Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
kocikopedia
10. sep 2020
4678 

TOP (viac ako) 10 jednou rukou zložiteľných kočíkov roka 2020

Doba je rýchla a mamičky sa snažia odbremeniť čím ďalej, tým aktívnejšie. Prečo by to aj nerobili, že - najmä keď technológie a všemožné funkcie nám to umožňujú 😉 Jedným z aktuálnych trendov je kočíky zmenšovať a skladanie zjednodušovať, často na úplne minimálny pohyb. Trepajúce sa dieťatko v jednej (či oboch) rukách prestáva byť preto zásadnejším problémom (!) 😉 Jednoručné skladanie a všemožné skratky majú teda kopu výhod, ale dôležité je si aj uvedomiť, že do takého dizajnu ide množstvo maličkých pohyblivých častí. Tie kočík v podstate (z dlhodobého hľadiska) oslabujú. Je preto dôležité sa oň trochu aj starať, spoje mazať a pravidelne čistiť, nenamáhať (najmä tie menšie modely) prílišne, a ani ich nepreťažovať (či nehádzať do kufra ako vrece zemiakov). Risk takýchto pohodlných technológií je časom zhoršené skladanie, lebo sa jedna strana vychýli viac, ako druhá; prasknutie niektorého vnútorného lanka, čo skladanie aktivuje, a následné opravy, reklamácie či neposkladateľný kočík; celkové uvoľnenie - rozheganie kočíka a horšie jazdné vlastnosti… no pokaziť sa, predovšetkým pri nesprávnom zaobchádzaní, môže absolútne každý kočík. Tak si len treba risky uvedomiť, brať do úvahy, a tak sa s týmto komplikovaným kusom výbavy, ktorým je kočík, potom zžiť.

Od mini kočíkov k veľkým full-size kombináciám, v tomto článku ti, modernej mamine či tatinovi, prinášam ti výber toho, čo sa aktuálne oplatí zvažovať, ak rýchle skladanie zvládnuteľné aj jednou rukou je tvojou prioritou.

1 Ľahká trojkolka na všetky terény: Baby Jogger City Mini GT2

Váha: 10,4 kg

Cena: zoženieš ho okolo 500+ eur

Nosnosť: 29,5 kg

Malý, ale veľmi terénu schopný; skvelo ovládateľný a stabilný; ultra priestranný a nosný. A v dvojkovej verzii aj s polohovaním nožičiek. Tento športový (ale potencionálne aj kombinovaný, ak dokúpiš hlbokú vaničku a adaptéry na autosedačku) kočík s neotočným sedadlom využiješ v meste i na nerovnostiach, a som si tiež istá, že ten systém skladania “zdvihni za popruh na sedadle a hotovo” oceníš pri každej príležitosti. Neviem, či si vedela, že s týmto systémom skladania, po ktorom sa opičí už naozaj mnoho značiek, vymyslela práve táto americká značka, a k tomu pridáva kvalitu dostatočnú na to, aby to kočík bez úrazu aj po dlhšom čase ustál. Kvalita kočíka je ale odrazená vo vyššej cene - a okrem ceny ti môže vadiť aj ten športovejší trojkolesový look, ktorý nie každý preferuje. Ak sa preň ale rozhodneš, budeš s najväčšou pravdepodobnosťou veľmi spokojná, a ešte ho po dopoužívaní isto predáš. Jediné, čo mňa osobne pri tomto modele mrzí, je nedostatok svetlejších a hravejších farieb - tie čierne a tmavé slniečko predsa len viac poškodí. Ale aj tých sa možno dočkáme, keďže dvojka ešte nie je na trhu tak dlho.

Baby Jogger City Mini GT2

Baby Jogger City Mini GT2 je vynovenou verziou modelu City Mini GT pre rok 2019. Rovnako veľké kolesá s bezúdržbovými pneumatikami plnenými penou sú teraz kompletne odpružené, systém odpruženia bol tiež vylepšený. Zvládnu bez problémov mesto i ľahší off-road. Rúčka GT je polohovateľná a po zložení dvojke umožňuje aj samostatne stáť. Na boku na nej nájdeš aj centrálnu brzdu.

Extra priestranné sedadlo s vysokou nosnosťou pohodlne odvezie aj väčšie dieťa. Pre tie najmenšie môžeš chrbtovú opierku nakloniť až do ľahu. GT2 po novom umožňuje zdvihnúť aj opierku nôh! Pre plnohodnotnú kombináciu od narodenia sú k nemu dodávané aj adaptéry na Graco autosedačku, či ďalšie adaptéry dokúpiteľné samostatne pre ostatné značky. Voliteľná je i hlboká vanička - na výber máš užšiu skladaciu Compact, či pevný Deluxe model. Dlhá strieška má náhľadové okienko s novým systémom na magnet. Odkladací priestor nákupného košíka rozširujú ďalšie vrecká v strieške i na chrbte. Všetku doplnkovú výbavu vrátane detského madla alebo pultu je nutné ku kočíku dokúpiť osobitne.

V tomto bode by som chcela spomenúť dva trojkolesové modely, ktorým samostatné miesto nevyhradím, nech sa príliš neopakujem, a to:

- väčšieho brata City Mini GT-čka, BJ City Elite (2) (to ak by si chcela niečo v podobnom štýle, ale ešte terénnejšie);

Baby Jogger City Elite 2

Baby Jogger City Elite 2 je pokračovanie luxusnej trojkolky - športového kočíka Baby Jogger City Elite. Veľké, po novom štíhlejšie kolesá s bezúdržbovými pneumatikami boli v dvojkovej verzii vynovené - získali nový dizajn aj zvýšenú kvalitu. Zvládnu aj terén či ľahký šport. Novinkou sú aj modernejšie, minimalistickejšie materiály v prémiovej kvalite - vychádzajú zatiaľ len v tlmených odtieňoch sivej a čiernej.

Neotočné sedadlo je aj v Elite 2 verzii veľmi priestranné. Vďaka nosnosti až 34 kg zvládne aj väčšie dieťa. Polohovať môžeš chrbtovú i nožnú opierku - a to až do ľahu, vďaka čomu je sedák použiteľný už pre tých najmenších (novorodencov je však lepšie doň uložiť s redukčnou vložkou či hniezdom). Pomocou adaptérov dokážeš ku kočíku pripojiť autosedačku či hlbokú vaničku Deluxe či skladaciu Compact - a tak Elite 2 využiť už od narodenia v plnohodnotnej kombinácii. Všetku výbavu vrátane detského madla alebo pultu je nutné ku kočíku dokúpiť osobitne.

