Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Ryby v tehotenstve

Ryby v tehotenstveKonzumácia rýb v tehotenstve je dôležitá kvôli obsahu omega-3-mastných kyselín, ktoré sa k plodu dostávajú cez placentu. Omega-3-mastné kyseliny sú dôležité kvôli správnemu vývinu plodu. Ďalej sa podieľajú na vývine zraku, reči, poznávacích schopností, motorickom vývine1 a na orientácii v priestore. Príjem týchto látok je dôležitý pre správnu funkciu imunitného systému, znižuje hladinu cholesterolu v krvi, kladne pôsobí na srdce, cievy a pohybové ústrojenstvo dieťaťa. Odporúčaná týždenná dávka je 340 gramov rýb v 1-2 porciách.

Omega-3-mastné kyseliny čiastočne zabraňujú predčasnému pôrodu6 a možnému výskytu depresie1. Nie je dobré vynechávať príjem rýb z tehotenského jedálnička, aj keď sa jedná o častý alergén. Nie je potvrdené, že vynechaním konzumácie rýb v tehotenstve ochráni matka svoje dieťa pred možným vznikom alergie1 na ryby.

Pozor by si ženy mali dať na vyšší obsah ortuti, ktoré obsahujú niektoré morské ryby a morské plody. Ortuť je toxická látka, ktorá pôsobí negatívne na nervovú sústavu. V sladkovodných rybách sa ortuť nevyskytuje. Z morských rýb je tehotným ženám doporučovaný losos, makrela, sardinky, konzervovaný tuniak alebo sleď. Pozor by si ženy mali dávať na žraloka, zubáča, šťuku alebo veľké morské ryby, ktoré žijú dlhšie a výskyt ortuti je u nich pravdepodobnejší ako u malých rýb.

Súvisiace články

Viac o rybách v tehotenstve na modrykonik.sk

Použité zdroje

  1. http://www.rodicka.cz/jidelnicek-v-tehotenstvi/
  2. http://www.forexample.cz/view.php?nazevclanku=co-nejist-v-tehotenstvi&cisloclanku=2010010019
  3. http://www.vegan-momma.com/grapefruit-nutrition.html
  4. http://www.fitweb.cz/clanky/stihla/457283-tehotna-neznamena-kulicka
  5. https://web.archive.org/web/20080331121447/http://www.fit-porod.cz/tehotenstvi/zdravi/jidelnicek-...
Pomohol ti tento článok?
 / Nie

Skúsenosti s rybami v tehotenstve

Máš skúsenosť s rybami v tehotenstve?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť