Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Orechy

OrechyOrechy by mali byť súčasťou našej každodennej stravy. Sú zdrojom nenasýtených tukov, znižujú riziko srdcových ochorení. ochraňujú cievy. Sú nabité proteínmi zabezpečujúcimi pomalé spaľovanie energie.

Bielkoviny orechov sa vyrovnajú bielkovinám mäsa, mlieka či vajec. Sú jedným z najlepších antidepresív. Orechy podporujú pamäť a myslenie, zvyšujú vylučovanie dopamínu a serotonínu, znižujú cholesterol, majú protirakovinový a antioxidačný účinok, podporujú výkonnosť imunitného systému.

Orechy patria k najčastejším potravinovým alergénom. Deti do štyroch rokov by nemali orechy konzumovať, vzhľadom na nebezpečenstvo možného zadusenia a výskyt alergií1.

Druhy orechov

  • Para orechy sú najbohatšie na selén, posilňujú imunitný systém. Výsledkom je zdravá pokožka a kvalitné vlasy. Sú najmastnejšie a jedia sa výlučne surové.
  • Vlašské orechy sú najbohatšie na nenasýtené omega 3-mastné kyseliny, draslík, železo fosfor a vápnik. Pomáhajú pri zlom krvnom obehu a pri ochoreniach srdca, majú význam pre periférnu aj centrálnu nervovú sústavu, majú antioxidačné vlastnosti.
  • Mandle znížia a zbavia pálenia záhy2. Sú zdrojom horčíka, antioxidantov, plnohodnotných bielkovín, selénu a zinku. Bielkovina mandlí je najvhodnejšou bielkovinou pre pacientov so zhubnými chorobami. Denne by sa malo skonzumovať 10 až 15 mandlí spolu so zeleninou.
  • Pistácie výborne pôsobia na nervový systém, sú najbohatšie na železo, majú veľa provitamínu A a vlákniny. Pomáhajú pri liečbe chorôb tráviaceho traktu, dýchacích ciest, anémie, žltačky, zvyšujú plodnosť. Doporučená denná dávka je aspoň 15 ks.
  • Kešu orechy obsahujú vitamíny skupiny B a nenasýtené mastné kyseliny, obsahujú viac cukru ako iné druhy. Sú kalorickejšie, podieľajú sa na tvorbe spermií, zlepšujú funkciu srdca a tlmia bolesti zubov.
  • Píniové oriešky treba rýchlo spotrebovať. Obsahujú veľmi veľa horčíka, sú vhodné pri obličkových ochoreniach. Ďalej obsahujú veľa železa.
  • Lieskové orechy sú mimoriadne bohaté na vitamín E, ktorého je v 10 dkg až 13,5 mg. Postrúhané sú vhodné aj pre cukrovkárov. S medom1 sa používajú ako posilňujúci prostriedok pre rekonvalescentov, študentov a športovcov.
  • Arašidy - búrske oriešky sú semená podzemnice olejnej. Olej v nich dobre pôsobí na nečistú pleť. Sú bohaté na bielkoviny.
  • Pekanové orechy sú americká odroda vlašských orechov. Majú pozitívny vplyv v rámci prevencie rakoviny, znižujú cholesterol.
  • Kokosový orech je bohatý na vlákninu, pomáha pri zažívacích problémoch. Má vysoký obsah vitamínu B.Výborne pôsobí na imunitný systém, zrak, tráviaci systém či štítnu žľazu.

Súvisiace články

Viac o orechoch na modrykonik.sk

Použité zdroje

  1. http://abysportnebolel.sk/vyziva/orechy-plody-prirody-veduce-k-zdraviu/
  2. http://www.pluska.sk/izdravie/zivotny-styl/mate-vysoky-cholesterol-potrebujete-orechy.html
  3. http://www.pluska.sk/zena/zdravie/10-druhov-orechov-co-su-dobre-pistacie-kesu-ci-lieskovce.html
  4. http://zdravie.pravda.sk/zdrava-vyziva/clanok/13451-orechy-su-to-prave-orechove/
Pomohol ti tento článok?
 / Nie

Skúsenosti s orechami

Máš skúsenosť s orechami?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť