icon

24h v zivote 3 rocnej motorovej mysi…alias kto take dieta nemal asi nikdy nepochopi… vcera vecer maly stvoril svoju ukazkovu som nastvaty, ze musim ist spat paradu, alias vykakal sa doprostred detskej izby na koberec a nasledne sa zo svojim vytvorom pohral a poroztieral ho kade-tade, vzal k sebe do postele a tam to rozvrtaval (ano Bratislava tras sa, toto je hovnoman2 ). Ked som ho isla pozriet, ci zaspinkal a padla mi sanka po zem, ze pre pana toto nie, tak mi len odpovedal, ze Mami chod prec, toto je moje hovno. Super. Kolektivne drhnutie koberca, dietata, hraciek a prezliekanie postele nasledovalo (nie, bohuzial to nebolo zdaleka prvy krat, clovek ma prax). O jednej v noci maly vstal, zisiel dolu do kuchyne, zobral si zemlu a dzus, nechal otvorenu chladnicku (muz sa zobudil na pipanie nezatvoreneho mrazaku (tam fakt neviem, co si zobral)).. jedol v posteli, kde sme ho nasli spokojneho sameho zo sebou… rano ho muz nevzal do skolky, vraj nechcel vstavat…co mne samozrejme nepovedal (alebo povedal?spala som)… ja klidek pianko vstavat s malou o deviatej..to maly behal po dome sam asi dve hodiny… nalial si 5 misiek müsli s mliekom (ktore nemoze), takze mal cely den hnacku… o tom, ze mlieko na dlazke, koberci, vlocky vsade ani nemusime rozpravat… vybrakovana zasuvka zo sladkostami, maly nahy, nechcem vediet, preco sa vyzliekol (bojim sa), hodila som to do pracky… Spolocne ranajky, dovolila som si 5 minut odskocit do sprchy, deti v izbe oproti kupelke, dvere otvorene, branka na schodoch zavreta… vysledok – maly zo skryse asi este z noci vytiahol cokoladu a ponukol na ferovku mladsiu sestru… v jeho posteli (to miesto asi miluje)… prezliekanie dvoch deti zapatlanych od cokolady a kupel, prezliekanie postele… Benjiho som obliekla prveho, isla som obliect malu do cistych veci. Kym sme zisli dolu potrhal nahrdelnik, co mi starsi dal ku dnu matiek. Takze zbierat gulocky a natiahnut na novu snurku, lebo toto by starsi syn nerozchodil. Konecne som sa dostala k fenovaniu vlasov, drobec isiel na wecko… uz pri teme wecko mi mali zvonit vystrazne kontrolky, ale kedze mala ma za sebou par strasnych prerevanych noci, tak stav dead… podcenila som ho… prisiel cely mokry… co si robil?? Ze v zachode je voda… no isteze je tam voda… kedze tam napchal medzi svoje kakanice celu rolu papiera a snazil sa to presparat zachodovou kefou a medzi to splachoval. Rosalie za mnou a vliezla rovno do tej hnusnej zachodovej vody vsade rozliatej… no kto sa isiel kupat dnes druhy krat, kym mama dezinfikovala kupelku a zvonovala zachod??? Obaja! Vravim dobre. Prezliect, malu uz nebol cas ani dat spinkat, rovno po starsie deti do skoly… Kym bol obed na stole, decka isli hore, vyhadzali za 10 minut hadam vsetky hracky von, na cele s nasim milovanym synatorom… nasiel rozprasovac na kvety a postriekal mi vsetky steny a zrkadla na hornom poschodi, ved poklad, tak si vravim, ze ked zaspim, mozem zasa lestit… Obed super, po obede dezert a maly si vypytal banan, ja uz v hlave odratavam, ze konecne zalahnu… Bananovu supku som nasla vecer narvatu v odtoku vody v spodnej kupelni. Ved co by sa unuval ku kosu. Kym deti spali ja upratat, porobit s detmi ulohy a pranie… a kava!! Do vecera drobotina pod prisnym dozorom surodencov… pri veceri rozliate mlieko, maly zachvat jedu, no ale vravim dobre, mali sme horsie vecery. Nechcel zalahnut, takze som ho chodila kontrolovat kazdych 5 minut, ci nespravi nejaku dalsiu fekalnu zalezitost. Stihol medzi kontrolamy len rozhadzat kineticky piesok asi 5 kil po celej izbe a vytrhat kus molitanu zo svojho madraca… teraz spi… a ja som si chcela ist umyt zuby, ale nemam cim, lebo ako vidim vsetky zubne pasty mlady pan “niekedy” pocas dna vytlacil “neviem kde”… a v podstate to ani nechcem vediet… bojim sa, ked zajtra zasa otvori oci…

avatar

No pekne

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Mami choď preč, toto je moje hovno . ( bože prepáč ale na tejto vete sa strašne smejem 😂😂😂 )

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Riadne som sa pobavila ale teba lutujem.Ja by som uz sediva bola,pevne nervy.Schlaf gut😅

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

To je asi taky bezny den u vas 😂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Aaakoze uprimnu sustrast ... Peevne nervy...vela sil...dost hrubych variech a asi tak 50 hrubych lan aby ste toho maleho aspon na 10min udrzali pod kontrolou 🙂 a ja ze mam blbe dni...ked sa mala vala po zemi a chce aj ked neviem co a tusim ani ona nevie len to chce...a cely den coai krici po svojom a ani panovi netusim co lebo ma nove slovicka...a ani nehovorim o tom ako vari polievky v zachodovej mise s nasimi varechami a beha po izbe hore dole ... Okrem ineho aj sbosymi nohami s nalepenymi lepkami lebo sak mame len plavajucu chladnu podlahu a behat za nou je sranda sak aspon schudnem... Ale toto chvalabohu este nevymyslela...no do 3r je este casu a ja sa bojim co to vlastne moje drobniatko vydume ked uz teraz vidim jej skodoradostny diabolaky usmev a uskrn pri tom ako si z mojho kriku a napominania robi dobry den a robi vsetko po svojom a dokonca beha ako zbesnena po gauci cez operadla alebp odtlaca celu ohradku po kuchyni len aby sa dostala k pc a stolickam .... No som zvedava na dalsie dni ...vela zdaru

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@livinka18 to su momenty ked uz clovek ani nevie, ze co mu na to povedat fakt.
@kobkag su aj lepsie dni... ale raz za cas je takyto a fakt... rano ho vypacim o siestej s postele aj obuvakom, len aby do tej skolky isiel..

@anvien ja mam pri nom oci aj na zadku a kazda sekunda bez dozoru je potrestana...ale fakt kazda...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 nečudujem sa ti. A úprimne..máš môj obdiv,mať takýto jeden deň tak som na práškoch. A v škôlke je aký? Koľko má rokov vlastne?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Aha,3 roky. Musím pozornejšie čítať 🙂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@livinka18 v juni mal 3 roky.. a on bol vzdy taky.. povedzme "iny".. v skolke si ho maximalne chvalia, co ja vobec nechapem... slniecko celej triedy... co sa chodi mojkat a pocuva na slovo... kiez by to tak skusil aj doma... ako zlaty je ♥ Len tie veci, co robi medzi tym... idu obcas mimo moje chapanie... ze ako ho to vobec proste moze napadnut???

