icon

Bolesti pod hrudnou kosťou v tehotenstve

lgpd_nika
12. jún 2025

Ahojte... prosím Vás, už dlhšie ma bolí, tak skôr páli, oblasť tesne pod hrudnou kosťou, tam ako sa už pomaly začína bruško dvíhať. Nemáte s tým niektorá tiež skúsenosť? Kamarátky čo boli tehotné tak žiadna nevedela a doktorka tiež na mňa kukala jak puk a poslala ma na EKG, čo mi príde ako blbost, lebo srdce to isto nie je. Je to akoby ma pálilo niečo tesne pod kožou a je to dosť nepríjemné ... som v 25 tt. ďakujem 🙂

slniecko39
12. jún 2025

Zdravím, som zatiaľ len laik ale môže to mať viacero prčin. Keďže bábätko je teraz veľké asi ako papája a začína naberať tuk, zväčšuje sa Vám aj bruško, čo môže jednak utláčať vnútorné orgány a jednak "naťahovať" svaly brušnej steny a samozrejme aj kožu... Treba sledovať či nemáte aj iné ťažkosti, napr. či to nemôže byť reflux (* pálenie záhy je v tehotenstve veľmi časté, keďže sa vplyvom hormónov mierne uvoľní aj zvierač medzi žalúdkom a pažerákom) alebo problémy so žlčníkom, taktiež ako sa mení tá bolesť/pálenie či je to skôr povrchové alebo hlboké a raz za čas si pomerať tlak, že aký je Váš normálny v tomto období, aby ste vedeli. Podľa mňa je dobré, že bolo urobené EKG, lebo nie každý pacient dobre cíti alebo vie dobre popísať bolesti či už z nedokrvenia srdca alebo nejaké subjektívne vnímanie arytmie - takže fajn, že sa najskôr vylúčili vážne príčiny ťažkostí. Pokiaľ sú tie pocity skôr povrchové tak najpravdepodobnejšie je to už spomínané podráždenie svalov a kože z rýchleho rastu bruška alebo útlak nejakého nervu, prípadne teda reflux. Prajem bezproblémové tehotenstvo a zdravé dieťatko ❤️

lgpd_nika
autor
12. jún 2025

Ďakujem 🙂..., je to také povrchové niekedy mám pocit akoby ma niekto pichal ihlou do kože... tiež mi to najviac sedí na tie svaly a ze sa to proste naťahuje a tlačí tam.. ja len či náhodou niekto nemal podobnú skúsenosť pripadne co stým🙂

kiki68
12. jún 2025