rebeka
4. feb 2017
2293 

Prečo máš TOĽKO detí??

S takýmto údivom sa stretávajú mamičky, ktoré majú tri a viac detí. V mojom prípade ide o syna (9rokov) a tri dcérky (7, 3 a 1 rok). 

Len rodičia sami vedia, prečo majú toľko detí, koľko majú - aj keby boli bezdetní. A každý si musí so svojou situáciou nejako poradiť.

No, ale aké to teda máme my, "blázni" s kopou detí?

Často sa stretávame s otázkami a hodnoteniami ako: To ste ich fakt toľko chceli? A ako to chcete zvládať? Ty asi moc nespíš, čo? Musí to byť náročné. Ale toto je už posledné, však? Jáj, to preto, že si katolíčka?

Jednoduché to teda nie je. Na druhej strane, niekedy je jedno dieťa náročnejšie než tri deti bez alergií a podobných "radostí". Mať viac detí má ale mnoho svetlých stránok.

Spánok - nespánok

Ak máte nespiace deti, vstávate k nim asi 3 roky. Ak teda máte tri deti s odstupom dvoch rokov, tak nespíte len 6 rokov 🙂 

Dokážem uvariť mrkvu?

Ak  pri prvom finančne krvácate, pretože pri prechode na normálnu stravu musí mať sunar a kašičky a detskú stravu v sklenených fľaškách... (lebo vy určite neuvaríte tú jednu mrkvu tak dobre ako v továrni- aj keď nepopierateľne majú svoje výhody), každým ďalším dieťaťom z týchto nárokov zľavujete. Nakoniec zistíte, že v jednom roku vlastne dieťa môže papať cestoviny z vášho taniera, a polievku zo spoločného hrnca, pretože pri stále prítomnom dieťatku aj tak príliš nesolíte a nekoreníte.

Neopovážte do toho blata skočiť obidve!

Na dovolenku, tábor a výlet stačí jedno náhradné oblečenie pre dve deti. Keby a ušpinili obe, budeme vyberať a kombinovať to najčistejšie.

Zábava a večerné čítanie

Keď má najmenší člen rodiny ohromnú radosť zo zábavy "Není - kuk", pri ktorej sa po dvoch minútach cítite ako úplný mimoň, posuniete dieťatko k súrodencom, ktorých táto zábava baví asi 10 minút. ...Každého zvlášť. 😉

Keď večer už nevládzete čítať, môžu vás deti vystriedať a ešte to máte v rámci krásnej rodinnej aktivity a ich tréningu čítania.

Vyhliadky do budúcnosti

Čím viac detí máte, tým je väčšia šanca, že jedno z nich sa buď stane zubárom, alebo si zubára/ku vezme za muža/ženu. A to sa pri dnešných cenách skutočne oplatí! 

Náruč mamy pre všetkých

Ale teraz to najdôležitejšie ... Kedysi som od jednej známej počula, že keď má matka viac ako jedno dieťa, nemôže im dať dosť lásky. 

Odpoveď som hmatateľne poznala počas jednej omše, keď a mi v 5 minútových intervaloch striedali na kolenách všetky dievčatá. Každú z nich som si vždy pritúlila a pohladila. Jedným okom som sledovala najmenšiu, ktorá mi práve "utiekla" z kolien ...prišla k ďalšej sestričke, začala ju hladiť po vlasoch a silno ju objala. Sestra si ju posadila k sebe a túlila si ju, kým neprišla ďalšia výmena.

Svoju lásku som každej vštepila a oni si ju vedia medzi sebou posúvať ďalej.

A tieto momenty vynahradia všetky zložitosti výchovy a bežných dní.

Nezáleží na počte detí, ale na množstve lásky, ktorú vieme poslať ďalej. 😉

Rebeka

👍

4. feb 2017

Nic lepsie sa mi v zivote nemohlo stat ako mat 3 deti a tie otazky urcite kladu ti ktori nemaju deti resp. Max jedno

4. feb 2017
4. feb 2017

Samozrejme su ludia ktori su nedobrovolne bezdedtni resp. S jednym dietatom ale ti kladu ine otazky

4. feb 2017
rebeka
autor

@moncici7 : Presne tak. Snažím sa nesúdiť, lebo len samotní rodičia skutočne vedia, prečo sú v takom stave. Ale niekedy už neviem, či sa mám pri tých otázkach smiať, alebo im mám povedať, že som svoje deti nechcela??

4. feb 2017

Mne osobne je jedno kto ma kolko deti,ale viac ako 2nechcem. Uz to je luxus,a napr ako tu je jedna mamicka co ma 6-7deti neviem presne a zomrel jej manzel,ako sa ona o ne postara? Budu to mat sakra tazke,a ja radsej mat menej a dat vsetko nez potom sa trapit. Netvrdim ze deti potrebuju kazdu blbost,ale tak viete... Stat sa moze cokolvek a je lahsie sa postarat o 2deti nez viac

4. feb 2017

@rebeka tazko vysvetlis ze mas radost z niecoho comu dotycny nerozumie a co by nezvladol

4. feb 2017
Komentár bol odstránený
rebeka
autor

@petulda333 Chápem Váš názor. Ale mám v okolí pár smutných prípadov, kedy mladí ľudia ostali bez rodičov. Tam, kde boli súrodenci - tak spolu úžasne držia a majú krásnu rodinu. Tam kde súrodenci neboli... je to veľmi ťažké.

4. feb 2017

@rebeka ano tiez si myslim ze lahsie sa takto kraca dalej

4. feb 2017

@rebeka ja to chapem,preto nikoho neodsudzujem,obdivujem ze sa dokazu postarat,je to kazdeho vec. Ja len tvrdim ze sa takto zamyslam ze co ak. Lebo konkretne pri tej mamicke mi to prislo luto co sa stalo,a vieme ake tazke je ked je zena sama s jednym dvoma detmi a nie este s tolkymi.

4. feb 2017

Na mňa taktiež pozerajú ako na mimozemšťania, mám dvoch synčekov a teraz čakáme tretie a už som sa nevyhla divnym pohladom a otázkam. Ale vždy odpovedám s úsmevom na takýto typ otázok 😊😉

4. feb 2017

@elsinka29 drzim palce aby bola princezna

4. feb 2017

Ďakujem💖, že vraj podľa utz áno 😊 tak sa tešíme 😊

4. feb 2017

Aj ja som chcela vela deti a mam zatial len Savusu ale urcite by som chcela aspon 3, ak nevydaju vlastne chcem si deti adoptovat 😀 Keby som mohla tak aj 3-4.

4. feb 2017

to je krasne 😍 ja furt tvrdim, ze lepsie mat 12 deti, nez ani jedno ..

4. feb 2017

ja mam doma jedno, druheho syna v bruchu rpzdiel bude 21 mesiacov (planovane) a otazky:
TO ste planovali?
To preco tak skoro?
A zas chlapec...
A tu dodam, ze nevadi, ze dam muzovi este jednu sancu na dievca...a nasleduju konstatovania..
Ufffff to si trufate.
Ste normalny?
Co ste cigani?

Ako tri deti podla mna nie je nic hrozne, ja neviem, kde je problem. Ale okolie viditelne vie. :D

4. feb 2017

@alby2014 ja mam jedneho syna a mna zas zasypavaju otazkami preco este nie som tehu,ci mu nedoprajem surodenca,ved je krasne mat este deti...atd...ludom nevyhovejes,mas 1-2 chcu viac,mas 3a viac uz vela

4. feb 2017

@alby2014 ja sa o tom nebavim s takymi co v nich niet lasky na rozdavanie su sebci a ti co sa rozdavaju a ti druhy maju deti ako smeti a tak je to spravne

4. feb 2017

@petulda333 nemas vyhoviet ludom rob ako to citis ked mas potrebu mat vela deti tak maj ked si spokojna s jednym venuj sa jemu a bud stastna nic sa neda nasilu

4. feb 2017

@moncici7 ved ano,ja tuzim este po jednom,neviem vzdy som chcela 2deti,len vravim ze ludia budu mat vzdy nieco,raz malo deti raz vela,proste jednym uchom dnu a druhym von

4. feb 2017

@alby2014 ja mam synov s rocnym rozdielom a malu princeznu bolo to narocne ale nelutujem vyrastli drzia spolu a neviem si predstavit ze by neboli traja cely zivot im bude super ze sa maju

4. feb 2017

@petulda333 ja som davnejsie prestala pocuvat ludi urob to aj ty a budes sa citit lepsie

4. feb 2017

@moncici7 pri svokre som sa to naucila,inak by som sa uz zblaznila. Kedy budes tehu? Tak skoro si uz tehotna? Kedy schudnes? Atd atd... Proste uz ignorujem blbe reci od ludi. A to radim kazdej

4. feb 2017

Stale sa najde niekto kto bude ryoat kvoli ppctu deri nevh kazdy urobi ako uzna za vhhodne my chceme 4-5deti 🙈 ved priatel je z 12 deti a nik sa necudobal

5. feb 2017

Tak kde sa uzivia dve deti, uzivia sa aj tri. Tod moj nazor 🙂 krasne ste tk napisala 🙂

5. feb 2017

Krasne,ja ich mam 5 myslim,ze lasku mali a maju vzdy rovnako rozdavanu,lebo to sa inak ani neda.Ci ma2roky alebo 25.Vzdy ich lubime rovnako.Ozno sa tym starsim uz tolko nevenuheme ako mensim,ale to neznamena,ze je tam menej lasky.A ako uz bo pisane vyssie,kde sa uzivi 1-2 tak potom aj tri,styri atd.Lebo tie deti sibpotom dokazu viac pomahat a navzajom viac dopriat.A tu lasku si potom prejavuju navzajom.Napr.takto sa mala,tesila,ked prisiel bracek po mesiaci domov zo skoly v stredu vecer.

5. feb 2017

Aj my sme minule stretli mamicku s jednym dietom,ked sme sli z tanecnej,vesela vrava,lebo sa zase snazili rozpravat jeden cez druheho a ta mamicka vypulila oci:To su vsetky od jednych rodicov?Vravim pysne:Ano!
A ona:Jezis Maaaaria. Ako vsetky pisete jednym uchom dnu-druhym von.Kazdy ma tolko deti,kolko chcel a aj ked u nas sme s tromi nepocitali,som rada,ze ju mame a ze som za nu bojovala proti tym,ktory mi radili inu vec,ako dopriat jej vyrastat s nami a zazivat tu istu lasku,ako zazivaju jej surodenci.

5. feb 2017

Naaadherne🙂
plne suhlasim a okrem toho ma mnohodetna rodina dalsich mnoho vyhod 🙂
a to nevravim napr.o tom ze muz je jedinacik a fakt nema nam z jeho strany vobec kto pomoct,ist k niekomu,alebo my k niekomu...proste surodenec je surodenec;)
je to najlepsie co rodic moze dietatu dat.....aj ked niekedy to je na prasky;)

5. feb 2017

Mna vie nasrat len otazka : a preco chcete len jedno? Nech sa kazdy pekne stara len o seba,tak je najlepsie.

5. feb 2017
5. feb 2017

Ja mám deti tri. Na otázku prečo mám tri deti zvyknem odpovedať, že viac sa nám nepodarilo.😉

5. feb 2017

Mam tri a cakam stvrte,moj strop boli tri ale clovek mieni Pan Boh meni,moja svokra vzdy vravela jedno dieta je len na strach,kazdy musi vediet kolko je dost,ja som zo siedmych deti,ano nemali sme luxus,nechodili na dovolenky dokonca nasi ani auto nemaju a viete co?napriek tomu sme boli stastny,dnes ludia hladia len na materiu,luxus a podobne,detom to netreba,to len my prehaname

5. feb 2017

Čo by som ja za to dala...Ach jo

5. feb 2017

Prečo riešia druhého?Nech má kto kolko chce a dokáže vychovať a zabezpečiť im všetko potrebné!!!

5. feb 2017

Akurát k tomuto píšem článok s veľmi podobnou témou🙂
Áno, aj my sa stretame s čudnými názormi. Akoby mat viac deti ako dve štandardne uznávané, bolo stigmou. Tak ako mat iba jedno dieťa je stigmou. A nebodaj nemať....
Nikto nevidí druhým do kuchyne, ani čím sa boria... ak to sami nepovedia, väčšinou ľudia odhadujú hlúposti.
Mam pocit, že spoločnosť akceptuje dve deti, ideálne chlapca a dievča. To je zaužívaný štandard:-/

5. feb 2017

@ivik4 len ako to urobit

5. feb 2017

@redlola uboha spolocnost taka mestianska norma

5. feb 2017

kazdy nech si robi co chce - nechapem tento status 😀
su ludia a ludia stale tu budu ludia , ktori sa cuduju - na jednej strane ich chapem - pretoze ak ma rodina, ktora nema co do "huby" 5 deti - tak to je na zamyslenie a naopak ak ma rodina, ktorá si to moze dovolit tak nech majú aj 12 deti - ale nech daju tým detom plnohodnotny zivot 🙂

5. feb 2017

Myslím že 3-4 detí není veľa ja som chcela vždy aspoň 3 . A budem rada keď budem mať aspoň jedno. A myslím že mnohé to len nafukuju že sa do nich ľudia tak starajú a hykaju že majú toľko deti.a niektorí možno tam 5minut keď ich vidia. Ale možno majú len obavu že či aj do budúcna budú mať detí na VŠ alebo na každé ošetrenie.. Lebo vedia že nie je u mnohých problém urobiť ale aj vychovát. A možno sa im nepáči že to sami prežili že nemohli ísť Ako pubosi von ale museli aa starať o mladších súrodencov a museli dospieť príliš skoro... Netreba niekoho odcudzovat za názor ale rešpektovať jeho názor aj rozhodnutie.

5. feb 2017

@marusht tomu never MM ma 3 súrodencov a teda stretávajú sa už pomaličky iba na oslavách rodičov, svadbách a pohreboch.. nie všade to tak funguje.

5. feb 2017

@bykaterina moj otec mal 7 suridencov a ked jeho rodicia zomreli, tak vsetci surodenci sa zacali hadat o majetok, dodnes sa tahame po sudoch a niesme vysporiadani majetkovo takze aj taketo veci sa stavaju, a nebavia sa medzi sebou uz asi 10 rokov.. takze nie vzdy mat 8 deti znamena ze si budu pomahat.. ale napriklad moja mama ma 2 sestry a velmi drzia spolu,aj byvaju blizko seba 😊

5. feb 2017
Komentár bol odstránený

@kattrin5 áno aj to sa stáva veru. My sme si s tým prešli po mojej babke a boli sme do toho zatiahnuté s m.segrou Lebo naša mamina už nežila a tým pádom sme boli dedičmi my dve na jej podiel. Oni bolí 4 súrodenci. A teraz? Ani predtým to nebol kauf medzi nimi a teraz že dovi dopo. Ale babinina sestra naša taká ďalšia bábka aj ju tak voláme.tak tam sa na Vianoce stretávame jej detí vnúčatá a pravnucata a ja s mm a m.segra je nás tam väčšinou 30 a tam vládne úplne iná atmosféra. mm sa v auguste teší že pôjdeme k nej

5. feb 2017

@linduska86 otazka je, čo to znamená plnohodnotny život. Moj muz je jedinačik. Hoci by si jeho rodičia finačne mohli dovolit aj 20 detí, ledva sa dočkali jediného. A tak mal vždy všetko: hračky, bicykle, hadam prvy počítač v juhoslavií 😀, na 18tku dostal vlastny byt a auto. Okrem toho mal aj plny servis co sa tyka starostlivosti. Rodičia sa z neho išli poskladat a chránili ho ako najvzácnejší a najkrehkejší klenot. Keď na ňom sedela učiteľka a šikanovala ho, veľký súdruh svokor jej išiel oznámiť, že zistil, že jej ujko po vojne tajne podporoval proti-titovské smery a ak chce ešte ona učiť, nech si dáva dobrý pozor na koho nabudúce zdvihne hlas. Keď rozbil susedovi z chlapčenskej samopaše okno a on ho zato zbil varechou po riti , zúrivá svokra nabehla k chlapovi, natrhala po ceste akesi prutiky a vytasala ho v duchu "oko za oko". (Samozrejme, okno potom zaplatila 😂 ) A keď mal ísť na vojenskú službu, zaradili ho do delostreleckej pechoty (najťažšia služba). Bol tam tyždeň a s trochou maminych penazi a tatkovho postavenia, odišiel do logistiky do splitu, kde sa rok bezstarostne kúpal v mori a sem tam niečo zaviezol do kasarni 😀. Nikdy nebrigádoval a ani nemusel, lebo čo si zmyslel, to vždy dostal. Hoci ma pomaly 40tku a mama už nežije, jeho tatko je furt jak kometa rotujúca okolo neho, pripravená zametat cestu, po ktorej prejde. Pozorným okom striehne aj na synáčikove manželstvo a bdelo dbá na to, aby mu zlá žena (tj. Ja) nespáchala nejakú krivdu. Je len čisty zazrak, že pri takej "vychove" z muza nevyrastol rozmaznaný namysleny harant 😀
Ja som zase z normalnej rodiny. Taká stredna trieda. Mam jednu sestru a vychovavane sme boli dost liberálne, ale za svoje činy sme museli niest nasledky vzdy. Ked sme niečo susedom zničili, navrieskal na nas nielen majitel danej veci, ale ešte aj doma rodičia 😂 cigarety sme museli schovávat a frajerov prvé roky tajiť 😀. Ak sme si nespravili domácu úlohu, len čakaj že by nam ju pisali rodičia (ako manželovi svokor), mama na nas nahukala, ze to mame ist okamžite písať, lebo je hanba aby učiteľkine deti flákali školu 😂 Počitač sme mali len jeden, aj to medzi poslednymi a museli sme sa on delit. k nam domov nechodil lektor hry na klavír (ako k mužovi) , ale my sme sa museli trepat na krúzky a mama ešte aj kontrolovala, či nezáškoláčime 😂 Na 18-tku sme nedostali auto, ale zaplatený vodičák. A ak sme chceli nejaké pubertácke výdobytky, od 15tky sme museli chodiť brigadovat, lebo podla filozofie mojho otca „kto si peniaze sám nezarobí, nevie si ich ani vážiť.“ S rodičmi sme namiesto drahych dovleniek chodili kempovat a neviezli sme sa v luxusnej volge, ale vo vyheganej škodovici.
Ono je to v podstate tak, ze cim viac deti, tym menej penazi pripada na jedneho. My sme sa so sestrou delili dvoma, Tomi mal všetko sám, ale mam kamosku, co je z 9tich deti...a hoci jej rodicia mali zhruba rovnaký prijem ako moji, tým že sa delilo 9timi a nie dvoma, mali oveľa menej veci ako my so segrou. Nedostali na 18tku ani auto, ba ani vodičák. Rodičia im úlohy nepísali (ako mužovi) ani nekontrolovali okom sokolím (ako nám 😀). Nemali súkromného učiteľa hudby, ani nechodili každý na 5 krúžkov. My sme si museli samé zarabat na lístky na koncert kvôli otcovym ideologiam, oni brigádovali na školské potreby pre seba a svojich súrodencov kvôli nedostatku penazi. Napriek tomu boli stastnejsi, súdrznejsi, menej sa vadili pre kraviny a cela rodina mala takú vzácnu pospolitú atmosféru. A dovolim si povedat, ze kazdy z nich bol viac a plnohodnotnejšie pripravený na život, než moj muž, ktorý všetko dostal na tácke, alebo než my so segrou, ktoré sme síce niesli svoj diel zodpovednosti, ale vedeli sme, že keby dačo, tak naši to poriešia, zaplatia, vybavia.... Myslim, že ak sa prekočí istý počet deti, automaticky sa nabieha na určity model, ktorý síce dáva menej materiálna, ale viac duchovna. (Podla mna je to vzdy tak, okrem prípadov všelijakých asociálov a ludi, kt. uz pred prvým dietatom vedia, že sú chronicki chudobní a napriek tomu privedu na svet tucet detičiek do domu bez strechy a vody). Ja osobne by som chcela mať aspoň 4 deti. Ale zatial to vyzerá tak, že ak Boh dá aspoň raz otehotnieť, pôjdeme v stopách svokrovcov a nehorázne rozmaznáme nášho zatial nevymodleneho jedináčika.

5. feb 2017

Mame rozdiely: 22 mesiacov, 19 mesiacov. Najmenšia ma 6 mesiacov. Už teraz uvažujeme o tom že by sme ešte asi jedno dieťa chceli, zase do dvoch rokov.
Je to zahul, najmä keď sú deti choré a nebodaj aj rodičia (minuly týždeň mala cela rodina 40stupnove horúčky...), no je to aj veľká radosť.
Už teraz niektorí ľudia pozerajú na nás ako na nezodpovedných. Manžel mal nádor v mieche, podľa lekárov nemal ani zit, nieto ešte relatívne normálne žiť, pracovať a plodiť deti. Pre týchto ľudí je nepochopiteľne ako vôbec môžeme uvažovať o deťoch a ešte aj o takom počte. Povedali sme si, že sa nesmieme báť. Pretože hocikomu sa môže hocičo stať. Nejdeme trúfalo do deti, snažíme sa mat aj nejaké záložné plány. No odmietame žiť v strachu a nechávať sa opantať ním. To nikomu nikdy nepomohlo.

5. feb 2017

@tomiholjubavi to mas ale potom exemplar special hehe lebo moj ex manzel je tiez z pomerne bohatej rodiny ale aj to tak vypadalo, on si nic nevazi..robotu meni tak casto ako ponozky, lebo sa mu nikde nepaci..a to, ze si nic nevazi, ani pisat snad nemusim..tiez mu rodicia nedavno kupili za 40 tisic auto, vraj lebo on potrebuje...podla mna rodic, by mal vediet kde je stred a podla toho sa spravat..vies co sa mi paci napriklad moja bosska v praci, je z velmi bohatej rodiny, a musela vzdy pracovat..jej rodicia zaplatili skolu ale na ostatne si vzdy musela zarabat sama a myslim ze prave pre toto ze z nej tak uzasny clovek, ze lepsiu bossku som mat ani nemohla...kazdy den mi plati obedy, ked je mala chora nikdy nieje problem ked som doma(inde uz by ma vyhodili) a to kolko tisic som dostala bonus ani pist nebudem..to ako zijeme v detstve, nas formuje do dospelosti...a dalsia vec je naco su ludom peniaze, ked sa nemaju s kym o ne delit?? ja ked mam peniaze, chcem deti..nechcem urcite aby som mala len Savusu, chcem aby sa aj ona mala s kym o setko delit..🙂

5. feb 2017

@tomiholjubavi plnohodnotny zivot - ze sa rodicia o teba staraju nielen po materialne stranke, ale hlavne po tej psychickej 🙂 a ze ti daju nieco do toho zivota - nielen to ze splodim 5 deti - lebo chcem mat 5 deti, lebo som katolik , lebo si nedam pozor, je tu tisic roznych aspektov - a ano aj to , ze že ked na to nemam peniaze mat dieta - myslim základne veci - skolka, strava, oblečko, tak si tie deti nerobim len preto, ze mam moralnu dilemu (ak uz som tehotna) ist na potrat napr..
inak stratila som sa uz pri tvojej druhej vete ;)

5. feb 2017

@linduska86 takze podla teba je lepsie ist na potrat, ako porodit dieta do chudobnej rodiny?

5. feb 2017

@tomiholjubavi ja hovorim nie o chudobnej rodine - ale o rodine, ktora nema ani na slanu vodu - takze v takomto pripade ano - je to lepsie - a ked uz nie na potrat - tak si davam pozor , ked s niekym spim nemyslis? nezijeme v 15 storoci ;)
a napr. rodiny, kde rodicia su fetaci - tak radsej nech da to dieta na adopciu, nech ide na potrat - akoby mala mat 5 deti - asi tak ;) lebo plnohodnotny zivot v tej rodine asi tazko bude mat to dieta - a este by som tu napisala vela vela - ale to by ma tu zeny ukamenovali 😀 takze radsej uz nic -
a inak aj napr. do ciganskej rodiny - naco ma mat ciganka, ktora ma 16 rokov 7 deti- ked sa o nich nedokaze postarat? - takej by som vybrala maternicu
alebo ktorakolvek biela matka, ktora sa o deti nevie postarat.

5. feb 2017

@linduska86 podstata toho odseku hore je: množnstvo penazi, času a energie venovanej dietatu, automaticky neznamená, že mu dávaš hodnotnejší život. niekedy je to skôr naopak a deti z početnejších rodín sú šťastnejšie než bohatý jedináčik.
..a že sa mi zdá...no také fašistické, vydelovat kolko kto moze mat detí na základe financii.

5. feb 2017
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

Je super ked sa v manzelstve rodicia doplnaju a pomahaju si navzajom, ja si neviem predstavit ked to vsetko ma na starosti iba zena, ktora musi zastat aj muzsku robotu. Je krasne mat deti, tolko kolko rodicia zvladnu, tym nemyslim luxus☺.

5. feb 2017

@linduska86 ja s taboo suhlasim,
@tomiholjubavi nikto nepise o luxuse ale to tom zabezpecit detom zakladne potreby. Bohuzial aj v dnesnej dobe su ludia, ktori ziju trebars bez elektriny. Ja som mala taku spoluziacku na zakladk, bolo ich 5 a nakoniec ich aj odobrali. Takymto ludom netreba deti, ked sa o ne nedokazu postarat. Nebudeme sa tu teraz predsa hrat, ze peniaze niesu dolezite, pretoze su a velmi. Bohzuial v dnesnej dobe sa vsetko toci okolo penazi. Ja si neviem predstavit mat 2-3 deti a nemat im za co kupit oblecenie..pridaj sa na facebooku na stranku pomoc mamickam v nudzi, ja som tam dost pomahala, ale ked vidim ake niektore zeny su, radsej som sa od tial popratala. Mlade slobodne mamicky, 2 deti, kazde s inym chlapom a potom po nete pytaju peniaze, lebo nedostavaju vyzivne..Ved v dnesnej dobe sa zena moze chranit, nezijem ako pises v 15 storoci..

5. feb 2017

@kattrin5 ja tiez súhlasim s tým, že existujú ludia, čo maju deti nezodpovedne a neprihliadajú na to, že nemajú ani čo jesť a žijú ešte horšie ako v 15tom storočí. Ale aj tak je to hnus hovoriť, že treba niekomu vybrat maternicu, ked sa nevie ani chranit, ani ist na potrat. ☹
Napr. v chorvátsku končí umyselnym potratom každe tretie tehotenstvo. Nedávno to dávali v telke. (Takže tu sa maternice nikomu odstranovat nemusia, ženy si nedovolia mat dieta, ak nemaju dost penazi). Smutné je, že priemerna doba čakania na novorodenca v adopčnom systeme sú 4 roky :-/ Keby nebolo tejto "spodiny", čo si rodí decko jedno za druhym, tak by to bolo aj 10 rokov.
Ak niekto naozaj nema ani na zakladne potreby dietata a štat usudi, ze mu ho vezme, furt je to pre mna lepšia volba než potrat. Tak pre samotné dieťa, ako aj pre bezdetné pary.
ale tento článok je o tom, že priemerni ludia (stredna socialna vrstva) maju 3-4 deti a všetci su uz z toho v šoku a divajú sa na nich ako na nezodpovednych.

5. feb 2017

@tomiholjubavi jasne tiez si myslim ze je lepsie dat deti na adopciu ako na potrat, ale urcite by mal clovek robit veci s rozumom

5. feb 2017

@tomiholjubavi máš trošku pomýlené Ako to frčí s adopciami. Tu v za kraji sa čaká aj 6r. Ďalšia vec mnoho detí žije v stavoch Lebo sanácia dysfunkcnej rodiny neprebehla dobré. Tieto detí tam ostanú do 18r a pótom idú ná ulicu tieto deti nie sú právne voľné. A povedzme si rovno že je málo ľudí čo by chceli adoptovať dieťa čo už chodí do školy.
Á nie všetky deti pochádzajú z rodín ktoré sú chudobné. Ale majú rodičov fetakov, alkoholikov,.. a tieto dieti majú veľakrát problémy aj keď ich adoptuju . Lebo môžu mať podlomené zdravie vďaka závislosti.
Určite nie je dobré propagovať potrat a oslovovať ľudí cigán tiež nie je koser myslím že ženy ktoré sú tú aj romky neoslovuju nás gadzovky.

5. feb 2017

V ústavoch nie stavoch

5. feb 2017

@bykaterina nemam to pomylene. nad touto variantou sme sa uz zamyslali realne, takze sme si niečo o tom zistovali. V chorvatsku, kontkretne zagreb a okolie sa na zdraveho pravne volneho novorodenca caka priemerne 4 roky. moze to byt aj viac....Rychlejší postup prebehne, ak sa pár rozhodne pre etnicky menšinové, staršie, alebo zdravotne znevyhodnené dieťa. Tieto však, ako píšeš, si chce adoptovať malokto. Minimálne tu v Chorvatsku, ako je to u nás na svk, neviem. Lebo ked som žila doma o adopcii som nerozmyslala.
Dovolim si tvrdit, ze deti z rodin, kde sú rodičia fetaci a alkoholici, sú aj z rodin chudobnych. Lebo nepoznam ziadneho alkoholika, alebo aktivneho narkomana, ktory by bohaty bol a bohatym aj zostal. skôr ci neskôr podobné individuá všetko prechlastcú a prefetujú, bez ohladu na to, kolko penazi mali na začiatku.
A problém právne blokovaných deti skôr treba riešiť na štátnej úrovni. Je predsa nonsens, aby dieťa roky trčalo v ustave a nemohol ho nikto adoptovat, ak sa situacia v rodine dlhy čas nemení. A viem, že to problem je..aj v HR aj na Slovensku. Tu to začali riešiť profesionalnymi pestunmi, ktorí na dieta "nemajú právo", ale sa oň starajú. Túto možnost sme ale okamzite zamietli, lebo by to bolo pre nas nepredstavitelne, ze mame isty čas dieta a potom nam ho jednoducho vezmu, lebo situácia v jeho rodine sa upravila.
a súhlasím s tym, ze nie je dobré propagovat potrat, ani oslovovat ludí cigan.