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Toto co pises presne robil moj brat mame..
Videl,ze umyva wc,tak isiel umyt,lenze savo v r 1990 bolo huste asiako med,on taky maly pupkac rok a pol mal to siel naliat,ale flada sa mu prevrhla a kym fuciaci ju vytiahol zwc bola tam polka,zacal kefovat,splachol a toto asi 5x kymdoslamama na cudne zvuky cela kupelka plba peny a v nej kefoval brat nadalej,kym ho ratovala a potom kupelku prevrhol opat dvojmetrovy stromcek,keduz opat rozbil všetky banky tak ked prevrhaval posledny ten mama zachytila,lenze tak nešťastne ho chytila,tehotna ze ho nemohla ani polozit az hostiahne aani postavit,takze tam stála a rozmyslaako ho postavi abysa nerozbili tie posledne ,medzi tym presunul gauccezcrlu obyvacku avyvliekol vsetky hrnce s buracanimarachotom po zemi,zachrana stromceka sa podarila,nejak to mama oprela,kym spratavala hrnce,brat isiel opat k wc,mama nam latkove plienky plakala vo wc ,kt zaroven splachovala,a otom dala prat,lenze ten spunt videl ze sa plienky davaju do wc,to ze mamaale plienky drzi uz nie,nastastie ho potom do roka a pol,mozno rok aj tristvrte odplienkovsla lebo to spravil znova,takze všetky splachol a potom vytopilo srackami celu pracovnu,garaz a chodbu ale to sa stalo asi o dva dni 🙂 ked bol vacsi dal si doskudo oknaa chodil z pieskoviska do detskej po hračky,na to kym mamafpsla skoro ku vystrelo :+)
Inak vies co som robila ja ?? Cumela do okna 😀 mala som 3 a bavi ma to dotetaz,aj susedin pes cu.akuje,sme dve cumilky 😀 velanervov,pevnych prajem,nech ho to skoro prejde

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ja zažiť len jeden takýto deň,tak ma zhabú do kazajky.Vážne.Môžem si s úplnou vážnosťou gratulovať,že mám ,,len´´predpuberťáka a predškoláka,čo sa vie donekonečna zahrať s vystrihovačkami a farbičkami.
Žena,skláňam sa pred tebou!😘🎉

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Uf, tak toto je silná káva aj na mňa :-/ silno držím palce, nech z toho rýchlo "vyrastie"?!

sticker
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ok, uz sa na moje zlotnica vecne v pohybe nestazujem. Hovnove prihody nemame (zatial) nastastie.
@ouwecka a co brat? Aky je terazm

sticker
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Uhhh už by som ho mala prilepeneho alebo priviazaneho k stoličke 😨 to snáď nie, toto by som už nerozdychala. Klobúk dole, že to zvladaš

sticker
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Na jednej strane sa smejem a a druhej...TO AKO FAKT?To potom ten môj je ozaj poklad aj keď tiež kadečo povystrájal:D

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Zostala som v nemom úžase 🙂klobúk dole

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Sice ma to rozosmialo.. Napisala si to peknym sposobom.. Ale mas moj obdiv... Ja by som nedala ani jeden taky den dokonca...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Och, pevné nervy a veľa síl, maminka. Toto nezvládne každý, dnes bude isto lepší deň 🙂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

ta obdivujem🙂)))))😅

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

nuz su aj take dni a noci ked ide vsetko to ,,zlo,, rad za radom a len sa to kopi, aj u nas su take dni, ked od rana nerobim nic len si napravam padnucu sanku a kym jeden jeho ,,vytvor,, dam dokopy uz ma cakaju dalsie ..... ja mam ale len jedneho, mat 4 detia a taketo ,,prekvapenia,, tak ma s prepacenim ebne, klobuk dolu

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Bola si s nim u psychologa? Toto ma tahy na ADHD, ale to asi vies

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Teeeeda ja mam adhd dieta ale ani podobnu vec v zivote nerobil .fakt mas moj obdiv a urcite z toho vyrastie.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

.....hmmm uz nebudem kričať na svoje deti....sľubujem! Máš pevne nervy!

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@simik22 kym nastupi do skoly k psychologovi pojdeme, momentalne ho nechcem skatulkovat do nejakej diagnozy a myslim, ze vy nam to v konecnom dosledku ani nepomohlo. On bol riadne priduseny pri porode, uz v brusku sa skrtil pupocnou snurou ked si zatahoval pravy uzol, to zanecha primarne riadne stopy na psychike.. prve mesiace len a len vrestal, mal koliky cele mesiace.. vrestat neprestal ani potom.. 1.5 rocny nam na 8 mesiacov komplet ohluchol.. az teraz zacal rozpravat toto leto.. s nim to bolo vzdy.. psycho.. ale co komu pomoze diagnoza vravim.. ja mu dam este cas, ma tri roky, ja verim, ze sa unormalni.. ak nie, aj tak je nas.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Inak nasla som tu zubnu pastu asi ju fakt povytlacal do umyvadla co by bola asi najlepsia alternativa, keby tam nenahadzal dovnutra aj tie uzavery, dnes budem zasa rozoberat odtok ;(

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 velmi sa mi paci tento posledny komentar. Dievca zlate, velka pravda s laskou a trpezlivostou dosiahnes vzdy najviac , naco diagnozy! Mas moj obdiv, smekam moj pomyselny klobuk ❤

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 Marti toto poznam bohuzial 🙄 ja mam obidve deti turbo, respektive Marko to je kapitola sama o sebe, ako Benji, tiez od narodenia iny...tiez pri porode priduseny...a Mia uplne na 1* kopiruje vo vsetkom svojho brata...ale teda hovnove fekalie u nas este neboli 😂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@peta131 ja si stale vravim, ze ako mu to pre pana nemoze byt odporne??? Ten neskutocny smrad no proste ;( Vsetko znesiem ale to je fakt moc. Vdaka bohu starsi aj najmladsia su zlate deti, preto maly fakt vypadava z normalu proste riadne, cela rodina to podvedome vnima.. pritom je to fakt dobry chalan, naschval ci zo zlym umyslom nerobi nic, toto nie su zakerne ci zle myslene veci co robi.. jemu to proste nedochadza.. hlavne aj trest priamo po tom co spravil on nerozumie, ze za co. To je vlastne bid ktory ma jediny fakt zneistuje.. ze si nespoji v troch rokoch pricina a nasledok.. ved uvidime este.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ty vole klobuk dolu. Nas maly je tiez "iny" ale nie az takyto extrem.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

uuuf, no súcitím, tiež mám doma riadnych výmyselníkov,ale teda na tvojho sa nechytajú. Ja ťa obdivujem,že nechytíš nervy a nenakričíš, alebo možno len ja nemám trpezlivosť ale už pri druhej vylomenine by som mala čo robiť. verím,že sa vám žiadna diagnoza nepotvrdí

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 No ved jasne, ze je vas. Nemusis sa ospravedlnovat, ja ti rozumiem. Pre mna to bolo take ine mat pp prvorodenej dcere chlapca. Chlapci si taki rozlisni od dievcat... Tiez som si musela dlho zvykat na to co vystraja, od dcery take nepoznam :D

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ja som toto zazivala dlho so starsim...Do skolky nastupil az teraz ako predskolak, kde sa vyzaduju pravidla, tak tam sa naucil discipline trosku, aj doma uz trosku dospel, ale stale su aj "taketo" dni. On si v pohode aj teraz vkroci na cestu, pozera na mna, nieco mi rozprava, ja pred tou cestou zastanem, ci ho to trkne, preco stojim a on nic...vykroci...vtedy zhuknem a on mi povie: "Ja som zabudol, ze som na ceste..."...a to ide o rok do skoly - tiez chyba reakcia "pricina a nasledok" Ked mal 3r. sa mu narodila sestra - tak si vies predstavit, co nastalo doma - ja s nimi cele dni sama...no 2x sme boli u psychologicky, ktora akurat tak skonstatovala, ze ma lutuje, lebo to mam tazke, ale mam to vydrzat. Dala mi do ruky papiere o ADHD a to bolo cele, takze mas pravdu, ze vam to momentalne nijako nepomoze. Druha dcera ide teraz v jeho slapajach. My doma nevieme, co su to pokojne deti, iba u susedov take vidime 😀