- a potom novinku o čosi mestskejšiu, ale za to kompaktnejšiu po zložení, Thule Spring.

Thule Spring

Thule Spring je novinkou pre február 2020. Pokračujúc v tradícii Thule kočíkov, jedná sa o športiak trojkolesový - avšak omnoho kompaktnejší, užší a “mestsky nadaný”, než jeho športovejší veľkí bratia Glide a Urban Glide. Radí sa tak (veľkostne, no i spôsobom skladania) skôr ku kočíkom kategórie Baby Jogger City Mini GT2 či Britax B-Agile M. Skladanie je však o čosi špecifickejšie - rúčka, za ktorú potiahneš pri skladaní, je pevná - plastová, skrytá pod vankúšom skladania, a pri skladaní sa celá konštrukcia zúži. Zložení Spring je tak ultimátne úzky a o 30 % užší, než konkurenčné modely - plus stojí pre jednoduchšie uskladnenie. Špecifikom je aj teleskopicky nastaviteľná rúčka - v rovnakej kategórii sú klasikou buď fixné, alebo otočné rukoväte. Nákupný košík v spodnej časti má objem až 21 litrov.

Plne polstrované, priestranné sedadlo možno polohovať do hlbokého (nie však úplne rovného) ľahu. Opierka nôh je fixná. Pridanou hodnotou je však stupienok na nohy tvarovaný špecificky tak, aby dieťatku uľahčil nastupovanie do kočíka samostatne, ale aj jednoducho nastaviteľné - posuvné ramenné popruhy päťbodového pásu. Bonusom je XXL predĺžiteľná strieška so šiltom a veľkým vetracím, uzatvárateľným okienkom. Vetranie nájdeš aj za sklopenou chrbtovou opierkou, čo zo Spring kočíka robí výborného spoločníka aj na leto. Pomocou adaptérov je možné pripojiť autosedačky s úchytmi typu Maxi-Cosi; v ponuke sú však aj adaptéry Chicco. Medzi dostupné doplnky patrí okrem súrodeneckého stupienku aj držiak na pohár, detské madlo alebo pultík, farebné podložky, tašku na prenos pri cestovaní a ďalšie.

2 Otočný full-size športiak či kombinácia do každej situácie: Baby Jogger City Premier  

Váha: 12,95 kg

Cena: zoženieš ho okolo 520 eur

Nosnosť: 23 kg 

Pri značke Baby Jogger ostaneme… Pretože ponúka ďalší za diskusiu stojaci, a to full-size, otočný športiak + kombinovaný kočík - BJ City Premier. Vychádza z predchodcu City Versa / City Versa GT, ktoré sa tiež oplatí pozrieť na bazáre, ak by si potrebovala niečo lacnejšie… A prináša jedno z najpriestrannejších otočných korýtkových sedadiel, aké sú, samozrejme aj s vyššou maximálnou nosnosťou. K tomu pridáva prechodnosť rôznymi terénami; širšiu, robustnejšiu a odolnú konštrukciu; a pritom jednoručné a na typ naozaj kompaktné skladanie vďaka tomu, že sa sedák zloží v polovici. Za mňa jeden z najuniverzálnejších plnohodnotných/kombinovaných modelov, aké sú, a absolútne stojí za zváženie. A oproti iným luxusným štvorkolesovým full-size modelom ani nie je taký drahý. Predovšetkým, keď to porovnám s funkčnosťou a výkonom.

Baby Jogger City Premier

Baby Jogger City Premier je nástupcom modelu City Versa. Vznikol skĺbením najlepších vlastností Versy a populárneho City Selectu. City Premier je luxusný športový kočík s otočným korýtkovým sedadlom. Ložná plocha sedáku je jednou z najdlhších na trhu. Nožnú opierku môžeš pre väčšie dieťa dokonca predĺžiť. Väčšie kolesá sú plne odpružené a zvládnu aj zhoršené podmienky. City Premier vyniká jednoduchým systémom skladania, ktorý zvládneš aj jednou rukou. Po poskladaní je na full-size kočík prekvapivo kompaktný. Pomocou adaptérov k nemu dokážeš pripojiť autosedačku či hlbokú vaničku. Na výber je užšia skladacia vanička Compact, či pevný Deluxe model. Všetku výbavu vrátane detského madla je nutné ku kočíku dokúpiť osobitne.

Baby Jogger City Versa

Baby Jogger City Versa GT

Baby Jogger City Versa GT je vyššia verzia modelu City Versa. Na rozdiel od nižšieho modelu má GT terénnejšie kolesá s pneumatikami plnenými penou. Odpružené sú miernejšie a iba vpredu. Zvládnu aj náročnejšie povrchy. Rozdielnou je aj matná látka sedadla a čierne nity na konštrukcii namiesto strieborných.

Versa GT je športový kočík s veľmi priestranným korýtkovým sedením. Sedák sa dá nakloniť až do polohy v ľahu. Ložnú plochu dokážeš ešte zväčšiť predĺžením opierky nôh. Vysoká nosnosť umožňuje voziť aj väčšie dieťa. Kočík dokážeš zložiť jednou rukou aj so sedadlom v ktoromkoľvek smere. Pre najmenšie deti je v ponuke hlboká vanička a autosedačka. Všetku výbavu vrátane detského madla je nutné dokúpiť osobitne.

3 Cenovo dostupný, ľahký neotočný športiak: Kinderkraft Grande LX

Váha: 9,9 kg

Cena: zoženieš ho okolo 112-150 eur

Nosnosť: 15 kg

Tento model vyberám nie pre najvyššiu kvalitu, ale pre jeho naozaj dostupnú cenu v pomere s fakt fajn priestorom v sedáku, veľkým nákupným košíkom, predlžovacou strieškou - a celkovým príjemným dizajnom. V cene niečo cez stovku určite nečakaj šialený výkon, ale naopak, pre nenáročnú mamičku je to jedna z najlepších takto lacných volieb, a to aj priestorovo. V novej limitke Freedom je ešte k tomu naozaj štýlový 😉 Odporúčam ho preto tým, čo majú obmedzený rozpočet, ale chcú kočík pre staršie dieťa nový, so zárukou.