5. feb 2017

@tomiholjubavi no ja píšem ako to je na sk. Ďalšia vec sú pestuni u nich väčšinou dieťa zostáva do 18 r prípadne ak sa upravia v rodine funkcie. Ďalšia vec sú profi rodičia ktorí sú zamestnancami detského domova á oni vychovávajú detí vo svojich domácnostiach. Celá rodina by malá byť nápomocná pri riešení problému . U nás na sk to upravuje zákon o rodine 36/2005 a o sociálnoprávnej ochrane a kuratele. 305/ 2005 . A čo sa týka napr fetakov je Kopec ľudí čo áni nevieš že sú fetaci. Nie všetci vyzerajú ako trosky z filmov 😉

5. feb 2017
Komentár bol odstránený

@bykaterina nie všetci vyzerajú, ale žiaľ všetci sú ... a ešte vacsie zial, nikto kto byva na slovensku sa nemusi odvolavat na film, aby si vedel ozrana predstavit. lebo skoro v kazdej rozvetvenejsej rodine jeden taky ozran je ☹ u nas je to ujova žena.
..a čo sa tyka adopcii, uvazujeme o tej klasickej. dali sme si do podmienok dieta zdrave, do dvoch rokov a na etniku nezalezi. tak uvidime, ako to pojde dalej. este sme len na zaciatku.

5. feb 2017

@tomiholjubavi neviem Ako u,,vás,, ale ina Ako osvojenie aby si dieťa dostala navždy neexistuje.
Myslím že tu už zachadzas do detailov niektorých rodín.clovek musí to brať komplexné. Ako všeobecný model.
Držím palce pri osvojení

5. feb 2017

My mame zatial len 2 deti a aj to uz poniektori kukaju na muza, ze taky mlady a uz ma tolko deti 😂 a to uz mu taha pomaly na 30..

5. feb 2017

@linduska86 Lenže ty píšeš tak, akoby tých päť a viac detí mali len nezodpovední ľudia. A o tom práve tento status je, že aj tí zodpovední, ktorí dávajú deťom všetko, čo potrebujú, musia neustále zápasiť s predsudkami ľudí, ako si ty. Raz bola na nete debata o viacdetných rodinách a viaceré baby sa do tých matiek navážali. Vraj to svoje šťastie iba hrajú a deti im chodia v obnosených šatách, jedia suché zemiaky, v škole nemajú žiadny krúžok a nemôžu chodiť na výlety. No a samotná matka viacerých detí je upracovaná zodratá chudera, ktorá nemá na seba čas a každý deň padá od vyčerpania na hubu.
Kedy už konečne ľudia pochopia, že to tak nie je a ani nemusí byť?

5. feb 2017

@bykaterina tak som to aj myslela, ze navzdy. nehovorila som o "udomiteljstve", čo je tuto v ponuke, ale nie je to klasicka adopcia a nie je ani navždy. netreba ma chytat za slovíčka, vybavujeme to v HR a ako sa to presne vola u nas neviem. kazdopadne, celkovo som tym chcela povedat, ze ludia čo maju vela detí mozu byt stastni. A nech nehladia na debilne komentáre okolia. Druhí budú komentovat každý rodinný stav. Aj ten bezdetny. A je ovela lepsie počúvať sprosté kydy obkolesená velkou rodinou, než počúvať ich sám.

Adopcia, tuto v chorvatsku je, najkrajšim slovom povedané, tortura. nielenže trva roky, ale dotyčné urady priam šikanujú preverovaním úplne všetkého. človek musi mat otvorene srdce, kopu trpezlivosti a pokory, aby to vobec ustal. Sama ešte neviem, či to všetko vydržime a nevzdáme sa uz v polovičke... Práve preto ma pohoršuje, keď sa ludia vyjadruju, že niekto by nemal mat tolko a niekto by vobec nemal mat deti..a načo je niekomu tak vela.. kazde dieta, aj to štvrté,piate, šieste, ..čo oberá o luxus tých dvoch prvorodených je dar. Žial ludia za tym vidia len zníženie štandardu. Možno by všeobecne ľudstvu prospelo, keby si každý najskôr neželane odskúšal pár rokov zbytočného snaženia sa otehotnieť. Lebo potom človek prestane mať pocit, že nejaké dieťa je navyše.
Deti nie sú mačatá potulnych kočiek, ktoré spôsobujú preplnenie útulkov a preto treba zvierata sterilizovat, aby sa prehnane nekotili.. Je minimalne smutne, ze niektorí ludia sa tak divajú aj na deti fetakov, osadníkov a ludi, čo nemajú ani na slanu vodu.

5. feb 2017

@tomiholjubavi myslím že si z toho robíš talk show. Myslím že každá čo tú prispela dala svoj názor a ten Treba rešpektovať . Načo súdiť a hrať sa na boha? To že nesuhlasis s niekým to je ok ja tvoj názor rešpektujem ale nestotožňujem sa s tým. Či žena pôjde na potrat je jej vec ja osobne by som nešla. Ale nebudem pozerať na niekoho cez prsty že bol.neviem čo tú ženu k tomu dohnalo.a tvrdiť že rodiny viacpocetne sú viac ok Ako tie čo majú dve napríklad je podľa mňa hovadina. Nech si každý má koľko uzná za vhodné koľko zvládne vychovať a zabezpečiť nie v luxuse ale aby mal čo jesť a mal v čom chodiť a aby mu neprsalo na hlavu. A ak bude mať hlavu aby išlo na výšku aby malí na to rodičia. Lebo nie je problém si detí narobiť ale aj vychovát a základné zabezpečiť aby bol jeho vývoj zabezpečený.

5. feb 2017

@tomiholjubavi a inak to porovnávanie detí že pochádza z takej onakej rodiny? Každé dieťa má nárok vyrastať vusporiadanej rodine plnej lásky bez ohľadu. Na to sme sa aj Ako Slovensko zaviazali v dohovore.

5. feb 2017

@bykaterina Prestaň sa do nej navážať a skús si prečítať, čo za výplody tu poniektoré žienky napísali. Naozaj ako za Hitlera - nútené sterilizácie, slogany typu ,,viac detí od vhodných", nabádanie k potratom...
To sa ti zdá v poriadku?

5. feb 2017

@bykaterina ale ja s tebou suhlasim. Nechapem, kde vidiš problem. Nech ma kazdy deti kolko chce. Nikde nepíšem, že sa treba dívat na zeny po potrate cez prsty. Ale ked chcem mat slobodu a moznost ist na potrat, neohraničujem druhym moznost mat kopu detí, hoci by boli chudobní. Či nikto nemá právo odsudzovať ženu, že išla na potrat z finančných dôvodov, ale táto istá žena má právo odsudzovat druhu, lebo ma 4-5 detí? šak kde tu je aspoň štipka logiky?

a nikde netvrdim, ze viacpočetne rodiny sú lepšie ako tie menej početné. sama mam len jednu sestru a nula deti, išla by som proti sebe. Ja len tvrdim, ze AJ viacpočetné rodiny mozu byt rovnako šťastné, bohaté, rovné ...atd ako tie malopočetné. Alebo aj šťastnejšie. Tvrdím, že NIEKEDY možu mat deti s vela surodencami po všetkých stránkach viac ako jedinačik. Ale niekedy aj nie...zalezi to od konkrétnych prípadov..a neviem načo takto generalizovat.

5. feb 2017

@zuzitko74 ty sa prestan navážať do mňa! Nie to si nemyslím že je ok keď niekomu Ako sa tu aj na sk stálo zobrali maternicu.nevkladaj mi že s tým súhlasím detto nesúhlasím keď niekto osloví niekoho cigan a si prečítaj vyššie aký mám názor na daný status a potom sa hraj na Zora pomstitela

5. feb 2017

@tomiholjubavi 😀 kazdy si z toho zoberie to, co si zobrat chce ;)

5. feb 2017

@zuzitko74 kazda zena ma pravo na potrat ci sa to tebe paci alebo nie - ;)

5. feb 2017

@bykaterina a z osobneho príkladu ti poviem, ze niekedy je vacsi problem deti "narobit", nech ich zabezpečit 😂 ...

5. feb 2017

@zuzitko74 ako som ja? ty ma poznas? ja nikoho nesudim - ja len hovorim, ze nech ma decko tak zrely a vyspely clovek, ze mu dokaze zabezpecit plnohodnotny zivot - a ja to ani netvrdim, to si moja zlata povedala ty - si precitaj aj 15 x to co som napisala ja a ako som to myslela ;)

5. feb 2017

@tomiholjubavi myslím že veľa ľuďom je jedno koľko má detí a Ako žije len niektoré potrebujú zo seba robiť ikony jedná že nemá detí druhá že ich má podľa nej viac ďalšia že nemá na kávu druhá že má každý týždeň inú ja neviem čo.. alebo ďalšia vypisuje Ako to majú doma a búde nadávať ďalšia sa chváli aké to má súper doma.. je to ich vec Lebo čo dávajú to dostávajú klasické zrkadlenie. A ano súhlasím u niektorých párov je problém splodiť dieťa nastatsie je dnes medicína úplne inde Ako pred 20 rokmi a vedia párom pomôcť. Alebo pótom adopcia . Alebo žiť bez detí .. Je to len na danom páre ktorou cestou pôjdu

5. feb 2017

@tomiholjubavi inak len tak pre zaujímavosť

5. feb 2017
5. feb 2017

@linduska86 Právo na potrat sa väčšina žien rozhodne nikdy nevyužiť - či sa ti to páči, alebo nie.

5. feb 2017

@zuzitko74 súhlasím že to mnohé nevyzivaju ale Treba povedať aj b a to je finančný dôvod.co je fajn lebo mnohé pótom naberú gule a dieťa si nechajú.

5. feb 2017
rebeka
autor

@pasica Ďakujem

5. feb 2017

Veľakrát je potrat nie kvôli financiám, ani kvôli situácii. Je len preto lebo sa im aktuálne nehodí do zabehnutého života ďalšie dieťa, lebo je tretie, lebo chce žena ísť do práce, lebo chcú kúpiť nové auto, lebo majú rozostavaný dom... Podľa mojich informácií ide najčastejšie na potrat žena zabezpečená, stredná vrstva, ktorá už ma dve deti.
Hovorili mi to dvaja gynekológovia, ktorí sa reálne s týmto stretaju.
Tie veci, ktorými sa oháňajú ľudia -ako incest, znásilnenie, maloletost matky - sú naozaj v menšine.
Najčastejšie je to preto, lebo sa NEHODÍ do štandardne uznávaného modelu dvojdetnej rodiny... a to je na tom to smutne.

5. feb 2017

@bykaterina Súhlasím, každý dostáva to, čo dáva. Ak niekto vidí len ženy snažiace sa vyťažiť obdiv zo svojej chudoby (alebo bohatstva), mnohodetnosti (alebo bezdetnosti), šťastného alebo hrozného manželstva, tak musí byť ozaj znechutený. Ak ale vidíš mnoho zaujímavých osobností, ktoré sa s nami delia o svoje rôznorodé osudy a postrehy, môže byť aj koník fascinujúcim miestom. A autorka článku má pravdu, ľudia naozaj radi zabŕdajú do životov druhých blbými poznámkami. A neberú ohľad na nič. Je to fakt, žiadne ikonizovanie.
s ostatným, čo si napísala tiež súhlasím. a osobne mi je jedno kolko ma kto deti. ja som sa nikdy nepytala nikoho ani či už nečaká, ani kedy sa bude vydavat, ani prečo sa rozvádza. kto chce, povie aj sam, kto nechce, zbytočne budem strápňovať seba a trápiť jeho.

5. feb 2017

@redlola ja keď som ležala na gynde týždeň bolí tam asi 4 Baby ktoré išli na tajnasa Lebo to malí s milencom.

5. feb 2017

ale potrat je sice kontroverzna tema, no na take umele oplodnenie sa nechyta. Ked sa zacne tato tema pretriasat, na nikom nezostane nitka sucha 😂

5. feb 2017

@tomiholjubavi no mk a podobné siete sú Ako nový čas . Veľa sa nadhodnocuje a klame. Virtuálny svet tú je každa hustá 😂

5. feb 2017

@bykaterina ani by som nepovedala, ze sa tu tak klame. spoznala som osobne uz vela ludi z konika a vsetky boli take, ako o sebe pisali 🙂 takze za mna klamstvo nie, ale silacke reci sú tu ozaj najvacsich kalibrov 😂 hlavne ked sa strhne hadka. to sú rambovia proti robocopom minimalne 😂 za počítačom sa lahko zabuda, ze na druhej strane je tiez clovek..a posles niekoho do p..e raz dva. v realite by takmer nikto taky drzy nebol.

5. feb 2017

najhorsie je, ze v taketo virtualnej realite sa nechame lahko strhnut a potom vieme dourazat do kosti a velmi ublizit. napr. raz som bola svedkom diskusie, kde jedna baba druhej napisala, ze jej dieta je hriech proti bohu a prirode a ze nikdy nevie ake nedozerne nasledky ho ešte len čakaju v staršom veku...(lebo bolo spravene umelym oplodnenim)...som len vyvalovala oči, že toto je zena schopna druhej povedat. myslim, ze nazivo by uz take gule nenabrala. Alebo ked babam co maju cudzincov za muzov vypisovali, ze si beru pričmudenych okupantov europy a potom kotia na slovensku miešanu haved...tiez dovi dopo...dam ruku do ohna, ze toto by do tvare dotycnym povedalo presne nula ludi. ale na nete je kazdy hrdina.

5. feb 2017

@tomiholjubavi určite by tak nereagoval to je fakt. Ja tú poznám osobne pár báb aj takých aj takých.nemam ružové okuliare že tú také niesu Lebo mnohé sa tu prekecnu ale je to ich vec .. a inka ja som nepostrehla že bý ivf bol nejak extra tŕňom v oku ľuďom akurát to berú Ako dobrý drb u ľudí u ktorých to vedia detto Ako pri adopcií

5. feb 2017

👍 som zo 6deti a uplne top....a este viac teraz, ked uz my zaciname mat svoje deti...navzajom si pomahame - kazdy cosi ine vie, v inom je odbornik, ineho vyzenil, vydal a je nam vselo 🙂

5. feb 2017

@bykaterina je, je ..by si sa čudovala...hlavne určitej skupine ludi.

5. feb 2017

@tomiholjubavi ja som taký mising eu že ja som sociálne otvorený človek. No tak určite sa nájdu baby čo to berú Ako niečo zlé hlavne tie veriace alebo skôr ortodoxne . Ale väčšina báb s tým nemá problém. Veď to máš aj s vestenim .

5. feb 2017

@bykaterina a s cervenymi mašličkami 😂 mne raz kritizovali aj jantarovy prsten. co som doteraz nepochopila, ze preco je to vlastne jantar hriešny?

5. feb 2017

@tomiholjubavi no kto chce biť palicu si nájde🙂 pritom o ochrane sa píše aj v biblii.

5. feb 2017

@bykaterina myslis teraz ochranu typu červena mašlička, alebo ochrana typu kondom? už som sa nejako stratila v tom 😂

5. feb 2017

@tomiholjubavi hej masliska červená 😂😂😂😂

5. feb 2017

@tomiholjubavi kukaj že nekecam 😂

5. feb 2017

@bykaterina ja nemozem uverit vlastnym ociam

5. feb 2017

@moncici7 čo konkrétne myslíš?

5. feb 2017

@bykaterina sory je to na mna moc

5. feb 2017

@moncici7 však sa vymackni? Neviem čítať myšlienky.keby som to vedela tak sa tým živím

5. feb 2017

Musela som si precitat zaciatok lebo uz som vlastne ani nevedela k comu sa to vyjadrujeme tak sklzla ta tema inde hovori sa tu ake je super mat vela deti s cim ja suhlasim mam 3 ale ini nemusia nie je to povinne a citam ze tema je uz riadne sklznuta mimo tak len tolko

5. feb 2017

@moncici7 Jaj veď to je normálne pri diskusii. Ty keď sa s niekým stretneš tak rozprávate iba o jednom? Nie veď debata ta posunie inde..

5. feb 2017

@bykaterina no asi si budem musiet zvyknut ja mam taku zlu vlastnost snazim sa drzat temy

5. feb 2017

@moncici7 ty keď si ná káve s kamoškou kecas iba o jednej téme? Inak za vlastnost by som to nenazvala 😉 a inak už ideš aj ty mimo témy 😂😂😂

5. feb 2017
5. feb 2017

@bykaterina dosť prekerna situácia, čakať dieťa, ktoré vzišlo z úletu. Akurát som sa minule len tak nad tým zamyslela čo by som robila na mieste tej ženy. Lebo ja nie som svatec, aj majster tesár sa utne a aj mne sa môže posmyknut noha.
Asi by som volila adopciu. Hoci, ako sa poznám, asi by som sa nevedela vzdať dieťaťa, aj keď by mi to prinieslo riadne problémy a dlhé dlhé žehlenie vzťahu s manželom. Asi závisí aj od toho o akú neveru šlo a prečo vôbec vznikla. Dieťa za to nemôže:(

5. feb 2017
Komentár bol odstránený

@redlola @bykaterina akurat minule sme o tom rozpravali s kamoskou, ze kolko muzov vychovava cudzie deti a ani o tom pojma nemajú 😂 takze podla mna, ani v tejto situacii nie je vyslovene potrebny potrat a ak zena nema milenca inej rasy, vacsinou sa to da uhrat do stratena 😂

5. feb 2017

Len ja som taký trulo, že ja by som to nevedela udržať v sebe a bonzla by som sa... 🙂

5. feb 2017

@redlola my vzhladom na to, že sa roky snažime a nič, tak "zázrak" po nejakej firemnej chatovačke napríklad, by mi len ťažko prešiel 😂 ale ak by som nedajboze podviedla svojho muza a zostal by mi "suvenir", aj tak by som si ho nechala. A podla mna, hoci by som mala pruuuuser jako hovado, aj muzik by si babo nakoniec oblubil.

5. feb 2017

@tomiholjubavi
@redlola Baby no tak keď máte manžela mesiac preč a zrazu tehotná no dovi dopo.inak že podľa štatistík otcov ktorí dali urobiť dna testy 3/4 sú není ich.

5. feb 2017
Komentár bol odstránený

@tomiholjubavi no s tým že bý muž súhlasil bý som moc nerátala.moc pozeráš telenovely či?😂😂

5. feb 2017

Baby mňa prirodzené neoplodni ani sperminator 😂😂

5. feb 2017

@bykaterina ja vobec nepozeram telenovely. taky zaner mi drazdi záhu, mozgove zavity aj očné bulvy. ale ked manzel uz suhlasil s adopciou dietata lubovolneho etnika, myslim si, ze take polovično naše dieta by nakoniec stravil tiez. on ma deti rad a velmi trpi, ze ich nemame.

5. feb 2017

@tomiholjubavi i a tak pár výletov, viac ako 5 sviatkov v roku pre muža, či pustenie na výlet "sám s chlapmi"... by to snáď spravilo...
U nás by som mu musela povoliť celoročne vyletovanie po koncentrakoch s kamarátmi a musela by som pristúpiť na jeho perfektný plán rodinnej dovolenky: ísť na výlet do Normandie. Karavanom. 16 hodín v aute s malými deťmi. Žiadne lietadlo. Karavan.
Pozicany, lebo svoj nemáme.
Taký, kde sú matrace, možno aj precikane a ktovie od akých iných tekutín, všetko je obchytane a možno sú tam aj pavúky.

Mám návod, môžem zháňať milenca 🙂))

5. feb 2017

@bykaterina samozrejme, ja by som si to vyžrala, že som si zahla...to by nevyžehlil ani pás cudnosti 😀

5. feb 2017

@tomiholjubavi no tak ja som s mm 15 rokov vydatá 4ivf za sebou ale mm bý s adopciou súhlasil aj s darcovskymi speemiami by súhlasil ale oplodnenie pri nevere to určite nie

5. feb 2017

@tomiholjubavi no veď práve to mať stále na tanieri to nie 😝

5. feb 2017

@bykaterina pffff...po tom, čo musím stravit od svokra, (podotykam, ze bezdovodne, lebo fakt slavnostne vyhlasujem, ze sa necitim byt reinkarnacia krvilačneho pašu ani nie som v rode s Tepšovcami..napriek tomu, to počuvam každý deň 😀)...No tak po svokrovi by muzove pripomienky boli len take lahke podpichovanie 😀 ... problem je akurat v tom, ze si neviem predstavit ineho chlapa, s ktorym by som liezla do postele za úcelom vymámiť z neho dieťa a čau párky 😂 odmietla som aj darcovske spermie, tiez sme uz o tom diskutovali. ale ja som si proste vysnivala babatko s muzovymi velkymi modrymi očami ake maju len anjeli na byzantinskych freskach a on. 🙂 a či bude jedno, alebo ich bude vela, to mi je jedno. Ale minimalne jeden nositel manzelovych krasnych genov je tomuto svetu viac nez potrebny 😀 teda aspon ja to tak vidim.

5. feb 2017

@tomiholjubavi možno aj tie čo predtým sa zariekavali a sľubovali vernosť majú také detičky.nikdy nehovor nikdy príde adonis o 5 rokov a si v ..😂😂😂😂

5. feb 2017
rebeka
autor

Teda baby, vy ste to tu rozbehli! 🙂
Ten článok je práve o tom, že by sme nemali odsudzovať. Nikdy nevieme, čo všetko ovplyvnilo ich rozhodnutie, či stav.
A tiež určite nechcem tvrdiť, že "viacmatky" sú lepšie než tie s jedným či dvoma deťmi.
Len som chcela, aby sa viacdetné maminky necítili blbo a v tých každodenných starostiach našli aj svetlo. 🙂

5. feb 2017

@rebeka nechapem citit sa blbo pri 3 uzasnych detoch za ktore kazdy den dakujem a nedam sa za svet to co je za somarina ved my ich chceme tolko to ako keby som lutovala niekoho ze ma len jedno ale ked chce nech ma nech sutak stastny

5. feb 2017

@rebeka a vdaka tym starostiam mam kazdodenneho svetla az az tesim sa zo zivota a neviem si predstavit ze by neboli traja to skor si viem predstavit ze by boli styria

5. feb 2017

@rebeka veď ty máš to svetlo v deťoch a každá jedná ktorá je tak obdarená ❤

5. feb 2017

@bykaterina ja teda v... nikdy nebudem. 😂 možno tak adonis 😂
ja napríklad nechápem dobrovolne bezdetnych ludi, ale ani ich neodsudzujem. rovnako nechapem ženy, čo z finančnych dovodov uvažujú o potrate, lebo si myslia, že tretie, štvrte atd by už neustáli, ale tiez ich neodsudzujem. nám sa tu lahko filozofuje o tom, čo by bolo keby, ked sme v takych situaciach nikdy neboli a minimalne ja, vzhladom na svoj vek (čochvila 30) už ani nikdy nebudem. ak stihnem tie "optimalne" dve, budem najšťastnejšia na svete. a je to podla mna škoda, lebo vždy som chcela velkú rodinu a početné potomstvo. bol to moj sen.☹

5. feb 2017

@bykaterina tiez som si pomyslela ved to je nase najvacsie svetlo

5. feb 2017

@tomiholjubavi ani ja som v tvojom veku nedufala v tolke stastie a ptredstav si stal sa zazrak 30 rokov prvy syn 31 rokov druhy syn a 36 dcera tebe tiez drzim palce ver ze aj nemozne sa moze podarit len tomu musis verit😃

5. feb 2017

@tomiholjubavi poznam bezdetné páry žiaľ nemali v tej dobe možnosť ako my-ivf. A adoptovať si nechceli. Ja tiež idem podstúpiť 5ivf stálo nás to veľa síl,aj peňazí. A ak to nedopadne dobre čisté teoreticky tak budeme tiež bezdetní pár.preco si neadoptujeme? Lebo adoptovanie nie len rozhodnutie páru ale celej rodiny a ďalšia vec máme už svoj vek a dlhá čakacia doba cca 6 r.

5. feb 2017

@bykaterina ale to budete nedobrovolne bezdetni...ako aj my. nastastie, nase rodiny podporujú aj adopciu (hoci svokor chce vyslovene "biele" dieta chorvatskeho etnika), ale priamo proti nie je nikto. nás ani neodraduje ta čakacia doba, nez všetky procedúry s tym spojene. ☹ o zahraničnej adopcii si neuvažovala? sú krajiny, kde sa da dieta "vybavit" do pol roka. bulharsko napríklad, rumunsko...viem, že aj čína.. je to nákladnejšie, ale podstatne kratšie. a my tak tajne dúfame, ze počas tej horibilnej čakacej doby ešte uspejeme s pomocou medicíny. a potom budeme mat jedno, dve svoje a jedno adoptované 🙂 preto aj chceme začať teraz, kym sme ešte nevyčerpali všetky možnosti liečby..aby v čase, keď už nebudeme mat nadej, nebolo priliš neskoro.

5. feb 2017

@moncici7 ďakujem, z tvojich ust do Božích uší ❤

5. feb 2017

@bykaterina ale teraz ti držím palce, nech vam to 5te vyjde 🙂

5. feb 2017
5. feb 2017

@tomiholjubavi dobrovoľne nedobrovoľne. Žiaľ Nie každý má možnosť. Hádam 11 vklad búde úspešný.. Uvidíme je to na Tom Hore. Čo sa týka tej adopcie ono veľa ľudí to nepovie otvorené.ale veľakrát nesúhlasia.

5. feb 2017

@bykaterina v tomto som nastastie taka, ze mi je to jedno. rodicia suhlasia, sestra suhlasi, svokor suhlasi a ostatnych mam na saláme 😂 komu sa nepači, nemusíme sa vobec vídavat. verím, ze tento vklad vám vyjde a budeš sa hrdit titulom mama (možno aj viacnasobna) a potom, ked to raz vyjde aj mne, stretneme sa v nejakej inej teme, kde sa budeme natahovat o strave kojenca, alebo o očkovaní 😉

5. feb 2017

@tomiholjubavi myslím že ani Teraz sa nenarahujeme a áni nikdy nebudeme. Možno s niekým iným sa budeš ale so mnou nerataj 😂😂😂nemám rada hadku

5. feb 2017

@bykaterina hadku nikto nema rad 🙂

5. feb 2017

@bykaterina Nevyjadrujem sa k nicomu, len k vyroku "Lebo adoptovanie nie len rozhodnutie páru ale celej rodiny", s ktorym nesuhlasim. Ak Ty s muzom chcete dieta a nemate problem s adopciou, nie je dovod hladiet na nikoho dalsieho z rodiny. Po adopcii ste vy 3 nova rodinka a ostatni su cim dalej, tym vzdialenejsi. Pre to dieta ste len Ty a muz. Keby bola pravda, ze s dietatom musi suhlasit aj zvysok rodiny, tak by aj mnohe prirodzene pocate deti museli prec, lebo "ostatni" nesuhlasili. Medzi inymi aj ja... 😀

5. feb 2017

@ksbinka no. Takto ti to vysvetliť. Niekto má vo zvuku kydat na svoju rodinu respektíve manzelovu. ja nemám dobré vzťahy s mm rodinou nie nehadame sa rešpektujeme sa. ja maminku už nemám tá by rozmaznávať každé dieťa či by bolo také onake. mm rodina by nezobrali také dieťa A tým že ani nemali v rodine niekoho tzp tak ani toho... A prečo to píšem? dieťa potrebuje. Aj rodinu A U nás S mm je rodina nie len otec mama. A tiež potrebuješ opatrit deti počas prázdnin, choroby... Nepotrebuješ aby pozerali na teba cez prsty keď pôjdeš na rodinnú oslavu... Ďalšia vec máme už svoj vek. Nie nerobili sme kariéru nečakala sme Doterajší S dieťaťom. Nikdy som nemala antiku...mnohé deti aj adoptovane nie sú ako si ich vysnivame A okolie to dá veľakrát dostatočne vyzrat A ty ako rodič potrebuješ oporu.. Ja sa o tu problematiku zaujímam hlbšie ako byť in že mám adoptovane dieťa. Teraz O tom píšem druhu prácu. A viem ako to je aj v praxi.. Takže porovnávať neporovnateľne je myslím mimo misu
A prečo viem že by to bol problém? lebo máme dvoch psích najduchov doma A keď sme chceli ísť resetovat po tom celom kolotoči do Prahy na 3dní tak bol problém aby ich postrazili. Ďalšia vec ja S mm som urobila všetko preto aby som otehotnela. Predali sme aj dom išli sme do bytu bývať len aby sme mohla ísť na 4 ivf A teraz 5. Takže neviem či ten sarkazmus bol na mieste

5. feb 2017

@bykaterina Nebol to sarkazmus. Len som napisala, ze nesuhlasim s urcitym vyrokom.

5. feb 2017

@ksbinka na to máš právo.. Ale veď sa Opýtam tak prečo si aj ty neadoptujes? Keď je to podľa teba také super A nemáš S tým problém myslíš že to je brnkacka

5. feb 2017
Komentár bol odstránený
rebeka
autor

@moncici7: Netvrdím, že je to trvalý stav, ale mne to niekedy príde ľúto, keď ma hlavne niekto z môjho kolia zasype podobnými otázkami a náražkami. Milujem všetky svoje deti. Ale občas, hlavne keď som po prebdenej noci a oni sa hádajú kvôli blbosti a do toho,... Proste je fajn si občas pripomenúť, že takto je to super!
Ale ani v najťažších momentoch nepripustím, že by som tých detí mala mať menej. Alebo že by to bolo ľahšie.

6. feb 2017

Ja pochadzam z 5 deti a mala som krasne detstvo...vzdy si pomahame a ked sa vsetci zideme je nam veselo..nikdy by som nemenila...aj ked reci typu to vas je az tolko??? Alebo vas je tak vela? Ano je a som nato hrda! A v budúcnosti chcem mat tiez viac deticiek.

7. feb 2017

@rebeka to co je najkrajsie a najvzacnejsie si vybera aj najvacsiu dan a to je sj prebdena noc ale ver mozno bezdetne zenicky ich maju prebdene viac no nie vzdy sa zdoveria dakujem bohu za deticky 8 rokov som na ne cakala a nemenila by som

7. feb 2017

Začni písať komentár...

Odošli