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sydney07 nie vzdy mam bozsku trpezlivost ver mi. Obcas fakt musim ist rozdychat mimo neho ci si poplakat, ked nieco znici. Len on fakt tresty nechape, co mu vadi, ze musi ten svoj neporiadok upratat sam, tak to momentalne vyuzivam najcastejsie. U neho nepomaha dohovaranie, vydieranie a ani odmenovy system co mame pre starsich. Ono sa to zlepsi, ja v to proste verim, musim.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Mna dostal výraz: ...ci nespravi nejaku dalsiu fekalnu zalezitost... 🙂 dobre sa to číta,ale sranda to určite nie ☹ Vela síl a trpezlivosti prajem. Detičky máte všetky krásne.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@iwesska ved toto nepotrebujem papier od lekara, ze je iny, len by sme tym vela veci ospravedlnovali pred sebou aj pred inymi a to nechcem. Budeme na nom pracovat, ved pokroky su, aj ked pomale.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 Muz ma synovca, ten po porode nedychal niekolko minut, tiez bol takyto az do puberty, teraz ma 19r. a nevie sa odlepit od mobilu a stolicky 😀 Po ADHD ani stopa. Najhorsie je to ranne detstvo, kedy sa to kombinuje este aj so vzdorom a uplne najhorsi su ti cudzi ludia, ktori vidia len zle nevychovane dieta a rodicov, ktory ho nezvladaju.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@iwesska ja fakt verim, ze bude lepsie. Uz to ze konecne rozprava je pre nas ze wau stav momentalne..

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 Baby... ja sa priznám, ja na takéto veci už nemám nervy. Prvý bol takýto. druhý je pokladík, anjelik. milujem ich oboch. ale staršieho milujem úplne najviac, ked sa za ním ráno zavrú dvere a cupká s mužom do školky... mám 35 rokov, nevyspatá, no energy na takéto dieťa už... poznám to, nemáš silu mu už na to ani nič povedať. ani vychovávať, ani nadávať, či dohovárať... proste ho len odvedieš vedľa do izby a upratuješ... a upratuješ... a vlastne upratuješ celý den stále niečo, a večer príde chlap a zdrbe ťa, čo je tu taký bordel a ako je on z toho nanervy...🙂))

Odpovedz
15. nov 2016
avatar
Odpovedz
15. nov 2016
avatar
Odpovedz
15. nov 2016
avatar
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

No mas to pestre.som sa pobavila😂😂 inak moj mladsi syn ked mal cca rok a pol az dva si dal dolu v postielke plienku zakial som so starsim robila v druhej izbe ulohy a krici mami mami a ked som prisla ma skoro vystrelo.hovno mal po celej postielke na stene rozotrete cely bol od toho a este aj v ustach.mne bolo do placu a starsi sa nemohol prestat smiat🙂 a starsi zas ked bol maly urobil mame na zachode fasadu na stenu😂

sticker
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

To je dieťa ako z komédie "Postrach Denis". Predaj hóó.

sticker
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

klobúk dole a obrovský rešpekt, ja by som to tak dobre nezvládala

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Jemine, nič iné mi nenapadá. Hlavne to hovno...😱😱😱😱😱

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 mas to naozj tazke,v podstate uz nikdy nepoviem,ze mam malu zivu 🙂Ale najkrajsie si napisala - aj tak je nas 😊😊😊 Ty-vy Vasa super rodina a vychova,su mocni carodeji 😚😚😚

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ahoj, byt tebou naozaj kontaktujem psychologa uz teraz, cim skor to podchytite tym lepsie. Je skvele, ze mas tolko trpezlivosti, no myslim, ze potrbujete i iny odborny pohlad. Drzim vam palce. Podla tvojich statusov si milujuca a obetava matka, nech nevyhoris. Maj pekny den.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

😞 Neviem si predstaviť taký deň. Máš zlaté nervy ale ja by som to riešila s psychológom. Ak tam nechceš zobrať malého aby ho diagnostikoval never ho. Choď sama, popis správanie, ako reaguje atď. Možno to bude vedieť poradiť akým štýlom mu veci vysvetľovať keď normálne nevie este pochopiť. Držím palce

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Doteraz som si myslela ze nas je vymyselnik ale na vaseho sa nechyta ☺ zatial 😊

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

no ja by som sa v prvom rade bála, že si niečo urobí 😲 neviem si predstaviť že by mi 3,5 ročné dieťa trebars v noci behalo hore dole po schodoch a chystalo si jesť v kuchyni alebo 2 hodiny ráno že by som ani nevedela čo robí 😲🙏 Ako chápem, že máš ďalšie malé dieťa a ešte dve staršie, ale toto je ozaj brutus, to by som nezvládala takto...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

OMG tak to je naozaj motorova mys...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ja som myslela ze nasa Naty je betar,ale z daleka sa nechyta..zlate nervy musis mat..

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Verim tomu ze sa o par rokov na tom spolu pekne zabavite...je to sranda čítať ale mať to doma...uff...nemá možno potrebu byt trochu stredobodom nech si ho možno viac vsimate?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@iwesska toto je veľmi pekne napísané ty druhí dá nevedia v žiť do toho pokial to sami nemajú doma a odsudzujú nás mami ako sme si vychovali deti👍

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Poznam to doverne u nas sa diagnozy potvrdili jedine co ako tak pomaha pri spravani je extremne prisne dodrziavanie hranic, uhnem na milimeter a vrati sa mi to ... ale teda to je plus ze v skolke je ok , u nas to bolo tolerovatelne v skolke ale skola sa uz standardna nedala.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

fuuuuha teda mali ste riadne perno... občas aj u nás sú také brutálne dni, ale váš level sme ešte nedosiahli 😉 ale nikdy nehovor nikdy 😀 posielam aspoň srdiečka na potešenie

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@majka99999 je hyperaktivny a vdaka trpezlivosti a usmerneniam mamy ma vs telesnu,no misi športovať,on je az taky extrem ze rano mali turu na krivan,bezali a poobede na rysy 😀

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ach,pane boze....zena ro nie ze on je motorova mys ale ty🙂 mas moj obdiv,skutocne.toto zvladat je njeco neskutocne...aj u nas bolo akesi"fekalne obdobie"narierania obsahu plienky na stenu...niesi sama 🙂 veru som si neraz poplakala.ale ked som teraz citala tvoj prispevok tak si vravim a klopkam ake ja mam vlastne dobrucke deti 🙂 drzim ti palce

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

ak je takyto nevyspytatelny nerozumiem preco nespi s vami v spalni, taketo dieta nesmie byt predsa celu noc bez dozoru a behať po dome a vy ho nepočujete...my tiez spime styria v spalni hoci mame aj detsku izbu, som kludnejsia ked ich mam pri sebe a cez den tiez-moja dcerka je tiež živé striebro, hoci taketo nevyvadza ale nemozem ju nechat bez dozoru , myslim ze viac detí by vyviedlo taketo veci keby nemali dozor

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

žena ty si supermama, omg toto by som nedala 🙂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Drž sa. Inak vďaka za zlepšenie nálady. Oproti Tvojmu malému sú aj tie moje "opičky" super deti. Hlavne preto, že najstaršia už má konečne rozum /tiež bola úplne "iná" takmer do 5 rokov/, prostredná našťastie hrozne rada kreslí a tak len celý deň zbieram farbičky, papiere, umývam pokreslený nábytok, steny, ... a pod. - teda vcelku dobré dieťa 😀 a najmladšia je zatiaľ väčšinou pod dohľadom, lebo to tiež vyzerá, že to bude nezbeda.
No priznajme si to - aj tak ich milujeme najviac na svete, že?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Ach Marti a to ja som nedávno plakala na dlážke čo zas tie moje detská vyparatili ale toto je level 1000,ja neviem buď by som skončila na liekoch ja alebo on,klobuk dole že ešte žiješ po tomto vsetkom

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 ach jooo☺☺☺ urcite objatie, skusila si masaze a plavanie pre vas?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Martuska verim ze z toho vyrastie a zacne vnimat co je zle a co dobre. Posielam 💖

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 Marti casto Ta citam asi aj preto ze ja sama som zo 4deti a tak spominam na svoje detstvo. Viem ake tazke to niekedy mas. Ale neda mi nepovzbudit ta co sa Benjiho tyka,necakaj kym pojde do skoly. Ak vidis ze je iny zacni riesit teraz. Predides tym mnohym problemom a nieje to o skatulkovani. Ono rodicia to vecsinou takto beru ze nechcu skatulkovat,ze to prejde ale z vlastnej skusenosti Ti teraz pisem ze to len tak neprejde. Teraz je Ben este tvárny a ak budes vediet co je vo veci tak vies s nim urobit kopec prace kym pojde do skoly a vyhnes sa mozno mnohym problemom. A tak hovienkova story,vies toto velmi casto robia deticky s pervazivnou vyvin.poruchou,mne pri citani dost blikala kontrolka. Ale drzim palce a velmi😘

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Toto si asi vytlacim a budem nosit v kabelke, vytiahnem zakazdym, ked sa mi bude zdat, ze je toho na mna vela.... pre mna si hrdinka a skutocne ta obdivujem!!! Pevne nervy, nadalej taky nadhlad a veeeeeeela lasky zelam!!!!!!