Kinderkraft Grande LX

Kinderkraft Grande (LX) pre rok 2020 je vynovením oblúbeného, moderného, pre dieťa priestranného a naviac cenovo dostupného modelu Kinderkrfat Grande. Tento ľahký športový kočík s praktickým jednoručným skladaním získal vo verzii 2020 vynovenú, praktickejšiu konštrukciu, naviac vybavenú odolnejšími vpredu penovými, vzadu gumovými kolesami s reflexnými kruhovými detailmi (vzadu s dezénom). Bonusom je aj zväčšený - XXL nákupný košík. Neotočné, plne polohovateľné sedadlo po novom dopĺňa strieška s vetracím magnetickým okienkom, ale aj po novom odklápateľným detským madlom. Individuálne odpružené, nárazy tlmiace kolesá sú vybavené zjednodušeným - minimalistickejším systémom ich uzamknutia pre jazdu v teréne. Ku kočíku patrí aj pláštenka, nánožník a držiak na nápoje. Samozrejmosťou sú aj nové farby na výber.

4 Lacný otočný čisto športový kočík s dlhou ložnou plochou: Kinderkraft All Road (a sesterská ultralacná kombinácia Kinderkraft Evolution Cocoon)

Váha: 11,6 kg

Cena: zoženieš ho okolo 180-220 eur

Nosnosť: 15 kg

Aj pri tejto značke by som ostala ešte v jednom bode, a to pre novinky tohto roka (2020), ktoré ponúkajú šikovné jednodručné skladanie, ale aj dlhé otočné sedadlo a veľmi dostupnú cenu. Cena a moderný dizajn sú jednoznačne silné body poľskej značky Kinderkraft, a tak tie kočíky treba aj brať - ako kompromis ceny a požiadaviek. Verím, že v takom prípade bude maminka potrebujúca otočný model na minimálne to prechodné obdobie k neotočnému ľahkému športiaku spokojná. A ak nie, vždy je tu záruka, čo je práve jeden z najsilnejších argumentov kúpy hoc i lacnejšieho, ale nového kočíka.

Kinderkraft All Road

Kinderkraft All Road je novinkou vydanou pre rok 2020. Tento čisto športový kočík s otočným sedadlom sa môže pochváliť nielen veľmi príjemnou cenou, ale aj veľkými zadnými kolesami a všestrannou prechodnosťou aj mierne nerovným terénom. K tomu pridáva zvládnuteľnú váhu, oceľovú konštrukciu, ktorú zložíš jednoručne na plocho aj s nasadeným sedadlom, UV ochranné vodeodolné textílie a jednoduchú obsluhu.

Sedadlo je polohovateľné do úplného ľahu a vybavené rozšíriteľnou, dvojnásobne odvetrávanou strieškou. Plusom je aj jeho priestrannosť, ako aj dodávané doplnky - pláštenka, moskytiéra, nánožník a držiak na nápoje.

Kinderkraft Evolution

Kinderkraft Evolution, novinka pre rok 2020, je športovo-kombinovaný mestský model kompaktných rozmerov a veselých, výrazných farieb. Malý rozmer pred aj po zložení dopĺňa nízka celková výška kočíka a menšie predné, aj keď väčšie zadné gumové kolesá pre praktickú manipuláciu v uliciach mesta. Sedadlo je otočné a v troch polohách (chrbtová i nožná opierka) polohovateľné až do ľahu. Naviac je nakombinované s vložnou vaničkou Cocoon pre použitie v dvojkombinácii vhodnej už od narodenia. Prínosom je aj prístupný nákupný koší a rozšíriteľná, odvetrávaná strieška - a samozrejme aj základná výbava v cene kočíka (okrem pláštenky a moskytiéryaj držiak na nápoj a fusak). Okrem základnej farebnej rady je tiež súčasťou veselej, vzorovanej kolekcie s kvetinami Freedom.

All Road síce tvrdí, že je na všetky cesty a povrchy, ale ja by som ho skôr, pre len mierne odpruženie a nižšiu cenovú kategóriu, vymedzila na lepšie či horšie, ale hlavne mestské prechádzky. Kolesá má fajn na napr. popukané chodníky, ale do lesa a pod, by som ho ja veľmi nebrala - rozhrkáš si ho. Ako riešenie potreby otočnosti pre menšie dieťatko, čo chce vidieť na mamu, mi ale príde za tú cenu ako pekné a dobré riešenie.

Chcem tu spomenúť aj druhú novinku, čo je na pohľad (a sedaciu časť) takmer rovnaká, samozrejme s rozdielmi v tvare konštrukcie a penovými, teda ešte mestskejšími kolesami: Kinderkraft Evolution Cocoon. Tento model sa od prvého líši v mojich očiach najmä tým, že je dodávaný aj s vložnou vaničkou a prípadne aj autosedačkou, čo z neho robí jeden z najlacnejších kombinovaných kočíkov vhodných od narodenia vôbec. Ak hľadáč niečo cenovo fakt čo najnenáročnejšie, možno zaujme. A teda tiež sa skladá jednoručne, aj so sedacou časťou 😉

5 Mestský luxus a otočné sedadlo: Cybex Mios 2

Váha: 8,7 kg

Cena: zoženieš ho okolo 640 eur+

Nosnosť: 17 kg

Prechádzame k drahším, luxusnejším modelom, konkrétne Platinum línii. Tento model je dizajnovo jednou z mojich srdcoviek - jeden malý veľký nádherný kočiarik s priedušným sedadlom a špecifickou, jazdne mäkkou konštrukciou. Aj keď je menším bratom Priamu, odpružený je za mňa o dosť lepšie. Sedák nám príšiel ok aj v štyroch rokoch, aj keď samozrejme pri otočnom modele nerátaj s najdlhšou opierkou na nohy… A to jednoručné skladanie, najmä so sedadlom smerom vpred, je tiež veľmi jednoduché, rýchle a kompaktné. Okrem toho je možné využívať ho aj ako plnohodnotnú kombináciu s vaničkou i autosedačkou (mám odskúšané s bábätkom, a pre mestských rodičov môžem pokojne odporučiť).

