icon

Musím platiť za nekompletné služby od spoločnosti?

Zodpovedané
Včera o 15:08

Dobrý deň,

minulý rok sme cestovali na dovolenku do Talianska. Keďže nám meškalo lietadlo, rozhodli sme sa žiadať o kompenzáciu letu cez istú spoločnosť. To bolo v júli. Podpísali sme s nimi zmluvu, avšak do októbra sa stav žiadosti nijak nemenil (mám o tom e-maily). Odvtedy som od spoločnosti nedostala žiadnu správu. Rozhodli sme sa preto skúsiť to riešiť s inou spoločnosťou, ktorá s nami komunikovala a nakoniec to priviedla do úspešného konca a letecká spoločnosť nám vyplatila peniaze.

V septembri tohto roka sa mi ozval pracovník z prvej spoločnosti s tým, že moja žiadosť išla k súdu, pričom im bolo oznámené, že kompenzácia už prebehla. Túto informáciu som potvrdila. Uviedol, že mi posielali informačný e-mail, kde spomínali, že prípad ide k súdu. Ja som taký e-mail nenašla, o čom som ho informovala.

Teraz, po 2 mesiacoch, sa mi opäť ozval s tým, že mám zaplatiť 900 EUR za ich služby. Napriek tomu, že máme podpísanú zmluvu, odmietam platiť niekomu za niečo, čo pre nás v podstate neurobili a navyše, keď so mnou rok a pol nekomunikovali.

Je nejaká možnosť, ako to riešiť?

Ďakujem.

Dobrý deň,

áno, situáciu je možné riešiť.

Ak spoločnosť nepreukáže, že vykonala konkrétne úkony vedúce k získaniu kompenzácie a že Vás riadne informovala o postupe (vrátane podania žaloby), jej nárok na odmenu je sporný.

Odporúčam požadovať písomné zdôvodnenie nároku, preukázanie vykonaných úkonov a doručenia oznámení a do ich predloženia platbu odmietnuť. V prípade nátlaku je možné sa brániť aj súdnou cestou.


Prajem Vám pekný deň.

JUDr. Miriam Gajdošová
advokátka
web: www.akgajdosova.sk
mail: gajdosova@akgajdosova.sk