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

pri čítaní som videla samú seba pred 4mi rokmi.... toto bol len vrchol ľadovca...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Moje mladšie dieťa je tiež špecifické a ťažko zvládnuteľné, ale toto čo čítam, je už jednoznačne na návštevu psychológa. Nejde o to, aby mu hľadali nejaké diagnózy, ale aj ťažko zvládnuteľné a náročné dieťa musí mať stanovené nejaké hranice, inak to považujem za týranie zvyšku rodiny a takéto správanie by som dieťaťu určite netolerovala a to som tolerantná až-až

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 moja máš to doba veselé...príde mi to ako scénka z veľmi dobrej komédie, aj keď tebe určite do smiechu nebolo, keď si to musela za synátorom upratať...
Nech je ako chce, máš môj veľký obdiv, ja mám 3 "čertíkov" a zatiaľ sa im až takéto srandičky nepodarili, len staršia dcéra, keď mala 2 roky sa v paradajkovej polievke vykúpala...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

akoze som sa aj nasmiala ale ked si to predstavim, tak uf...mas neskutocny prah tolerancie, ja by som asi niekde revala a moj muz by uz niekde visel...ja neviem len pochopit, ze 3 rocnemu dietatu nevadi hovienko 🙂 Moj syn by sa asi zblaznil...taktiez - take dieta predsa nemoze ostat bez dozoru...uplne pochopitelne je, ze vsetkemu sa zabranit neda, veci sa deju aj pocas vasej pritomnosti, proste je to vymyselnik co mu nc nevadi, na druhej strane veeelmi sikovny podla mna, pretoze 3 rocne dieta co vyjde same z izby, ide do chladnicky, vezme si sladkosti, zemle, mlieko - to neviem ci hocijake dokaze...moj sa 3 rocny este ani obliekat poriadne nevedel 🙂 kazdopadne, preco nespite pri nom alebo on s vami? Ved take nocne pochody mozu byt aj nebezpecne..moze vyliezt niekam inam, zobrat nieco ostre, vypit nieco nevhodne..neviem, ja by som asi celu noc nespala alebo ho priviazala k posteli 🙂 to hovorim extrem, ale asi by som skor spala pri nom...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Marti, to s tým hovnom moji síce nerobia, smejem sa strašne na tom 😅😅 že to je moje hovno 😅😅 ale viem, čo je to mať dve hyperaktívne deti 😊

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Fuu, makačka už len čítať...Posielam za Tatru trpezlivosti 👍

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

😂😂😂 smrad maly

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Babulky ste moc zlate. Maly je od narodenia hypermobilny, od narodenia sa nam pretacla, 4 mesacny stvornozkoval, 9 mesacny sa skriabal na kniznicu az hore (uspesne!), je abnormalne motoricky sikovny... ano vie si pritiahnut do stolicky stupatko, vie si vytiahnut s chlebnika chlieb, vie si ho dokonca natriet maslom a dat si nan sunku, vie si vytiahnut pohar a nacapovat vodu ci naliat dzus, je absolutne samoobsluzny. Nespinka s nami, lebo nechce, skusali sme to x-rat... on vseobecne nemal rad fyzicky kontakt, ako dieta neznasal kojenie, to mi na psychike tiez nepridavalo... 9 mesacny sa odstavil sam... ked ho vezmem spat k sebe, pyta sa do svojej izby :( S muzom sme rozlozeny tak, ze on spi v dolnej spalni, Saska na prvom a ja na druhom poschodi, tak mame najvacsie sance ho v noci odchytit.. dvere vsetci pootvorene... neviem viac sa fakt neda :( Nastastie tie nocne vylety nerobi velmi casto. Malokedy si vdaka sikovnosti ublizil, jediny krat sme boli na pohotovosti, co si gratulujem fakt. Lekara este v mysli fakt odsuvam... nevidim, ako by to mohol zmenit, maly ma svoje vyvinove tempo a ja pokroky vidim, su pomale, ale ja ich vidim. Len moj nervovy konstrukt sa neskutocne tesi buduce leto do prace ;)

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 neboj ono sa to časom skludni... Rišo sa uz skludnil,po 4rokoch. Ale teraz je najväčší provokatér... vie vyhecovať svojich bratov tak ze sa maruju,hlava nehlava. V tedy ich rozdelíme a oni sa skludnia.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 ale predsa ste sa nezobudili. určite by si ho v noci nemala nechávať samého - chce-nechce, vezmi si ho k sebe a zamkni. Stačí, že mu nešťastne zabehne kúsok jedla, šmykne sa, nedajbože poje niečo nebezpečné...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sanym samykat sa s nim v spalni skutocne nebudem. Ak ho v noci mala pri kojeni zobudi, co je raz dva, zas mi bude dve hodiny speedovat ako veverica po izbe. My to nejako zvladneme, ved sme to zvladli aj doteraz. Len som sa potrebovala vypisat, ze su blbe dni proste.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 tak radšej po izbe, kde je pod dohľadom, ako sám po celom byte. Ale je mi jasné, že ty rady ani nepýtaš. Držím palce

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Na 1 pohlad je to na zasmiatie,ale ked sa človek zamyslí, tak osobne by som na tvojom mieste navštivila odborníka,niektoré prvky napr.to že nemá rád fyzický kontakt mi trošku zaváňa prvkami autizmu/bodaj by to nebola pravda/ a synček je ešte vo veku kedy by s ním odborníci vedeli pekne pracovať a vám s manželom by poradili ako na neho pri dalšej výchove...každé dieťatko má mať nastavené isté mantinely,ktoré nesmie prekročiť...mňa by zaujímalo ako na jeho správanie reagujú súrodenci?ved to musí byť strašne vyčerpavajúce aj pre vás aj pre ne..každopádne ti držím palce a želám veľa síl pri výchove tohoto človiečika

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

A neskusali ste ho prihlasit na nejaky kruzok? Niekde kde by vybil aspon nejaku energiu?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@dejka77 no tak dedina, kruzky su tu az od 4 rokov, tak na to cakame ako na spasenie... pojde na karate aj futbal a ak bude zle aj balet haha Vacsi vyber tu neni momentalne... este teda kone ale to si neviem predstavit u neho.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 marti...ako toto by som fakt ze nedala....uz pri citani mam z toho husiu kozu...obdivujem ta na jednej strane...na druhej pevne verim ze sa to znormalizuje a skludni sa, drzim palce 😉

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 Aha. Tak popripade vymysliet nieco doma, mozno vygooglit.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 mozno prave kone by ho ukludnili

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@zamilion tak jazdit ho dat neni problem aj zajtra, tu je jazdecka skola za rohom. Len pediatricka to neodporucala kvoli chrbtici u tak malych deti, ale asi zavisi na intenzivnosti, to je fakt... pojdem sa tam dnes spytat.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Inac....to s tym weckom aj u nas....ze cely papier v nakakanom napchaty....a posplachovane......uz z toho nejak vyrastol....ma 3 a pol 😀 ale este aj teraz ked mi z hornej kupelne krici mamiii, idem kakaaaat....co som ho krvopotne pri tych zazitkoch naucila.....si idem nohy po schodoch....vsak pre istotu....dolamat...minule mi pocas toho behu vykypela ryza, zemiaky.....necistim zachod, ale sporak 😀 nasi mali teraz najnovsiu zabavku na jesen hrat sa s hlinou/blatom na zahrade, a potom behat po chodbe az do obyvacky....mimochodom...mame v chodbe bielu dlazbu.....som normalne rozmyslala...po 25 umyvani, ze im na nohy priviazem handru pri tom behani.....

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

mne to vtipne nepride, dieta ma mat iste mantinely a nie vyvedie hocico sak maminka to uprace opere. toto je extrem, 3r dieta uz nie je batole ze nevie co robi, ale ked sa s nim zaobchadza ako v bavlnke tak sa aj sprava ze moze vsetko. moj nazor a lajkujte dalej.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 Inak toto aj na mojom synovi badam, on od malicka nenavidi kontakt telo na telo. Uz ak babatko neznasal ked som ho stiskala a obijimala, neznasal mi lezat na hrudi a dodnes nema rad ked sa k nemu pritulim. Dceru tu aj rozpucit mozem, ta je naopak rada. Ja som o tomto hovorila s lekarkou, ktora sa tak blizsie venuje fungovaniu podvedomia atd...a pytala sa ma, ci maly niekedy nezazil situaciu, v ktorej bol paralyzovany, znehybneny tak, ze nemohol ujst. Vtedy sa mi hned vybavila situacia, ked mu ako babatku 2mes. prepichovali slzne kanaliky. Mna poslali za dvere, zviazali mu ruky nohy do plachty a sestricka z lekarkou mu revajucemu robili zakrok ☹ Vtedy tak strasne plakal az sa pokakal. V zivote nikdy viac by som to dietatu robit uz nedala, keby som vedela, co to obnasa. Aj tak mu to nepomohlo a som presvedcena, ze ten stres sa mu nesie odtial. Ako pride mi dat pusu, sam ma obijme - ale vzdy len na chvilocku a nesmie sa citit obmedzeny v pohybe, vtedy az vresti. U vas to bude asi nieco podobne.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@iwesska ja len k tvojmu prispevku o kontakte -- ja som tiez bola podobna..a som taka doteraz..a nikdy som nic take traumatizujuce nezazila, teda nepamatam sa ani ja, ani moju rodicia..ale od mala som bola taka,ze ked mi dali pusu, tak fuuuj, odtahovala som sa, pritulit sa len na chvilku, na spanie tiez vzdy svoj priestor, nikdy by som nezaspala spolu so sestrou v jednej posteli napriklad..a teraz je to stale tak...sice fyzicky kontakt mi uz nevadi, mam rada sa potulit s muzom a syna pusinkujem a tulkam od narodenia ako maca, ale napriklad pri spani odtial po tial, nezaspala by som chlapovi v naruci teda🙂 a mam fobiu z uzavretych priestorov, predstava prejst v uzkej rure niekam alebo aby ma niekto zviazal do kazajky je pre mna priam smtelna...kazdopadne, nemam ziadne poruchy ani som nic nezazila, mozno v bruchu?? 🙂 Niekde to pramenit moze, ale nemusi to hned byt trauma alebo porucha si myslim..

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Tak tento tvoj živel prekoná aj ten náš a to som si myslela, že len my máme ,,superdieťa" 😂😂😂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@m.i.r.i Ale to nemuselo byt nic traumatizujuce v ten moment pre teba, ani pre rodicov, len tvoje podvedomie to spracovalo ako nejaku formu odporu, blok z niecoho, co vobec nemuselo prebehnut na vedomej urovni. Nieco ako ked pocujes pesnicku pri nakupovani a sustredis sa na nakup, potom vyjdes z obchodu a tu pesnicku si zacnes spievat 🙂 Proste ma to svoj dovod, ktory nemusi byt znamy. Aj tu klaustrofobiu co spominas - mozno ta niekedy niekto v ramci hry zavrel do skrine, alebo na teba hodil paplon, alebo co ja viem co...O tom rozpraval aj isty psycholog v kombinacii s CT vysetrenim, ze niektori ludia v tom tuneli dostavaju paniku, pritom v zivote ziadnu nemali, ale je to prave kvoli tomu, co som vyssie spominala - podvedomie si to spojilo s niecim neprijemnym z minulosti, z detstva...A ano, pravdu mas v tom, ze to moze siahat az do cias prenatalneho vyvoja.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

martuska draha 🙂) to radsej ho davat do skolky stale..inak si neviem predstavit mat taketo nepredvidatelne dieta stale, nemohla by som ho nechat v klude sa hrat.. u nas bol vcera kamos na navsteve, este nemal tri, len bude mat na jar, tak sa krasne hrali, az sme nechapali, a pri odchode este toto upraceme, aj toto, a vsetko chalani spat upratali..

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 ja mám podobného rázu všetky tri deti , syn mával sem tam vo zvyku sa dohola povyzliekať a vykakať sa do postielky a sadol si na druhú stranu a čakal , kým to niekto uprace, staršia aj poroztierala po postielke , ale rýchlo ich to prešlo. Najmenšia má 8 a stále chodí prčúrana a prikakaná a absolútne jej to nevadí a ja nič iné nerobím len perem a prezliekam , o ničení hračiek a prezliekaní zablatených a mokrých denne aj trikrát ani nehovorím............... poteším ťa čiastočne sa to vekom zlepšuje, ale aj tak nič moc

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@womankc akoze 8 rpcne dieta chodi pocurane a pokakane? a jej to nevadi? radila si sa s niekym ohladom toho?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@womankc tak toto sú už naozaj patologické veci, ktoré by mal riešiť odborník.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@simik22 nie nevadí , ale vie sa dobre skontrolovať keď chce , u nej to je vec nepozornosti , nereaguje na nič
ona nie, že sa pokaká úplne , len proste trošku pustí a nevadí jej to , všetci sme z toho na prášky a ona je v klídku. ona má adhd , nepozornost, nesústredenosť , áno riešila som to aj riešim
malá je totálne nad vecou😅

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sanym nie nie sú , odborník to riešil , vyplýva to z jej nesústredenosti

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@womankc no ja mám tiež osemročného s množstvom zdravotných a iných problémov, ale aby sa osemročné dieťa pokakalo a pocikalo z nesústredenosti a ešte mu to ani nevadilo, to sa mi normálne nezdá

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@womankc ale určite robíte všetko čo je vo vašich silách, držím palce, s deťmi to naozaj niekedy nie je med lízať

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sanym nemusí sa, ja viem čo jej je a aj to riešim . *Každý sa boríme s niečím iným.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sanym keby ste ju poznali, tak mi to neuveríte . Jedno vysmiate , šikovné , vyrovnané dieťa , obľúbená v kolektíve . Ja už pri synovi mám naštudované toho veľa, no fakt pri každom jednom riešila som niečo úplne odlišné . Asi ako každý

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sanym a podotýkam, že to nerobila odjakživa proste naraz začala z ničoho nič cca začiatkom roka , keď ju upozorním a porozprávame sa , tak si dáva pozor pár dní, takže kontrolovať sa vie, len jakmile je free hlava , tak si proste prcne

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 inak je to spôsobené isto tým pridusením, lebo tam nedozrieva nervová centrálna sústava a všetky tieto hyperaktívne kreatívne stavy sú častý prejav , poteším vás cca vo štádiu adolescencie zvykne cns dozrieť a veľa týchto prejavov odzneje . Môj syn už má 16 a teda citeľne sa to zlepšilo ...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

A ja , ze som mala zly den...moja zlata drz sa :-*

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

fuha,tak myslela som ze aj ja mam doma taku motorovu mysku ale na tvoju tu asi nik nema 🙂

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Tak o fekaliach co to poznam..neraz som.ich zoskrabavala zo steny,z postielky,z malej,z okna prosto zo vsadial...ona mala toto.nutkanie len v postielke ked bola a davala ho vsade kam dociahla...nemohlo.po.dobrom.vysvetlovat,po zlom nepomohlo.nic...nastastie uz toto.obdobie jtore trvalo pol roka,odislo...tiez sme boly hluchy cca rok a mo,no aj o kusok viac...cize mame toho vela zameskaneho..uroven reci v 3 rokoch je tak cca 18 m...motoricky je ok...tie poznam nocne vylety z postielky a to ju ma u nas v izbe (ale.pri 4 detoch su aj noci ked mi moze vedla hlavy aj bomba padnut ale prosto sa nezobudim)nasla som.ju spat raz na chodbe a raz spacirovala po dvore vonku a hrala sa..zachodove kefy su sem tam.tiez topka,menia sa.niekedy castejsie ako zubne 🙂 vytopene umyvadlo bola tiez zabava🙂.takze plne ta chapem a rozumiem..a tiez nechcem ziadnu diagnozu..je to vyvin kt.ide tak ako ide..

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Akoze coooo? A ja ze len moje detu su obcas "psycho" ale toto uz moc ,kokos to by som asi nerozchodila a neviem ci by som kricala alebo ho rovno celeho namocila do toho hovna ,ci vlastne on uz od neho bol tak nic .. ty kokos no asi by som mu klietku kupila ako sorry .. neni hyperaktivny alebo co? Nekonzultovala si to s lekarom ? Ved taketo spravanie asi neni v pohode , neviem.ci by som psychologa nenastivila ..kokos pevne nervy ti zelam

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@vladuska99 🙈🙈🙈

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@m.i.r.i akoby si pisala o mne.
Mozno mame podvedomu traumu z nasho porodu
Ja napr neznasam aj ked ma niekto chyti za ruku

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Maly je paradoxne od 1,5 roka bez plienok...bez problemov cez den a aj v noci...aj v skolke chodi sam na wecko a nikdy nemal nehodu ani nic... toto robi doma uplne mimo toho vedome ako hru... proste mimo no... u nas by klietka nepomohla, vravim on je neskutocne motoricky zdatny... nemal ani rok a vedel vyliezt z postielky s ramom vyssim ako bol on sam... odhliadnuc od toho, ze v tom zmysel nevidim, proste to nejako do tej hlavinky musim dostat, ze toto nie je ok... nemyslim, ze s nim zaobchadzam ako v bavlnke, dostane prednasku, trest, vezmem mu hracky ci oblubenu knizku, zasa "len tak" upraceme a ideme dalej to tiez neprejde... ale proste vidim, ze sa tresty minaju ucinku... on si to nespaja, ze za co ten trest dostal... ako keby mal nulovu pamat... no ved uvidime no, bola som si po papiere v jazdeckej skole, keby dostane odporucanie od psychologa jazdi dokonca zadarmo a kludne kazdy den... takze pojdeme k lekarke a uvidime co dalej.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 heheh no nepomohlo, ale zabavil by sa, pretože by došiel isto na to ako ju efektívne rozobrať xixixixiixixi /klietku / to že nechápe , že niečo zle vykonal , to doteraz ešte je aj u toho môjho staršieho , oni najprv konajú a až potom rozmýšľajú ..
Naši ešte boli zaťažení na lieky , čo našli to zjedli , všetko som úzkostlivo schovávala

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@womankc my mame vsetko hore pozamykane ci lieky, ci prasok na pranie, ci umyvacie prostriedky, ale takemu povylievaniu samponov do radu ci povytlacaniu zubnej pasty sa obcas nevyhneme... a mozem vysvetlovat dokola... no ale tak vravim, treba verit, musiiim verit, ze casom bude lepsie.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Klobúk dole...ja by bola uz na psychiatrii 😊

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 šampóny boli aj u nás veľká zábava ... išlo ma urvať , keď som dala jumbo balenie sprcháča drahšej značky a vypatlali polku na jedno umytie , alebo malá vyliala , že zábava

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@zamilion ja som sa narodila sekciou 🙂 takze ani tam to nevidim hehe..no ktovie, niekde to asi zakorenene je...ja za ruku mozem, mne uz teraz v dospelosti dotyky ani objatia nevadia, nic take, praveze aj ja sa narozdavam toho dost..ale nemozem take, ze ma niekto objime tak, ze ma celu rukami obopne - ked uz ja nemozem hybat rukami napriklad, to uz studeny pot doslova a tep ani nehovorim.alebo som prikryta perinou v pohode az po krk ale ked si ku mne lahne niekto a tu perinu tak zatlaci, ze ja citim, ze sama sa z nej nedostanem, tak koniec...nehovoriac o tom ze vyjst po uzkych schodoch niekam vyssie je amen tma...nie je problem uzke schodisko, ale ludia v nom..teda ked viem, ze je predo mnou aj za mnou volno, ja tam vybehnem sama..ale akonahle je to plne a ja sa ocitnem v strede a predo mnou ludia aj za mnou a pocit, ze nemam ako vyjst, och..ani si to uz nepredstavujem 🙂 ale sme mimo temy uz teaz..niekde to ale asi prameni veru

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 a to vysvetľovanie, pri malom dieťati , sa to ešte dá opakovať dookola , ale keď ja takto vysvetľujem tomu 16 ročnému , vtupujem mu do svedomia, že či si uvedomuje , že to nerobí dobre, alebo teda , že niečo spravil nevhodne, alebo zle a vidíš v tých očiach ten nechápavý výraz , ako by mu na čele bežali titulky, že bože čo zas tá raketa chce??? tak sa musím silno ovládať, aby som neudrela ... Raz som sa tak neudržala a fikla som mu zaucho / na čo nie som moc hrdá teda , ale malo to efekt / , to prekvapenie stálo za to , i keď teda sa toto nepovažuje za výchovný prostriedok , v tom momente to zabralo , omluvili sme sa navzájom , ja za zaucho on za prúser

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@m.i.r.i Benji mal pravy uzol v pupocniku, uz od polky tehu si musel tento uzol zatahovat a stale pri tom pocit, ze sa dusi, ono je to strasna predstava...on sa metaval v brusku riadne, mna to vtedy ani nenapadlo, ze mozno bojoval o zivot...ved kolko deti s pravym uzlom sa ani nenarodi :( On mal este pupocnu dva krat okolo hlavy a tak isiel na tento svet... kazdou kontrakciou ho to stahovalo nazad, posledne minuty nez sa narodil bol komplet uz bez pulzu... panika okolo... nastastie ho rozdychali.. bojovnicek... len ked vidim foto toho uzlu vzdy mi zovrie zaludok...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 ten ucinok tresty nemaju lebo ste upustili.moj ma adhd a tazku poruchu spravania nerozpraval do 4.rokov.diagnozu tiez nemame ale uz 2 roky chodime ku klinickemu psychologovi sama od seba.a prave tie hranice a dodrzavanie trestov maju za ucinok ze je o 80% poslusnejsi.lebo vie ze nepolavim.zo zaciatku ano teraz uz nie.a sama by som to nezvladla.uplne nami manipuloval.a psychologicka nam velmi pomohla.nemame papiere ale chodime sukromne uz 2 roky kazdy tyzden na terapie hrou.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@stastna17 praveze mam pocit, ze sme dosledny, pravidla su pevne a pre vsetky deti nastavene rovnako. Ale asi bude treba nastavit ich pre neho trosku inac.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

To je naozaj zazrak ze je s vami pri takom uzle..a klobuk dole nad tym ako to zvladas a snazis sa..mna by odviezli 😀

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@sanym plne s vami suhlasím....ako píšete možno je iný ale hranice mať predsa musí...neskôr si s ním už vôbec nedáte rady, neberte to v zlom ale tu návštevu psychologa by som neodkladala, deti si predsa nemôžu robiť čo chcu a mamina nie je len služka ☹

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@erifl nepisala som to sem, aby som sa utvrdila v tom, ze potrebuje syn odbornu pomoc. Pisala som to ako sumarum zleho dna... ono kto si nepresiel s nami celu cestu, tazko moze posudzovat, kde sme dnes a kde sme boli pred pol rokom, kde sme boli pred rokom... na zaciatku maly reval 24/7 proste len jacal, reval, do sekundy ocakaval uspokojenie svojich potrieb, nepomahalo nic, len neustale hojdanie a masirovanie a hodiny u osteopata a na gastre. Nikdy nemal trpezlivost uz ako 4 mesacny ked som mu nedala lyzicku s jedlom dostatocne rychlo dostal taky amok, ze mu zrenicky zachadzali. Rev je jeho kamarat, jeho spolocnik a to v takych tonoch, ze sa za nami ludia otacaju. Dlho predlho bol hluchy, ani sa sam nepocul, tym padom je neskutocne hlucny. Tento zvyk sa tazko odklada. Neviem neobhajujem ho. Pre mna je to poslusne dieta, ked som pri nom, sprava sa podla mojich predstav, pomoze, pohra sa s malou, ma ju rad... akonahle zajdem za rok vypina mozog a robi veci, ze cloveku sa jezia chlpky na zatylku. Paradoxne je asi zla predstava, ze to robi zakerne ci zo zlym umyslom... on v tych momentoch nerozmysla... Ano mame na com pracovat. Ale ja vidim obrovske pokroky ked zratam, ze pred rokom hovoril asi 3 slova a vobec nekomunikoval a nerobil jednoduche ukony, ktore som mu povedala. Od leta hovori vo vetach, sklonuje, hovori o sebe v prvej osobe, pre nas zazrak! Konecne ma clovek aj pocit, ze rozumie... aspon to, co on chce rozumiet... nemusi to kazdy chapat, ale deti su rozne, nase mozno este trosku viac "ine" a mozno bude potrebovat o rok-dva viac casu kym bude tam, kde su ine deti dnes. Ale ja mu ho doprajem. Tak si odkruti rok navyse v skolke ak to bude nutne. Snazime sa mu venovat, rozvijat ho ako je to mozne... spievame (nespolupracuje), kreslime (len cmara), skladame puzzle (rozhaduje), skladame lego (bura), tvorime (podla nalady), robime koncentrance ulohy (no nic moc no).. ale kazdy bod, kazdy den, viem, ze to bude lepsie... treba to len chciet, kazdy mikro pokrok je dobry... len proste nie som robot... nie vzdy mam silu po takom dni... to je cele.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 a spln na neho vplyva, myslim na spravani?
Inak vela sil prajem, take dieta si ozaj iba teba mohlo vybrat za maminu, nie kazda by totiz toto zvladala bez zbytocnych hysakov, kriku, bitiek, a vlastne stale so srdcom ❤

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

Fuuuuha, sialene. Na jednej strane obdivujem ten tvoj pokoj, ale sucasne si neviem predstavit, ze by som na tvojom mieste uz davno nieco nepodnikla (samozrejme, mozes mat moj nazor uplne na haku). Zda sa mi byt dost trufale, zhodnotit to tak, ze lekar mi aj tak nepomoze (ten typ, ktory si nechce pripustit problem mi nepripadas byt). Mozno len pridete na to, ze vyzaduje ovela prisnejsi postup pri vychove a bude to cele. No nikdy evies, ci to nema suvis s nejakou sirsou diagnozou, kde by vcasna intervencia urobila velke pokroky. Lebo v tomto utlom veku aj polrok urobi strasne vela.
P.S. Inak dost zaujimavo na mna posobi to, ze v skolke je syncek bezproblemovy a ukazkovy. Zvlastne

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@adka2011 no lebo doma si moze dovolit.v skolke nie.nie je stredobodom pozornosti moj naopak.doma anjel v skolke doslova agresor co neverim ak mi hovoria co robi.lenze doma mam cas ho trestat a podobne.v skolke na neho cas nemaju tak im skace po hlave

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@adka2011 ved to pisala uz viackrat. Je bezproblemovy, ked je pod dozorom. A v skolke je pod dozorom

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 V tehotenstve si mala aj zlé prietoky?

Odpovedz
15. nov 2016
avatar
Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@adka2011 syn je "bezproblemovy a ukazkovy" v skolke alias nijako nevybocuje od priemeru... neznamena to, ze je tam anjel na pohliadanie ;) Nemaju s nim proste problemy, ale maju tam momentalne 4 ucitelky s toho dve sa venuju len tym trom trojrocnym. No a k diagnozam, ono sa to vysvetluje tazko, lenze ono sa take nieco s dietatom taha, akonahle to ma poznacene v karte jednaju s nim inak, dostane od uradu extra ucitelku, ktora ho bude rozvijat, odporuci ti to pediater. Tato si vedie detailny protokol o pokrokoch dietata a preklada ich uradu pre dohlad nad zdravotnou starostlivostou a presne tieto papiere bude mat na stole pediatricka z uradu, ked bude maleho pustat do zakladnej skoly. Odkial to viem? Starsi ma geneticky defekt a vzhladom na to ako maly riadne zdravotne problemy a to, co nam vtedy pomahalo ku koncu vzhladom na jeho "zdravotny stav v minulosti" a "migracny backround - rozumej dieta narodene v anglicku, mama slovenka" nam pomaly odporucili skolu pre postihnute deti pritom malemu aj ta ucitelka, co s nim chodievala cvicit zapisala x-krat a jasne, ze maly je nadpriemerne inteligentne, sikovne dieta, ktore predbieha rovesnikov vedomostami o vyse dva roky...vsetko irelevantne, riesili len ten zaznam na vrchu karty... sem sa nechcem s Benjaminom dostat. Hlavne s poruchou spravania sa tazko dohaduje a tazko riesi. Hlavne, ak problem ako vidim napreduje a casom ja v to proste verim - sa strati. Neverim, ze kazde dieta s torpedom v zadku proste musi byt zarucene chore. Kazdy sme iny a proste toto tabulkovanie a riesenie 3 rocneho dietata mi prijde PRISKORO. Nehovorime o ziadnej mentalnej retardacii ci autizme, kde by ho to nejako obmedzovalo v beznom zivote. Len my ako rodicia to mame proste narocnejsie.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@jaruska8 moja lekarka ich nespravila, odflakla to.. vtedy som ju aj zmenila.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 no teba asi v prvom rade napísať, že asi nebývaš na Slovensku.. Lebo z môjho pohľadu aj to môže veľa zmeniť.. Toto si napríklad neviem tu predstaviť, že by dieťa bolo zaskatulkovane a nemenné co sa týka vývoja...
Dieťa mám nesustredene a kebyže nemalo trošku diagnózu z ppp, tak by bolo škola trápenie... Takto zle známky nie vždy odrážajú vedomosť... A my ako rodičia nepanikarime.. Ale ja hovorím o našom prípade konkrétnom.. Kedy diagnóza pomohla k pohode dieťaťa...
A ja to beriem zase tak, že rizikové tehotenstvo so sustavnym potlačaním tvrdnutia v brucha tým pádom veľa liekov, prinieslo, ze je tam trocha vrtula v zadku... Vždy som závidela mamičkám u doktorov, ktorých deti sa posadili na zadok a potichu sedeli.. My sme prišli, doslova vypustili z kočíka.. Jeden rodič sa postavil k jednému koncu chodby ku schodom a druhý rodič k druhému koncu chodby a dieťa lietalo medzi nami...

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@ljzozv ano nebyvame na Slovensku. V konecnom dosledku sme u logopeda, pediatra a usneho aj tak vareny peceny kvoli usiam a vyvoju reci, keby nejake vyrazne odchylky od normy by si to vsimli, verim tomu. Pediatricka sa skor usmieva a opakuje, ze mame doma riadneho betara a buduceho sportovca roka, teda co sa tyka motoriky... ja mam 2+4. dieta presne taketo uzasne kludne, pokojne, dobrucke na pohladanie, prvorodene tiez uplne normalne no a Ben... ten akosi vycnieva z radu... ale tak zasa bolo by to prilis jednoduche keby to tak nebolo.

Odpovedz
15. nov 2016
avatar

@anjelicek26 no potom keď si písala práve o tej učiteľke a posudkoch tak ma trklo, ze máš napísané bydlisko nemecko... Lebo niekedy aj to ovplyvňuje rozhodovanie a riešenie určitých vecí...
Inak p nás si asi myslia ze sne hluché.. Lebo tak sa prekrikujeme...
😈
Stojí na päťnast centimetrov a musí zvýšením hlasom rozprávať.... Aaaaaaaaaa... Niekedy je to únavné.. Hlavne v obchode, keď mám pocit že len nas počuť, že sme tam... Plno iných ľudí, detí tam môže byť.. Ale počuť sme len my...
No co už, vtedy mi pomáha počuť od maminy... Bud rada, že je to tak ako to je. .. Radšej by si bola aby bolo ležiace dieťa?! Vtedy by hlučné nebolo a ani nelietalo.... Áno občas sú treba asi tak na surovo povedať a vážiť si to čo máme....

Odpovedz
15. nov 2016
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@anjelicek26 a vidis k mojmu chcem asistenta a nechcu mu priznat , aby sa mu niekto v skolke venoval , takze ja zavidim ze u vas dostane hned extra ucitelku. lebo moj maly robi iba ked je nad nim ucitelka a venuje sa mu , a to na slovensku mozne nie je ked tam je s 22 detmi jedna.

Odpovedz
16. nov 2016
avatar

@anjelicek26 j anehovorím že sa mu nevenujte klobuk dole pred vami naozaj, len si myslím že ked vy si s ním neviete dať rady tak by mu mal určiť nejkaé hranice psycholog a neberte to v zlom, lebo podla mna to bude ešte horšie a nehnevajte sa, ale ak ajmá tu vrtulu v zadku ako píšete tak ako to že v škôlke nijako nevybočuje priemeru, chyba asi niekde bude....možno práve tým že mu venujete až príliš vela pozornosti to niekedy môže byť naškodu, ja som to zistila pri mojej malej ale je zdravá tiež je živá, no čím viac som si s nou doma kreslila hrala nahánala s nou bolo to ešte horšie, potom mi poradila jedn apani aby som ulavila, aby som ju nechala aby som si ju menej všímala a fakt to zabralo....teraz je fakt kludnejšia a somzrejme aj ako chodí do škôlky sa toho vela zmenilo 🙂 ale tak vy viete vy si poznáte svoje dieťa, ja chápem že ste o neho skoro prišli tak teraz sa mu to všetko snažíte vynahradiť ale niekedy aj prílišná pozornosť a taká opičia láska môže dieťa brzdiť.....a hovorím to tak všeobecne aby ma zase niekto nechytal za slovíčka....

Odpovedz
16. nov 2016
avatar

Jezinku, a ja ze moje tornado mi vie narobit nervy a robotu!!!
Aj ked ta obdivujem a rada by som ta spoznala osobne, ale nesmeli by sa nikdy za ziadnych okolnosti EVER stretnut moja dcera a Benji 😉 😀
Riaditelka zo skolky ma uz volala na pohovory, ze co vyvadza moja dcera... (Skolka zacala 12. septembra) Naposledy: s kamoskou usli pocas frmolu chystania sa na desiatu do izby, kde chodia oddychovat poobede. Ked tam chcu ist, musia sa sptytat a musi ist niekto s nimi - to je pravidlo v skolke. A ony dve baby sa tam povyzliakali dohola, VSETKO rozhadzali (kazde dieta ma kosik s vankusikom, dekou a plysakom, okrem ineho), vyhodili CDcko z prehravaca, poskrabali ho,... a mali mega party!
Nastastie v hre tentokrat neboli hovna, ale roboty bolo urcite dost s tym...
Ale neboj sa, bude lepsie, uz je po splne 😉

Odpovedz
16. nov 2016
avatar

@anjelicek26 máš môj veľký obdiv. Veľa síl Ti Martu zelam

Odpovedz
16. nov 2016
avatar

Jaaaaj😧 vela síl Marti💪

Odpovedz
17. nov 2016
avatar

Precitala som to mojej 6 rocnej dcerke, ta sa bavila. Ale pred mojim 4 rocnym "anjelikom" radsej nebudem, len by som mu dala dalsie napady 🙂) a to som si tiez myslela, ze s nim musim zvladat vela. Pevne nervy a co najmenej takychto dni prajem!

Odpovedz
17. nov 2016
avatar

akoze ty si sef_??:::____

Odpovedz
17. nov 2016
avatar

Junovky 2013 boli asi akcne,sestra ma presne takeho isteho,radost z hovienka este neobjavil,ale zato sa jej statocne vycikal do pracky,vyliezol hore na linku,vysypal komplet muky,cukor,cestoviny a vsetko,co nasiel,okraslil podlahu fixkami a mnoho inych kreativnych zalezitosti,ale on je certik aj v skolke 😂😎

Odpovedz
18. nov 2016
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@anjelicek26 pri 4 deťoch, domácnosť a predpokladám žiadna pani na upratovanie troch podlaží domu to ešte krásne zvladas, každé dieťa vo väčšej rodine si hľadá svoje miesto, svoj priestor, niečo svoje, to je to ....moje hovno....😀 😀 😀 a že vymýšľa???? Svedci o fantázii, a takéto dni poznáme, ja moje dieťa som neustriehla v dvojizbaku, vsetkymi vlozkami otapetoval záchod.... nikde nechoď, máš čas, dieťatko si usmerňuj, to je všetko, ak riešiť, tak tie amoky, ale ak v kolektíve je bezproblémový, zatial neni potreba nikde s ním chodiť. 🙂 🙂 🙂 🙂

Odpovedz
18. dec 2016
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Tak toto je pecka... vidím, že už to nie je aktuálne, zaujímalo by ma, ako je na tom teraz keď je starší? Môj prvorodený bol niečo veľmi podobné. Narodený predčasne, zlyhalo mu dýchanie, intubovaný, kriesený... Pár minút bez kyslíka neostalo bez následkov. Dnes má takmer 19 a našťastie žiadne zdravotné problémy nemá, ale prešli sme si teda všeličím. Od nespavosti (ako bábätko spal 5 hodín denne, čo bolo na prášky) Hyperkinetický syndróm (ako ty hovoríš naspeedovaná myš 🙂) ADHD. neskôr dysgrafia, dyslexia a pod... V škôlke zlatíčko, len hyperaktívne, v škole detto.. vypadával z lavice, vybiehal, nedokázal sa sústrediť dlhšie ako 10 min... Každá jednotka bola vlastne MOJA vydretá jednotka, čo som sa s ním hodiny učila, lebo pri všetkom obsedel pár minút... Ako som spomínala, dnes má takmer 19 a z motorovej myši je 100% lenivý pubertiak, kt. neurobí ani jeden zbytočný pohyb 🙂 (ak teda nepočítam tréningy a zápasy v lige). Na všetko má čas, všetko sa "nejako" vyrieši, hlavne sa pri tom neunaviť 🙂 CHce to čas a pevné nervy. Dnes sa nad tým už len usmievam, aj keď vtedy mi do smiechu rozhodne nebolo 🙂

Odpovedz
11. jan 2019