Cybex Mios 2

Cybex Mios 2 najvyššej rady Cybex Platinum je vynovenou verziou “dizajnérskeho” mestského kočíka pre rok 2019 a zároveň menším bratom vylepšeného full-size modelu Priam. S váhou pod 9 kilogramov a šírkou len 50 cm ostáva výbornou kompaktnou voľbou pre rodičov, ktorí sa však nechcú vzdať množstva funkcií na úkor nízkej váhy. Prináša však prepracovanejší dizajn detailov, nové farby Seat Packov zladené so sedadlom, pridaný šilt na strieške a úplne novú hlbokú vaničku. Okrem základnej, jednofarebnej kolekcie sú k dispozícii aj limitované Fashion edície a kolaborácie, pre rok 2018 Koi Crystallized, Birds of Paradise, Rebellious, Space Rocket by Anna K a Scuderia Ferrari. Rok 2019 priniesol limitku českej modelky Cybex by Karolina Kurkova.

Mestská konštrukcia je mimoriadne kompaktná, pritom však mäkko odpružená a s možnosťou nastaviť výšku rukoväte. Sedadlo na ňu dokážeš nasadiť v oboch smeroch, odobrať jednoduchými pamäťovými tlačidlami i zložiť spolu s konštrukciou, a to i jednou rukou. Originálnym sedák je plne odvetrávaný - sieťovaný; vieš ho však v chladnejšom počasí doplniť dokúpiteľnou vložkou. V ľahu, spolu s vložným hniezdom a zvýšeným nánožníkom tvorí sedadlo takzvaný Lite Cot - priestor podobný vaničke, vhodný už od narodenia. Je vhodným v prípade, že máš napríklad letné bábätko, alebo obmedzený priestor, takže klasickú vaničku nepotrebuješ. K dispozícii však je aj Lux Carry Cot - extra komfortná hlboká vanička nového typu, ktorá je okrem zaoblených tvarov a o 15 % viac priestoru vybavená aj funkciami Panorama View a Sky View. Znamená to, že zadnú i vrchnú časť textílií dokážeš odobrať/odhrnúť a umožňiť tak prúdenie vzduchu, ale aj výhľad bábätka, ktoré sa tak môže na prechádzke spokojne rozhliadať či “pásť koníčky”. Samozrejmosťou je aj možnosť pripojenia autosedačky pomocou adaptérov a rôzne doplnky na výber.

Pre fashionistky, mestské mamičky, do nákupáku, ale aj na ulicu jedna z najefektívnejších (ale aj pomerne drahých) volieb. Za krásu sa platí... A teda dostupný je Mios aj v rôznych dizajnérskych kolaboráciách a limitkách, ale tam už tá cena prechádza naozaj do riadnych výšin 🙂

6 Otočný, a pritom ultra kompaktný: Cybex Eezy S-Twist+2

Váha: 8,6 kg

Cena: zoženieš ho okolo 340-380 eur

Nosnosť: 17/22 kg

Druhý, no absolútne odlišný člen Cybex rodiny, ktorý stojí za zmienku, by bol model nižšej (Gold) rady, Cybex Eezy S-Twist+2. Neskutočne zaujímavou nie je len tá váha a kompaktnosť - na otočný model s touto dĺžkou sedadla, ale aj spôsob, akým ju dosahuje. Sedadlo sa na konštrukcii doslova točí, čím dosahuje nevídanú funkčnosť pre mamičky, čo proste z nejakého dôvodu potrebujú čo najmenší, ľahký kočík, ale aj dieťatko, čo na nich uvidí.

Cybex Eezy S-Twist+²

Cybex Eezy S-Twist+² rady Gold je novinkou - vylepšením pôvodného Cybex Eezy S-Twist+ pre rok 2020. Tento ultraľahký, ultraskladný športový kočík, stále ideálny na cestovanie, získal v novej variácii väčšie, pohodlnejšie sedadlo s polohovateľnou opierkou na nohy a detským madlom, ako aj vylepšenú, výškovo nastaviteľnú striešku. Zmenil sa aj Cocoon S - v novej verzii je už takmer ako plnohodnotná hlboká vanička. Poslednou zmenou je aj zvýšená kvalitna textílií. Väčšie, “terénnejšie”, teda na nerovnostiach schopnejšie kolesá zostávajú odlišujúcim atribútom verzie plus aj po sérii zmien dvojkovej Eezy línie.

Unikátna schopnosť otáčania sedadla o 360 stupňov bez odňatia z konštrukcie - odistením poistky a točením priamo na podvozku zostala zachovaná. Kočík je veľmi štíhly a výborný aj do najužších uličiek obchodov. Okrem Cocoon S vieš na konštrukciu Eezy S-Twist Plus² nasadiť aj hlbokú vaničku Cot S, ako aj adaptéry na prípadnú autosedačku s úchytmi tyopu Cybex/Maxi-Cosi.

Pre tých, čo otočné sedadlo nepreferujú, určite odporúčam obzerať sa po neotočnom, a teda aj ľahšom a kompaktnejšom šikovnom športiačiku Cybex Eezy S+2.

Cybex Eezy S²

Cybex Eezy S² rady Gold je novinkou - vylepšením pôvodného Cybex Eezy S pre rok 2020. Tento ultraľahký, ultraskladný športový kočík je aj v dvojkovej verzii ideálny na cestovanie, keďže po zložení spĺňa kritériá na príručnú batožinu u viacerých leteckých spoločností. Naviac je to veľmi štíhly kočík - bugina, a vojde aj do tých najužších uličiek v obchodoch. Prekvapí aj relatívne priestranným nákupným košíkom - vzhľadom na svoju veľkosť.

V novej generácii získal Eezy S² väčšie, pohodlnejšie sedadlo s polohovateľnou opierkou na nohy a detským madlom už v sete. Zmenilo sa aj voliteľné hniezdo pre najmenšie bábätká - Cocoon S - v novej verzii je už takmer ako plnohodnotná hlboká vanička. Okrem Cocoon S vieš na konštrukciu Eezy S² nasadiť aj hlbokú vaničku Cot S, ako aj adaptéry na prípadnú autosedačku s úchytmi tyopu Cybex/Maxi-Cosi. Poslednou zmenou je aj zvýšená kvalitna textílií.

U oboch modelov pôvodne bola nosnosť sedadla sedemnásťkilogramová; po novom (pre modely 2020+) výrobca udáva až 22kg nosnosť.

7 Pevný, luxusný, a aj na nerovnosti: Mamas&Papas Ocarro

Váha: 13,5 kg

Cena: zoženieš ho okolo 700 eur

Nosnosť: 22 kg

Ďalší z luxusne pôsobiacich štýloviek, a naviac pevný a relatívne kompaktný. Jehy vyššia váha je daňou za pevnosť, ktorú na nerovnoých, nielen mestských chodníkoch určite oceníš. Na druhú stranu, kočík nie je nijak extrémne odpružený, takže nečakaj na kopcovitom teréne jazdu na obláčikoch - každopádne Ocarro ustojí aj nejaký ten horší terén. Za zmienku stoja aj kolesá z peny (viaceré, ako som si všimla, ľutujú, že nie sú nafukovacie alebo gélové, ale to by zasa na váhe ešte pridalo), dlhá ložná plocha sedadla, kompatibilita s (rozmerovo skôr menšou) hlboku vaničkou, a samozrejme aj adaptérmi na autosedačku, a tie luxusné poťahové látky a kovové lemy…

Mamas&Papas Ocarro

Mamas&Papas Ocarro je novinkou 2016/2017. Je to luxusný kočík stabilný na najrôznejších povrchoch. Dizajn vychádza z úspešného Armadilla, od ktorého prebral aj spôsob skladania. Na pomerne kompaktný rozmer ho tak napriek veľkosti dokážeš zložiť aj jednou rukou bez potreby odnímať či otáčať sedadlo.

Váčšie kolesá s hrubou vrstvou peny sú dvojito odpružené pre čo najvyšší komfort jazdy. Reflexné pásy po ich obvode zvýšia viditeľnosti aj v zhoršených svetelných podmienkach. Športovú časť môžeš polohovať až do ľahu vhodného aj pre tých najmenších. Budú sa v nej cítiť komfortne vďaka mäkkému polstrovaniu s vymedzovacím vankúšikom. Luxusný dojem podčiarkuje chrómový lem opierky nôh i striešky ladiaci k lesklej konštrukcii. Pre plnohodnotnú kombináciu od narodenia je v ponuke luxusná vanička s magnetickým nánožníkom a adaptéry pre autosedačku. Kočík tiež môžeš zakúpiť rovno v sete.

Ocarro nájdeš v ponuke aj v špeciálnych Signature edíciách. Textílie v prémiových melange farbách sú doplnené prešívanou strieškou a koženými detailmi v odtieňoch hnedej pre čo najefektnejší dojem.

Ak by si hľadala niečo podobného luxusného prevedenia, ale trošku menšie, možno by mohol zaujať aj Nuna Triv, ktorý u nás má len málokto... 😉

Nuna Triv

Nuna Triv je novinkou pre rok 2020. Je to relatívne ľahký a kompaktný mid-size model spĺňajúci kritéria na kočík použiteľný prakticky od narodenia. Konštrukcia je vybavená menšími kolesami, než ostatné Nuna modely - sú však dostatočne hrubé a odolné na to, aby prekonali všetky klasické nástrahy mestskej jazdy. Okrem toho je kočík vybavený klasickým individuálnym odpružením, ale i špecifickým odpružením pod sedadlom, vďaka ktorým bude pre dieťatko jazda hladšia aj na nerovnom teréne.

Športové sedadlo dokážeš v troch pozíciách sklopiť do pomerne hlbokého, nie však úplného ľahu. Sklon by však mal vystačiť aj pre deti, ktoré ešte úplne samostatne nesedia. Sedák je pre ich pohodlie mäkko polstrovaný a vybavený podložkou z Merino vlny, ktorá je výborne priedušná a vlhkosť odvádzajúca. Po jej odňatí odhalíš sieťovanú zadnú časť opierky chrbta, čo, najmä v lete, umožňuje maximálny komort prúdenia vzduchu. Ku kočíku patrí aj pláštenka.

Tým, že sa sedadlo dá zložiť v polovici, umožňuje kočíku jednoduché jednoručné skladanie aj v prípade, že je nasadené - a to v akomkoľvek smere. Zložený kočík sa pomocou integrovanného pásu dá jednoducho prenášať. Namiesto sedáku môžeš na konštrukciu nasadiť aj autosedačku, ale len značky Nuna - inovatívny kruhový Ring adaptér je súčasťou balenia kočíka. Kočík možno jednoducho zložiť aj s adaptérom, ktorý sa pri skladaní automaticky (a kompaktne) preloží. Voliteľnou je aj možnosť hlbokej vaničky Mixx - rovnakej, ako u modelu
Nuna Mixx. Samozrejmosťou je aj výber množstva doplnkového príslušenstva.

8 Kvalitné golfky - a so spojenou rukoväťou!: Maclaren Techno Arc

Váha: 7,2 kg

Cena: zoženieš ho cca do 300 eur

Nosnosť: 25 kg

Ja osobne nie som najväčším fanúšikom golfových kočíkov - prídu mi už trochu prekonané, konštrukčne slabšie, a po zložení dlhé… ale ak je to vyslovene niečo, čo hľadáš, ponúknem jeden, ktorý by za to aj stál. Jeden z tých novších, golfáčov, a teda aj jeho cena odráža, že bude kvalitný - Techno Arc, prípadne aj jednoduchší no obľúbený Quest Arc (či väčší a robustnejší novší Techno XLR) - to sú už jednoručne zložiteľné i ovládateľné modely od svetoznámeho špecialistu na golfové modely, Maclarenu/. Ak dobré golfky, priestranné sedadlá, nosnú konštrukciu - tak Maclaren; a tieto so spojenou rúčkou sú vo svojej kategórii ešte praktickejšie. Akurát to aretovanie predných kolies považujem u týchto modelov za mínus - dlhšie dieťatko ti vie kočík nožičkou zaaretovať kolesá na rovnú jazdu aj počas jazdy, a ty nebudeš tušiť, prečo ti nejde zabáčať 😉

Maclaren Techno Arc

Maclaren Techno Arc je vynovenou verziou modelu Maclaren Quest v novom, modernejšom prevedení so spojenou rúčkou a prednými nezdvojenými, do mesta šikovnými kolesami. Tie dokážeš po novom zaaretovať aj nohou vďaka zjednodušenému vrchnému tlačidlovém mechanizmu. Napriek tomu, že sa jedná o jednoduchší model, stále je nabitý kopou funkcií. Nová predĺžiteľná strieška so šiltom, vetraním a UV faktorom 50+ je výbornou pomôckou napríklad na leto. Okrem toho oceníš priestranné, plne sklopné sedadlo a zväčšený nákupný košík s prístupom aj z bokov. Ku kočíku patrí aj bezpečnostný popruh na zápästie a originálna pláštenka.

Maclaren Quest Arc

Maclaren Quest Arc je vynovenou verziou modelu Maclaren Quest v novom, modernejšom prevedení so spojenou rúčkou a prednými nezdvojenými, v meste obratnými kolesami. Zaoblená, extra predĺžiteľná strieška so šiltom, vetraním a UV faktorom 50+ je tiež veľkou výhodou tohto moderného mestského modelu. Okrem toho poteší priestranným, plne polohovateľným sedadlom s dobre polstrovaným, prateľným poťahom, do ktorého môžeš umiestniť aj najmenšie bábätká. Quest je pre použitie od narodenia taktiež kompatibilný s vložnou pevnou vaničkou. Dodávaný je s popruhom na zápästie, ako aj s originálnou pláštenkou.

9 Maličký, no odpružený a pevný: Easywalker Charley

Váha: 12,5 kg

Cena: zoženieš ho cca okolo 500 eur

Nosnosť: 15 kg

To odpruženie! To by bol argument, s ktorým som sa rozhodla začať. Malilinký, super ľahký a skladný otočný model, dokonca s vyššou nosnosťou (ale väčšie než trojročné dieťa v ňom realisticky neodvozíš, takže žiadne veľké oči), a teda aj schopnosťou plnohodnotnej kombinácie s hlbokou vaničkou i autosedačkou. A na to, aký malinký, pohodlný a pruživý počas jazdy (O_O). K vaničke k Charley-mu sú tiež výškové adaptéry, takže aj keď sa jedná o malý kočík, nebudeš sa k nej skláňať až k zemi. Super je aj pevná konštrukcia, malé, no širšie kolesá, na veľkosť kočíka veľmi fajn košík, ako aj špecifický dizajn, ktorý len tak na ulici stretávať nebudeš. Skladanie je jednoznačne zvládnuteľné aj jednou rukou, ale je pomerne tuhé a taktiež špecifické, takže tu radím si pred čakaním rýchleho jednoručného zloženia na systém skladania najprv zvyknúť. Mne to až tak úplne jednoručne nešlo, ale kočík som sa rozhodla spomenúť aj tak - jeho špecifickosť stojí za to.

Easywalker Charley

Easywalker Charley je novinkou 2018/2019. Je to veľmi ľahký športiak či kombinácia inšpirovaný dizajnom modelu Harvey určený do mesta, kde okrem nízkej váhy oceníš aj výbornú ovládateľnosť a kompaktné skladanie.

Hlboká vanička je vybavená pohodlným, 3 cm hrubým matracom, čo je pre kočíky pomerne atypické. Výhodné je aj jej praktické odnímanie pomocou páčky v spodnej časti. K vaničke patria aj potrebné zvyšovacie adaptéry. Zvyšovacie adaptéry máš tiež k dispozícii aj pre sedaciu časť. Tá je plne otočná, skladacia (takže ju zložíš aj s konštrukciou) a polohovateľná slápaním pomocou zadnej páčky. Prispôsobiť sa dá aj opierka nôh. V základnej verzii obvykle nie je vybavené madlom - to sa však dá dokúpiť. Voliteľnou je tiež autosedačka - na adaptéry sadnú všetky známe značky s úchytom typu Maxi-Cosi.

V podobnej kategórii teoreticky jednoručne zložiteľného (ale nie tak úplne, resp. 'chce to zvyk') kočíka by bol aj ďalší model, ktorý tu chcem spomenúť, a tak ho budem brať ako podmnožinu deviateho miesta:

9.1 Málo vídaná, plnofunkčná poľská kombinovaná novinka: Muuvo Slick

Váha: 8 kg

Cena: zoženieš ho cca do 420-550 eur

Nosnosť: 20 kg

Tento poľský kočík, väčší brat u nás známejšieho modelu Muuvo Quick, je okrem toho, že je robustnejší a vyšší, aj tak celkovo pevnejší a priestrannejší. Pre niekoho menej náročného, zato vďaka hľadajúceho moderný model za priaznivú cenu, by mohol byť zaujímavou jednoručne zložiteľnou inšpiráciou na kombinovaný kočík. Predáva sa totiž v dvojkombinácii, a teda daptéry k autosedačke, s ktorou vytvoríš trojkombi, sú dostupné tiež.

Muuvo Slick

Muuvo Slick je mladším bratom obľúbeného “nízkorozpočtového”, prevažne mestského kombinovaného kočíka Muuvo Quick. Oproti nemu má novší model Slick odlišný tvar konštrukcie - o čosi klasickejší, a tak aj spevnenejší, stabilnejší, ale zároveň ju to robí aj o čosi ťažšou a o niečo menej kompaktnou po zložení. Výhodou je však aj väčšia veľkosť kolies, citeľnejšie odpruženie a takisto priestrannejšia sedacia časť umiestnená vyššie na konšrtukcii. Pri nákupoch oceníš aj priestrannejší, uzatvárateľný nákupný košík.

Sedák samotný tak vydrží podstatne dlhšie. Polohovať sa dá až do ľahu, a to v oboch smeroch. Opierka nôh naviac k polohovaniu ponúka aj možnosť predĺženia, čo oceníš pri staršom dieťatku v kočíku. Priestorovo je väčšia aj hlboká vanička - aj keď len mierne. Tú využiješ pri novorodencovi, a zaobstarať sa k nej dá aj autosedačka, pripojiteľná pomocou adaptérov typu Maxi-Cosi. Slick môžeš okrem kombinácie zakúpiť aj ako čisto športový kočík. Ku kočíkovému setu je dodávané aj kompletné základné príslušenstvo - okrem prebaľovacej tašky aj fusak rozdeliteľný na podložku a nánožník, pláštenka, moskytiéra.

Muuvo Quick

Muuvo Quick je moderný, prevažne mestský kombinovaný kočík minimalistického dizajnu a praktickej funkcionality. Konštrukcia je odľahčená a mimoriadne skladná, čo spolu so skladacou vaničkou a sedadlom zložiteľným na placku robí z Quick výborného spoločníka na prechádzky, nákupy i cestovanie. Uľahčuje to aj skladanie jednou rukou (OHS - One Hand System), ale tiež dobre prístupný nákupný košík.

Hlboká vanička je extra polstrovaná, a to aj z bokov. Ponúka dostatok priestoru, takže určite vydrží až dovtedy, kým nebude bábo vyžadovať viac výhľadu. Strieška vaničky je vybavená odopínateľným šiltom pripomínajúcim známu značku
Stokke. Dá sa rozšíriť i odopnúť odvetrávací panel. Športový sedák je priemerne priestranný, taktiež vybavený predĺžiteľnou a odvetrávanou strieškou so šiltom. S prípadnými voliteľnými adaptérmi môžeš základnú dvojkombináciu rozšíriť o cestovný systém s autosedačkou.

K setu patrí aj zladená prebaľovacia taška, ktorú môžeš kompletne rozopnúť a rozložiť na podložku či závesný držiak na drobnosti napríklad do auta. Okrem nej získaš aj kompletnú základnú výbavu ako podložku s nazipsovateľným nánožníkom či pláštenku a moskytiéru sediace na obe nadstavby.

10 Pomer cena-výkon: Joie Versatrax

Váha: 11,7 kg

Cena: zoženieš ho za 320 eur

Nosnosť: 22 kg

Tento kočík jednoznačne nemá všetko - sedák je otvorenejší, strieška skôr (v ľahu) pomenšia (niektorým vadia aj tie neuzatvárateľné vetracie sieťky po bokoch v roztiahnutom stave), teleskopická rukoväť nie je 100% napevno, ale má miernu vôľu… Za tú cenu však ponúka jedno z tých dlhších otočných sedadiel, pohodlné polstrovanie, skladanie aj so sedákom prekladaným v polovici, väčšie kolesá s pneumatikami, vyplnenými penou (takže nedostaneš defekt), a teda aj možnosť plnohodnotnej kombinácie. Ak je rozpočet obmedzený, kočík hľadáš nový - a teda mal by to byť nejaký kompromis väčších kolies, no kompaktného skladania - jednou rukou zložiteľný Versatrax je absolútne vhodným kandidátom, ktorý by som zvažovala aj ja sama. Negatíva sú totiž z 99% riešiteľné pútaním dieťatka, kvalitným fusakom (ktorý potrebuješ tak či tak) a prípadnou clonou či prešitím striešky.

Joie Versatrax

Joie Versatrax je novinkou roka 2019, v ktorom tiež získala ocenenie Reddot “best of the best”. Je to prevažne mestský, full-size športový kočík či modulárna kombinácia vhodná od narodenia do 22 kg dieťaťa. Novorodeniatko môžeš vložiť nielen do otočného, polstrovaného a do ľahu polohovateľného sedadla (vo výške 60 cm nad zemou!), ale tiež do voliteľnej hlbokej vaničky Ramble / Ramble XL či autosedačky i-Gemm / i-Snug / i-Level (príp. iné s koncovkami typu Maxi-Cosi) - ku ktorým sú ku kočíku pribalené adaptéry. Ochráni ho nielen príjemnosť materiálov a robustnosť rámu, ale aj vodeodpudivé textílie s UV faktorom a prieduchmi v strieške. Výhodou je aj nárazy tlmiaca, odpružená konštrukcia vybavená kolesami s penou plnenými pneumatikami, s ktorými defekt nehrozí. Pri nákupoch zasa oceníš extra priestranný nákupný košík s postranným vreckom na drobnosti, ale aj rýchle zloženie jednou rukou - a to aj so sedadlom v ktoromkoľvek smere. Ku kočíku automaticky dostaneš aj pláštenku a držiak na pohár - iné príslušenstvo je nutné dokúpiť osobitne.

...

(11) Jedno, posledné špeciálne miesto som chcela venovať kočíku na beh športovanie, ktorý tiež jednoručné skladanie ponúka: Thule Glide 2. Na beh totiž neotočné veľké koleso bude fungovať najlepšie… a celkovo je to značka a typ obľúbený, funkčný, nie priťažký: 10,8 kg (aj keď rozmerovo je robustný). Stojí za zváženie, aj pre ten jednoručný systém skladania. Zvládne až 34 kg v sedadle, a stojí 600 až 700 eur.

Thule Glide 2

Thule Glide 2 je novou generáciou robustného, a pritom veľmi ľahkého športového kočíka určeného primárne na beh či športovanie Thule Glide 1. Vyšiel v januári 2018. Novinkou dvojky sú okrem zmodernizovaného, čistejšieho dizajnu aj nový zjednodušený otáčavý systém ručnej spomaľovacej brzdy umiestenej na rúčke, ktorý je vhodný ako pre pravákov, tak i pre ľavákov. Pridaným je aj automatický zámok po zložení, predĺžiteľná strieška napevno uchytená k opierke, reflexné prvky na strieške i na kolesách a nové doplnky - tyčové madlo, nový typ adaptérov na autosedačku či vylepšená pláštenka.

Behu sú prispôsobené aj tri veľké nafukovacie kolesá, pričom predné je pre maximálny komfort rýchlej jazdy neotočné, zadné sú zasa mäkko odpružené a pre lepšiu skladnosť jednoducho odnímateľné. Pre pohodlie dieťaťa je neotočné sedadlo extra polstrované a veľmi priestranné. Vďaka vysokej nosnosti zvládne aj staršie dieťa. Chrbtovú opierku možno polohovať do hlbokého, aj keď stále mierne nakloneného ľahu. Opierka nôh sa zdvihnúť nedá. Praktickým detailom sú aj vnútorné vrecká sedadla na detský nápoj či maličkosť na jedenie, prípadne tiež samostatne dokúpiteľné pultíkové madlo. Pre použitie kočíka od narodenia je v ponuke hlboká vanička nasaditeľná pomocou adaptérov, prípadne tiež adaptéry na rôzne druhy autosedačiek.

