Tehotenská cukrovka - bojím sa o bábätko

lukasko12
11. aug 2020

Baby dnes som sa dozvedela ze mam zvysenu tehotensku cukrovku bojim sa o babetko

bambulienka25
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
stvura
11. aug 2020

vobec sa neboj...lekarka ta posle k dietologicke, nasadi ti liecbu podla vysky cukru...ja som mala mierne zvysene hodnoty pri tretom dietati, dodrziavala som dietu a vsetko v poriadku...teraz mam uplne normalne hodnoty (dieta ma uz 8r)

lukasko12
autor
11. aug 2020

@stvura ved to idem ku diatologicke na dalsi odber krvy a mala som 8 a aku dietuved dieta by a nemala drzat pri tehotesntve ci moze ja sa hlavne bojim o babetko

bambulienka25
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
stvura
11. aug 2020

@lukasko12 presne vyvazenu stravu, ziadne prejedanie sa, nic sladke som nejedla, cista voda, caj bez sladidiel...presne ako bambulienka pisala, nie nejaka dieta na chudnutie, len presne vymedzene potraviny aby sa nezvysovala hladina cukru v krvi...mala som pristroj, rano a vecer som si zapisovala hodnoty...ja som mala tusim okolo 6-7, takze to je uplne nizka hodnota, troska upravite stravu a bude vsetko ok

hailey1
11. aug 2020

@lukasko12 Tehotenska cukrovka je sok, ale da sa bez problemov zvladnut. Pokial ju budes mat pod kontrolou, dietatu absolutne nic nehrozi. Priorita je dieta - nie je to dieta taka, na aku myslis, ze nesmies jest nic. Musis obmedzit denny prijem sacharidov a rozdelit ich najlepsie do siestich jedal za den. Tvoje babatko v tejto diete dostane uplne vsetko co potrebuje, hlavne nepocuvaj sprostosti, ze bez sladkeho sa neda 🙂 da! Ked si pomyslis na to, ze si das horalku, spomen si, ze tvoje dieta vdaka nedodrziavaniu jedalnicka moze po narodeni dostat, jednoducho povedane, abstak. Vezmu ti ho a vratia o dalsie 3 alebo 4 dni. Proste nabehni na nizkosacharidovu dietu (nespociva v polovicnych poriciach! Aj na maly tanier si vies nalozit tolko sacharidov, kolko mas zjest za cely den) najdi si v okoli dobru pekarnicku, kde pecu kvalitny cierny chlieb, zabudni nachvilu na vsetky sladkosti sveta (ano aj zmrzlinu), ovocie s rozumom, vela vela zeleniny, cestovina a ryza celozrnna. A si v suchu 🙂)) niiic sa nedeje; budes v poriadku aj ty aj dieta. Len musis chvilinku vydrzat.

tinka_21
11. aug 2020

Aj ja som si tým prešla, a nič zásadné sa nedialo 🙂 Ešte si vravím, že možno ma to uchránilo pred zbytočným nabratím kilogramov navyše. Kiežby som mala takú sebadisciplínu ako vtedy aj teraz 😀 Jediné, čo sa udialo po narodení, že malú hneď po narodení dokrmovali ženským mliekom, kým mi nabehlo mlieko, aby aj ona jedla pravidelne a nemala výkyvy, a musela som ju aj budiť a kŕmiť každé tri hodiny. Mimo pôrodnice sa budila na kŕmenie každé tri hodiny už aj sama 🙂

lukasko12
autor
11. aug 2020

@tinka_21 ja mavam strasnu chut na sledke davam si kazde rano kavu vola sa ranajkova kava bez cukru ale zas si k tomu davam croasant

lukasko12
autor
11. aug 2020

@stvura v tehotenstve ste aky caj pili

hailey1
11. aug 2020

@lukasko12 ja som pred cukrovkou vedela aj 3x za den nieco sladke zjest 😂 a za den som sa odnaucila, rano mas najvyssiu hladinu hormonov = najviac zvykne robit cukor problem rano. Uz piaty tyzden dietujem a da sa... budes okej, hlavne si nevyrabaj problem tam, kde nie je

