icon

Baby kolko u vas stoji plyn? Ja ked to rozratam, tak momentalne ideme podla aktualneho zvysenia z vypisu pri rovnakej ako minulorocnej spotrebe - zo spotreby 1400e/rok na 11800e/rok a skoro ma prekotilo pri tom prepocte... asi idem dokupit elektricke radiatory, deti budu v jednej izbe spavat a nie kazdemu vykurovat 30m2, hrubsie zavesy pred okna, teple pyzama, svetre, papuce 🙄

avatar

Ale aj elektrina ide hore, oplatí sa to?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

To vážne ?prepana ja netuším a ani neviem kde to kuknem a vyratam 😳

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

U nas to tiez funguje tak,ze sa cca pripise 0 za cislom...ta elektrina vs plyn je prast ako uhod.
U nas je zatial v pohode,uvidime od noveho roka,ked zacnu rusit zmluvy.Uprimne,bojim sa toho.Na plyn mame takmer vsetko.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Mne ešte napadlo, čo krb?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adri266 tak davame solarne panely teraz na strechu, tak dufam, ze sa to s tou elektrikou rozlozi (uz teraz mame celu teplu vodu zo strechy - 4 panely) a teraz idu davat dalsich 40 panelov na strechu a pristresok... ale boh vie, kedy to zapoja, chybaju im tie elektricke menice od vyrobcu :(

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Plyn neviem, lebo ho nemame, ale nam by sa neoplatila elektrina. Plyn ludia pocitia ked zacne vykurovacie obdobie, zatial to neriesi xy ludi. My musime stiahnut elektrinu aj napriek A+++ este uvidím ci nedame solarny na terasu 😬

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@janynkaaa hore zo 7 - 41 Centov + u nas v nemecku Gasumlage a poplatky k tomu a si na sume 59 centov... teraz dosiel prepocet zo zvysenim. Fakt budeme tento rok doma musiet to inak vymysliet, lebo toto nie som ochotna platit rocne len za teplo...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

To si ako prosim Ťa prisla na to cislo? Nam prislo vyuctovanie v juli. Platime mesacne 65€, a keby aj nam to zvysia o 100%, to je 120€ mesacne, co je cca 1500€ rocne.. nerozumiem ako si prisla k tomu cislu? To kolko platite mesacne? My s plynom kurime, zohrievame vodu, varime na nom. Mame dom 120m2.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adri266 krb sme chceli tiez, ale az do zimnej zahrady a tu teraz stavat nebudeme, prevazila investicia do solarnych panelov ako "rozumnejsie" momentalne... tuto doma ho teraz asi nemame kde dat. Navyse dom mame natahany na tri poschodia, takze problem to moc nevyriesi.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@zenulkaaa zo 7 na 59 centov je v nasom pripade podstatne viac, ako 100% zvysenie... momentalne platime 116e mesacne v priemere... a budeme skoro tisic...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@zenulkaaa Nemozes porovnavat SK-Nemecko.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Uprimne, neviem, kolko stoji a ratat to asi ani nechcem, ale uz som tiez rozmyslala, ze budeme v zime spat vsetci v jednej izbe 😀 kedze min rok sme mavali v zime takmer 300€ faktury a teraz sme mali cca o 150% vyssiu fakturu ako minule leto. A to v zime kurime len par hodin. Vynimocne treba cely den.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 Prosim,dopis ze to je cena v NEMECKU,nie na SK.Lebo zas bude panika.😎

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@niekto2hy nie, nemoze. Ale ani tam nie je kazdy milionar. Toto su proste likvidacne ceny. Tato zima bude kruta pre tisicky domovov.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@zenulkaaa ona tuším píše o platbe za rok

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@niekto2hy ja som sa len pytala, kolko stoji plyn u vas 😅
@amelie2017 my zarabame dobre, ale platit skoro tisic eur plyn mesacne je strasne myslim pre kazdu domacnost.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 tie solárne su skvelý nápad , to kvitujem, že ste to už spravili 👍

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amelie2017 ved uvidim ale skutocne budeme musiet par veci spravit inak, ako minuly rok... s celkovou teplotou, na aku vykurujem teplu vodu, mozno to znizit, nastavenu teplotu v dome znizit. Prestavit casy kurenia na kratsie... vsade pozatahovat radiatory, ked nie sme doma... uvidim...nikdy ma nenapadlo, ze toto budem musiet riesit 🙄

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amelie2017 nesir paniku. Ani nevieme, ake bude pocasie, moze byt mierna zima. A ked je kosa, vzdy sa da lahko priobliect alebo zabalit do deky, dat si termofor… viac ma desia leta, ked je takmer 40 stupnov, nez zima.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@mooonika1975 tak april-september sme mali nulovu spotrebu plynu vdaka tomu... vsetko slo zo strechy, co sa tyka teplej vody...ale kym nezapoja aj elektriku, tak je sice pekne, ze je ten zvysok na streche, ale neefektivne... dodanie moze trvat este dalsie 2-3 mesiace...maju toho strasne vela.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

My ešte presne cenu nevieme.. Myslis, že tu sa obťažujú informovať nás? O elektrine vôbec netušíme, to sa ešte ani nedohodli, či vôbec bude nejaká regulácia cien zo strany štátu. Maju teraz inú robotu, než sa starať o občanov a energie, však je ešte len polka septembra ... niekedy pred novým rokom sa k tomu určite dostanú...
Ináč sa fakt čudujem Nemcom, to nikomu nevadí 7-8nasobne zvýšenie? Všetci tam len suchate nohami?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 ved ste za vodou, zarábate dobre. A áno, treba špecifikovať, kde žijete, ak to náhodou ešte niekto nevie.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Som zvedavá od januára u nás

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 A uz si videla plyn ,,stat" ? Ja este nie...😀

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@blondiee83 vies co, vacsina este nedostala papiere zo zvysenim a uz to tu emocne ide hore tiez...uvidime...

