icon

Vzniká nárok na kompenzáciu v prípade zdravotných problémov v hoteli?

Zodpovedané
27. okt 2025

Dobrý deň,

boli sme na dovolenke v 5-hviezdičkovom hoteli. Viac ako polovica hostí mala zdravotné problémy, pričom mnohí museli vyhľadať lekára a podstúpiť liečbu a infúzie. Delegát mi potvrdil, že vie o tom, že sa tam niečo deje. Problémy sa objavili do 24 hodín po príchode do hotela.

Na základe tejto situácie sme spísali hromadnú reklamáciu, ktorú podpísalo 20 ľudí, s ktorými som bola v kontakte a udelili mi plnú moc na ich zastupovanie. Hotel nám odpovedal, že išlo o bežnú črevnú virózu, s čím absolútne nesúhlasíme, a že zdravotné problémy podľa nich spadajú pod vis maior.

Okrem toho tam boli aj iné problémy, ako prítomnosť plesní v kúpeľni, potkan pri bazéne a zápach v izbách z odpadu, ale toto pokladáme za najpodstatnejšie, keďže sme dovolenku strávili na izbách. Celá naša reklamácia bola zamietnutá.

Teraz píšem odvolanie a chcela by som sa opýtať, či má zmysel venovať tomu čas a energiu.

Mám nejakú šancu získať niektorú formu kompenzácie, keďže naša dovolenka bola znehodnotená a strávená na izbách?

Ďakujem.

Dobrý deň,

Váš prípad je potrebné dôkladne posúdiť s ohľadom na uzavretú zmluvu o zájazde a podobne.

Podľa toho, čo opisujete, tak by ste mali mať nárok na kompenzáciu. Ak by ste neboli úspešní v mimosúdnom jednaní, odporúčam Vám obrátiť sa na advokáta a riešiť vec súdnou cestou.


Prajem Vám pekný deň.

JUDr. Miriam Gajdošová
advokátka
web: www.akgajdosova.sk
mail: gajdosova@akgajdosova.sk