Tvrdnutie brucha z odborného hľadiska.

evitka83
2. mar 2020

Ahojte kocky, prosim Vas, man otazku na tie, ktore su trochu fundovane v medicine 😊 zaujimalo by ma z odborneho hladiska, aky ne/ma vplyv tvrdnutie brucha na dieta. Standardne vysvetlenie poznam, ze su to kontrakcie, co ich sposobuje a pod. Co sa neviem dopatrat, aky to ma realny dopad na dieta. Maju tieto kontrakcie nejaky vplyv na pupocnik, placentu a cievy v nej? Moze to nejak ohrozit tok zivin, alebo kysliku k dietatu? Hrozi nejaka hypoxia dietata? Tie co tomu rozumeju asi vedia na co sa pytam 😊 dakujem

juliet86
2. mar 2020

zaujimqva otazka. pripajam sa

lelicav
2. mar 2020

Dobrý večer.Nie som odborník, ale kvôli tvrdnutiu brucha som strávila 8 týždňov v nemocnici.28-36tt.Z vysvetlenia,ktoré som dostala - Pokial sa tehotenstvo podarí udržať čo najdlhšie, dieťa vraj nie je inak ohrozené.Nema to vplyv na jeho vývin.Samozrejme bola som denne monitorovaná.Prietoky boli v poriadku,placenta plnne funkčná.Dcera bez akýchkoľvek problémov,zdravá.

evitka83
autor
2. mar 2020

@lelicav ja s tym tiez mam problem pro oboch tehu, ale kazdy dok sa vyjadril, ze nebezpecne to je len z hladiska toho, aby som predcasne neporodila, nikto mi nikdy nevysvetlil, ci to ma realny vplyv na vyvoj dietata a neonatologovia sa vyjadrili mojmu muzovi, ze pri tychto kontrakciach dochadza k hypoxii dietata a tym ohrozuje vyvoj, kedze mu to ma vraj ovplyvnovat privod kyslika a tlaci ma do sekcie, lebo sa boji o maleho. Osobne sa mi to nezda, lebo ziadne gyn mi nikdy nepovedal, takyto argument, iba to, ze pokial to nie je pravidelne a pomaha magnezko a kludovy rezim, tak to nie je problem, lebo je to v podstate prirodzeny fyziologicky jav v tehu.

mima172
2. mar 2020