lukasko12
autor
11. aug 2020

@hailey1 takze uplne vymazat z jedalnicka sladke bude dobre

tinka_21
11. aug 2020

@lukasko12 je to skrátka o sebadiscipíne, nič viac. Napríklad, čo si spomínam, nemohla som mlieko, a dovtedy som mala na raňajky misku mlieka s vločkami, ovocím, čiže sacharidová bomba. Holt, musela som raňajky zmeniť ;) presedlala som na tmavý chlieb (pozor, lepší obyčajný konzumný chlieb, než karamelom (teda sladidlom) dofarbované pečivo) so šunkou, syrom, zeleninou. Mlieko som mohla max 2.dcl denne, ale nie ráno. Tak som si robila poobede z 2 dcl mlieka a celozrnnej krupice krupicovú kašu, a to som mala ako sladkú mňamku za odmenu 😀 alebo som si uvarila kakao, ale horké, to holandské na pečenie, bez cukru. A dobre bolo 🙂

katarina9593
11. aug 2020

@lukasko12 prosím ťa nestresuj ja som ju mala tiež a žiada diéta len sa vyhýbaj sladkému a papaj zdravšie nič iné netreba pokiaľ niesu vyššie hodnoty ...najhoršie je keď stresujes... Ja som sa tiež bála a to som nemala také hodnoty vysoké ... Ale v pohode som to zvládla len som si merala glykémiu zapisovala a chodila na kontroly a mala vazila 3900g a úplne zdravá

hailey1
11. aug 2020

@lukasko12 ja som nemala extremne vysoke hodnoty, ale aj napriek tomu to nie je iba o sladkom. Moja diabetologicka mi dala “instruktaz”, podla ktorej sa riadim. Dolezite je 6 jedal, medzi ktorymi sa nedokrmujes. Dostanes tabulku kolko gramov sacharidov na jednotlive jedla mozes zjest. Co najviac obmedzit chlieb a vsetko biele pecivo, croisant ti dvihne cukor viac, nez cely obed. Ale urcite ti tvoj diabetolog povie, ako mas dietovat. Nemyslim si, ze to zavisi od zlych alebo dobrych hodnot. Cukrovka sa moze z tyzdna na tyzden zhorsit. Ja som si kupila aj glukomer, mam tak pod kontrolou co “prejde” a co nie. Napriklad mi presla nektarinka, ale dve slivky uz boli na hrane... Budes sa stravovat rozumne a zdravo 🙂.

stvura
11. aug 2020

@lukasko12 hocaky len bez cukru...materina duska, kamilka, lipa, medovka su fajn. Mata ani baza nie, jedna je prilis aromaticka a druha zvysuje tlak. Sladke mozes ale skutocne skus sladit medom, steviou - pozri zdrave sladkosti alebo trolinka (napr. namiesto 150g si das 50g), horka coko je fajn. Angie ma super knihu - Bez cukru a je tam i dost receptov na zdrave sladkosti. Ale skutocne bez stresu, ta hodnota nie je vysoka na poplach, len ta chcu mat sledovanu, mozno vek, nejake ine tazkosti...

lukasko12
autor
11. aug 2020

@stvura no mam syna ktory musi mat velku pozornost ma troska spomaleny vyvin reci je plne plienkovany a viac nervozny takze mam to.troska tazke doma s nim

brigitka_12
11. aug 2020

@lukasko12 ja som mala pri oboch deťoch a všetko bolo v poriadku stačila dieta.

