dovolené len očami
Nie som prehnane na hygienu ale pri predstave ako všetko chytá a kto každý to držal pred nou 🙄
Nikdy nerobila scény v obchode co jej nepovolené to nechytá a neprosika

@petrao2 to je ešte ten lepší prípad že ľudia pochytaju ale čo ešte potom chodilo a podobne 😏

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@parvinka0001

@petrao2 to je ešte ten lepší prípad že ľudia pochytaju ale čo ešte potom chodilo a podobne 😏

@parvinka0001 🫣

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@parvinka0001

@petrao2 to je ešte ten lepší prípad že ľudia pochytaju ale čo ešte potom chodilo a podobne 😏

@parvinka0001 Patkaňovi nevysvetlíš 😁

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@andrejka2424

@parvinka0001 Patkaňovi nevysvetlíš 😁

@andrejka2424 šak práve 😂 že tiež by som deťom nedovolila všetko chytať, fuj🤢

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

ked vidim tvoj nick a dlhy prispevok, tak viem, ze budes opisovat nejaku situaciu a myslim, ze dufas v pozitivne reakcie nan (kto by si dobrovolne prial negativne). A drviva vacsina komentov je vzdy negativna. To len take moje male pozorovanie. A tak rozmyslam, keby napisal ten prispevok niekto iny, ci by mal tiez tolko negativnych komentov...

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

To aj buchtu musi popozerat ? Mne pride zvlastne toto

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@ivik4

To aj buchtu musi popozerat ? Mne pride zvlastne toto

@ivik4 Musí, lebo tak písali v múdrych knihách o respektujucej výchove🙄

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Horsie, ze o chvilu budu 2 jej deti chytat buchtu, a ona este bude divne pozerat na predavacku. Asi jej este nedoslo, ze za spravanie dietata je zodpovedna ona. Ze mala povedat dietatu - pust buchtu, nie je nasa. Nie ona sa iba pozera ako sa jej dieta natahuje...

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Máš divný systém..

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Autorka este chytit si hracku vsak budis .. ale jedlo? To je trosku rozdiel 😵‍💫 vsak porozmyslaj.
Co sa cudujes tej predavacke. Kto kupi dobre obchytanu buchtu ?

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja sa poslusne hlasim, ze som mala dieta, ktore sa poctivo hadzalo- vsade😁😁😁jedno zo styroch, podedene po mne. A nie, nebolo to vychovou. Je to normalne spravanie maleho dietata, ktore nevie spracovat svoje emocie a odmietnutie - toto by si si mala tiez trochu nastudovat, predtym ako zacnes obvinovat druhe matky z nezvladnutej vychovy.
Ps: ziadne z mojich deti nemali dovolene cokolvek chytat, pokial som im to nedovolila. Napodiv z toho, sa moje dieta nehadzalo na zem. Ale z toho, ze preslo okolo zlte auto a nebolo cervene, ano🫣🫣🫣🤷‍♀️🤷‍♀️ a tento tvoj pristup mi pride divny (okej, tvoja vec), ale pozerala by som na vas ako na cuda, ze musite vsetko obchytat (okej, nie vsetko, ale vela veci....)

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Knihy o výchove sú fajn, ale opisujú vždy len modelovú situáciu. Ty máš možno nejakú zvláštnu predstavu, že ta jedna modelová situácia bude platiť na všetky reálne situacie. Akurát tie knihy neberú do úvahy jednu premennú a tou sú emocie a každodenné dozrievanie dieťaťa. Co platilo pred pol rokom, dnes už platiť nemusí, keďže dieťa rastie a dozrieva..Možno by niekedy pomohlo riadiť sa vlastným sedliackym rozumom a vyhodnocovať situáciu na počkanie, nie tahat z pamäte co mam nastudovane.. A porovnávať dospelú predavacku s 3 ročným dieťaťom, mi praveze príde detinské od teba. Možno zasiahla preto, lebo videla, ze ty sa nechytas a čakáš na zázrak, kým sa tvoje dieťa upokojí.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ostatne mamicky dakujem. Uz som si myslela ze som divna... ked mi to pride divne.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Kriste pane, niektoré ste s deťmi pupok sveta. Predavačka chcela proste pomôcť, možno si myslela že k nej ako cudzej bude mať väčší rešpekt a pustí ju a ty zo seba a dieťaťa robíš najmúdrejšie princezné a z predavačky detinskú kravu.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Dakujem za reakcie, zienky. Odpisem hromadnejsie.
1 - ano, tento styl vychovy vyhovuje nasej rodine. Dcera ma hranicu, kedy si vybera z dvoch moznosti.
2 - kedze drzala tu buchtu, hranica bola, ze ju neberieme, ale uz ju v tej ruke mala, cize opat moznost vyberu - odlozis ju ty ci ja?
3 - viete si predstavit, ze v obchode je xy veci a vsetky chyti? Ja nie. Pisem o jednej - dvoch veciach, ktore impulzivne "chce" - drobna hracka, kinderko.
4- pecivo nezuzle, neobchytava (s jednou vynimkou chytania, o ktorej som pisala), dokonca nezabalene ani nevybera ona, ale ukaze a beriem ja.
5- na rozdiel od mnohych rodicov, co vidim, nasej nedovolim v obchode jest este nezaplatenu vec lebo je to kradez, nech je to akokolvek mile.
6 - hygiena - my mame vodu, kde sa umyjeme. Btw, co vravite na to, ked v obchode prejrabala dospely zaspineny clovek rozky, aby si vybral a vy nasledne tie spinave zjete? S tym ste ok?
6 - neobvinujem predavacku, ani ju nepovazujem za kravu, ako je nizsie pisane, ktazka bola, ako by ste sa zachovali vy a zas sa vyrojili niektore mamy, ktore nerozeju textu, tak radsej prekrucaju veci. Bolo mi to, proste, divne a trochu aj smiesne, ze dospela osoba sa ide spravat ako male decko. Vidno, ze este deti nema - drzim jej palce az ich bude mat. 😄

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

Dakujem za reakcie, zienky. Odpisem hromadnejsie.
1 - ano, tento styl vychovy vyhovuje nasej rodine. Dcera ma hranicu, kedy si vybera z dvoch moznosti.
2 - kedze drzala tu buchtu, hranica bola, ze ju neberieme, ale uz ju v tej ruke mala, cize opat moznost vyberu - odlozis ju ty ci ja?
3 - viete si predstavit, ze v obchode je xy veci a vsetky chyti? Ja nie. Pisem o jednej - dvoch veciach, ktore impulzivne "chce" - drobna hracka, kinderko.
4- pecivo nezuzle, neobchytava (s jednou vynimkou chytania, o ktorej som pisala), dokonca nezabalene ani nevybera ona, ale ukaze a beriem ja.
5- na rozdiel od mnohych rodicov, co vidim, nasej nedovolim v obchode jest este nezaplatenu vec lebo je to kradez, nech je to akokolvek mile.
6 - hygiena - my mame vodu, kde sa umyjeme. Btw, co vravite na to, ked v obchode prejrabala dospely zaspineny clovek rozky, aby si vybral a vy nasledne tie spinave zjete? S tym ste ok?
6 - neobvinujem predavacku, ani ju nepovazujem za kravu, ako je nizsie pisane, ktazka bola, ako by ste sa zachovali vy a zas sa vyrojili niektore mamy, ktore nerozeju textu, tak radsej prekrucaju veci. Bolo mi to, proste, divne a trochu aj smiesne, ze dospela osoba sa ide spravat ako male decko. Vidno, ze este deti nema - drzim jej palce az ich bude mat. 😄

@17alexis prepac, ale ako male decko sa spravas ty

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@marsmykkok

Kriste pane, niektoré ste s deťmi pupok sveta. Predavačka chcela proste pomôcť, možno si myslela že k nej ako cudzej bude mať väčší rešpekt a pustí ju a ty zo seba a dieťaťa robíš najmúdrejšie princezné a z predavačky detinskú kravu.

@marsmykkok suhlasim. Podla mna predavacka chcela "pomoct".

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Práveže predavačka urobila možno intuitívne jednu perfektnú vec..nastavila tvojmu dieťaťu zrkadlo..Ponúkla jej ten istý obraz, aký vytváralo tvoje dieťa.Vola sa to zrkadlenie. Skus ju ucit aj to, že nie každý jej v živote ustúpi, lebo je starší, múdrejší.. atď.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@daniela242

Práveže predavačka urobila možno intuitívne jednu perfektnú vec..nastavila tvojmu dieťaťu zrkadlo..Ponúkla jej ten istý obraz, aký vytváralo tvoje dieťa.Vola sa to zrkadlenie. Skus ju ucit aj to, že nie každý jej v živote ustúpi, lebo je starší, múdrejší.. atď.

@daniela242 zrkadlenie obcas pouzivam, ale toto bolo uplne mimo z mojho pohladu.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@ivana11232

@17alexis prepac, ale ako male decko sa spravas ty

@ivana11232 prepacim a dakujem. 🙂

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Este aj kinderka, ktore ani nejdete kupit jej dovolis chytat. Mas otras pristup. A ta veta dokoola co tu pises- odlozis ty, ci ja. Este ju tu napis 10 krat 🤦‍♀️. Na predavacke si videla, ze deti este nema. Ty sice mas 2, ale spravas sa naozaj nevhodne.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja len k tomu vyssie napisanemu, ze dieta ma nastavene hranice, kedy si vybera z dvoch moznosti... ktora je ta druha? Lebo ma len jednu moznost-vratit to. A moze sa len rozhodnut o sposobe, akym sa to vratenie udeje-ci to vrati ona alebo ty. Ale to nie su dve moznosti, nakolko to stale "musi" vratit. Podla mna si nie uplne pochopila hranice a vyber z dvoch moznosti. Vyber z dvoch moznosti by bol: mozes si vybrat malu hracku alebo poobednu rozpravku (napriklad, narychlo mi ine nenapada). Ale mozes si vybrat vratit to alebo vratit to s mojou pomocou. Ja tam vyber nevidim.
Ja napr. nie som prisna mama, nejde mi to, nie je mi to prirodzene, ale snszim sa sedliackym rozumom najst ten stred. Ked nieco v obchode chcu, nevidim dovod nekupit im kolacik ci cukrik (nemozem od nich chciet, aby mali radost z brokolice). Alr ak uz sladkost mali, tak poviem nie, uz ste mali, nie je dobre pre srdiecko tolko sladkosti a hotovo. Su s tym uplne v pohode. Lebo vedia, ze nabuduce alebo o tyzden sa kupi. Zase zakazovat detom uplne vsetko nie je uplne normalny pristup, v buducnosti sa to moze vypomstit a budes tu mozno riesit, prrco tvoje dieta berie inym detom hracky ci sladkosti z ruk

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

@daniela242 zrkadlenie obcas pouzivam, ale toto bolo uplne mimo z mojho pohladu.

@17alexis Z tvojho možno áno. Keď sa na to pozrie nezainteresovany človek, ani nie. Výsledok bol rovnaký, obe držali.. Ale je to tvoje dieťa, vychovávaj ako chces, len sa potom nečuduj reakciám okolia. Raz sa bude musieť zaradiť do kolektivu, kde zažije kadečo a na toto ju teda nepripravujes vôbec, podľa tvojich príspevkov..

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Prvé čo ma zaskočilo, čo má dieťa čo obchytkávať tovar a potom ho dávať naspäť, velmi zle naučené, ďalšiu vec čo neznášam, keď robia mamičky, ze dieťaťu dajú jesť rožok v obchode normálne ma odváža, sem tam treba dieťaťu aj kúpiť vec ale nie pravidelne, nikdy sa mi deti nehádzali v obchode je to výchova

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Je kazdeho vec ako si vychovava dieta ale si si uplne ista tymto stylom "moznost vyberu", ze jej neskodis? Myslis si, ze v skolke, v skole a neskor aj v zamestnani jej niekto bude davat "moznost vyberu"? Aby to nebolo tvojmu dietatu viac na skodu ako uzitku. Nebude k nej kazdy pristupovat ako ty, v skolke sa zaveli a hotovo, v skole to iste, aby tvoja dcera z toho nemala v hlave viac gulasu.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

@0kristina0 možnosť výberu máš vždy. len ho nemusíš fyzicky demonštrovať. to dieťa sa to zatiaľ učí ...

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Akože moja, no poobzeraj si tú buchtu, chyť, ovoňaj, ale aj tak ti ju nekúpim, tak si ju aspoň chvíľu podrž v ruke.. 😅

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@blondiee83

Ja len k tomu vyssie napisanemu, ze dieta ma nastavene hranice, kedy si vybera z dvoch moznosti... ktora je ta druha? Lebo ma len jednu moznost-vratit to. A moze sa len rozhodnut o sposobe, akym sa to vratenie udeje-ci to vrati ona alebo ty. Ale to nie su dve moznosti, nakolko to stale "musi" vratit. Podla mna si nie uplne pochopila hranice a vyber z dvoch moznosti. Vyber z dvoch moznosti by bol: mozes si vybrat malu hracku alebo poobednu rozpravku (napriklad, narychlo mi ine nenapada). Ale mozes si vybrat vratit to alebo vratit to s mojou pomocou. Ja tam vyber nevidim.
Ja napr. nie som prisna mama, nejde mi to, nie je mi to prirodzene, ale snszim sa sedliackym rozumom najst ten stred. Ked nieco v obchode chcu, nevidim dovod nekupit im kolacik ci cukrik (nemozem od nich chciet, aby mali radost z brokolice). Alr ak uz sladkost mali, tak poviem nie, uz ste mali, nie je dobre pre srdiecko tolko sladkosti a hotovo. Su s tym uplne v pohode. Lebo vedia, ze nabuduce alebo o tyzden sa kupi. Zase zakazovat detom uplne vsetko nie je uplne normalny pristup, v buducnosti sa to moze vypomstit a budes tu mozno riesit, prrco tvoje dieta berie inym detom hracky ci sladkosti z ruk

@blondiee83 presne to mi napadlo,jej dcera nema na vyber,lebo to aj tak nedostane....zvlastny pristup no

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@ibrunova

Akože moja, no poobzeraj si tú buchtu, chyť, ovoňaj, ale aj tak ti ju nekúpim, tak si ju aspoň chvíľu podrž v ruke.. 😅

@zuzubb007 ani nasa sa nikdy nehadzala, ale vsimam si, ze nie kazdy to tak ma a to jedenie v obchode tiez nemam rada.
@ibrunova ovonat sa ju nedalo, bola zabalena. 😄 Myslim, ze viac nez ta buchta ju zaujal obal s pismenami lebo teraz si vsima napisy a pokusa sa ich citat.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@petulda333

@blondiee83 presne to mi napadlo,jej dcera nema na vyber,lebo to aj tak nedostane....zvlastny pristup no

@petulda333 moze si vybrat, kto to vrati lebo hranica je nie, toto neberieme. Ak chce nejaku dobrotku, moze si vybrat z dvoch moznosti. Vyberie si sama. Ale inak ano, blbiny nedostane. Raz tam mali jednorozcov z plastu. Dcera zacala argumentovat, ze doma jedneho ma a samemu mu je mozno smutno. Predavacka sa oprela o pult a smiala sa, ze tak toto si pozriem. 😄 Vraj sme jedine odisli bez. 😄 Vysvetlila som jej, ze aj tak by sa s nim hrala len 5 minut, vsimla som si tam puzzle a opytala sa, ci by sme radsej nevzali to, ak tak velmi po niecom tuzi. Vybrala si sama, ktore chce, mali tam viac druhov a velmi casto si ho sklada. Uz je to par mesiacov, co ho mame. Na tych jednorozcov si viac nespomenula. Neboj, nemame vsetko len cierne alebo biele. Ale vdaka za pohlad, ze to aj takto niekto vnima.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Viem, ze to tu nespominas, no mne sa viac paci taktika maly pomocnik das za ulohu dietatu pomahat s nakupom - hladat veci zo zoznamu. Byt aktivna tvojim sposobom. Ucis ho i zapajas. Dieta je spokojnejsie. To chytanie veci je veru trochu cez a moze vyvolavat opravnene nevolu.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@biba_18

@0kristina0 možnosť výberu máš vždy. len ho nemusíš fyzicky demonštrovať. to dieťa sa to zatiaľ učí ...

@biba_18 nepochopila si ma, ucitelka v skolke jej nebude davat na vyber ci ma hracky po sebe upratat alebo nie, tam jej bude vsetko nakazane, keby sa mali ucitelky pytat 20 deti urobis to takto alebo takto tak rovno skoncia na psychiatrii.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Mne je na tebe sympaticke, ze uvazujes nad vychovou. Lebo mnohi rodicia u nas idu zauzivanym sposobom, preberaju vzorce od svojich rodicov a bez zamyslenia ich reprodukuju. Uz len za tu snahu byt dobrou mamou mas odo mna velke plus.
No a k situacii-pri prvom dietati som sa tiez snazila mat nejaky jeden system a ten aplikovat. Ale vychova nie je matematicka operacia. Neda sa vzdy do situacie dosadit x a vypocitat y. Teraz sa snazim byt menej “stereotypna” a viac reagovat na konkretnu situaciu a jej okolnosti, nez na vsetko pasovat jeden vzorec. Viac vnimat dieta, okolnosti a aj ludi zainteresovanych (ako napr predavacku). Dat aj dietatu viac priestoru sa prejavit, jeho tuzby, sampzrejme v ramci mantinelov.
Zda sa mi, ze mas na dceru dost vysoke ocakavania s tym, ze ved je rozumna, chape to a ono. Ano, to je mozne, ale je dobre nechat ju byt dietatom, nespravat sa vzdy racionalne a “primerane veku.” Najma my zeny to pozname, od babatka su na nas kladene vysoke naroky, lebo ved sme dievcata a my sme dobre, my sa prisposobime atd. Vystrajat maju dovolene len chlapci.
Ale mozno zo mna hovori moja vlastna skusenost, ja az v dospelosti zistujem, ze sa napzaj nemusim spravat podla ocakavani druhych a plnit ich priania🙂

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja len nechápem jednu vec. Ako ok, každá vychováva podľa seba a čo najlepšie podľa svojho uváženia. Ale načo furt riešiš na mk situáciu, ktorá už nastala? Furt musíš mať svoje správanie a výchovu vlastne schválenú cudzími ľuďmi?

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

@petulda333 moze si vybrat, kto to vrati lebo hranica je nie, toto neberieme. Ak chce nejaku dobrotku, moze si vybrat z dvoch moznosti. Vyberie si sama. Ale inak ano, blbiny nedostane. Raz tam mali jednorozcov z plastu. Dcera zacala argumentovat, ze doma jedneho ma a samemu mu je mozno smutno. Predavacka sa oprela o pult a smiala sa, ze tak toto si pozriem. 😄 Vraj sme jedine odisli bez. 😄 Vysvetlila som jej, ze aj tak by sa s nim hrala len 5 minut, vsimla som si tam puzzle a opytala sa, ci by sme radsej nevzali to, ak tak velmi po niecom tuzi. Vybrala si sama, ktore chce, mali tam viac druhov a velmi casto si ho sklada. Uz je to par mesiacov, co ho mame. Na tych jednorozcov si viac nespomenula. Neboj, nemame vsetko len cierne alebo biele. Ale vdaka za pohlad, ze to aj takto niekto vnima.

@17alexis ano,kto to vrati,to stale nie je to iste. Ak jej das na vyber z dvoch drobnosti,to je vyber. Inak nie

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@andulka220989

Ja len nechápem jednu vec. Ako ok, každá vychováva podľa seba a čo najlepšie podľa svojho uváženia. Ale načo furt riešiš na mk situáciu, ktorá už nastala? Furt musíš mať svoje správanie a výchovu vlastne schválenú cudzími ľuďmi?

@andulka220989 Podla mna caka obdiv.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Tiež máme na dedine malé potraviny do ktorých chodím s deťmi. Keby som tam stvárala s každým toto čo ty, tak asi dajú na dvere moju fotku s nápisom Vstup zakázaný...

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@maciatkoe

@andulka220989 Podla mna caka obdiv.

@maciatkoe Môže byť. Len som zvedavá aké príspevky budú keď pôjde do obchodu s oboma deťmi a každé môže obchytat, ovonat inú vec ideálne v tom istom čase a každé v druhom regály obchodu 😂

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@andulka220989

@maciatkoe Môže byť. Len som zvedavá aké príspevky budú keď pôjde do obchodu s oboma deťmi a každé môže obchytat, ovonat inú vec ideálne v tom istom čase a každé v druhom regály obchodu 😂

@andulka220989 Urcite budu prispevky o divnych predavackach 😃.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@andulka220989

@maciatkoe Môže byť. Len som zvedavá aké príspevky budú keď pôjde do obchodu s oboma deťmi a každé môže obchytat, ovonat inú vec ideálne v tom istom čase a každé v druhom regály obchodu 😂

@michaelkanr vdaka za tvoj pohlad. Ja som ako nematka mala uplne inu predstavu, ze budem decko cepovat, neposluchne, dostane na rit. Proste ten typicky stary styl. Az do momentu, ked sa svagrina stala mamou a presne takto vychovavala. Potom jej dieta malo takmer 3 roky a u noch sa len cepovalo, kricalo, nevedeli si zrazu rady. Isla s dietatom k psychologicke. Vosli dnu, jej dieta sa nepozdravilo a hned zacala dvihat hlas, ze sa treba pozdravit. Na konci sedenia zhodnotila psychologicka vsetko, co si vsimla, "zvozila" ju za to cepovanie s nepozdravenim sa a poradila jej ako robit veci inak. Moju metodu mam primarne od nej. U nich sa ovela zlepsili vztahy s prvym dietatom aj jeho spravanie, rovnako tak vychovava druhe a ja idem podla nich. Plus, samozrejme, citam knihy, sledujem jednu mamicku, ktora ide podobnym smerom, obcas mi aj poradi, ked ma nieco zaujima.
@andulka220989 uvidime 😄 ale zatial mi po obchode nebeha, chodime spolu bud za ruku alebo sa drzi kocika alebo vozika, pripadne ide sama, ale predo mnou. Mam ju vzdy na ociach. Zatial. 😄

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

@michaelkanr vdaka za tvoj pohlad. Ja som ako nematka mala uplne inu predstavu, ze budem decko cepovat, neposluchne, dostane na rit. Proste ten typicky stary styl. Az do momentu, ked sa svagrina stala mamou a presne takto vychovavala. Potom jej dieta malo takmer 3 roky a u noch sa len cepovalo, kricalo, nevedeli si zrazu rady. Isla s dietatom k psychologicke. Vosli dnu, jej dieta sa nepozdravilo a hned zacala dvihat hlas, ze sa treba pozdravit. Na konci sedenia zhodnotila psychologicka vsetko, co si vsimla, "zvozila" ju za to cepovanie s nepozdravenim sa a poradila jej ako robit veci inak. Moju metodu mam primarne od nej. U nich sa ovela zlepsili vztahy s prvym dietatom aj jeho spravanie, rovnako tak vychovava druhe a ja idem podla nich. Plus, samozrejme, citam knihy, sledujem jednu mamicku, ktora ide podobnym smerom, obcas mi aj poradi, ked ma nieco zaujima.
@andulka220989 uvidime 😄 ale zatial mi po obchode nebeha, chodime spolu bud za ruku alebo sa drzi kocika alebo vozika, pripadne ide sama, ale predo mnou. Mam ju vzdy na ociach. Zatial. 😄

@17alexis Ty myslis, ze su len 2 sposoby vychovy? Po riti, a tvoja divna vychova? My sme na nase dieta ani jeden krat nekricali, nikdy nedostalo na zadok. Vsetko s kludom vysvetlujeme. Ale nase dieta teda nechyta v obchode buchty, je to strasne neslusne. Je jedno, ze ta buchta bola v obale. Ja by som slusne vysvetlila, ze to nechytame. Ale moje 4 rocne dieta to vie. Ty ani teraz to este nevies. Co uz.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@blondiee83

Ja len k tomu vyssie napisanemu, ze dieta ma nastavene hranice, kedy si vybera z dvoch moznosti... ktora je ta druha? Lebo ma len jednu moznost-vratit to. A moze sa len rozhodnut o sposobe, akym sa to vratenie udeje-ci to vrati ona alebo ty. Ale to nie su dve moznosti, nakolko to stale "musi" vratit. Podla mna si nie uplne pochopila hranice a vyber z dvoch moznosti. Vyber z dvoch moznosti by bol: mozes si vybrat malu hracku alebo poobednu rozpravku (napriklad, narychlo mi ine nenapada). Ale mozes si vybrat vratit to alebo vratit to s mojou pomocou. Ja tam vyber nevidim.
Ja napr. nie som prisna mama, nejde mi to, nie je mi to prirodzene, ale snszim sa sedliackym rozumom najst ten stred. Ked nieco v obchode chcu, nevidim dovod nekupit im kolacik ci cukrik (nemozem od nich chciet, aby mali radost z brokolice). Alr ak uz sladkost mali, tak poviem nie, uz ste mali, nie je dobre pre srdiecko tolko sladkosti a hotovo. Su s tym uplne v pohode. Lebo vedia, ze nabuduce alebo o tyzden sa kupi. Zase zakazovat detom uplne vsetko nie je uplne normalny pristup, v buducnosti sa to moze vypomstit a budes tu mozno riesit, prrco tvoje dieta berie inym detom hracky ci sladkosti z ruk

@blondiee83 presne, stále rozmýšľam čo mi tam nesedelo, 👍👍👍👍zmiatla aj mňa , že stanovila dieťaťu možnosť výberu 🤭

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

@michaelkanr vdaka za tvoj pohlad. Ja som ako nematka mala uplne inu predstavu, ze budem decko cepovat, neposluchne, dostane na rit. Proste ten typicky stary styl. Az do momentu, ked sa svagrina stala mamou a presne takto vychovavala. Potom jej dieta malo takmer 3 roky a u noch sa len cepovalo, kricalo, nevedeli si zrazu rady. Isla s dietatom k psychologicke. Vosli dnu, jej dieta sa nepozdravilo a hned zacala dvihat hlas, ze sa treba pozdravit. Na konci sedenia zhodnotila psychologicka vsetko, co si vsimla, "zvozila" ju za to cepovanie s nepozdravenim sa a poradila jej ako robit veci inak. Moju metodu mam primarne od nej. U nich sa ovela zlepsili vztahy s prvym dietatom aj jeho spravanie, rovnako tak vychovava druhe a ja idem podla nich. Plus, samozrejme, citam knihy, sledujem jednu mamicku, ktora ide podobnym smerom, obcas mi aj poradi, ked ma nieco zaujima.
@andulka220989 uvidime 😄 ale zatial mi po obchode nebeha, chodime spolu bud za ruku alebo sa drzi kocika alebo vozika, pripadne ide sama, ale predo mnou. Mam ju vzdy na ociach. Zatial. 😄

@17alexis držím Ti prsty.Neviem,kolko ma dievčatko,ale verím,ze pod 2 roky,so starším sa uz vies krasne rozprávať.
Ale nechcela by som byť zodpovedna za potraviny u vas v dedine,vadil by mi tento prístup.
Švagriná niečo robí zle a myslim,ze presne vie co.Kazde dieta len opakuje správanie rodiča ci iného vzoru ,pokiaľ tam nie je zdravotný problém.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

@michaelkanr vdaka za tvoj pohlad. Ja som ako nematka mala uplne inu predstavu, ze budem decko cepovat, neposluchne, dostane na rit. Proste ten typicky stary styl. Az do momentu, ked sa svagrina stala mamou a presne takto vychovavala. Potom jej dieta malo takmer 3 roky a u noch sa len cepovalo, kricalo, nevedeli si zrazu rady. Isla s dietatom k psychologicke. Vosli dnu, jej dieta sa nepozdravilo a hned zacala dvihat hlas, ze sa treba pozdravit. Na konci sedenia zhodnotila psychologicka vsetko, co si vsimla, "zvozila" ju za to cepovanie s nepozdravenim sa a poradila jej ako robit veci inak. Moju metodu mam primarne od nej. U nich sa ovela zlepsili vztahy s prvym dietatom aj jeho spravanie, rovnako tak vychovava druhe a ja idem podla nich. Plus, samozrejme, citam knihy, sledujem jednu mamicku, ktora ide podobnym smerom, obcas mi aj poradi, ked ma nieco zaujima.
@andulka220989 uvidime 😄 ale zatial mi po obchode nebeha, chodime spolu bud za ruku alebo sa drzi kocika alebo vozika, pripadne ide sama, ale predo mnou. Mam ju vzdy na ociach. Zatial. 😄

@17alexis teraz som pozrela na diskusie,do viacerých som i prispela.
Dievča,uber,toto nie je dobrá cesta podľa mna a pravdepodobne sa netesis ani obľube v okruhu známych či v rodine...zbytocne si komplikujes zivot a vzťahy.I tie v obchode. 🙂

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ak by moje dieťa chytilo pečivo, hoc aj s rukavicou, tak ho kúpim. Aj mu si v obchode popozeráme a vrátime - skôr hračky alebo veci a nemáme žiaden vzdor. Ale nechápem možno tvojej častej analýzy kto co robí, ako robí. Nie každý je učebnicovy, ludia sú aj spontánní, netreba ich vzdu súdiť a riešiť.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Jedna vec je nekúpiť dieťaťu plastového jednorožca a úplne niečo iné je dieťaťu odmietnuť kúpiť jedlo. Odkiaľ ty vieš, že by ju nezjedla? Lebo si povedala? Ty nevychovavas, ty manipulujes a navadzas dieťa, aby sa rozhodlo tak, ako chceš ty. Odmietnuť kúpiť jedlo dieťaťu je sedliacke a úbohé.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Druhá vec...učíš dieťa pozerať jedlo, ktoré nemôže zjesť? Zarábas mu na krásne problémy s príjmom potravy. Ak nechceš, aby si musela dieťaťu niečo kúpiť, tak ho nevlac do obchodu

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@andrejka2424

@parvinka0001 Patkaňovi nevysvetlíš 😁

@andrejka2424 🤣🤣🤣🤣

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja hlavne nechapem,preco si sa na ne pozerala a nezakrocila. Ako prve,by som svojmu dietatu dorazne vysvetlila,ze kolac neberieme, aby ho odlozila. A predavacke zase povedala,nie dakujem,nebudeme to kupovat. Ja mam skor pocit,ze ides stale len podla knih a ked ti nieco skrizi cestu,tak nevies reagovat,aby to nebodaj nebolo proti kniznym pravidlam. Ale prezradim ti tajomstvo. Kazde dieta je ine a ziadna kniha nefunguje na kazde dieta rovnako. Ale to zistis az v puberte,ked ta odzbroji argumentami,na kt.nebudes pripravena.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Z tvojich prispevkov mam vzdy take zvlastne pocity. Akoby si seba, svoju vychovu, svoje dieta (zatial len jedno) stavala na nejaky piedesal. Akoby v tvojom vesmire vsetci boli blazni, iba ty lietadlo. Aj tu ten koment o svagrinej… a este aj vzdy cakas na potlapkanie po ramene, ze aka si svetova 🤷‍♀️

Ale k danej situacii: ak by syn chcel zlacnenu buchtu, tak by som mu ju kupila. Ak by sa dotahoval s predavckou, chytila by som buchtu a bud ju teda vratila, alebo zaplatila (ale u nas by asi takato absurdna situacia nenastala. V obchode chyti max hracku, ked si ju chce obzriet, pripadne knihu. Urcite hala bala nechyta potraviny)A bezne mu v obchode viem povedat nie, toto kupovat nebudeme, lebo….
Ano, iste..niekedy to vezme v pohode, niekedy vyjednava, niekedy odchadza s placom… ale je to dieta. Primerane veku sa mu to snazim vysvetlit, preco sme danu vec kupit nemohli. Ale zazila som aj jeho hadzanie o zem. Nehanbim sa za to…

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@17alexis

@michaelkanr vdaka za tvoj pohlad. Ja som ako nematka mala uplne inu predstavu, ze budem decko cepovat, neposluchne, dostane na rit. Proste ten typicky stary styl. Az do momentu, ked sa svagrina stala mamou a presne takto vychovavala. Potom jej dieta malo takmer 3 roky a u noch sa len cepovalo, kricalo, nevedeli si zrazu rady. Isla s dietatom k psychologicke. Vosli dnu, jej dieta sa nepozdravilo a hned zacala dvihat hlas, ze sa treba pozdravit. Na konci sedenia zhodnotila psychologicka vsetko, co si vsimla, "zvozila" ju za to cepovanie s nepozdravenim sa a poradila jej ako robit veci inak. Moju metodu mam primarne od nej. U nich sa ovela zlepsili vztahy s prvym dietatom aj jeho spravanie, rovnako tak vychovava druhe a ja idem podla nich. Plus, samozrejme, citam knihy, sledujem jednu mamicku, ktora ide podobnym smerom, obcas mi aj poradi, ked ma nieco zaujima.
@andulka220989 uvidime 😄 ale zatial mi po obchode nebeha, chodime spolu bud za ruku alebo sa drzi kocika alebo vozika, pripadne ide sama, ale predo mnou. Mam ju vzdy na ociach. Zatial. 😄

@17alexis A myslíš že takáto umelá výchova že sa nesprávaš prirodzene ale podľa knižiek je ok? Za mňa nie, lebo nie si autentická, ty proste hráš nejakú rolu ako herečka.
Mne sa viac páči nastaviť hranice a proste vedieť povedať nie, napríklad nekúpim ti Kinderko lebo doma máš čokoládu, nekúpim ti tú postavičku lebo je drahá, kúpim ti to ale na narodeniny ak budeš chcieť a podobne. A pri tej precenenej buchte zase naopak nebyť strojová a kúpiť jej ju. Však ak bola precenená dobrá kúpa, keby nezje zješ ty. Však je normálne že každý aj dospelý človek ak neráta každý cent ak ide do obchodu okrem tých základných potravín si kúpi aj niečo pre radosť ako žuvačky, keks, kávu v plechovke a tak. Teda nevidím nič zlé aby proste dieťa ak v obchode sa správa pekne si mohlo vybrať nejaký džúsik alebo tú buchtu alebo chrumky ako odmenu.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Žienky ja pracujem v obchode a po dvoch dlhých víkendových dňoch neviem byť objektívna a schválne píšem o víkendových lebo je normálne,že je viac rodín s deťmi pospolu na nákupoch....Niekedy neviem či je horšie keď si rodič vôbec deti vôbec nevšíma alebo až príliš pozorný rodič🫣 Ale som vďačná za každú normálnu mamu,ktorá vie zvládnuť situáciu....viem že nie vždy sa dá ale snaha sa cení....zamrzel ma autorkin komentár smerom k predavačke.... netvrdím,že nie....no niekedy mi príde,že postačia jednoduchšie riešenia....a nechcem sa nikoho dotknúť... ale niektoré debaty s dieťaťom pri nákupe mi prídu cez....myslím všeobecne nemyslím teraz túto konkrétne naťahovanie sa o buchtu...

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Jedno z pravidiel v obchode bolo, že nekonzumuje rožok, kým ho nezaplatím a druhé bolo nič nechytať. Ak sme šli konkrétne niečo kúpiť,ok, vyber si, porovnáme, kúpime.
Tvoje dieťa nemá na výber, musí vec vrátiť.
Viem, že neplánuješ dieťa dať do MŠ, ZŠ, ale otvorene-prospelo by jej to. Vidieť iné deti(mimo herničky či krúžku, tých je minimum a nie je tam možnosť dlhodobého trávenia času-v MŠ, ZŠ napr.7 hodín, ), porovnať spôsob života, vidieť inakosť rodín.
Je stále viac detí, ktoré majú problém prispôsobiť sa. Ja nebudem kresliť, písať, mne sa nechce cvičiť. Lebo doma nemusí. Iba vtedy, keď samo chce. Nie, deti nie sú stroje, ale ak by celý svet fungoval takto, tak už dávno neexistuje(me).

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

No robila som v obchode ..mali sme jednu zákazníčku presne takúto všetko chytala a vracala naspäť .. ešte sa aj na predavačky pozerala či sa pozerajú veľmi nepríjemne nám to vyzeralo ako keby chcela niečo vziať ... Nerobí sa to ...a ešte zvykla aj otvárať krabičky ..pojem odchode sme raz našli prázdnu od zubnej pasty ..nevieme či to ona alebo niekto druhý nechytili sme ju priamo ..raz nám rozobrala boli také mydla. 2+1 zdarma rozobrala to a chcela len to jedno čo bolo zdarma ...

Odpovedz
16. mar 2026
avatar

Ja takéto niečo očujem prvý krát ale napríklad moj syn má 4 roky dcéra 16 a pokial sme aj isli do obchodu keď aj niečo chcela a chytila a povedala som jej že nie to neberieme tak to automaticky vrátila naspäť a áno sú deti ktoré chcú všetko a rodičia im to nekúpia tak začnú hukat po celom obchode a potom to rodič kupi však áno veď každý má svoju výchovu a je to každého vec ale chytať no zamna je tvoja tak naučená moj syn nikdy nič takéto nerobil keď niečo chce opýta sa či to kúpime keď poviem nie a dám dôvod prečo tak to chápe ale žeby chytal do rúk veci len aby mi nehukal na cely obchod akože to načo ?a ešte dnes kde sú všade bacile každý všetko chytá stále mu hovorím nech nechytá niečo čo nemusí keďže si potom da do úst ruky a podobne a neviem pochopi to keď mu to poviem a mal obdobie keď sa mi hádzal o zem a hukal jak keby neviem čo mu robím no tak nešiel somnou potom do obchodu keď tam mal vyvádzať a pomohlo … tak vieš ty jak si si toto pomyslela o predavačke myslím si,že aj ona si pomyslela tak isto svoje a jak si to napísala ty sem možno aj ona o tebe takto povie niekde …tiež jej to môže prísť divne,že toto robíte keď tam takto chodievate …

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@zuzubb007

Prvé čo ma zaskočilo, čo má dieťa čo obchytkávať tovar a potom ho dávať naspäť, velmi zle naučené, ďalšiu vec čo neznášam, keď robia mamičky, ze dieťaťu dajú jesť rožok v obchode normálne ma odváža, sem tam treba dieťaťu aj kúpiť vec ale nie pravidelne, nikdy sa mi deti nehádzali v obchode je to výchova

@zuzubb007 tak ja obe deti vychovavam rovnako a teda mladsia dcera to je uplne iny level🙈🙈starsi je uplny kludas,stacilo raz vysvetlit preco nie a pri mladsej sa mozem aj rozkuskovat a ide si svoje🙈🙈kym som ju nemala tak som sa cudovala tiez,ze aku ma vychovu ked sa sprava tak ako sa sprava🤷teraz uz tych rodicov chapem,pretoze mam take dieta doma.Vychovavam ich oboch rovnako,ale povahu nezmenim🤷ak uz neviem ako ju skludnit,tak odkracame z obchodu s revom ako keby ju derem z koze🙈nastastie stretavam aj rodicov,ktory ma uplne chapu

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@zuzubb007

Prvé čo ma zaskočilo, čo má dieťa čo obchytkávať tovar a potom ho dávať naspäť, velmi zle naučené, ďalšiu vec čo neznášam, keď robia mamičky, ze dieťaťu dajú jesť rožok v obchode normálne ma odváža, sem tam treba dieťaťu aj kúpiť vec ale nie pravidelne, nikdy sa mi deti nehádzali v obchode je to výchova

@zuzubb007 ze sa ti deti nehadzali, mala si stastie- nie vychova😀😉 vychovou totizto nenaucis dieta zvladat a ovladat svoje emocie, to pride hlavne s vyvinom centralneho nervoveho systemu a vekom.

Odpovedz
16. mar 2026
avatar
@vevesh

@zuzubb007 ze sa ti deti nehadzali, mala si stastie- nie vychova😀😉 vychovou totizto nenaucis dieta zvladat a ovladat svoje emocie, to pride hlavne s vyvinom centralneho nervoveho systemu a vekom.

@vevesh súhlasím tiež. Naša sa nám nikdy nehádzala, ale keď ju raz strážila švagriná na tri hodinky, tak tam bolo aj hádzanie sa o zem lebo ju nútili jesť, hoci nechcela. My doma nenútime. Opýtam sa síce viackrát, ale ak povie, že nechce, neriešim, nenútim, nemusí sedieť pri stole, kým nezje, ako to kedysi ľudia robili.

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@michaela66

Ja takéto niečo očujem prvý krát ale napríklad moj syn má 4 roky dcéra 16 a pokial sme aj isli do obchodu keď aj niečo chcela a chytila a povedala som jej že nie to neberieme tak to automaticky vrátila naspäť a áno sú deti ktoré chcú všetko a rodičia im to nekúpia tak začnú hukat po celom obchode a potom to rodič kupi však áno veď každý má svoju výchovu a je to každého vec ale chytať no zamna je tvoja tak naučená moj syn nikdy nič takéto nerobil keď niečo chce opýta sa či to kúpime keď poviem nie a dám dôvod prečo tak to chápe ale žeby chytal do rúk veci len aby mi nehukal na cely obchod akože to načo ?a ešte dnes kde sú všade bacile každý všetko chytá stále mu hovorím nech nechytá niečo čo nemusí keďže si potom da do úst ruky a podobne a neviem pochopi to keď mu to poviem a mal obdobie keď sa mi hádzal o zem a hukal jak keby neviem čo mu robím no tak nešiel somnou potom do obchodu keď tam mal vyvádzať a pomohlo … tak vieš ty jak si si toto pomyslela o predavačke myslím si,že aj ona si pomyslela tak isto svoje a jak si to napísala ty sem možno aj ona o tebe takto povie niekde …tiež jej to môže prísť divne,že toto robíte keď tam takto chodievate …

@michaela66 určite si pomyslela svoje ako aj ja, veď to je v poriadku, ale naťahovať sa s dieťaťom, mi príde trochu mimo či je to rodič alebo cudzí človek lebo tým sa tá osoba znižuje na jeho hru - aspoň tak to vnímam ja, možno sa mýlim. Čo sa týka toho chytania, akože neviem, čo je zlé na tom, že sa jej niečo páči a ona si to chce podržať. Veď aj ja si chytím v obchode jablko, vidím, že je zhnité, tak ho vrátim, je dobré, vezmem. Chcem si kúpiť oblečenie, chytím si, aký je to materiál, ak sa mi pozdáva, vyskúšam, ak nie, vrátim naspäť. Je to podľa mňa úplne normálne. Zas nechytá všetko, čo vidí. Včera napríklad v inom obchode videla umelé tulipány. Chytila, ovoňala - prekvapilo ju, že sú akési "divné" 😀 , tak som jej vysvetlila, prečo nevoňajú, že sú umelé a vrátila ich naspäť. Nezničila ich, neodbudlo z nich. Ešte aj odložila tie, ktoré už boli popadané na dlážke, kým sme šli okolo my. Určite v tomto smere neplánujem robiť zmeny. Keď niečo vyslovene viem, že nesmie brať, tak ju upozornim, že v týchto regáloch sú veci, ktoré sa dajú rozbiť, tie nechytáme. Akceptuje to.

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@17alexis

@vevesh súhlasím tiež. Naša sa nám nikdy nehádzala, ale keď ju raz strážila švagriná na tri hodinky, tak tam bolo aj hádzanie sa o zem lebo ju nútili jesť, hoci nechcela. My doma nenútime. Opýtam sa síce viackrát, ale ak povie, že nechce, neriešim, nenútim, nemusí sedieť pri stole, kým nezje, ako to kedysi ľudia robili.

@17alexis lenze to, ze sa ti dieta hadzalo u cudzich znamenalo presne to, co som opisala- tvoje dieta si nevedelo poradit s danou situaciou u svagriny, nie ze svagrina nezvladla vychovu- za tych par hodin ani nevie dieta "vychovat". Mne sa dieta hadzalo za vsetko- lebo prsi, lebo neprsi, lebo islo okolo zlte auto a ona chcela cervene, a ano, aj v obchode, lebo som nekupila 30 kindrvajicok, ale iba jedno...a ku podivu to hadzanie vyriesil v 2 rokoch moj skrat nervov, ked dostala raz na zadok, lebo sa hodila na cestu pred prichadzajuce auto....odvtedy sa nehodila nikdy viac🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@17alexis

@michaela66 určite si pomyslela svoje ako aj ja, veď to je v poriadku, ale naťahovať sa s dieťaťom, mi príde trochu mimo či je to rodič alebo cudzí človek lebo tým sa tá osoba znižuje na jeho hru - aspoň tak to vnímam ja, možno sa mýlim. Čo sa týka toho chytania, akože neviem, čo je zlé na tom, že sa jej niečo páči a ona si to chce podržať. Veď aj ja si chytím v obchode jablko, vidím, že je zhnité, tak ho vrátim, je dobré, vezmem. Chcem si kúpiť oblečenie, chytím si, aký je to materiál, ak sa mi pozdáva, vyskúšam, ak nie, vrátim naspäť. Je to podľa mňa úplne normálne. Zas nechytá všetko, čo vidí. Včera napríklad v inom obchode videla umelé tulipány. Chytila, ovoňala - prekvapilo ju, že sú akési "divné" 😀 , tak som jej vysvetlila, prečo nevoňajú, že sú umelé a vrátila ich naspäť. Nezničila ich, neodbudlo z nich. Ešte aj odložila tie, ktoré už boli popadané na dlážke, kým sme šli okolo my. Určite v tomto smere neplánujem robiť zmeny. Keď niečo vyslovene viem, že nesmie brať, tak ju upozornim, že v týchto regáloch sú veci, ktoré sa dajú rozbiť, tie nechytáme. Akceptuje to.

@17alexis Ale je také nepísané pravidlo že veci sa pozerajú očami, nechytajú, lebo ich môžeš zašpiniť, zničiť, nedáš ich presne na to miesto. Iné je ak máš záujem si vec kúpiť, jasné že si sveter chytíš aký je materiál, ale ak napríklad stojí 80 eur a nemáš naň alebo máš doma 20 svetrov a nepotrebuješ ho, pozrieš si ho len očami, na čo chytať... Ak aj bude školáčka a pôjde sama niekde do obchodu môže s týmto návykom u personálu vzbudiť podozrenie že kradne a bude mať zbytočné nepríjemnosti, že budú za ňou chodiť alebo budú k nej nepríjemní...

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@vevesh

@17alexis lenze to, ze sa ti dieta hadzalo u cudzich znamenalo presne to, co som opisala- tvoje dieta si nevedelo poradit s danou situaciou u svagriny, nie ze svagrina nezvladla vychovu- za tych par hodin ani nevie dieta "vychovat". Mne sa dieta hadzalo za vsetko- lebo prsi, lebo neprsi, lebo islo okolo zlte auto a ona chcela cervene, a ano, aj v obchode, lebo som nekupila 30 kindrvajicok, ale iba jedno...a ku podivu to hadzanie vyriesil v 2 rokoch moj skrat nervov, ked dostala raz na zadok, lebo sa hodila na cestu pred prichadzajuce auto....odvtedy sa nehodila nikdy viac🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

@vevesh no ale teraz dostaneš vynadane, lebo si ako matka uplne zlyhala!Nevedela si si zachovať hlavnú hlavu.Po správnosti si mala zastaviť premávku a debatit s dieťaťom,co chce robiť...co je pre neho v danej situácii najlepšie.
A dat mu na výber.
No hrozna si matka!

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@marsmykkok

@17alexis Ale je také nepísané pravidlo že veci sa pozerajú očami, nechytajú, lebo ich môžeš zašpiniť, zničiť, nedáš ich presne na to miesto. Iné je ak máš záujem si vec kúpiť, jasné že si sveter chytíš aký je materiál, ale ak napríklad stojí 80 eur a nemáš naň alebo máš doma 20 svetrov a nepotrebuješ ho, pozrieš si ho len očami, na čo chytať... Ak aj bude školáčka a pôjde sama niekde do obchodu môže s týmto návykom u personálu vzbudiť podozrenie že kradne a bude mať zbytočné nepríjemnosti, že budú za ňou chodiť alebo budú k nej nepríjemní...

@marsmykkok presne tak... ťažko vysvetli sbs alebo predavačke že mama mala divnu vychovu a toto ma naučila.

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@17alexis

@vevesh súhlasím tiež. Naša sa nám nikdy nehádzala, ale keď ju raz strážila švagriná na tri hodinky, tak tam bolo aj hádzanie sa o zem lebo ju nútili jesť, hoci nechcela. My doma nenútime. Opýtam sa síce viackrát, ale ak povie, že nechce, neriešim, nenútim, nemusí sedieť pri stole, kým nezje, ako to kedysi ľudia robili.

@17alexis dcéra chodí do skolky?

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
Odpovedz
17. mar 2026
avatar

😀 ja moje deti od malička učím, že veci v obchode neobchytkavame, pozeráme očami ... To je prvá vec. A druhá... Kúpila by som jej buchtu 😎

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@amel

@vevesh no ale teraz dostaneš vynadane, lebo si ako matka uplne zlyhala!Nevedela si si zachovať hlavnú hlavu.Po správnosti si mala zastaviť premávku a debatit s dieťaťom,co chce robiť...co je pre neho v danej situácii najlepšie.
A dat mu na výber.
No hrozna si matka!

@amel mozem sa pridat do klubu hroznych matiek?😂ak taky teda existuje🤷😂😂😂

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@kacenka1302

@amel mozem sa pridat do klubu hroznych matiek?😂ak taky teda existuje🤷😂😂😂

@kacenka1302 jasne😁Len ja to nie som,od pol roka sme spolu preberali jedálny lístok tyzden dopredu a aktivity riešili za podpisu dotknutej strany s dvojitou kontrolou😁

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@amel

@kacenka1302 jasne😁Len ja to nie som,od pol roka sme spolu preberali jedálny lístok tyzden dopredu a aktivity riešili za podpisu dotknutej strany s dvojitou kontrolou😁

@amel uz sa idem hanbit do kuta🙈🙈🙈😁

Odpovedz
17. mar 2026
avatar
@amel

@vevesh no ale teraz dostaneš vynadane, lebo si ako matka uplne zlyhala!Nevedela si si zachovať hlavnú hlavu.Po správnosti si mala zastaviť premávku a debatit s dieťaťom,co chce robiť...co je pre neho v danej situácii najlepšie.
A dat mu na výber.
No hrozna si matka!

@amel a ešte by možno bol na vine šofér, pretože sa znížil na úroveň dieťaťa a ustúpil..

Odpovedz
17. mar 2026
avatar

Z mojho pohladu nahradzas jeden konflikt druhym, miesto toho aby si vyriesila ten povodny, ze teda tuto vec nebudeme kupovat. Keby si ho mala vyrieseny, nemusela by si sa s dcerou v obchode dotahovat Uz je dost stara aby pochopila. A to co robis mi pride ako manipulacia. Starsie dieta by to uz prekuklo. Su podla mna lepsie sposoby napriklad sa povie dopredu co sa bude kupovat ( moze sa spojit s tym co vari) a kupuje sa len to. Pomaha hladat a nakladat do kosika. Moze si vybrat jednu vec, ak chce druhu prvu musi vratit. Nech si vyberie aj sisku s ruzovou polevou a farebnymi cukrikmi na vrchu. Povedat svoj nazor,(napriklad, ze ta siska nie je velmi zdrava a bude si musiet dobre po nej umyt zuby) ale nechat dieta urobit vyber. Ucit dieta robit spravne rozhodnutia, miesto toho aby sa mu nanutilo rozhodnutie rodicia. Podla toho co si opisala, to vyznelo, ze vy chodite do potravin vyplnat cas. Poobzerat sa co maju, trosku sa zabavit.
.

Odpovedz
18. mar 2026
avatar
@17alexis

@michaela66 určite si pomyslela svoje ako aj ja, veď to je v poriadku, ale naťahovať sa s dieťaťom, mi príde trochu mimo či je to rodič alebo cudzí človek lebo tým sa tá osoba znižuje na jeho hru - aspoň tak to vnímam ja, možno sa mýlim. Čo sa týka toho chytania, akože neviem, čo je zlé na tom, že sa jej niečo páči a ona si to chce podržať. Veď aj ja si chytím v obchode jablko, vidím, že je zhnité, tak ho vrátim, je dobré, vezmem. Chcem si kúpiť oblečenie, chytím si, aký je to materiál, ak sa mi pozdáva, vyskúšam, ak nie, vrátim naspäť. Je to podľa mňa úplne normálne. Zas nechytá všetko, čo vidí. Včera napríklad v inom obchode videla umelé tulipány. Chytila, ovoňala - prekvapilo ju, že sú akési "divné" 😀 , tak som jej vysvetlila, prečo nevoňajú, že sú umelé a vrátila ich naspäť. Nezničila ich, neodbudlo z nich. Ešte aj odložila tie, ktoré už boli popadané na dlážke, kým sme šli okolo my. Určite v tomto smere neplánujem robiť zmeny. Keď niečo vyslovene viem, že nesmie brať, tak ju upozornim, že v týchto regáloch sú veci, ktoré sa dajú rozbiť, tie nechytáme. Akceptuje to.

@17alexis neni nič zle natom ,že dieťa niečo chytí a pozre a vráti späť ale ty si to vo svojom príbehu opísala že aj tie predavačky majú kvázi z toho podivanú tak asi to nebude len o pár veciach ale sama si napísala ako keby chytá každú druhú vec že ako keby tam idete na hodinu a cely obchod popozerate poochytkavate veci a idete spokojne domou… ale spravíme si ešte názor na novú predavačku pri odchode 🙂 tak mi to prišlo z tvojho príspevku len toľko k tomu pekný dnik 😊😉

Odpovedz
19. mar 2026