@larazivago o to vobec nejde, ci zarabame dobre, ide o to, ze taketo zvysenie zasiahne aj nas... hlavne co sa tyka uspor a dovoleniek bude treba niekde ubrat... dobre zarabajuci ludia neznamena, ze maju "potrebu" vyhadzovat peniaze von oknom...to radsej investujem inde a nie na to, co ma pred rokom stalo len zlomok ceny...myslim, ze rozmysla takto uplne kazdy... sme normalna stredna trieda a proste citit toto riadne...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 a ludia su tam spokojní? Daaju tiaice na panely a su ticho?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@blondiee83 v Madarsku to iste, doteraz na elektriku mali dotacie od statu, regulovana cena. A teraz o 400% viac, znamy musi zatvorit pekaren lebo nema prijem taky aky ucet za elektriku...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lizatko1009 zatial ticho, ale uz to vrie... maju toho plne zuby... hlavne po tom, co Habeck povedal, ze vela sukromnikov (ako pekarne) podla neho nebude insolventnych, len prestanu produkovat... wtf? Toto povie minister hospodarstva... ach jaj, toto tak mohlo len dopadnut, ked ten rezort vedu "zeleny" a odmietnu zapnut nazad atomove elektrarne a my spalujeme na elektriku plyn a tlacime tym cenu plynu do nebies...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Vy ste za vodou, ale čo potom priemerne až podpriemerne zarábajúce rodiny? Nie každý si môže dovoliť namontovať solárne panely.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@baskustek ved ja viem, ze pokial zarabame obaja sme ok... to je len moj vylev nad tym vyuctovanim, co mam v rukach... dochodcov je mi luto, po zaplateni byvania a energii su niektori uplne na nule a to este nejedli :(

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 chore co sa deje a bude diat. Ja neviem ci si neovedomuju, ze vela ludi skonci zle a podniky mozu zatvorit, pridu o zivobytie a co potom? Ved tí ľudia maju aj uver

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@zenulkaaa ona žije v DE

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lizatko1009 ja mam pocit, ze cela vlada zije na nejakom ruzovom oblaciku mimo reality... ale to myslim plati aj pre slovensku vladu vo vela bodoch. Idem pospekulovat, kde tu spotrebu viem znizit, aspon o trocha... next ma myslim makkucke spacie overaly az po 158, to dam 😂

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Akože ľudia čo zarábajú dobre nemajú právo riešiť nezmyselne vysoké ceny za energie ? Ono aj tie solárne panely nie sú zase taká vyhra . Návratnosť je dlhodobá, až vôbec a časom , tak ako vsetko sa opotrebuje a bude to treba vymeniť .

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

My máme všetko na plyn, vodu, varenie, teplo. Už za minulý rok sme mali 1000€ nedoplatok, zvýšil nám nájom o 60€ na mesiac. Kúpili sme aspoň umývačku riadu, aj keď majiteľ s tým mal problém, ale keď mám platiť nedoplatok tak aspoň nech si ho znížim. 🙄

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 neviem okrikuju sa ako pomozu nazranitelnejsim, dochodcovia, socialne pripady a my co? My zijeme na vzduch? Produktivny vek, pracujuci nepoberajuci ziadne davky my nespadame do ziadnej kategorie a neverim im uz nic. Tak isto ako zatvorit prevadzky, lebo covid, ktory im uz nevadi... preplatime najom atd a zrazu ja som musela doplatit 2800e lebo moja dotacia bola az 172€63 centov za cele covid obdobie. Komu a kam sa mam stazovat?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@ejka82 40% elektriky do buducna budeme vediet pokryt do roka zo strechy...ak bude leto ako toto, tak aj viac moze pokryt, uvidime po roku od zapojenia, teraz sa to tazko odhaduje. Navratnost veru 20 rokov... ked pojde elektrika hore, mozno menej... pointou bolo byt trochu nezavislejsi od zasobovatelov energii... "nieco" spravit a mat vlastne...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Neviem, ani to nepočítam. Ja som šetrila s elektrinou vždy nie že pustím poloprázdnu práčku, jazdy deň vytvárať svietiť a nebyť v miestnosti atd. Ja už neviem kde mám na čom šetriť.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lizatko1009 ja ti rozumiem, ono je to klasika, produktivna stredna vrstva to uz nejako potiahne... mrzi ma to velmi, lebo tie peniaze by sa dali vyuzit uplne inak...

@misinka0611 u nas este potencial nieco zmenit je... doteraz sme sa nad tym velmi nezamyslali...prvy krat som detom dala do sprchy presypacie hodiny, ze ziadne 20 minutove sprchovanie po treningu, ale 5 minutove... susicku neviem, ci budem pouzivat na vsetko pradlo ako doteraz, pri 13 prackach v tydzni to mas 13 susiciek v tyzdni a to ked rozratam na spotrebu tiez dost... bude sa proste vesat, v podkrovi je vdaka velkym oknam a slnku cez den teplo az az "prirodzene"... musime si s deckami sadnut a skusit si spravit strategicky plan, ono ich to mozno este aj bavit bude...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 jj, tomuto ja rozumiem všetkému, len 80% ľudí si mysli, že kúpi solárne panely a kolko ušetrili 🤷‍♀️ ďalšia vec je, že zem sa triesku odľahčí. Ja drukujem zelenej energii, ale v dobe, keď všetko, doslovne, ide na elektriku , je to riadna utopia

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 Ja mám susicku tiež ale periem už keď sa dá vonku vesat a neprší, aby som ju nemusela zapínať. U nás doma sa prádlo ťažko suší. Vždy ma mrzelo že tu máme takú nanic zimu, tesne pod nulou cez deň, teraz som vďačná za to. Neviem sú predstaviť vykurovať niekde na Orave, veď aj to drevo je problematické. Tu zapnem kurenie čo najneskor sa bude dať a pokojne si oblečiem aj svetre, nikdy sme akože nechodili v zime doma v krátkom, neprekurovali sme, no dúfam že kurenie budem nútená zapínať čo najneskor 🙂 Už aj také veci robím že zoberiem vodu, vypnem, dám ryžu alebo cestoviny a ono sa to dovarí samé už v tej vode 😂😂😂

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@misinka0611 Presne toto mi napadlo, ze kde sa este da setrit, ked je clovek nauceny setrit na vsetkom?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@vvrka nesirim paniku. Ale ak uz doteraz existovali mnohe domacnosti, ktore si v zime nemohli dovolit kurit, tak tento rok ich bude omnoho viac. Ja zijem v Spanielsku, kde je len niekolko regionov, kde je naozaj zima a aj tu je tento problem velmi rozsireny, tak na severe to bude este horsie

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adri266 Naucit sa ,,zit" zo vzduchu.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Tak ešte v anglicku majú malé úzke nezateplene domy, tú sú zvyknutí mávať bežné v dome max 19C v zime. Akože niekedy som videla cez okno, ako sedia v bundach v obývačke pred telkou. Takže ak tú zdvihnú ceny za energie, tak asi nebudú kúriť už vôbec 🤭 ja som rada, že máme krb, tým tento náš pidi domček vykúrim.
Ale môj muž v práci kolabuje, im vyratali na týždeň cez 30 000 libier, snáď to ich firmu nepolozi. Ale našťastie nemá byť tuhá zima aspoň pre bežné domácnosti výhoda.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adri266 Na TA3 bola jedna pani nejaka podpredsedkyna dôchodcov a hovorila že na toto doplatia akurát ľudia kt. vždy šetrili, ti už nemajú kde šetriť.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@misinka0611 my sme veru rozmaznany a mame velmi prijemne teplo vnutri kazdu zimu a teda nikdy deti nemali papuce, nie to doma mikinu ci sveter... ale budeme to musiet zmenit. Komfort sa da mat aj s 2-3 stupnami menej.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 Moje deti len dlhé tričko, papuče nevlastní ani jeden z nich ale tak u nás sa kúri tak na 20-21. Nie raz v noci sme mali aj 18 - 19 a zdraví sme všetci. Ani ta korona nás nikdy rada nemala 😀 Pamätám si že raz sme dosli z Ruska v noci do nevykúpeného domu kde bolo 10 stupňov 😀 Ale to dcéra ešte nebola na svete a spali sme tak 😀

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@misinka0611 moji chory nebyvaju, ale teda coronu mali tolko krat, ze hanba 🙄😂 Kazdopadne dame dnes rodinnu radu a skusime dat par napadov, ze co sa zmenit trochu da a dbat na to...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@zirafienka no ved ja ja viem.. aj ja som napisala ze nas to rocne vyjde tak cca 1500€

@adri266 hej hej uz som postrehla..
@niekto2hy ano neuvedomila ssom si ze je v DE

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Naši sa krútia ako hady, určite tie sumy budú extrémne, keď o nich zatiaľ mlčia. To dostaneme ako darček na Vianoce. Máme atómové elektrárne, vodnú elektráreň tak kde je problém?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax toto som minule precitala

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Teraz sme mali vyuctovanie,platili sme 11×118,nedoplatok 20€,zvysili na 130,kurenie aj ohrev vody na plyn,dom 240 m

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@momusik my mame velmi podobnu spotrebu ako vy do roka. Ale nam teda teraz zdvihli riadne cenu :( Este to proste rozdychaval...cakala som, ze to pojde hore mozno aj dvojnasob, ale 8-nasobne je proste supa...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adulkam no bieda, čo ti poviem, ale tak uvidíme, tu je najhoršie, že ceny nehnuteľností stúpli do extrémnych výšok, ale s niektorými domami sa nič nerobilo aj 50roko. Sú vlhké a studené, plus okna s jedným sklom, cez ktoré ťahá, že amen, zle sa vykúruju keďže teplo uniká kade tade 🤦‍♀️ tak sa ani nečudujem, že majú kosu v dome. Aj keď v každej izbe majú nefunkčný krb, no nie sú peniaze na opravy a úpravy. Všetko tu ide tiež riadne hore. Za chvíľu sa budú mať dobre len bohatý 😔

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Inak celé je to umelo vytvorené, nie je možné, aby sme platili také pálky za elektrinu, keď výrobná cena na Slovensku je 31e mwh, nákup späť 1000e mwh? Čo im drbe? Veď je jasné, že je to odrb na ľudí, lebo burza....no tak nebudem predávať a burza krachne. Pár ľudí príde o zisk, elektrina sa vráti štátu a bude po probléme.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@evamarek77 ja som sa o tomto bavila s kolegom a presne toto vravel, ze cena elektriny sa orientuje podla ceny najdrahsej vyroby - teda podla ceny, za aku sa teraz robi elektrina z plynu... v podstate si tym atomove elektrarne a veterne parky zarabaju zlaty dol, kedze tu vysoku cenu platime pausalne lebo burza ze ano 🙄

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Žienky moja mama sa narodila v 52. pod Tatrami. Keď chceli mať teplo v posteli, dávali si pod perinu rozpálenú tehlu. A vidím že už nebudem ohrnat nosom nad paplonami od prastarkej. Svokra dala vyčistiť paperove periny, oj to bude 😁

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@evamarek77 akože vyrábať elektrinu na plyne, je tiež nonsens, seriem nejakých zelených a spustím mochovce napríklad. Snáď sme nie až tak jebnu... a vážne sme ich už nerozkradli a nezačali búrať. To ešte bude zlatá žila v našom štáte. Rakúsko ma síce raj veterných turbín, no nestačí to, a stoji ich výstavba a údržba nekresťanské peniaze, návratnosť za 100rokov. Takže naše jadrové elektrárne sú zlatá baňa. Tak isto ako boli aj makové polia, ktoré sme vykantrili lebo, že opiat, my si nevieme nič uchrániť. Jánošík so zdravým rozumom nam chýba 😔

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

A nezabudnite si okná prepnúť na zimný režim hlavne 😀

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adri266 ja ti odporúčam napr tlakový hrniec na varenie. Je to veľká úspora času , energie . Fakt super vec . Vodu z umývadla pri umývaní zeleniny napr odkladaj a s tým polrj kvety. Tak aj všetku vodu z pohárov zlievam do kvetináčov..čo napr nedopiju všetci v dome. Vieš s tým zliat aj wc, ak je tej vody dosť .

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@norikk my iba perove periny obrovske chceme aj vankuse, akurat periny menim v lete na tenke a v zime perove

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@misinka0611 toto kebyže poviem tu v anglicku, budú na mňa čumiet aj okenari, že o čom trepem 100rokov za opicami sú tu. Oni ti nové plastové okno prevrtajú v ráme 🤦‍♀️ tak to uchytavaju. Mňa skoro piclo. Takže narušia ten komorový systém, no zabila by si ich, ale nik ti to tu inak nesprávi.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax Elektrinu z plynu vyraba hlavne Nemecko.Zavrelo svoje atomky.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@luciajass Ja polievam kvety dazdovou 🙂 Tak aj to je riesenie ak sa odchytáva a prospeje rastlinám viac ako pitná 🙂

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax sme jebnu... Lebo hladame ako to vymenit. Musime vsetko zaplatit a rozmyslame ci budeme a ako budeme varit. Zlievat vodu a kadeco tu citam. Podla mna to je ta jebnut.. st. Vsetkemu sa vieme len prisposobit a drzat krok

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax bez eú diktátu,sme dokázali žiť x rokov a prežili sme. Štáty rokovali medzi sebou, predávalo sa, kupovalo sa. Potom prišla eú a vraj voľný pohyb osôb a tovaru....😉tak mu teraz vysvetlite, prečo sme v takejto riti 🤦🤦!

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@niekto2hy ale oni ich aspoň len zavrelj, nerozoberaju ich, tak pri najhoršom ich budú vedieť spustiť, neviem ako u nás. Alebo sa mýlim a nedajbože ich už buraju? 🤔

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@evamarek77 data bez pátosu to vtedy pekne vysvetlili https://www.facebook.com/102596598321476/posts/...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@evamarek77 a žili sme dobre, mali sme normy na potraviny, ktoré mali úplne inú energetickú hodnotu, boli sme samostatná krajina, ktorá vedela všetko vypestovať a vyprodukovať v top kvalite. A pozri kam sme to dotiahli k potravinám plných éčok a chémie, elektriku kupujeme zo zahraničia a kopec iného. Nechce sa mi tu rozpisovať už jasné veci, výhody a nevýhody vstupu do EÚ, ale teda sme krajina, ktorá sa nevie postaviť za svoje.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax syn bol týždeň v UK ubytovaný u jednej pani.
Vraví: mamina ak my máme pocit,že je čo dobiehať oproti západu,tak po pobyte tam... sme ďaleko pred nimi. Áno bol v 300 ročnom dome iba s krbom, kúpeľňou asi narýchlo robenou pred študentov

