kacoorka
    8. nov 2016    Čítané 339x

    Čo rieši viacnásobná mama každú sezónu

    Čo rieši viacnásobná mama, keď prichádza zima?

    Prišla nová sezóna a s ňou aj množstvo otázok: Mám bundu pre všetkých troch? Mám pre nich topánky? Každému aspoň troje,jedny von,druhe do škôlky a jedny na sneh -  ak ovšem nejaký vôbec bude.

    Pozná to každá mama,je jedno koľko detí má, avšak ako triomama a o pár mesiacov quatromama sa naskytne aj ďalšia otázka: Kde na zimnú výbavu vziať peniaze. Tie papiere, ktoré hýbu svetom.

    No je jedno či je zima,leto,jar či jeseň. Na všetko treba peniaze.

    Nedávno som pozerala v e-shope jednej známej značky detské zimné čiapky a šály. Popravde - tak ako som rýchlo stránku otvorila,tak som ju aj zavrela. Uznajte,ak mám kúpiť pre tri deti po jednej čiapke a šáli či nákrčníku, zaplače moja peňaženka a manžel tiež. Takže chceš - nechceš, kúpila som látky a hor sa šiť. Výsledok? Za 8 eur majú set všetky tri deti a ešte mi zostalo na čiapku pre kamošku. Ach aká radosť, že predsa len mi tá odevná škola nebola zbytočná.

    A tu prichádza aj zamyslenie: Ak by som dala na moje výrobky značku, môžem začať podnikať a zarábať na mamičkách, ktoré na to majú. To však nie som ja,navyše nemám na to čas.

    Niekedy nakupujem cez bazár,cez predajné skupiny od mamičiek, ktoré sa radi zbavia vecičiek. Zájdem do Pepca,kde kúpim peknú bundu za pár eur,veď aj tak je to zväčša na jednu sezónu. Deti rastú ako huby po daždi a do  určitého veku je  potrebné kúpiť bundu takmer  rok čo rok.

    A tak riešim stále dookola. Kde a  za  koľko nakúpiť, ak chcem aby moje deti vyzerali pekne, moderne a hlavne šťastne, pričom neutrpí rodinný rozpočet a nezinfarktuje môj manžel.

    Viem,nie som sama čo dané otázky rieši.  

    Dnešná doba je zlá. My mamy máme neľahké úlohy, ktoré by muži asi ťažko zvládli bez pomoci. Minimálne toho môjho si naozaj neviem predstaviť ako nakupuje pre decká zimnú výbavu. Ako dobre, že existuje bazár,nakupovanie cez e-shop a seriózny predajcovia či mamičky, ktoré chápu a nezderú vás z kože keď chcete niečo od nich kúpiť.

    Už sa "teším" na jar, keď budem riešiť jarné oblečenie.

    mariosmykal
    18. feb 2016    Čítané 12095x

    Modrý koník má novinku: Možnosť predávať handmade

    A je to tu! Po dlhej dobe uvažovania a príprav spúšťame možnosť oficiálne predávať handmade výrobky na Modrom koníku.

    Už dlhú dobu si všímame obľúbenosť skupín zameraných na vlastnú tvorbu a cítime, že aj o tomto je Modrý koník. Byť na materskej neznamená zrazu vyhľadávať len informácie o deťoch, ale naďalej sa zaujímať aj o množstvo ďalších tém. A jednou z nich je práve handmade.

    Dôkazom toho, že handmade je na Modrom koníku obľúbený, je 36 skupín v kategórii Ručné práce. Najpočetnejšia skupina Kreatívne tvorenie s deťmi a pre deti má viac ako 10.000 členov a v najaktívnejšej skupine Háčkovanie: výtvory, nápady, inšpirácie dodnes pribudlo už takmer 60.000 príspevkov. To nás motivovalo k tomu, aby sme dali tejto oblasti vlastné miesto na predaj.

    Kde predávať?

    Na predaj handmade výrobkov sme vytvorili vlastné miesto v bazári. Pribudol preň samostatný druhy inzerátu Vlastná tvorba. Na výber teda odteraz bude Použitý tovar, Nový tovar a Vlastná tvorba.

    Vlastnou tvorbou rozumieme ľubovoľnú vec vytvorenú predajcom, ktorá sa dá odovzdať či poslať (napr.: oblečenie, kozmetika, obrazy, apod.). Nepatria sem služby.

    Ako predávať?

    Predávať vlastnú tvorbu je možné len s aktívnym PLUS alebo PRO. Na bežnom účte táto možnosť nie je dostupná.

    Čo ponúka PLUS?

    Po aktivovaní PLUS je odteraz možné pridať do Vlastnej tvorby 5 inzerátov. Vytvorili sme aj možnosť, aby ste si mohli v každom inzeráte zvoliť, v akých rôznych veľkostiach a farbách tovar vyrábate. Nebude teda potrebné pridávať rovnaké výrobky do viacerých inzerátov, stačí pre ne vytvoriť jeden inzerát - napr.: inzerát pre jeden typ čapice, ďalší inzerát pre druhý typ čapice, tretí pre čelenky apod. Vďaka tejto možnosti bude omnoho ľahšie osloviť väčšie množstvo ľudí aj s malým počtom inzerátov. 

    Viac informácií o balíčku PLUS nájdete tu.

    Poznámka: Za jeden inzerát považujeme jeden typ výrobku. Ak sa výrobky od seba odlišujú aj v niečom inom, ako je farba a veľkosť, je potrebné pre ne vytvoriť samostatné inzeráty.

    Čo ponúka PRO?

    Po aktivovaní PRO je možné pridať neobmedzené množstvo inzerátov vo všetkých troch druhoch (Použitý tovar, Nový tovar a Vlastná tvorba). Aktivovať si ho môže ktokoľvek, nie je potrebné mať IČO. Platia preň rovnaké výhody, ako má PLUS a niekoľko ďalších.

    Viac informácií o balíčku PRO nájdete tu.

    Čo ďalej?

    Tvoriť, tvoriť a tvoriť 🙂

    Predaj vlastnej tvorby je aj naďalej zakázaný v blogoch a skupinách. Prezentovanie vlastnej tvorby zatiaľ ostáva na týchto miestach povolené, avšak v prípade zistenia komerčného pôsobenia budú jednotlivé príspevky používateľa zablokované a ďalšie sa už nebudú zobrazovať vo všetkých blogoch.

    V prípade, že už teraz využívate na predaj handmade výrobkov bazár, tak odporúčame presunúť si inzeráty z Používaný tovar do Vlastná tvorba, prípadne ich zmazať. Inak sa vám po našom zásahu takéto inzeráty prestanú zobrazovať. 

    Prajeme vám úspešné a inšpiratívne tvorenie.

    Mário Šmýkal
    Modrý koník Team

    mystery1
    19. okt 2015    Čítané 0x

    #bazar, bazárik náš milovaný 🙂

    Bude to už deväť rokov, čo  som objavila čaro bazáru 🙂.Bolo to vtedy, keď naša dcéra práve potrebovala nové topánočky, no akosy práve vtedy na ne nezostali  peniaze. Mohla som počkať pár dní do výplaty, ale rozhodla som sa, že skúsim predať  tie, čo dostala a nestihla vynosiť.Hneď v ten deň som sa zaregistrovala, kupila som si baliček aukcii a hurá do toho.Topánky som s malou dušičkou ponúkla za najnižšiu cenu a vydražili sa za cenu oveľa vyššiu ako som čakala 🙂.Zrazu bolo na nové topánky a čosi aj zostalo...Za pár dní som zistila, že vecí , ktoré nepotrebujem je kopec, a ja uvolním skrine, upracem, a ešte aj zarobím 😀Ten adrenalín na konci vlastnej aukcie keď vidíte ako ľudia prihadzujú na Vašu vec bol neopísateľný. Bolo to asi také ako keď si kontrolujete čísla v lote 🙂 Postupne som začala veci aj nakupovať, niekedy sa podarilo novú vec získať za pár centov, inokedy za výhodnejšiu cenu ako v obchode, ale vždy to potešilo.Boli roky keď sa predávalo viac, inokedy menej.Samozrejme aj my sme na tom boli všeliako, niekedy veľmi dobre inokedy horšie, ale nech manžel zarábal hocikolko peňazí, vždy som sa ako správna manželka 😀 snažila ušetriť keď sa dalo,čo nepotrebujem predám a čo potrebujem kúpim.Postupne sa na stránke zvyšovalo členské, fotky tovaru sa museli zmenšovať, originalita tovaru sa musela dokazovať niekedy dosť zložito, ľudia prestali kupovať, alebo by všetko chceli za jeden cent.Keď už to stálo viac energie ako radosti, rozhodla som sa, že ušetrím čas a skončím.
    Práve som čakala druhú dcéru, bála som sa amniocentézy a vtedy som objavila Vás, Modrý koník. Vtedy ma podporili baby vo fóre, rýchlosťou blesku mi odpísali, dokonca k veci, pekne mi všetko vysvetlili. Už sa nám to krátilo, bola som na poslednej poradni a pani doktorka mi hovorí v piatok, no čo zostanete tu? A ja nie nie pani doktorka, zajtra končí aukcia na kočík, ktorý chcem a kto mi ho vydraží ? 😀 A kto Vás odrodí?? Ja tu pondelok nie som, to vám nevadí ? 🙂 Ale všetko dobre dopadlo, v sobotu som si kočík vydražila (o 150eur lacnejšie ako v obchodoch)a v nedeľu som  rodila a stihla som aj pani doktorku.


    O modrom koníku mi hovorilo stále viac mamičiek, a tak som sa rozhodla, že sem nakuknem.

    Blogy ma príliš nezaujímali, ale bazár bol láska na prvý pohľad 😀.


    Postupne som objavila výhody celého koníka:


    -rýchlejší ako google

    -múdrejší ako encyklopédia

    -šíroký rozhľad

    -rozmanitosť názorov

    - kandidát na nobelovu cenu, vo všetkých kategóriach 🙂


    A teraz vážne, kopec skvelých mamičiek, inšpirácie, a nenahraditeľné úprimné priateľstvá...


    A z deviatich rokov praxe zopár rád pre obe strany:


    -CENA

    u mňa sa odvíja od stavu veci, a pôvodnej ceny, približne takto:


    -nova a nenosena vec  od 70% do 85% PC, aby sa ju oplatilo kúpiť s poštovným, s prihliadnutím na konkurenciu 🙂

    -nosena vec, bez poškodenia 40%-50% z PC a znova aj podľa konkurencie-nosena vec, kde je vidieť nosenie  asi iba 25% ceny


    Treba si uvedomiť , či sa nám vec oplatí predávať.Či jej citová hodnota, alebo spomienky, ktoré nás k nej viažu mnohokrát neprevyšujú jej cenu napr. prvé topánočky, body 🙂Osobitnú kategóriu tvoria veci käpené za vysokú cenu, ako v minulosti, keď zimný kabát stál 10 000SK a akú hodnotu má dnes? Za akú cenu ho mám predať je kvalitný, ale dnes kúpime kabát za 30 eur takže je ťažké vyčísliť cenu takejto veci.


    Nízka cena? správna cesta? to som si myslela aj ja...niekedy to nefunguje.Vyhodnejšie som kupila značkovu zimnú bundu, a rozhodla som sa ju predať za 50% jej ceny nemala poškodenia, napriek tomu ma zaujemcovia bombardovali otázkami a naozaj nemá poškodenie a naozaj?naozaj, naozaj? Cenu som zvýšila o 2 eura a ešte v ten deň sa predala 🙂

    -VÝMENY

    pochopia iba ľudia, ktorí nemajú, alebo niekedy nemali peniaze.Mnohé sa na ne hnevajú a bránia sa im. Výmena by mala byť výhodná pre obe strany, za rovnakých podmienok, odoslaná v rovnakom čase, s dôverou..


    -CITOVÉ VYDIERANIE

    Skutočne nechápem čo sa to s ľuďmi deje. Denne to vidíte v skupinách , kde sa darujú veci. Kto zo seba urobí vačšiu obeť a outsidera, jednoducho smutnejšia rozprávka vyhráva...Cudzí človek napíše pod Váš drahší inzerát, so smutným príbehom a žiada Vás aby ste mi vec predali za poštovné, pripadne aby ste mu darovali veci. Myslím, že ľudia v zlej finančnej situacii a životnej etape, nelistujú bazare, čo sa im hodí. Riešia problémy. Kde vezmú peniaze na jedlo, šeky a anie aká značková vec by sa hodila im, pripadne deťom. Aký pocit, môže mať zo seba človek, ktorí získa pre seba vec možno za zlomok ceny , ale klamstvom, prípadne, že sa Ľutoje zhadzuje...


    AROGANCIA


    Sa prejavuje najmä v komunikacii, chýba pozdrav, čarovné slovíčka...Ak Vám niekto navrhne pod tovar ktorý stojí 20eur, že 10aj s poštou?Neviem prečo niektoré kupujúce majú dojem, že ak niekto vecí predáva má kopec peňazí. Ak by sme ich mali asi by sme nepredávali. Mnohokrát máme na poštovné vačšie náklady, ako uvedieme, ak by ste si chceli zarátať aj pár centov ako balné, to už Ste vypočítavá 🙂

    HODNOTENIE

    Je to, prečo to má zmysel. Každé pozitívne hodnotenie má posúva ďalej. Zahreje ma, že niekto má z veci radosť, že sa teší, že mu pomôže.Existujú špekulanti, ktorým sa nijak nezavďačíte...ale pozitívne prevalcujú negatívne 🙂

     a na záver, želám kupujúcim, nech nájdu to, čo hľadajú,a predávajúcim , nech všetko predajú, tak aby boli obe strany spokojné, základom je pravdivý popis a kopec fotiek, ktoré tu nie su obmedzené počtom, čo je skvelé pre obe strany.

    Krásny deň 🙂 <3

    roka17
    24. mar 2014    Čítané 0x

    Ako zvýšiť predaj v bazáriku?

    Milé maminky, rozhodla som sa, že napíšem pár svojich postrehov, ako zvýšiť predajnosť vecičiek po vašich deťoch.

    Predaju sa venujem už viac rokov a za tú dobu som sa toho dosť naučila. Ak pomôže niektorá rada práve Vám zvýšiť predaj vecičiek po svojich deťoch, budem veľmi rada.


    1. FOTKA - na internete predáva! Toto je zásada č.1 a je najdôležitejšia zo všetkých! Preto venujte kvalitnej fotografii značnú pozornosť, ja to robím takto:
        A. Mám biely podklad- najlepšia je biela deka (na svetlé oblečenie používam tmavý podklad, vyhovuje tmavomodrá, alebo tmavo sivá)
        B. Fotím vždy za denného svetla
        C. Okno mám pred sebou, fotím z výšky
        D. Kvalitný foťák so zrkadlovkou je strááášna výhoda
        E. Fotky upravím v bežnom programe MS offis- orezanie, zvýraznenie jasu, kontrastu
    2. TOVAR - predávajte kvalitný tovar, známych značiek. Aj ked je o niečo drahší ako napr. F&F či iné, no vždy ho viete predať lepšie ako neznačkové oblečenie a kvalita je nepopieratelná. Veci majú stále farby, nevyžmolkujú sa.
    3. NEZAVÁDZAJTE - vždy opíšte pravý stav tovaru (i ked je to dosť individuálna záležitosť) a keď je kaz, tak to tam napíšte. Nespokojná zákazníčka sa k vám znovu nevráti...
    4. CENA - nemusíte predávať veci pod cenu, aby sa vám len predali. Vzbudzuje to dojem, že niečo na nich nie je v poriadku. Ja sa držím zásady, že ak je tovar kvalitný, absolútne v tip top stave, tak cenu dám polovičnú za akú som kúpila ja.
    5. DÔVERA - zo skúsenosti som sa poučila, že so zákazníčkou sa nehádam a každú jednu si vážim. Ak je s tovarom nespokojná, bezproblémov jej ponúknem možnosť vrátenia (väčšinou hladajú chyby len vtedy, ked tovar nesadne a je to len spôsob ako ho vrátiť). O chvílu sa vám ohlasi iná, ktorej to sadne a podakuje vám. Dôležité je, aby mala zákazníčka dobrý pocit z kúpy.
    6. POĎAKOVANIE - snažte sa každej zákazníčke dobre poradiť, aby bola spokojná, nie za cenu bezpodmienečne predať (nie každá vec zodpovedná pridelenej veľkosti veku). Navrhnite napr. kombináciu oblečenia, poprípade doplnky. Za každý, aj ten najmenší nákup poďakujem a ocením každú jednu objednávku nejakou drobnosťou.

    Nemusíte so mnou súhlasiť, ale ak tieto rady pomôžu čo len jednej z vás, budem veľmi rada. Ja to robím s veľkou radosťou a skutočne ma to baví. Z času načas sa nájde niekto, kto vám túto "činnosť", "zábavu" bude chcieť znechutiť, ale nenechajte sa odradiť. Tak držím palce, nech sa darí i vám, každej jednej. 

    PS: foto ako ukážka (nie sú na predaj, už som ich dávno predala)

    budaiko
    9. jan 2014    Čítané 0x

    Problémy v bazári - označenie za podvodníka

    S označením niekoho za podvodníka sa stretávam niekoľkokrát denne. Pritom ozajstní podvodníci na koníku sú rarita. Je ich málo a väčšinou sú odhalení skôr ako by narobili škody (aj vďaka vám a vašej pozornosti). Prípadov, keď tu pôsobí podvodník a narobí veľké škody je naozaj minimum (aj toto je vaša zásluha). Naopak, označenie niekoho za podvodníka je veľmi časté a býva prekážkou pri riešení problému. Veď kto by to nebral osobne! Keď sa problém presunie do osobnej roviny, je naozaj ťažšie nájsť riešenie. 

    Ale poďme k veci - čo to je podvod naozaj je? Podľa definície z wikipedie: “Podvod je čin, ktorého sa dopustí ten, kto zneužije cudziu nevedomosť k vlastnému obohateniu. Typicky ide o vylákanie peňazí pod nejakou zámienkou (najčastejšie ide o bazár), ktorú ale podvodník nesplní a obeť príde o  svoje peniaze.” Túto definíciu by som rád doplnil o dva pojmy - úmysel a čas.

    Úmysel musí byť jasný - oklamať. Preto osoby, ktoré tu pôsobia dlhodobejšie a majú popri pozitívnych aj negatívne hodnotenia, majú málokedy úmysel podviesť. Väčšinou spolupracujú pri riešení a majú snahu problém riešiť s adminmi. Prečo to ale nejde priamo medzi dvomi používateľmi? Dôvod je jednoduchý - používanie prisilných slov, označenie za podvodníka, prípadne až urážky. Čo vy môžete niekedy vnímať ako správanie podvodníka, pre mňa je len prenesenie sporu do osobnej roviny. 

    Druhé dôležité doplnenie definície je - čas. Je ideálne, ak všetko prebehne rýchlo a hladko. Ale niekedy sa stane, že osoba sa odmlčí. Prípadne ich reakcie sú na váš vkus pomalé. Treba si uvedomiť, že nežijeme v ideálnom svete. Väčšina používateľov sú ľudia, ktorí majú toho počas dňa naozaj veľa. Deti, práca, rodina, niekedy nevedia, kde im hlava stojí. Môže ochorieť dieťa a aj týždeň ich nenapadne prísť na koníka. Samozrejme, záväzky si treba plniť a je aj slušné o tom informovať. Ale nedostatok taktu či slušnosti nie je predsa podvod. V takýchto prípadoch ak naozaj máte záujem o riešenie, treba byť trpezlivejší.  

    Používanie silných slov a priveľká netrpezlivosť problém nikdy nevyrieši! Ak niekoho označíte za podvodníka, môže sa stať, že z neho povodníka naozaj spravíte. Ľudia časom zvyknú byť taký, za akých ich okolie považuje. Odmalička si túto skutočnosť neustále všímam okolo seba. 

    Mal som spolužiaka, ktorý bol naozaj dobráčisko. Nikdy nebol pri ničom zlom, až raz jedného dňa jeho spolusediacemu zmizlo pero (alebo guma či ceruzka) a on z krádeže obvinil práve tohto dobráčiska. Začalo to nevinne, ale časom bol tento “podvodník” vytláčaný z kolektívu. Dávali mu pocítiť, čo si o ňom myslia, správali sa k nemu ako k zlodejovi a on sa časom tak aj začal správať. Cítil sa ukrivdený, bezdôvodne zahnaný do kúta a časom začal všetko oplácať. Jeho správanie sa zhoršilo. Nie, nestal sa z neho zlodej, ani podvodník, ale z chalana bol veľmi dlhé obdobie celkom slušný grázel.  

    Bolo to preto, lebo ten chalan bol naozaj zlý, alebo my sme ho prinútili správať sa tak? 

    Preto si skúste pri problémoch zachovať chladnú hlavu a nepoužívajte slová, ktoré môžu raniť. Riešeniu to naozaj nepomôže a okrem toho - reálneho podvodníka tým nenahneváte ani neurazíte 🙂

    --

    Týmto článkom nenarážam na žiadny konkrétny prípad. Každý prípad je riešený individuálne. Len som vám chcel ukázať, ako vidím problémy v bazári ja a rád privítam aj váš názor na jednotlivé problémy. 

    budaiko
    11. dec 2013    Čítané 0x

    Problémy v bazári - druhá strana nekomunikuje

    Po mojich takmer dvojmesačných skúsenostiach pri riešení problémov v bazári som sa rozhodol podeliť sa s vami o moje skúsenosti. Niekedy je to omnoho ťažšie ako sa na prvý pohľad zdá. Každá zo strán má svoj pohľad na jadro sporu a veľmi často môžete byť za toho zlého. Preto som sa rozhodol opísať v niekoľkých príspevkoch najčastejšie vznikajúce problémy v bazári a ako sa snažím docieliť spravodlivé riešenie. 

    Problémy s nekomunikovaním sa líšia od prípadu k prípadu. Chcem dať do pozornosti, že naším cieľom nie je hneď niekoho potrestať či sa vyhrážať. Zablokovať bazár, zablokovať užívateľa a podobné návrhy s akými sa stretávam odporujú nášmu a aj tvojmu cieľu. 

    A našim spoločným cieľom je vyriešiť problém! Existujú mnohé prípady, kde rodinné problémy či zlý zdravotný stav môžu spôsobiť odmlčanie sa na Koníku. A to v najmenej vhodnej chvíli, keďže máte napr. nedoriešený spor v bazári. 

    Preto pre poškodenú stranu potom nelogicky vyčkávame. Niekoľko dní, možno až týždňov. Zablokované obchodovanie v bazári používame až ako poslednú možnosť. 

    Vyskytujú sa aj otázky, prečo neblokujeme priamo užívateľov. 

    Z jednoduchého dôvodu - ako som už spomínal, naším cieľom je problém vyriešiť a zablokovanie užívateľa znemožní vyriešiť problém v budúcnosti, ak užívateľ bude opäť aktívny. A ak už nikdy nebude aktívny, ťažko ho zablokovaním nejako potrestáme. 

    Vyskytujú sa tiež otázky či takéto správanie schvaľujeme.

    Nie, neschvaľujeme. Ak nastane problém, každá zodpovedná osoba by mala dať aspoň vedieť, že bude istý čas neaktívna a ospravedlniť sa. Ale my nie sme morálny sudcovia, ani nič také. Situácie aj ľudia sú rôzny. A každého správanie vypovedá len o ňom samom. 

    --

    Týmto článkom nenarážam na žiadny konkrétny prípad. Každý prípad je riešený individuálne. Len som vám chcel ukázať, ako vidím problémy v bazári ja a rád privítam aj váš názor na jednotlivé problémy. 

    budaiko
    27. nov 2013    Čítané 0x

    Problémy v bazári - zlé miery tovaru

    Po mojich mesačných skúsenostiach pri riešení problémov v bazári som sa rozhodol podeliť sa s vami o moje skúsenosti. Niekedy je to omnoho ťažšie ako sa na prvý pohľad zdá. Každá zo strán má svoj pohľad na jadro sporu a veľmi často môžete byť za toho zlého. Preto som sa rozhodol opísať v niekoľkých príspevkoch najčastejšie vznikajúce problémy v bazári a ako sa snažím docieliť spravodlivé riešenie. 

    Pre mňa ide o najproblematickejšie rozhodovanie, keď sú predmetom sporu zlé miery tovaru. Ak dáte napríklad jedno sako pomerať piatim ľuďom, zaručene nenamerajú všetci rovnaké miery. A každý pritom môže merať s najlepším úmyslom. V prípade detí, ktoré rastú naozaj zo dňa na deň, už niekedy 1 cm môže spôsobiť, že oblečenie je malé.


    Preto moja hlavná otázka znie - kde je tá hranica, keď by sa tovar mal vrátiť a kedy ešte nie? 

    Pri kúpe oblečenia odporúčam sa len pýtať, pýtať a pýtať. A tiež sa dohodnúť na postupe, ak oblečenie nesadne. Je tak možné predísť mnohým problémom a náročnému rozhodovaniu z pozície admina.

    --

    Týmto článkom nenarážam na žiadny konkrétny prípad. Každý prípad je riešený individuálne. Len som vám chcel ukázať, ako vidím problémy v bazári ja a rád privítam aj váš názor na jednotlivé problémy. 

    budaiko
    25. nov 2013    Čítané 0x

    Problémy v bazári - poškodený tovar

    Po mojich mesačných skúsenostiach pri riešení problémov v bazári som sa rozhodol podeliť sa s vami o moje skúsenosti. Niekedy je to omnoho ťažšie ako sa na prvý pohľad zdá. Každá zo strán má svoj pohľad na jadro sporu a veľmi často môžete byť za toho zlého. Preto som sa rozhodol opísať v niekoľkých príspevkoch najčastejšie vznikajúce problémy v bazári a ako sa snažím docieliť spravodlivé riešenie.

    Špeciálna kategória problémov pre mňa je poškodený tovar. Každý z nás vníma trochu inak výrazy ako nenosený, obnosený, použitý a podobne. V bazári totiž nie sú nové veci, takže isté známky obnosenia existujú vždy. Ako dosiahnuť spravodlivosť? 

    Ideálne je, ak sa pýtate pred kúpou na všetky detaily, na ktoré ste citlivý. Takisto pedávajúca strana by nemala používať slová a superlatívy, o ktorých nie je 100% presvedčená. Tým sa podobné nedorozumenia dajú znížiť. 

    Ako ale riešiť prípady, kde kupujúca je nespokojná so stavom oblečenia a predávajúca si je istá, že nezavádzala? Čo v takomto prípade? Je potrebné hneď trestať predávajúcu, tým že musí vrátiť peniaze, ak sa v inzeráte vyslovene neklamalo? Prípadne musí nová majiteľka oblečenia prekusnúť, že si napr. šaty nemôže obliecť a svoje peniaze už späť neuvidí? 

    To sú prípady, keď nemôžeme povedať, že bola jednoznačne nastolená spravodlivosť. Vždy jedna strana by niesla všetky náklady a neurobila by pritom jednoznačnú chybu. 

    Z toho dôvodu celkom často využívam možnosť zľavy z ceny tovaru. Predpokladám, že kupujúca sa tak poučí, že musí nabudúce byť dôslednejšia pri pýtaní sa na stav tovaru pred kúpou. Predávajúca sa zas poučí, že si musí lepšie prezrieť tovar, ktorý predáva a upozorniť aj na chyby, ktoré predtým nepovažovala za dôležité. 

    Ťažké je tiež určiť, kedy by mal vzniknúť nárok na zľavu a kedy je sťažnosť neopodstatnená. Aké vady by mali byť očakávané a tolerované napríklad pri nosenom, používanom oblečení a kedy môžeme predpokladať, že mohlo dôjsť na základe opisu k nenaplneným očakávaniam? Rozhodovanie to naozaj nie je jednoduché. 

    Ako by ste postupovali pri riešení vy?

    --

    Týmto článkom nenarážam na žiadny konkrétny prípad. Každý prípad je riešený individuálne. Len som vám chcel ukázať, ako vidím problémy v bazári ja a rád privítam aj váš názor na jednotlivé problémy. 

    budaiko
    22. nov 2013    Čítané 0x

    Problémy v bazári - obyčajné poštovné

    Mám za sebou už niekoľko problémov v bazári. Niekedy je to omnoho ťažšie ako sa na prvý pohľad zdá. Každá zo strán má svoj pohľad na jadro sporu a veľmi často môžete byť za toho zlého, niekedy dokonca aj z pohľadu obidvoch strán. Preto som sa rozhodol opísať v niekoľkých príspevkoch najčastejšie vznikajúce problémy v bazári a ako sa snažím docieľiť spravodlivé riešenie. 

    Jeden z najčastejších problémov vzniká pri posielaní tovaru obyčajným poštovným. Väčšinou ide o tovar za veľmi nízku cenu, ktorý sa neoplatí posielať doporučene. V takomto prípade musím úprimne napísať, že ak tovar nie je doručený, my nevieme určiť, kde nastala chyba. 

    Tým pádom ho ani nevieme vyriešiť. Mohlo ísť o chybu predávajúcej, chybu kupúcej, ale aj problém na strane pošty. Ak sa teda v bazári dohodnete na obyčajnom poštovnom a niekde nastane problém, nevieme pomôcť. Vždy potom záleží len na vzájomnej dohode medzi obidvoma stranami. Nerád tiež vstupujem do diskusií medzi dvoma stranami, keď viem, že nemôžem zaujať jednoznačné stanovisko. Pri drahších tovaroch preto jednoznačne odporúčam trvať na doporučenej pošte. 

    Tu by som odporučil dať do hodnotenia, že tovar sa stratil na pošte. Ide o neutrálnu poznámku pre predávajúcu aj kupujúcu a nám to pomôže zistiť, či sa totožný prípad nestáva stále tým istým používateľom. V tom prípade vieme skôr zaujať nejaké stanovisko a byť nápomocný.  

    --

    Týmto článkom nenarážam na žiadny konkrétny prípad. Každý prípad je riešený individuálne. Len som vám chcel ukázať, ako vidím problémy v bazári ja a rád privítam aj váš názor. 

    sandrikacsg
    26. feb 2013    Čítané 0x

    Poznáme už dve zázračné slovíčka?

    Púšťame "to" našim deťom a dúfame, že z nich raz vyrastú slušní ľuďia. Zázračné slovíčka, ktoré aj nám od malička rodičia alebo učitelia vštepovali a neustále trpezlivo opakovali, či pripomínali. Zázračné slovíčka "prosím a ďakujem".

    Neraz som sa pri nákupe alebo predaji na tejto stránke stretla s dosť pre mňa zvláštnym prístupom. Netvrdím, že som bezchybná alebo dokonalá, ale snažím sa s každým, či už známym alebo neznámym, baviť slušne a férovo.

    Slušne pre mňa v prvom rade znamená:

    -pozdraviť, napísať, že mám o daný tovar záujem

    -v prípade ak mám nejaké otázky, tak poprosiť (o dodatočné rozmery, atď. )

    -v závere poďakovať, napísať aspoň krstné meno, prípadne zaželať pekný deň

    Férovo pre mňa znamená:

    -nezjednávať keď si to tá druhá mamička vyslovene neželá

    -ak o tovar nemám záujem, tak to dotyčnej predávajúcej napíšem (nikto mi predsa z nosa neodhryzne za to, že sú mi tie rifle po zmeraní malé)

    -dať avízo o platbe, odoslaní zásielky, doručení zásielky

    -na konci samozrejme dobre padne poďakovanie za dobrý a rýchly obchodík (veď práve vtedy je to dobrý obchod ak sú obe strany spokojné), prípadne napísať nejaké to hodnotenie

    Myslím, že toto sú minimálne základy slušného správania, ktoré by sme všetci ako dospelí a civilizovaní ľudia mali ovládať. Samozrejme existujú výnimky, kedy sa obchodík nepodarí, ale túto negatívnu stránku bazáru nechcem rozoberať, pretože mne sa to chvalabohu ešte nikdy nestalo. A možno je to aj tým, že jednám slušne a férovo a zázračné slovíčka mi nie sú cudzie.

    Spomeňte si, ako vám v zachmúrený deň dokáže zlepšiť náladu úplne cudzí človek, len tým, že sa vás usmeje, pekne pozdraví, či poďakuje. Mne sa to stáva často a beriem si príklad z úplne obyčajných ľudí, ktorý narozdiel od niektorých z vás, nezabúdajú čo je slušnosť. Tiež vedia, ako málo stačí na to, aby niekomu vyčarovali úsmev na tvári, pretože verte mi, to je to najmenej, čo v dnešnej dobe pre druhých môžme urobiť.

    Takže Vás milé maminky, nemaminky, čakateľky a snažilky prosím, nezabúdajme, že sme ľudia a nezabúdajme na slušnosť. Nevidím rozdiel v osobnej alebo virtulnej komunikácii, tak prečo by sme k sebe nemohli byť slušní aj tu, keď to dokážeme v reálnom živote? Buďme príkladom pre svoje deti, veď k tomu aby sa nám tu lepšie "dýchalo" stačí tak málo.

    Prajem Vám pekný deň, Sandra 🙂

    martinjasen
    19. nov 2012    Čítané 0x

    Mriežka "#" a vyhľadávanie pomocou mriežky

    Mriežka je znak na klávesnici pod číslovkou 3 a vyzerá takto: "#". Skratka ako napísať "#" je - pravý Alt + X = #

    Čo sa dá s "#" robiť?

    Funguje to podobne ako používanie "@", avšak robí to niečo iné 🙂 Ak do vašich krátkych správ, popisov albumov a článkov vložíte znak "#" a bez medzery za ním slovo, napr. #kocik   #rozpravka   #tehotenstvo   #20tt. Tento text sa po zverejnení stane odkazom, na ktorý môžete kliknúť a zobrazia sa vám všetky príspevky, ktoré to tiež obsahujú.

    Vyskúšajte si kliknúť napr. #bazar (už som to pridal do viacerých svojich príspevkov).

    Ako vám "#" pomôže?

    Tým, že "#" budete používať vo vašich príspevkoch, vytvoríte jednoduchý spôsob vyhľadávania podľa kontextu. Vložte do vyhľadávania vo fotoblogoch #bazar a hneď máte príspevky, ktoré sa týkajú bazáru. Samozrejme, ak to niekto do svojho príspevku nepridá, tak to tam nebude, preto je dôležité, aby ste to používali často a čo najviac z vás.

    Inšpirácie ako mriežku používať

    Napríklad príspevok vo fotoblogu sa týka:

    Neexistujú obmädzenia v tom, ako to používať. Záleži iba od vašej kreativity a od toho, či to začnú používať aj ostatní.

    Ako mriežku správne používať

    • Pri vytváraní používajte slovenské slová bez diakritiky. Nie je to podmienka, je to však zrozumiteľnejšie.
    • Mriežky nevkladajte do nadpisu albumu alebo článku, tam to nefunguje.
    • Nepoužívajte loginy užívateľov.
    • Slovo s mriežkou musí byť oddelené medzerami _#dom ("_"= medzera).
    • Vyberajte kratšie a všeobecnejšie slová, aby ich mohlo používať čo najviac ľudí.

    Martin Ďurina

    Asmira Team

    martinjasen
    9. nov 2012    Čítané 0x

    Vianočná kategória v bazári a Shope

    V bazári a v shope pribudla dočasná kategória Vianoce. V nej môžete pridávať inzeráty s vianočnou dekoráciou. 

    Nie je to kategória na vianočné darčeky všetkého druhu, vec v inzeráte musí mať priamy kontext s vianocami. Kategória nebude mať podkategórie, ani špecifikáciu vlastnosti predávanej veci. 

    - do kategórie nepatrí detske oblečenie, ani v prípade ak je na ňom vianočna tématika. Takto by sa vytvárali duplicitné inzeráty a celu kategoriu by zaplavilo oblečenie, čo nie je zmyslom tejto kategorie. Výnimkou je mikulášské oblečenie. 

    Kategória bude funkčná do konca januára 2013. 

    Asmira Team