Sem by som inak musela dať aj Mountain Buggy Terrain V3, čo je kvalitou a funkčným dizajnom pre mňa jeden z top terénnych a na ľahký šport určených modelov, ale u nás takmer nie je dostať, keďže výroba sa na čas zastavila…

Mountain Buggy Terrain V3

Mountain Buggy Terrain V3 je treťou generáciou výborne ovládateľného športového kočíka s vysokou nosnosťou Mountain Buggy Terrain z roku 2015. Tri nafukovacie kolesá sú doplnené pneumatickým odpružením, takže zvládnu aj zlý terén. Zadné kolesá sú v základnej výbave verzie V3 dokonca v dvoch sadách. Striedať tak môžeš veľké 16 palcové určené do terénu či na šport a 12 palcové na každodenné manévrovanie mestskými ulicami. Predné koleso má naviac páčku pre dotiahnutie v prípade potreby. Okrem klasickej nášľapnej brzdy na rúčke nájdeš aj spomaľovaciu kotúčovú brzdu. Uzatvárateľný nákupný košík má oproti pôvodnému až dvojnásobnú nosnosť. Odkladací priestor rozširujú vrecká na drobnosti po boku striešky a vovnútri sedadla či dva látkové držiaky na fľaše s vreckami upevniteľné na konštrukciu.

Oproti predchádzajúcemu modelu je tiež o 14 cm kratší a po zložení o 16 cm kompaktnejší. Terrain V3 po novom dokážeš zložiť aj jednou rukou a po zložení sa konštrukcia skrytým mechanizmom automaticky uzamkne. Vynovené sedadlo je ešte priestrannejšie s chrbtovou opierkou až 60 cm, ktorá s prehľadom postačí aj 5-6 ročnému dieťaťu. Tomu okrem ramenných popruhov prispôsobíš aj medzinožný pás. Chrbtovú, a po novom aj nožnú opierku možno polohovať až do ľahu. Strieška so šiltom má vynovené náhľadové okienko s magnetickým uzatváraním. Okrem toho na nej nájdeš aj vrecko upravené pre smartfón so slúchadlami.

Pre použitie od narodenia je v ponuke aj autosedačka, vložná taška či nová hlboká vanička Carrycot Plus s až tromi spôsobmi využitia. Okrem klasického rovného ľahu sa na rám vaničky dajú poťahy navliecť aj v miernom náklone vhodnom pre deti s refluxom. Setom odlišných poťahov, ktoré sú jej súčasťou z nej automaticky môžeš vytvoriť v protismere otočené naklonené korýtkové sedadlo. To je výborným prechodom medzi obdobím vo vaničke a tým v športovom sedadle v smere jazdy. Namiesto vaničky je možné použiť i vložnú tašku Cocoon. Dostupné je aj množstvo ďalšieho príslušenstva vrátane kolobežky Freerider pripojiteľnej na kočík vo forme prídavného stupienku pre staršieho súrodenca, pultu vsunuteľného do madla, zimných predných lyží či cestovnej tašky s kolieskami slúžiacej na prevoz kočíka.

_______

Dúfam, že ti článok aspoň trochu pomohol - predovšetkým vtedy, keď jednou z hlavných priorít je funkcia skladania pomocou jednej ruky (tej tu podriaďujem väčšinu ostatných vlastností). Aj iných - tiež dobrých - jednou rukou skladných športových a kombinovaných kočíkov je v ponuke naozaj veľa, a trh (nielen) kočíkov sa tiež konštantne obmieňa. Ak si teda nenašla/nenašiel niečo presne pre seba a svoje bábätko, netreba panikáriť. Nie je možné vymenovať všetky aspoň trochu dobré kočíky všetkých cenových kategórií v jednom článku - nikto by ho nikdy nedočítal 😀 Takže - kuk na ponuku eshopov, do našej Kočíkopédie, na kočíkopédiácky profil tu na Koníku (postujem články práve tam), prípadne ma sleduj aj pod mojím osobným profilom ‘eliniatko’… Aaaa tiež mi neváhaj napísať do Kočíkovej poradne - určite niečo pre teba nájdeme 😉 Možností je kopa, všetko sa stíha, neboj.

Teším sa na teba v ďalšom článku (kľudne mi píš, ak ťa niečo aktuálne trápi a treba to trochu objasniť) - v Poradni, alebo len tak…

Ten thule na obrazku je urban glide 2 s otocnym prednym, nie neotocny

10. sep 2020

Určite chýba nový qbit mam starší model a nový by som iste brala, keby robili živšie farby.

10. sep 2020

@ofzuza aretacia sa da zablokovat

10. sep 2020

@putulka stale plati, ze ma zly nazov. Thule glide 2 vyzera inak a naozaj ma neotocne predne koleso. Proste nesedi popis s obrazkom

10. sep 2020

@ofzuza pravda, a už je to aj opravené - prešiel mi iný obrázok, než som chcela. ďakujem za upozornenie, a už je to aj na poriadku 😉 ste super baby

10. sep 2020

@eliniatko diky 🙂 inak paradny kocik. Milujem ho...teda ten urban 🙂

10. sep 2020

@sono2 máš pravdu, aj môj obľúbený model to je, a aj som ho spomenula v top cestovných/ultraskladných kočíkoch, tak som sem chcela trošku obmeniť. ale presne na to tu tie komenty máme, že si povieme aj tie, čo sa už 'nezmestili' 🙂

10. sep 2020

@ofzuza nie, je to spravne
Urban glide ma ine kolesa, o cosi mensie.

11. sep 2020

@zoe632 uz je to opravene

11. sep 2020

@sono2 ten qbit je otocny ci nie?

11. sep 2020

@luciia1 nie. Moja dcéra začala používať v 7 mesiacoch a super. Staršia mala do pomaly 2,5 roka otočny a fakt môžem povedať, že netreba mať dieťa na seba otočené. Ak váhaš, neboj sa toho. Kľudne ak aj malému

11. sep 2020

@sono2 ja to chcem tiez pre druhu 7mesacnu, ale taky mam pocit ze by som este chvilu rada kocikovala tvarou ku mne..mozem ta ale poprosit link na ten qbit? Dala som do google a vyhodilo mi to vselico mozne.

12. sep 2020

Daj si gb kočíky vyjde ti to
Toto nechce otvoriť

13. sep 2020

Začni písať komentár...

Odošli