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax žiadnu atomku nerozoberame, spúšťajú rpave tretí blok Mochoviec dokonca. Plne by mal ficat do decembra, ved o tom boli minulý týžden plne spravy

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@alby2014 super, ja správy nesledujem, hlavne nie Slovenske, tlak mi vie zdvihnúť aj rodina, ale ďakujem za info.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@adulkam má úplnú pravdu, tú sú 100rokov za opicami

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lucindamax a to vravel,že teta asi ani v Tom krbe nekuri :/ o Tom som už viackrát počula,že oni radšej v zime budú. Zvláštne to je,krásna krajina vo veľa smeroch ,ale tieto pomery...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adulkam to vieš, kráľovstvo je kráľovstvo

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Musite mat riadne velky dom ked instalujete 40 panelov. My mame 15 a je toho plna strecha.
@adulkam my sme v UK a mame novy dom. Aj na Svk su stare domy

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@janulka2631 samozrejme,že viem,že sú tam nové štvrté,nové domy,nové byty, lucindamax to opísala ako to funguje pri rekonštrukcii alebo prerabke.
Aj vo Svajci nájdeš staré domy aj nové domy. Ale už keď starý rekonštruujú ,tak poriadne
A to isté na Sk

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@janulka2631 ano obe strany strechy + aj nas pristresok na auta s pristavbou, vsetko bude zakryte... ked uz tak vsade, nech to nerobime na dva krat.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@misinka0611 tak dažďový zachytavame vonku tiež, ale tohto roku ani nebolo čo zachytiť 😅

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Chceli sankcie proti Rusku tak tu to máme

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@barbora9312 odporúčam sledovať,dozvies sa veľa .
Za mňa,odpajat sme sa mali už keď Fico kolenacky išiel lobovať za dodávky pred 10 rokmi. O chvíľu nám ten plyn bude núkať,keďže donekonečna spaľovať ho nemôže.
A netes sa z toho,aj v Rusku milióny Rusov sú na Tom oveľa horšie ako pred trojdňovou špeciálnou operáciou . S tým rozdielom,že sa mali nahovno aj predtým. Tam im pomôže,len ten vred na čele štátu zosadiť.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adulkam vojna skončí až Putin zomrie , hádam na starobu 😬

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@luciajass toho sa bojím najviac ale teším sa,že mu špeciálna operácia s tou obstaroznou technikou nevychádza. A dúfam ,že utekajúci vojaci stihnú doma povedať ako to je predtým ako ich uvaznia/ zmiznú. Ešte pár ministrov a generálov vypadne z okna kvôli tomu. Snáď ma v takom stave ako techniku teda aj tie atómovky a nebude sa mať čím pomstiť za podupane ego

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Šialené toto čo sa deje. My sme dali pred tromi rokmi do obývačky krbové kachle, ani sme nevedeli ako dobre robíme 🙏

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@mimikarol muz vravel, ze ak nam stopnu plyn, pojdeme byvat do domu k babke (teraz prazdny), ze ma velky krb natahany cez vsestky izby na vyhrev a este plny zasobnik oleja ci coho a bude sa kurit tym 😂 Ale to je uz taky fakt humor cez slzy.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 uplne suhlasim s tym,co si popisalaso tej poltike v de.. o zatvoreni atomovych elektrarni a mnhych inych pol.rozhodnutiach v minulosti aj teraz .... Ano,to je dan za to,ze ludia volia taky schit ako su zeleni... ale tie atomky sa rozhodli ratvorit soc.demokrati este spolu s krst.demokratmi...
Ale tie elektricke radiatory mozno nie su dobry napad kupit.. pretoze prezidenzdruzenia miest a obci v de vyhlasil,ze velmi pravdepodobne pride k vypadkom elektriny.. cize black out..... a to nahodit naspät bud etrvat dni,mozno tyzdne... takze iny zdroj treba mat ako prvu pomoc.-.. my sme uz zabezpecili..... este vtedy,ked pocas utec.krizy nas informnavala radnica v brozurkach,co vsetko pre pripad kriz mame mat doma....
>My mame aj krby na elektriku,pretoze ako alergik nemozem tuhe palivo... ale pre vypadku je to na nic.....
Stredna vrstva a kde maju viacd eti. to tie zznacne pociti aj ked rod.pridavky slubuju navysit....A o dochodcoch ani nehovoriac.... pisla si,ze manzel od septembra uz nepracuje.... takze to chapem,ze to bud dalsie minus..... ale ty ako som pochopila od oktobra nastupujes na ine miesto..... a na plny uväzok.... ale asi to nepokryje vypadok,co zarobil manzel....
Zivotna uroven damy pojde velmi vela ludom v Europe dole...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 muz nepracuje, ale este peknych par rokov mu chodi plny plat, do dochodku daleko... toto vobec nie je teraz problem, ja ano zarobim ked pojdem od oktobra na ine oddelenie na plny podstatne viac ako teraz + sa mi otvorila este uplne ina pozicia v inej firme, to este zvazujem... vypadok elektriny veru ked zapojime konecne vsetky panely, tak budeme mat 48h nezavislost aj pri vypadku celej siete, ale co to je... tych 18e ci kolko navysia rodinne je vysmech... ach proste cele zle momentalne, taky neprijemny pocit s toho celeho... na potravinach to clovek citi len minimalne, ale aj to potiahnu hore tymi energiami o hodne %... uz len skladovanie ovocia/zeleniny/mrazenie mäsa zerie kopu energii a podla toho tie ceny aj budu vyzerat... vykurovane sklenniky to iste... ako nezmenim to, ale v hlave to rotuje. V skole uz nas pripravovali, ze budu kurit len na 18 stupnov a mame deti poriadne obliekat...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@blondiee83 toto je trochu zlozitejsie st ym protestom ludi...Nemci su zvyknuti na tzv.Chladny odchov... Ato aj majetni ludia... . Umna si uz 20 rokov nemozu priatelia ani rodina zvyknut,ze mame 27 vykurene na 27 st... my kurime vzdy,ked pokledne teplota .. nezalezi na rocnom obdobi.....
Ti ked ides k lekarovi,tak ak nema klinu,tak zapnute radiatory nema . preotze by sa nedoplatil..kedze jeho ordinacia pozostava s niekolkych miestnosti - plus recepcia.... ak je na 2 stupni,tak to uz je znacna zima.. Ato je u nas je mors ka klima.. cize mrzne malokedy.ale je vlhko a casto prsi..
Takze ludia nepocituju to,ze sa ma setrit energiami ako velky problem.. Samozrejem,ze prostesty bolli a su..hlavne ale vo vych casti De....A boli pre rozne opatrnia coronove...
Dalsia vec je,ze Nemci maju disciplinu v krvi... Tu nie je zvykom ako v o fr ci IT hned protestovat... ale uz sme zazili aj velke protesty....a tie casti ludi,co tu ziju so soc.davok,tak tie su znacne.... dtrdna prieda by znich zit nechela..ale pre soc. slabe vrstvy je to eldorado .... nepracuju a maju navydavky, zaplatene najmy a istu cas energii... rozne ine vydavky zaplattene... ako chadnicku pRarku, bike pre deti a pod.
Ale nespokojnost este len narastie.... hlavne strednej nizsej vrstvy
Ta zelena ideol.poltika vyhovuje ludm,co z toho tazia.. beamte.. to su statni uradnici pod penziou napriklad......tak tchs avelmi nedotkne to zvysovanie mnohych.-az neskor....
Takze ockavame protesty neskor.. ale vlada sa snazi v tv/co vela ludi sleduje ako jediny zdroj info/ prezentovat ako robi vela pre nich....
Ale ked uz pride k vybuchu,tak to bude stat za to....

@ejka82 suhlasim,ze vela ludi nema ponatia o tom,co solarna energia vlastne je ake ma .dosledky.... preto myslia,ze to je vyhodne...

@anjelicek26 Ano,citala som tvoju info o tom,ze ako to bud es kurenim v skolach.... ja si neviem prdstavit osbne,ako by moja dcera/ato uz je maturantka/ sedela takto v skole a mala podavat nejaky vykon...
Tie deti dostanu tak infekty,nie vedomosti v skole, Nieco neuveritelne...
Ano, presne , tie voltancke clanky na streche jednak nestacia pokryt celu spotrebu,jednak celkovo energiu predrazuju/co si vela ludi neuvedomuje/ a ked pride k vypadku,tak v zime v kraji,kde my zijeme nepokryje ani par dni vypadku energie...
A mala by si inak mysliet aj na to,na com budes varit...
M mame ako pvru pomoc propanbutan varic na 4 varne spiraly..Tiez mame podbne radiatory... akop prvu pomoc pri vypadku... su na kolieckach,tak sa daju prsuvat. maju termostat...
marznicku a chadnicku mame taku, co par dni by mala vydrzat udrzat energiu pre chladenie... ale teraz radcej nenakupujem vela veci do mrazaka... kupim castejsie cerstve....
No,potrviiny nesli hor emalo. teda spon kvalitne mäso islo hore.... naprklad. vidm,ked ho nakupujem.. lachs ..... takze vidim v regali cenu.... ale mozem to zaplatit.... a o to ide.. ci si niekto uz budemoct dopriat kvalitne potraviny.. ano,tie detske pridavky idu hor elen minimalne.za to si vde nic nekupis ..cele rod.prdavky prej edno dieta su mi tak na jedny topanky /mozno jedny apol/ pre slecnu....
A ako citam,ma seste jednu ponuku prace.. takze ano, verim ze musis dobr zvazovat...Ale ak jemanzel doma,tak by mal on zastat ´muza v domacnosti--- tazke ty mozes naplno pracovat....ale ak budf edoma,tak treba tiez kurit .. takze mozno vyhodnejsie je ,.aby pracoval... mimo domu... moznmos ati zda,ze riadna penzia podla veku u neho je este daleko .ale on pojde asi v 67 rokoc mozno v 66.vzdy je toniekolko mesiacov na viac za rok... cize za 3 -4 roky. a kriza bude asi tolko trvat..mozno viac....mm je finacnik.takze hovori,ze tie krizy sa opakuju.ale toto je nieco ine.umelo vyvolane....
Takze ano,suhlasim,je to znepokojiva sitiacia.ale nielen pre zvysene ceny....

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

No a teraz si zober všetkých tých ľudí, ktorí kričia ako sa zarába v Rakúsku a Nemecku. Vidia len platy, ale to, aké tam máte poplatky za energie už nepovedia... na porovnanie: my máme na poslednej faktúre cenu za kwh 2,12 centa (ty píšeš, že ste mali 7 !!!) A poplatky sme mali 1,45 za kwh.
Tiež som ale zvedavá ako sa nám to zdvihne 🤷.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Podobne u nas.. Kurime peletkami.. Minule leto stala tona 190eur, teraz v lete 809 eur!!!

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@gala79 och tomu tiez vravim narast Ako hrom ;(

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 a este ze dodacia lehota 25-50 dni... Cele zle ☹️

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@maribell ja toto milujem a obzvlast jed sa stazuju a dodaju, ze sa stahuju zo Slovenska. Ja neviem kde tí ludia ziju, ale asi v snoch v myslebi ze v ibej krajine ich čakajú s otvorenou narucou a ponukou práce ako ich babatko bude v skolke a naj od 8:00 do 12:00 max 14:00. Rodicovske dovolenky aku ma zaruku žemľa z mc donaldu a tisice na uctoch. Asi tak si to predstavuju. Co poznam ludi a ziju v zahranici. Bud mas skoly, ovladas jazyky a nemas xy deti dostanes aj dobru poziciu. Zvysok maka manualne a stale budes pre nich ten votrok.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lizatko1009 kolko si oficialne priznala z prijmov?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@veronikastrickova to co je za sukromnu otazku? Drzost prvej ligy

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@lizatko1009 aka drzost? Ved sa stazujes, ze si dostala necelych 173€ prispevok cez koronu, to nieje sukromna info? No vies ako sa tu nerobne, ze salony oficialne uctuju kazdy prijem.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 olej na kurenie je momentalne uplne uzasna vec .
Kamoska naplnila teraz zasobnik v DE za 4000 e na 3 roky a ma vystarano.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel ano len od babkinho domu to mam do roboty pomaly hodinu a diesel zas cez dve eura, neviem, ci tym posetrim a deti tiez skola potom daleko... inak ako worst case scenario dobre urcite. Vobec neviem, akym smerom teraz ist, pockam, kym dokoncia tie panely na streche a kolko to realne spravi zo spotreby a potom mozeme uvazovat dalej.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 cez zimu bude online,a máš to vyriešené....

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 myslim,ze vela teraz nenarobime.Mam z toho tiez krce v bruchu.My to zvladneme,no velmi vela ludi nie.Neskutocne citim vyssie ceny vo vsetkych oblastiach a to ,ze sa zasobim na mesiac,situaciu rozhodne nevyriesi.
Ked u Vas stoji plyn tolko,coskoro bude i u nas.Mne sa najviac paci,ako ludia veria "zastropovanym"cenam vo vseobecnosti.Je milion sposobov,ako ich obist.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@evamarek77 nebude, to uz jasne povedali... neprichadza do uvahy podla ministra skolstva...ani kvoli corone, ani kvoli zime. Niekto to tu uz spominal, ze nemec vydrzi a je to asi aj tak, co sa tyka moralky ludi 🙄

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel tak mna ukludnuje, ze nasi sa predzasobili drevom, maju piecku kazdy, ale kde sme to dopracovali, aby si clovek nemohol teplo dovolit. Vykurovat nebudu cely dom, ale len 3-4 miestnosti... no nepekne obdobie nas caka a pritom nejaka nudza o nic nie je, len je to vo svete velmi zle rozlozene :(

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 bohatí chcú byť ešte bohatší,to je jediný cieľ

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@evamarek77 De/teda v niektorych spol.krajinach/ nie je sk,ze skoly zatvoria a vsetci budu online.Ani pocas corony si take nezmyselne opatrenie nedovolili ze na dlho uzatvorit skoly..... a keby aj,tak doma treba kurit tiez tym detom aj tym,co pracuju online..
Proste sa znizi /a to niektorym znacne/ zivotna uroven skokovo ....
Mozno to niektorym Nemcom/a nielen im/ dojde skor ,ako bude neskoro...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 len uz aj drevo je problem zohnat a su dlhe cakacky. Minule bola reportaz o skole z Oravy, kuria uhlim a maju velmi nizke zasoby, uhlie tiez je nedostatkova surovina. Ovocinari kvoli stupajucim cenam odmietaju skladovat ovocie, sa im to cenovo neoplati. Inac nerozumiem tej politike, ako su nastavene zmluvy, dodatky, ze si vyrobime lacnu elektrinu, ktoru lacno predame, ale draho nakupime. Rozum mi to neberie. Aj ropu kupime laco, ale ide sa podla burzy v Holandsku tak sa znovu nakupuje a predava za vyssie ceny. Platy tiez nerastu a zvysenie mi akurat tak pokryje zvysene naklady, synov kruzok o 20€ viac, dcera o 15€ ak zaplatim 170 na 3 mesiace tak len 6. Deti dostanu rocne elektricenky, mesacnik vyjde 15€, ale rocna len 100. Aj muz len ma daleko robotu na 3 prestupy, keby si kupil rocnu za 199 tak tiez dost usetrime.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel tak to asi nie..😏. Za 4000eur dostanes momentalne ca. 3000l vykurovacieho oleja, co to pri dome, napr radova zastavba ca, 120m2 ako bol nas byvali dom vydrzi jedno vykurovacie obdobie.. A aj to pri normalny izbovych teplotach okolo 21-22 stupnov.. 3 roky nehrozi, ver mi.. Viem o com hovorim

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel olej na kúrenie je super vec? Asi s ním nekuris. A netuším kde tvoja kamoška za toľko zobrala. Vymyslená cena

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel 1000 litrov sme mali tento týždeň za 1800 pred rokom za 1000

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@luciajass Umyvam si vlasy do vedra a pouzivam potom na WC. Teraz som umyvala zeleninu od rodicov a poliala kvety, LED mame pokupene, periem len plnu pracku...atd atd.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@adulkam No ja som aj rozmyslala, ze z coho budu setrit taki Anglicania, ktori aj teraz kuria na max 19 stupnov a su zvyknuti na zimu.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@gala79 kupila,ked bol lacnejsi,al sa nemylim,vyskocila cena cez prazdniny.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@mariabol nekurim,kurim plynom a i kurit budem,ak nas neodstrihnu.Drevo nekupujem,napriek tomu,ze mame krbove kachle,s vyssou cenou ratam.
@mariabol nema preco si vymyslat,ako a kde to poriesila,netusim,ma vsak obrovsku nadrz na olej.
Neriesila som to,ale ak velmi chces,spytam sa.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel netáraj. Úplná kravina. Ale však daj mi prosím kontak na takú super cenu.velmi rada naberiem. Ja mám tiež obrovskú nádrž. Vieš to má každý v dome kto s tým kuri

Odpovedz
17. sep 2022
avatar
Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel nemáš ani šajnu koľko stojí ten olej a vytrunujes somariny. Ale veď jedna pani povedala

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@mariabol ako pisem,je mi to jedno.
Prosim,nenavazaj sa do mna,nemas preco a divim sa,ze si to vobec dovolis.
Kde a ako zohnala,je cisto jej vec,ci je to kravina,tiez neriesim. Mozno mala po znamosti,neriesim.
Kuksj do svojho hrnca,dobre?😉

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel aj cez prazdniny tie ceny az tak lacnejsie neboli... Ale je to nepodstatne. . Problem s tym olejovym kurenim tu v DE je aj ten, ze to stale treba nechat od profi firmy kontrolovat.. Ak mas nejake stare olejove kurenie tak sa ti moze stat ze ti ho proste nedovolia pouzivat..kvoli znecitovaniu zivotneho prostredia.. Bla-bla-bla.. Tato "zelena" politika v Nemecku je momentalne naozaj na zaplakanie.. ..

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@gala79 to verim.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel tak nerozprávaj ako je to v zahraničí lacné.ved pošli ten kontakt sľúbila si

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Vidim,ze tu niektore zeny,ktore sa cuduju ,ako na zapade /UK naprikald ci aj v de/ nemaju ponatia o ziv.style ludi na zapade.. Mnohi z tych ludi nieze nemaju peniaze na vykurovanie na viac stupnov -- ale to je ich ziv.styl...Su majetni a predsa nevykuruju na vyssie stupne.... Ale celkom iste si ako ja viem, neumyvaju vlasy tak,ze pouzivaju tu zbytkovu vodu na WC..

--

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel V de po znamosti? Tak to je naozaj vidiet,ze nemas ponatia,ako to chodi vzap.statoch.. Hlavne v de.....To nie je Sk..kde po znamosti stale sa vybavuje.. tu si proste kupis ci nekupis....

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 byvala som v Saarbruckene,aj viem...a kazdy rok jazdime do Porynia,parkrat na niekolko tyzdnov Londyn.
Nieco aj tusim.
Samozrejme,co sa Uk tyka,tam skusenost nemam so zitim,dovolenk je ine.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 kde pls byvas a cim sa zivis?Rada sa priucim.
Ak si naozaj v Ba,cez obed mozeme skocit na kavu a pokecat.
V pondelok?😁

Odpovedz
17. sep 2022
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@amel ja mzijem vd e20 rokov.. tak viem,o com pisem.mam pra vne vzdelanie nielen z sk ale aj v de.tak viem,ze tuNIKTO po znamosti nic nevybavuje.moznov gete orientalni prstahovalci medzi sebou.... ale to ej svet sam o sebe..Detto Londyn
Do Uka chodim, zije tam rodina blizka tie zvyvyse 2o rokov... takze mozno v lutttone mas pod skusenosti ale nie beznej strednej a toboz vyysej triedy....
Fakt pis to,co naozaj poznas...... nie co jedna kamoska povedala...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel pošleš mi už prosím ten kontakt na kamošku kde to tak super kúpila? Vieš už celá ulica cakame

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel byvam v de a zivim sa pravom...A ty sa zivis cim ?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 nam prislo zvysenie na elektriku cca o 30% co od niveho roka este da. Mame elektricky ohrev vody a klasika spotrebice. Ale ledze mame vsetko eD usporne lampy (nie ziarovky, ale led lampy) a dolezite spotrbice A+++ od Miele, ktore maju kizku spotrebu tak nam to robk mesacne zvysenie pri beznej spotrebe len asi 30€.
Kurenie mame na vykurovaci olej, teraz mame zasobnik do plna, bude zavisiet od susedov ako budu kurit, ale pri trochubuspore vydrzine do konca sezony, ale teda plnil sa tank na jar a tam bola o 100% vyssia cela oproti minulemj roku….
My mame 260m2 plochu celu, ale vykurujeme menej ak 1/2. napr splanu nevykurujene lebo neznasame teplo, a v zime vykurujeme len jedalen a obyvacku, poobede detsku izbu. A do inych izieb zatvarame dvere.
S detmi sme uz temu prebrali, nekupeme sa tuto zinu, len sprchujeme, nechodime v kratkych gatiach po byte, ale normalne obleceny lebo budeme slabsie kurit.
A teda aj mi uly rok som robila tak ze mam v kazdej izbe vlhkomer a teplomer a ked bolo vlhko, tak som kirenie zapla, aby sa nerobila plesen, ak bolo suchsiw, kurenie sa vyplo.hoc aj na noc.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 na to,ze mas tolko vzdelania (podla pravopisu to bude pravo v Sladkovicove) si sa mohla naucit zretelne pisat🙃

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Nemam preco,ak by ste boli normalne (byva kusok od Koblenzu),aj by som zistila.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 ja len pripomienkovanim pravnych predpisov v jednej oblasti.Tu na Slovensku.
Po nas to este kontroluju pravnici,mozno ako Ty.
Prosim Ta,prestan.
Na to,ze si pravnicka,sa dost uboho vyjadrujes.Trafila som sa so skolou?Ze ano?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel jednoduche zeny ako ty,ked nedokazu spravne argumentovat,a tak sa sniazia o utok na debatujuceho ., Takze ked vidis tu pravopisnu chybu? Neviem pozivat plural ,ako sa obcas stane ak autorke spravy? Ked ty budes mat dva doktoraty zo spic.uni v zahranici,potom sa ozvi..mozno podebatujeme . Tolko k tvojej poznamke mimo predmetu debaty....

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 zial nemam ani jeden a ked toto tu citam,ani ma to nemrzi.
Smiem vediet tu VS na Slovensku?Ja mam TU,aby sme si boli kvit.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Ale ženy, no .. doktorát nedoktorat, hádam sa nebudete správať ako sliepky

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 inak kde som napisala,ze tam mas pravopisnu chybu?
@ejka82 ano,mas pravdu,ospravedlnujem sa,len nenavidim jednu ludsku vlastnost,ale menovat ju nebudem,lebo opat budem mat 30 odkazov.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel ja lutujem tiez. teba.. zelam pekny vecer , pretoze prave take agresivne pisatelky ako ty potom spamuju temu,urcenu na ine ucely,ako agresivitu voci debatujucemu.Tymto je pre mna mna debata s tebou ukoncena...A Ale posluz si , ak v agresivite chces pokracovat....

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 preco si neodpovedala na otazky?
Tituly ako jednoducha a agresivna si mi tu dala Ty.
Kde Ta urazam?Ze som sa Ta spytala na Vs v Sladkovicove?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel Ake otazky si polozila?

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 precitaj este raz.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@anjelicek26 velmi sa ospravedlnujem za spamovanie.
Kludne to zmaz,ja to mazat z logickych dovodov nebudem.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel CItam a nevidim ziadne otazky ,ktore by sa k teme vztahovali..
Ja som ti polozila otazku o tvojom povolani.....neodpovedala si..

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Konecne dotycnej dame doslo,ze je mimo temy..... konecne...

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel stále ten kontakt nemam

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@f333 napisala som....
Ale uz ma nebavi sa dotahovat s Tebou.
Pekny vecer zelam.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@mariabol pekny vecer i Tebe

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Ak by to bolo mozne, ja by som namiesto tych panelov riesila tepelne cerpadlo.
Pri tepelnom cerpadle sa za elektrinu na kurenie plati tu v DE nizsi tarif. Tusim 20 centov mame za KW a 30 centov klasicku elektrinu. Mame 2 Stromzählery a zmluvu s Eon.
Od maja mame termostaty na nule, len v jednej kupelni sa vykuruje a v dome aktualne 23 stupnov. A to tu v Bayerne uz mame posledne 2 tyzdne novembrove pocasie.
My nastastie mame kde ubrat, lebo doteraz sme safarili veselo. V zime standard v celom dome 24 stupnov, islo sa na dovolenku, 24 stupnov sme veselo nechali ficat. Sledujem pravidelne spotrebu a aktualne nam vychadza, ze bude asi 20 percent nizsia spotreba aj na kureni, aj na beznej elektrine. Pocitam ale s tym, ze cena pojde hore.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@amel ona je veľmi múdra , ver mi. Ma argumenty , ma vedomosti . Žiaľ, chyba jej pokora a schopnosť komunikovať a ľudmi , ale ja som si zvykla na jej štýl. V skupinách iných velmi odcenujem jej vecnosť a realisticky prístup k danej problematike
@f333 vies, že mi vadí, ako sa bavíš s ľudmi 🙂 aj napriek tomu, že máš v 99% pravdu, treba to podať iným stylom

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@ejka82 moze mat pravdu 1000x,ale vyjadrovat sa na hulvata a chvastat sa nikomu na popularite neprida..
Tazko napisat,ci je cim sa chvastat.

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

Nam zvysili elektrinu a plyn od minuleho roka uz asi 2-3 krat, uz som to az prestala sledovat. Mozem pozriet na fakturu kolko platime. Energie isli hore o cca 300% a dalsie zvysovanie nas caka v oktobri. Tu tiez krachuju obchody lebo dostavaju nehorazne faktury ktore nevladzu platit.
Teraz cakame co vymysli government, na zaciatku roka sme dostali 200 e kredit kazda domacnost. Teraz to chcu dat na 600 e. Ja mam pocit ze rozmyslam iba o peniazoch a kde usetrit 😒

Odpovedz
17. sep 2022
avatar

@gala79 juhu keby len zvysene ceny. Sused cakla na dodanie peletiek 2 mesiace. A to tiez objednaval zaciatkom leta, inak objednava az takto v septembri. Nas sa nejak zvysovanie tykat nebude. Elektrina je zatial na normale a my mame Luft-Wärme-Pumpe a nekonecne vela Fotovoltaik na streche. Prakticky fungujeme na vlastnej elektrika. Plyn u nas v dedine ani nie je, Heizöl sme nechceli, Geothermie ja mozna ale spodna voda je tu velmi vysoko, takze by sme na nasich vyse 300 m2 obytnej a vykurovacej plochy (aj ked vsetko nevykurujeme) museli mat prakticky prevrtanu celu zahradu. Takze mame co mame, teknika je nova, dom je novy, dobre zatepleny, my prakticky ani velmi nekurime a mame teplo. Skor my minieme vela vody🙄

Odpovedz
18. sep 2022
avatar

@ejka82 Moze ti to vadit.mne vadi,ze ty posudzujes,ako ja mam pisat..
Ja regujem tak,ako si pisatel zasluzi.ked je agresivny...
Mimochodom,co ma spolocne tvoj terajsi prispevok s temou ? Mne vadi pratave aj taketo odbiehanie od temy . Pochopila si dufam.K teme som ti k despozicii.. na debatu verejnu...

Odpovedz
18. sep 2022
avatar

@sissi2183 my sme v bayern, mama tiez Luft-Wärme-Pumpe ale k tomu aj Fotovoltaik a Kosten takmer ziadne. U nas su od aprila/maja (podla pocasia) termostaty V CELOM dome na nule. A este stale su. Kedze dom mame novy, dobre izolovany, vsade podlahove kurenie, nei je potrebne velmi vykurovat. My tu este stale behame v kratkych trickach a kratasoch, deti papuce v zivote nemali, este stale spavame v ktratkych letnych pyzamkach a paploniky mame celorocne len tie jednotkove zo systemu "styri rocne obdobia".

Odpovedz
18. sep 2022
avatar

@adri266 neoplati...min rok 2000w radiator 24h vyslo na 8eur...dnes som to ratala a vychadza to 48eur denne!!!! 🙄 750w na 18eur denne!!!

Odpovedz
19. sep 2022
avatar

@luciajass lepsie ako voda z pohara, je voda z pracky... 1pranie je zhruba 30l... vacsina ludi ju ma napojenu na sifone a odteka rovno prec. 1pranie = 3splachnutia ked sa bavime o vode... v bytoch sa da setrit napr. Takto

Odpovedz
19. sep 2022
avatar

@anjelicek26 navratnost panelov bude urcite rzchlejsia ako 20 rokov, 20 rokov sa uvadza bezna zivotnost panelov, to by sa nikomu potom neoplatilo, ked hned po vrateni ceny treba kupit a davat nove. Co som citala navratnost sa udava 7-10rokov ale podla predchadzajucich starych cien - tie sa uz nevratia. Ale pri zvysenych cenach vlastne bude ta navratnost kratsia mozno aj 4-5 rokov. To budete mat aj elektrovoltaicke panely, co su vlastne ako "elektraren" ci len tie klasicke na ohrev vody?

Odpovedz
20. sep 2022
avatar

@anjelicek26 Boha jeho... kolkooo?? My kurime plynom pomerne velky dom, platime preddavkove platby 125 eur po dobu 11 mesiacov a za to kurime celu zimu. Vyuctovanie dojde o mesiac. Tak som zvedava. Hadam v preddavkovych zohladnia nove, vyssie ceny. Lebo oni su schopni nechat nas platit podla starej spotreby a potom nedoplatok vyrubit.

Odpovedz
20. sep 2022
avatar

@negymama ohrev vody mame uz teraz, toto bude na elektriku. Vsetky pripojky sme dali spravit uz vtedy, tak to bolo teraz relativne easy, ale vravim chyba ten menic energie ci co to je, si este pockame, kym to dodaju :(

Odpovedz
20. sep 2022
avatar

@basska_b nam vcera naskocila podlahovka, vravela som muzovi, nech to laskavo este vypne, ze to este netreba 😂

Odpovedz
20. sep 2022
avatar

@anjelicek26 aj nam uz samovolne nabehol plynovy kotol na kurenie, v noci bolo 6 stupnov. Len keby chlap nebol lenivy zakurit😲 My mame v centre domu krasnu a efektivne funkcnu modernu kachlovu pec, co dokaze vykurit cely dom doslova s par polenami denne. Len keby pohodlny chlapik dobehol do drevnika po tie polena...

Odpovedz
20. sep 2022
avatar

@anjelicek26 tie panely co doplnate su solarne ci fotovoltaicke? 🙂 Je v tom rozdiel. Solarne su na priamy ohrev vody a fotovolaticke na vyrobu elektriny. Ale predpokladam ze idete kupovat akj nabijacie baterie aby sa Vam vyrobena elektrina aj uchovala a mohli ju spotrebovat v case ked uz nesvieti slnko ci vecer.

Odpovedz
21. sep 2022
avatar

@anjelicek26 pises bude treba ubrat, no ked som ja toto napisala, dobre ze ma nezozrali😅
inak aj v uk to ide prudko hore a ludom uz od leta davaju rozne prispevky najma tym co su na benefitoch. Podla mna si toto (ako aj predtym tak bolo)odnesie prave stredna pracujuca trieda, ta v krize musela uz predtym znasat vsetko.

Odpovedz
23. sep 2022
avatar

@kvietok173 ja som to tak pochopila, ze povodne mali len par kusov, 4 solar. panely na ohrev vody a teray si dali nove 20ks voltaicke na vyrobu el. energie. Predpokladam ze aj so zasobnymi bateriami.

Odpovedz
23. sep 2022
avatar

@negymama myslim ze spominala 40 novych panelov a nie kazdy si dava baterie co je vsak nezmysel predavat elektrarnam z hladiska ekonomickeho

Odpovedz
23. sep 2022
avatar

@kvietok173 hej 40, mas pravdu, To je dost teda.

Odpovedz
23. sep 2022
avatar

@kvietok173 tieto su vraj na elektriku, tie styri co tam boli doteraz na teplu vodu, ale ze sa da aj ta elektrika prehnat cez nejaku meniacu spiralu cez bojler a bude ohrievat bonusovo aj to, ale fakt netusim, ze to kurenar tak zapoji. Toto fakt ma v rezii komplet muz, ja sa nestaram, hlavne, nech to funguje 😅
@negymama my mame velku strechu obe strany + pristresok s garazou tiez panely, tak sa to tam pomesti... snad nam to da aku-taku samostatnost co sa tyka elektriny, aspon urcitu cast roka.

Odpovedz
23. sep 2022
avatar

@anjelicek26 my vieme fungovat uplne iba s panelmi. V lete je to uplne v pohode varila som piekla, prala vsetko naraz a pohodka. Ale v zime to vyrobi na zaklad nejaky uz musis premyslat co je nutne a co ked bude vsitit slnko ak teda je horsie pocasie a ak si uplne zavisla na svojej lektrine. Samozrjeme zo siete si vezmes ako doplnok kedykolvek. Suseda nema baterie a dodava VSE a je to o nicom. Neoplati sa

Odpovedz
23. sep 2022
avatar

@anjelicek26 pri tolkkych paneloch budete urcite sebestacni. Je to super.

Odpovedz
24. sep 2022