Mama nevie stráviť, že som sa odsťahovala, máme komplikovaný vzťah

kesx
12. jan 2019

Ahojte,
mám 23 rokov, skoro rok bývam s priateľom v prenájme ale tento rok plánujeme vlastné bývanie, ja študujem posledný rok na vš on pracuje. Popri škole brigádujem vo firme kde mam po štúdiu reálnu šancu sa zamestnať, čiže žiadna čašníčka alebo niečo také, to by mama asi nerozdýchala.

Problém je ten že mama sa nevie zmieriť s mojim odchodom z domu, do ktorého sa neplánujem vrátiť a veľmi mi tým strpčuje život. Otec pracuje v zahraničí a chodí domov raz za 2 mesiace takže je tam v podstate sama, som jedináčik. Keď som bola v puberte tak sme sa z bytu odsťahovali do domu. Stále mi vyčíta že si to nevážim, že to nie je len jej dom, že ho postavila pre nás a podobne. Ona si ale neuvedomuje že mojim snom nebolo bývanie v dome na dedine. Bývanie v meste mi maximálne vyhovuje, žiadne zápchy, dlhé cestovanie, mám blízko so školy aj práce, tak prečo stráviť ešte ďalších 45 minú v aute cestou do domu k mame ?
Z práce sa vraciam domov o 5, následne ma čaká ešte štúdium a potom som už maximálne vyšťavená. Som veľký intorvert takže večer chcem mať už len pokoj, ticho a kľud, byť chvíľu sama po celom dni medzi ľuďmi mi vôbec nevadí.

Odsťahovať od rodičov som sa chcela už dávno, ako jedináčik som bola pre nich stredobodom ich záujmu, takmer nikdy mi nič nedovolili, tiež som nemohla vyjadriť svoj názor lebo ho hneď skritizovali. S mamou máme úplne odlišné povahy, takže keď sa s ňou snažím porozprávať o niečom inom ako o škole tak ma buď nepočúva, kritizuje to a vlastne robím všetko úplne zle.
Stále mi vyčíta prečo sedím sama v tom byte, prečo neprídem ku nej domov, že či stále musím len čakať celý deň na priateľa až do večera, robiť mu kompletný servis, že či tam celý deň len upratujem alebo čo robím a ďalšie podobné sarkastické poznámky.