lukasko12
autor
11. aug 2020

Dakujem vam baby ze ste ma podrzali a podporili zo vsetkym takze o malinke sa nemusim bat nestane sa mu nic len viete co som spravila ked som isla prvy krat na ten odber som mala byt 12hod na lacno no a ja som bola 8hod asi som spravila chybu 😔😔😔😔😔😔😔

tinka_21
12. aug 2020

@lukasko12 no tak si budeš dávať nanajvýš pozor a jesť zdravo ;) Neviem ako sa to robí teraz, ale mne robili odbery nalačno, po hodine a po dvoch od vypitia glukozy. Nalačno som bola tuším ok, ale po vypití glukózy mi lietali hodnoty na 10 a 12. Inak som si počas diéty merala tuším raz do týždňa cukor (to bolo taká super diabetologicka amb., že mi dali aj pásiky, aj glukomer požičali a potom som ho vrátila, nemusela som si nič kupovať). Celý čas som sa držala a paradoxne mi vyletel cukor po obede typu kura s ryžou (celozrnnou, malé množstvo, a kopa zeleniny). Ryžu som potom uplne vynechala a jedla som len zemiaky (tie mi nerobili nič). Pointa tehotenskej cukrovky je, že tvoje telo netvorí dosť inzulínu, cukor ide do tela bábätka, a teda bábätko si tvorí viac inzulínu než bežne, čiže preto na to treba dávať pozor. Inzulín je rastový hormón, ktorý podporí rast bábätka, čiže bábätká sa pri tehotenskej cukrovke vraj zvyknú rodiť väčšie. Ale moja malá mala 51 cm a 3250g, čiže nič také sa nekonalo. Navyše, dnes sa rodia často 4kg bábätká aj bez tehotenskej cukrovky ;) No a teda to čo som písala už, že aby dieťatko nedostalo po narodení šok, lebo zrazu prísun cukru na ktorý bolo zvyknuté padne na nulu, tak ho akurát musia začať hneď a pravidelne dokrmovať, nečaká sa na rozbehnutie mlieka. Ja som robila tak, že som ju každé tri hodiny kojila (tými pár kvapkami, kým sa to rozbehlo) a hneď šla chystať ženské mlieko na dokŕmenie.

lukasko12
autor
12. aug 2020

Aha a ako casto si meriavate cukor po kazdom jedle

lukasko12
autor
12. aug 2020

Ci staci mi rano a vecer

hailey1
12. aug 2020

@lukasko12 ja si meriam po kazdom jedle, ale staci vraj uplne na lacno, ranajky, obed, vecera. Rano do 5.1, hodina po jedle do 7.8.

lukasko12
autor
12. aug 2020

@hailey1 a mavas dobre hodnoty ja som teraz mala poobede 4,2

hailey1
12. aug 2020

@lukasko12 klopem, zatial som sa nedostala cez limit. 4.2 by si sa vosla aj na lacno 😂, cize je to super hodnota. Nie ze budes hladovat, to tiez nesmies. Tak primerane, zdravo.

lukasko12
autor
12. aug 2020

@hailey1 nie nehladujem len som vyradila s jedalnicka sladke uplne

lukasko12
autor
12. aug 2020

Baby ja viem uz vas asi otravujem ale ja vobe neviem ako si mam merat ten cukor merala som si po obede a teraz ako si mam merat

hailey1
12. aug 2020

@lukasko12 rano okamzite ako vstanes. Umyt teplou vodou ruky, pichnut. Ranajkujes, od kedy zacnes jest, 60 minut, zmerias (popripade zapises). Desiatujes, nemerias. Obedujes, od kedy zacnes jest, 60 minut, zmerias (popripade zapises). Olovrantujes, nemerias. Vecerias, od kedy zacnes jest, 60 minut, zmerias ( znova zapises, budes mat prehlad po com cukor vyskoci (ak vyskoci)). Druhu veceru tesne pred spanim (mne odporucali malicky kusok chleba tmaveho), uz nemerias. Od druhej vecere po prve meranie minimalne 8 hodin. Medzi jedlami minimalne 2 az 3 hodiny.

lukasko12
autor
12. aug 2020

@hailey1 ok takze rano a vecer mi staci merat

luccija
12. aug 2020

@lukasko12 neviem prečo si nedodržala limit mohlo to byť skreslené.Zatial vyluc sladké, aj sladké ovocie, sladké malinovky, sirupy

lukasko12
autor
12. aug 2020

@luccija aky limit hm