Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Aerobik v tehotenstve

vilma20
19. mar 2014

ahojte, som cvicitelka aerobiku, okrem toho som aj pravidelne a dlho posilovala. som v 8tt. Myslite zeby som mohla v aerobiku pokracovat? samozrejme bez vynechanie skakania a cvicenia brucha.....Cvicili ste niektora?

mariuskaa
19. mar 2014

@vilma20 ahoj, gynekologovia odporucaju, ze ked si pred tehotenstvom bola aktivna, aby si pokracovala... Pokial mas spravny vek (nie si starsia, alebo nemas rizikove tehotenstvo) mala by si byt rovnako aktivna (s malymi obmedzeniami) ako predtym. Ja som cvicila cele tehotenstvo. Dokonca 1 den pred porodom som bola na spinning class (stacionarny bicykel class) s tym, ze som nerobila ziadne skoky atd. Bola som v skvelej forme a porod som mala velmi hladky bez problemov, prave preto, ze som sa cele teho pohybovala. Je to urcite narocne, ale treba sa premoct. mala som obdobie, ze som 2 dni nevysla z postele a len citala magaziny a kukala do telky... bolo velmi jednoduche v tom pokracovat. Som rada, ze som sa na 3 den postavila na nohy a premohla sa a pokracovala az do konca.
Samozrejeme daj tuto istu otazku tvojmu gynek. a porad sa aj odborne. Mne moj odporucil toto vsetko. Zvycajne hovoria, rob to iste ako pred teho... ale ked tehotna zena nikdy predtym necvicila neodporucaju zacat pocas tehotenstva s velkymi zmenami.

vonicka
19. mar 2014

Ja som uz v 20tt a cvicim stale, od zaciatku. Skoky nerobime, ale brusaky normalne cvicim, aj vsetko ostatne. Je to uplne v pohode. Gyneklog mi povedal, ze mozem

vilma20
autor
19. mar 2014

mam 30, takze neviem ci je to spravny vek 🙂 moj gynekolog mi povedal iba tolko: aby som to potom nelutovala.... tak preto neviem co robit....ale uz 2 tyzdne po praci len polihujem a taha ma to k pohybu...nechcem sa zalezat, lebo tak ako pises je to velmi jednoduche....staci ze som uz mega polavila v strave a po rokoch si doprajem aj sladkosti 😒

mariuskaa
19. mar 2014

@vilma20 aj ja som mala tak podobne.. .takze pohoda.. hlavne ked si zvyknuta..

vonicka
19. mar 2014

@vilma20 - ja mam tiez 30 🙂 neprestavaj cvicit. Len na zaklade cvicenia urcite nepotratis. Vynechaj tie skoky a mozes si byt ista, ze nic zle nerobis. A s tym sladkym pozor - ja som uz 2 roky na materskej a strasne som zvykla na sladkosti a veruze vdaka tomu mam tolko kil, co nikdy predtym (napriek tomu, ze cvicim). Aby si to neskor nelutovala, radsej s tym sekni cim skor.

vilma20
autor
19. mar 2014

@vonicka
@mariuskaa
dakujem za pozitivne reakcie, presne toto som potrebovala pocut 😉
a s tymi sladkostami mas urcite pravdu, zila som aj bez nich, hoc nieco sladke som si dopriala, ale aspon v zdravsej verzii.
a po porode ste kedy zacali cvicit?

vonicka
19. mar 2014

@vilma20 - po porode az po 6 mesiacoch (ked uz som sa pekne vypapkala z tych sladkosti, hehe), kvoli babatku viacmenej. prve 3 mesiace som nemohla od neho odist a neskor by sa to aj dalo, ale bolo by to komplikovane. Moje dieta bolo prvy rok take narocnejsie. Ale inak, po porode som bola uplne fit uz po sestonedeli, takze teoreticky sa dalo cvicit uz vtedy.

mariuskaa
19. mar 2014

@vilma20
4 dni po porode. som zacala. Instruktor mal nervy zo mna. Ale videl ma tam cele tehotenstvo, tak som ho ukludnila, ze som OK. Do 1 roka som mala poporodnu vahu. (ja som velmi pribrala ale kvoli jedlu aj ked som sa zdravo stravovala ale velke porcie), preto mi to trvalo 1 rok.
Koj co najviac (nielen kvoli babatku) aj kvoli sebe. Po skoncenia kojenia som pribrala naspat 10 kg a tazko sa to zhadzuje.

vilma20
autor
19. mar 2014

fuuha, takze sa mam na co tesit....@mariuskaa aj ked si jedla zdravo, tak si tolko pribrala? kolko spolu? vacsie porcie kvoli hladu? cize si nemenila stravovacie navyky ani "nehresila" viac? ku kojeniu mam sice este daleko, ale aj tak vdaka....to sa budem este urcite pytat aj neskor k tomu 🙂

evkapen
19. mar 2014

@vilma20 ahoj, ja som sa hned ked som sa dozvedela ze som tehotna pytala svojej dr. na cvicenie (mam 28, ziadne problemy, roky cvicim zubmu) a zatrhla mi akekolvek skakanie a posilnovanie brucha, ze na sport bude este dost casu, kvoli vyvoju placenty a riziku potratu. odporucila mi vela sa prechadzat vonku, co som aj dodrziavala a v druhom trimestri som sem-tam sadla doma na bicykel, ale len na max. 20 minut. Zo zaciatku to bolo velmi tazke, ked je telo zvyknute na sport, uplne leniva som sa citila, ale potom to preslo. Za risk to podla mna nestoji ked to lekar neodporuca.

sksko
19. mar 2014

v sedemdesiatyc a osemdesiatych rokoch umelo oplodnovali Nemecke sportovnyke,aby boli pocas vrcholovych sportovych podujati tak 8-12 tyzdni tehotenstva --Mali potom lepsie vykony 🙂 Co rolili potom radsej nepisem. Telo je plne hormonov. Prirodzeny doping. Samozrejme, ze by som vynechala sporty, kde je mozne prist k zraneniu, padu, uderu loptou....
V dnesnej dobe existuje vela studii, kde je pohyb doporuceny pocas celeho tehotenstva, hlavne ked si sa pohybovala pred tehotenstvom. tehotenstvo vsak nemoze byt rizikove.. treba pocuvat svoje telo. Podobnu dilemu som riesila aj ja asi pred 4 mesiacmi. Na jar minuly rok som zacala behavat. Nie ze by som robila nejake extra vykony, ale proste ma to konence zacalo bavit.(2-3 krat do tyzdna na chvilu vybehnut von) Zistenie ze som tehotna ma teda poriadne sokovalo a zvazovala som ako dalej s behom.rozne lekarske studie su dnes volne dostupne na nete..... Moj gynekolog mi povedal priklad o tych Nemkach. Kym mi teda telo dovoli, tak pojdem.Zatilal chodim. 🙂 Vzdy sa ho na poradni pytam. pripominam, ze este beham.... pozvolna samozrejme a uz citim ze tempo ide dole a skor sa zadycham... moje klasicke 4 km ale este dam 🙂 V pohybe mienim pokracovat kym telo dovoli.... Dokonca mi moj gynekolog v prvom trimestri hovoril ze ani spomalovat nemusim, ale psychika mi nedala - proste som zvolnila....Ako priklad ale uvediem aj to , ze minule som bola len so setrickou a ta bola( povedala by som az ) nemilo prekvapena ze baham.. ze by som uz nemala..... ale doktor ma vsak povzbudil v pohybe. Tehotenstvo je zatial bezproblemove... tak dufam,ze to pojde aj dalej.

mirka_matervia
20. mar 2014

Suhlasim s nazorom, ze ak zena sportuje pred tehotenstvom, a sucasne tehotenstvo nie je rizikove, nie je dovod uplne prestat cvicit. Schvalujem vynechanie skakania a brusakov, ktore su neziaducou zatazou pre panvove dno. Celkovo odporucam tempo, ktore dovoluje zene rozpravat, cize telo nepretazovat a samozrejme vyhybat sa sportom, kde je vacsie riziko padu a zranenia. Idealne su chodza (prechadzky v prirode), brusne tance, tiez gravidjoga, pilates pre tehulky... Je tu vsak este jeden moment, ktory odporucam len zvazit. Do 12. tt sa tehotenstvo v brusku "udomacnuje" a prirodzene sa stava, ze sa priroda niekedy rozhodne tehotenstvo ukoncit (z roznych pricin). Kedysi to zeny povazovali len za omeskanu menstruaciu. "Vdaka" tomu, ze dnes o tehotenstve vieme uz velmi zavcasu, vnimame to inak. Ale priroda pracuje stale rovnako 🙂 Som presvedcena, ze ak je tehotenstvo zdrave, normalna fyzicka aktivita (alebo prijemne cvicenie, na ktore je zena zvyknuta a aj teraz jej robi dobre) k ukonceniu tehotenstva nevedie. Vy sama najlepsie viete, ako sa na to pozerate, ako dlho ste na toto tehotenstvo cakali, ako prirodzene vnimate tieto veci... Ak ma byt potom toto cvicenie pre zenu zbytocny zdroj vycitiek, odporucam si dopriat do 12. tt len tie zdrave vychadzky do prirody 🙂 a potom sa postupne vratit k tomu, na co ste zvyknuta a robi vam to aj teraz dobre 🙂

Tu začni písať odpoveď...

Odošli