Cvičenie pre tehotné

Cvičenie pre tehotnéCvičenie pre tehotné je prospešné a môže pomôcť pri rôznych ťažkostiach. Napr. pomôže pri bolesti chrbta, bolesti bedier, opuchy končatín a pomôže aj vhodnejšiemu držaniu tela, ktoré je najmä v tehotenstve veľmi dôležité. V neposlednom rade slúži ako výborná príprava na pôrod32.

Ak je nastávajúca mamička zdravá a tehotenstvo prebieha fyziologicky, čiže bezproblémovo, nie je dôvod sa cvičeniu vyhýbať.
Cvičenie má nielen výborný vplyv na kondíciu a psychiku tehotnej ženy, ale pôsobí blahodarne aj na bábätko1.

Vhodné tehotenské cvičenie

Tehotná žena samozrejme môže pokračovať v cvičení na aké bola doteraz zvyknutá. Je však dobre mať na pamäti, že fyzická námaha by mala byť úmerná a cvičenie bezpečné, bez veľkých nárazov a otrasov. Vhodnejšie ako beh, je pomalé preťahovanie a posilňovanie svalov, ktoré potom budúcej mamičke pomôžu pri pôrode32.

Gravidjoga

Toto cvičenie pomáha nielen telu, ale aj mysli. Tehotná žena sa naučí načúvať svojmu telu, čo je obzvlášť v tehotenstve veľmi prínosné. Gravidjogu je možné cvičiť po celé tehotenstvo. Variant gravidjogy je niekoľko a každá je prispôsobená jednotlivým tehotenským štádiám.

Joga pre tehotné:

Tehotenské cvičenie na loptách

Toto cvičenie je pre tehotné ženy veľmi vhodné. Pohupovanie na lopte uvoľňuje a zároveň posilňuje panvové dno a tiež nárazy sú loptou tlmené. Je to príjemná forma posilňovania a uvoľnenia zároveň.

Tehotenské plávanie

Plávanie je v tehotenstve veľmi vhodná forma pohybu. Vďaka vode, ktorá tlmí nárazy, môže nastávajúca mamička vykonávať bezpečne aj cviky, pri ktorých sa poskakuje. V druhom trimestri je najvhodnejší plavecký štýl znak. Pri znaku nie je tehotná nútená sa prehýbať v chrbte.

Tehotenský pilates

Cvičenie Pilates pomáha spevniť brušné svalstvo, ale blahodarne pôsobí aj na krvný obeh, ktorý zasa zmierňuje problémy s kŕčovými žilami. Táto forma cvičenia je tiež nápomocná duševnej pohode budúce mamičky.

Cvičenie v tehotenstve je nepopierateľne vhodné a prínosné, ale vždy je nutné zohľadniť zdravotný stav nastávajúcej mamičky. Preto je vhodné poradiť sa o zamýšľanom cvičenia s lekárom.

Tehotenské cvičenie prevádzkujú pôrodnice v rámci tehotenskej profylaxie, ale aj rôzne fitness centrá, či súkromné ​​pôrodné asistentky v rámci svojich predpôrodných kurzov pre tehotné ženy.

Pilates pro tehotné:

Súvisiace články

Viac o cvičení pre tehotné na modrykonik.sk

Použité zdroje

  1. http://www.cviceniprotehotne.info/
  2. http://ocviceni.fitweb.cz/cviceni-pro-tehotne-a123.html
Pomohol ti tento článok?
 / Nie

Skúsenosti s cvičením pre tehotné

Máš skúsenosť s cvičením pre tehotné?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť