Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Cvičenie a behanie v tehotenstve

stevvvka
25. feb 2015

ahojte, zacala som cvicit, behat, aby som trocha schudla. zatial tehotna nie som, ale chcela by som s cvicenim pokracovat aj v tehotenstve..nie s chudnutim, iba troska spevnovat svaly. je to bezpecne ?a mozem behavat do nejakeho stvrteho mesiaca? aky je vas nazor na to? mne nejde o idealnu vahu, ale o kondicku. nechcem sa zadychat po par shodoch. dakujem za komenty 🙂

ladynaamah
25. feb 2015

To by aj mňa zaujímalo. Vážim veľmi veľa aj s manželom a rozhodujeme sa ísť k profi trénerovi, len sa bojím, že keď ostanem tehotná budem musieť prestať a budú to len vyhodené peniaze.

timea7
25. feb 2015

ťažko radiť, každá žena je iná, každá znáša tehotenstvo inak, u jednej prebehne absolútne bez problémov - moja sesternica do siedmeho mesiaca tancovala spoločenské tance, čo je tiež šport a niektorá musí ležať od začiatku tehotenstva. Určite by som to konzultovala s lekárom a ak plánujete otehotnieť, tak beh asi nie, predsa sú to len otrasy a trénera by som riešila až po pôrode.

david93
25. feb 2015

záleží na organizme ako znáša záťaž, všetky športovkyne cvičia a behajú/tancujú až do vysokého štádia tehotenstva, jedna baletka dokonca tancovala až do pôrodu... ale ak nie ste zvyknuté na záťaž tak by som bola opatrná

ajka1973
25. feb 2015

Ahojte aj ja som začala cvičiť a snazime sa o babo myslím si že cvičiť ano ale asi nie vyskakovať to je môj názor ale tiež by ma zaujimalo ake cviky sú vhodne 🙂

stano9696
25. feb 2015

Len taky mali trik pre vás 🙂 http://tipytriky.sk/padaju-vam-deti-z-postele/

yanni
25. feb 2015

@stevvvka podla toho kedy otehotnies a ako sa budes citit. Ako pises, zacala si nedavno, ak otehotnies hned, tak to telo na ten sport este take zvyknute nie je, ale by som na tvojom mieste neprestavala. Len ziadne brusaky a pod.
Ja som takmer v 20tt a este stale beham a aktivne plavam. Ale sportujem uz roky, som zvyknuta, tehu mam bezproblemove, dokopy len dva tyzdne nevolnosti. Tiez nemam takmer ziadne brucho a zväcsene prsia pekne spevni sportova podprda. Tiez som bola v 6-7tt na na tyzden na triatlonovom campe, co bola cely tyzden in a makacka, treningy tri krat denne a uplne vsetko v pohode.
Alen ako vravim, je ine aj sportujes aj ked ako hobby sportovec ale aktivne uz roky a ked sportujes mesiac-dva. Ja behavam aj sutazne maratony (pol), zucastnujem sa v stafete na triatlone (beh a plavanie), takze ono sa to pausalne neda povedat, ako budes ty na aktivny pohyb reagovat.
Tiez zaezi na tom, kedy ti vybehne brucho. Ako vravim, ja som v polke a brucha nikde, cize vsetko ide lahsie. Ale v kazdom pripade, aj netrenovana, mozes robit tehotensku jogu ci tehotensky pilates, chodit plavat. Behat by som ti ako uplnemu zaciatocnikovy neodporucala, kedze pravdepodobne nemas dobru techniku a nevyznas sa v sledovani pulzu. Iba ak by si mala profi trenera alebo bezca, co sa v tom vyzna a urcity cas (casto to trva ale aj mesiace, roky) bude behavat s tebou a ta usmernovat. Beh je veda sama o sebe, vela ludi si mysli, ze co je na tom vybehnut. Velka chyba.

prego81
25. feb 2015

@stevvvka
ak budes mat bezproblemove tehotentsvo kludne pokracuj v sport.aktivitach ale s mensou intenzitou, a ak nie si skusena sportovnkyna tak sa s niekym porad.
Ja som cely zivot aktivne aj sutazne sportovala a cele tehotentsvo som mala velmi aktivne (beh, stacionarny bycikel a aj posilovna...nielen do terminu ale aj po termine 😎 )
Len ti chcem poradit (pardon za nevyziadanu radu): ak chces schudnut, tak si najdi lepsiu aktivitu na chudnutie ako beh. Neviem kolko mas vahu/nadvahu ale ak je to viac tak zbytocne zatazujes klby obzvlast ak nie si skusena bezkyna. Schudnut sa da aj rychlou chodzou a je to bezpecnejsie. Ale ako vravim, nepoznam ta, tak neviem poradit konretnejsie. Zostan aktivna a drz sa! 🙂

stevvvka
autor
25. feb 2015

dakujem za vase rady. trocha konkretnejsie - 171 cm, vaha 75 kil. chodit nemam kedy, mam 2 zamestnania - sedave., na pohyb som si vyclenila tri az styri hodiny tyzdenne, naozaj sa mi vyse neda, preto by som radsej behala nez chodila, vyse spalim. okrem toho chodim raz tyzdenne na plavaren. da sa beh "nastudovat" z knih? asi ani velmi nie, co? lenze ak budem musiet invesovat do trenera na behanie, asi budem vyse plavat....otehotniet neplanujeme, nesnazime sa, ale ani sa nechranim, preto sa pytam. sice beham len mesiac...len sa bojim, ze ak nesledujem, ci som tehotna alebo nie a nekupujem si kazdy den test, mam nepravidelny cyklus, co ak otehotniem...budem behat....a nerada by som si ublizila.

prego81
25. feb 2015

@stevvvka
tak to nie, toho sa neboj, urcite si neublizis 😉

yanni
25. feb 2015

@stevvvka neboj neublizis si. ani babu. A beh sa da "nastudovat" 😉 Literaturu konkretnu ti neporadim, neviem co vsetko je v slovensine, ja mezijem na Sk. A tiez z vlastnej skusenosti ti literaturu neporadim, ja som behavala vzdy a moj muz je aktivny hobby triatlet, tak to mame nejak v "rodine" a vsetky tie vedomosti okolo prisli nejak automaticky. Odoberame dva casopisy a tam tiez je toho vzdy vela na "studovanie". Ale ak chces, pridaj sa medzi nas do skupiny diskusie "Beh a chudnutie", tak sa caso objavuju aj zaciatocnicky a baby stare bezecke paky vedia vzdy dobre poradit, ak literaruru, ktora sa da zohnat na SK. Tiez aby si si neznicila klby a celkovo neublizila hned na zaciatku, treba mat dobru bezecku obuv. To je to jedine, do coho by som na zaciatok investovala. Inak handry na vrch, to mozes mat oblecene aj vrece zo zemiakov 😀
A nie je pravda, ze behom neschudnes. Schudnes ale treba dobru techniku. Musis zacat pomaly. Nejaku extra hroznu nadvahu nemas, takze smelo do toho. Cim pomalsie a dlhsie na zaciatok behas, tym viac spalis. Treba sledovat reakcie tela. Ked zacnes velmi fucat, treba spomalit. Po case sa ti bude kondicka zlepsovat, zhodis par kil, zrazu zacnes vladat viac, mozes pridavat km aj zrychlovat. Ale aby si sa dostala na aku taku uroven, to strasne dlho trva, kedze s tou vahou je kondicka asi v prdeli. Ale aj striedanie s plavanim velmi pomoze. Len dufam, ze plavas spravne. Kacickove (ako to ja nazyvam) plavanie slimacim tempom ti fakt vela neda. Pri plavani plati to iste ako pri behu. Spravna technika a dychanie a zycinanie pomaly a pridavanie metrov aj rychlosti.

stevvvka
autor
25. feb 2015

@yanni dakujem za tip. pouzivam botasky zo znackoveho obchodu, za topanky ked treba dam aj 100 euro. este mam taku otazku - ked tolko behavate - ja mam trocha upraveny jedalnicek, ale ako je to s behanim? je lepsie nejest napriklad dve hodiny pred behanim, a najesta sa - nejake ovocie - po cviceni?

yanni
25. feb 2015

@stevvvka to zistis po case sama, co ti lepsie vyhovuje. Ja napr.pred behom nemam problem jest aj viac, ale samozrejme to nerobim, pretoze pocas behu lepsie travy a kricky to istia 😀 😀 Takze pred behom, koli dehydratacii (zalezi od pocasia, intenzity behu a dlzky) napit sa. Moj muz si dava dokonca jedno espresso.
V normalnom stave som mavala klasiku 10 km a cez vikend, zväcsa v nedelu bud bola nejaka sutaz alebo dlhsi beh. tak 15-20 km. Niekedy aj viac. Tiez podla toho, ci som sa prave pripravovala na nejaky sutazny beh, aj intervaly. Ale to je pre teba v tvojom stadiu este nic moc. Ani sa nepokusaj. Zacinaj pekne pomalicky a malinko.
Po behu mne jest nikdy nechuti. Len vela pit. Nejake isosajrajty i nas nenajdes, my si miesame 100% jablkovu stavu s mineralkou. Toho vypijem po behu ca pol litra. Jest mi zacne chutit tak za dve hodinky. Po cviceni su najlepsie bielkoviny. Ja behavam cez tyzden vecer, takze to mam potom veceru, napr. biela fazulka, volske oko. Ziadne uhlohydraty.
Teraz uz behavam pomaly a malo, takze mi nic netreba. Len tekutiny.

stevvvka
autor
25. feb 2015

dakujem naozaj za vsetky rady...ja to mam s jedalnickom tazke, lebo robievam aj nocne, a druhe zamestnanie si vyzaduje velku flexibilitu, takze dost casto poriadne nespim, v com je asi najvacsi problem. takze beham niekedy rano, niekedy vecer, aj na obed. po mesiaci zabehnem tak 5-6 km za hod

7rebeka11
25. feb 2015

@stevvvka
@ladynaamah osobne radím, nepremýšľať nad tým, kým nie ste tehotné. Ja som pred tehu tiež plánovala, ako budem cvičiť a behať do konca 1. trimestra a trt... Pre ozrejmenie, pred tehu som bola aktívna, behávala min. 3x týždenne 6-12km, 2x týždenne na plaváreň a ešte aj doma nejaká ta Jill alebo niečo.... Ako som otehotnela a bolo mi zle, jedinou mojou aktivitou doteraz je chôdza a prechádzky. Prvé tri mesiace som len prespala, čo som bola taká unavená, bolo mi zle a na cvičenie som ani nepomyslela, ja taký aktívny človek nerobím teraz nič!!! Aj keď už sa odhodlávam aspoň na nejakú tehu jogu 🙂 Čiže moja rada, cvičte, behajte a uvidíte, aké bude tehu a čo vám povie lekár. Športu zdar!

ladynaamah
25. feb 2015

@7rebeka11 Ďakujem, tak toho trénera necháme asi až po pôrode. No Akurát som drahého ukecala na plávanie- potrebujem niekoho , kto ma dokope k činnosti a je my autoritou-som stáášne pohodlná...Trošku sa však bojím, že pre moju nadváhu mám aj problém s otehotnením. (gynekologička ale nič nespomínala)..

7rebeka11
25. feb 2015

Držím prsty, ono hlavne na začiatku sa treba zaprieť a vydržať. Ja som tiež bola pri tele, možno to nebolo až také hrozné, ale poriadne ma nakoplo, keď mi teta v kostole povedala, poďte si sadnúť, keď čakáte babätko. Lenže ja som tehu nebola, strašne to zamrzelo, až sa mi slzy tisli do očí. Začala som behať, najprv som odbehla pár metrov a postupne stále pridávala viac a viac. Schudla som 12kg 🙂 a cítila sa lepšie, potom keď sme chceli bábo, tak som otehu hneď 🙂 Drž sa @ladynaamah

lucinabb
25. feb 2015

@ladynaamah baby ja končím 4 mesiac a trikrát do týždňa cvičím aj s mužom vo fitku pod dohľadom trénera, vynechávam len skoky behy a brucho. Cítim sa super. Cvičila som už rok pred otehotnením. Dokonca cez víkend bezkujem🙂 takze kľudne dotoho!