Cvičenie v tehotenstve

adri1221
27. jan 2021

Ahojte som v 6tyzdni tehu...ake cviky mozem robyt?este normalne brusaky,drepy?poradite?prosim

kiki68
27. jan 2021

@adri1221 brusaky vobec, plank vobec, lebo si spravis akurat diastazu. Drepy mozes max s 5 kg, curls s rukami mozes, Franc tlaky, max s 5kg. Tiez zakopy mozes, bulharske drepy, baleriny. Urcite ziadne deadlifts, ani variacie . Ber to ako udrziavacku. Nesmies pit protein v tehu , ale mozes tvarohom nahradit, cize po cviceni banan minimalne a potom tvaroh s vlockami.

jankarec
27. jan 2021

@kiki68 ahoj, a russian twist,pripadne sikmy plank..ze len bocne brusne svaly zapajat sa mozu?

sandra151
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
kikusha2212
27. jan 2021

@sandra151
@kiki68 tiez ma to zaujima. Nakolko vela studii o viacpocetnych tehotenstvach ho odporuca.

sandra151
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
papuka205
27. jan 2021

Niektore proteiny maju napisane na obale ze su nevhodne pre tehotne a dojciace zeny ale to len preto ze to netestovali a nerobili ziadne studie ale nic sa ti nestane,cele tehotenstvo som pila protein.a co sa tyka cvicenia tak brusaky by som vynechala ale inak mozes robit vsetko na co si zvyknuta.

petamich
27. jan 2021

@kikushka2212 @sandra151 mne dokonca lekar povedal, ze si mozem dat protein, kedze mi vlastne od 6tt absolutne nechuti maso a masove vyrobky a mliecnymi vyrobkami to tazko dobehnem, takze som sa ho explicitne pytala, ci pripadne mozem proteinovy drink a povedal, ze ano 🙂

adri1221
autor
27. jan 2021

@papuka205 dakujem tak vsetko okrem brusakou... dakujem 🙂

adri1221
autor
27. jan 2021

@kiki68 z tohto som porozumela len ze brusaky vobec.. ostatne ano? To plank pozriem
Robim drepy a dvyham si brucho panvu hore dole.., a lahnem si na bok a dvyham si pomali nohu...potom zase na druhy bok... moze byt?ci nieco este co odporucate?:\ tak do 5kg mozem dvyhat stale aj v 8mesiaci tehu?

ledgerka
27. jan 2021

@adri1221 zalezi co si robila doteraz, kludne v tom mozes pokracovat. Priame brusne svaly sa nemaju cvicit od 20tt, dovtedy kludne mozes kym nerastie brucho. Cvicila som a ziadnu diastazu nemam. V prvom trimestri som dvihala uz len cca 40-50kg cinku, potom som zacala mat pocit ze to je uz vela a znizovala som vahu. Pred tehu som ale dvihala 80kg. Protein tiez nie je problem ak ti nerobi zle na zaludok. Treba pocuvat svoje telo ale hlavne nezacinat zrazu makat lebo som tehotna a je to zdrave. Treba robit to na co je telo zvyknute.

ledgerka
27. jan 2021

@adri1221 pohladaj si na youtube cvicenia pre tehotne

papuka205
27. jan 2021

@adri1221 tak myslela som cviky na brucho ako take,cize ani plak nie je vhodny,ale panvu dvihat mozes to s tym nic nema a aj drepy uplne v pohode,tie som robila este den pred porodom.telo ti povie ked nebude vladat,aspon teda ja som nevladala tak cvicit v tehotenstve ako pred nim.

kiki68
28. jan 2021

@sandra151 lebo pre vyvin babatka ( citala som zahranicne clanky) a tiez mi to trenerka potvrdila je podstatne mat vyvazene ziviny, cize jest prirodzene a neprehanat to s nejakymi zlozkami, am si teda telo nepyta napr kilo mandariniek samo. Protein dodavany telu v prasku nie je v tom mnozstve prirodzeny a v tehu sa tazko odhaduje spravna hranica. Vraj by to mohlo mat nejaky vplyv na vyvin babatka. Vraj vela proteinu moze skodit. Ako tych par mesiacov sa bez proteinu clovek zaobide

kiki68
28. jan 2021

@adri1221 dvihat panvu mozes to je ok, ale klasicke hip thrusters by som s vahou nesla. Idealne s vlastnou vahou iba. Baby ako ja nic proti celkovo, ale myslite na to, ze tam vnutri je placenta a cim viac to namahate s vahou tym to mozete posunut nizsie. A nikto placentu do 20tt nekontroluje, ze kde je konkretne ak nekrvacate. Cvicit v tehu je fajn, ale neprehanat to.

kiki68
28. jan 2021

@adri1221 do 5kg mozes dvihat cele tehu, to je proste zo zakona povolene, ze mozes aj v praci dvihat veci do 5kg . Ako dvihnut mozes aj viac, ale tazko odhadnut ako je silna maternica a vsetko tam dole. Cim vyssi tyzden , tak tym to trosku miernit. Uvidis kde to telo pusti

petkasaurus
28. jan 2021

Zora czoborova, od nej je DvD Zorababy, mozno sa oplati vyskúšať, jej by som doverovala

mony221
29. jan 2021

Baby mna by zaujimalo ci mozem orbitrek a ci je dobre upravit stravu na dietnejsie... Dost som pribrala pri korone co som bola 7mesoacov doma a teraz som v 8tt a potrebujem vahu znizit poradte dakujem😘😘😘😘

papuka205
29. jan 2021

@mony221 stravu si kludne uprav,velmi sa neobmedzuj,staci ked prestanes jest cukor.a co sa orbitreku tyka tak cvic ak si cvicila aj predtym,inak nie,lebo ak telo nie je zvyknute tak je to urcity druh namahy,potom by som skor zvolila nieco pomalsie,nejaku gravijogu a tak,proste trochu sa ponatahovat.

mony221
29. jan 2021

@papuka205 cvievala som na orbitreku 5x tyzdenne po 45min..len ako nastala korona maly doma atak tak som nejako upustila potom uz len sem tam... A chcela by som trochi pohybu lebo som len doma aj skrz koronu aj skrz marodku nemam este vychadzky a chcela by som sa hybat inak pojdem rodit ako 84kg kg minimalne 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

papuka205
29. jan 2021

Presne moj pripad,ja som pribrala v tehotenstve z 55 na 85 🤣 ale ja som prestala fajcit tak som zrala vsetko co mi prislo pod ruky 🤷‍♀️ a ked si cvicila predtym tak kludne mozes aj teraz,ked je telo zvyknute na pohyb tak mu to chyba.
@mony221

mony221
29. jan 2021

@papuka205 dakujem velmi pekne za radu lebo ja pocuvam len to ze je to v 1trimestry riskantne ze mozem potratit :(

kiki68
29. jan 2021

@mony221 ako ja som do 6tt cvicila, potom som bola chora a potom prisli nevolnosti a krvacanie. Takze tam by sa to nedalo. Potom sa to zase neskor dalo hybat sa. Chodila som na tehu jogu kym neprisiel lockdown aj do fitka trosku. Ja som pribrala 19kg a rychlo to odislo, bola to mimo mozno 4kg voda. Teraz som uz 1kg pod povodnou vahou a mam 3 treningy tyzdenne.

mony221
29. jan 2021

@kiki68 no tak to je krasa to gratulujem a tisko zavidim 🙂 tak myslis ze mozem ten orbitrek ked nemam ziadny problem? Ci radsej pockat do toho 3mesiaca?

kiki68
30. jan 2021

@mony221 orbitrek mozes, uvidis co Ti telo dovoli a kedy zacnu nevolnosti a ci zacnu. Urcite flasu s vodou k tomu, musis telo viac hydratovat, nejaku mandarinku hned po cviceni alebo banan. Naozaj sa v tehu s vahou nemorduj. Je to zbytocne, lebo ked telo naberie neskor vodu, tak to pojde dole s minimalnou namahou. Tie echt kilecka ked sa neprezieras nie su tragicke. Poviem to uplne rovno, co vidim okolo za tie roky tak nie tehu nici postavu, ale to potom . Lebo vela zien od unavy zacne vyjedat sladke hned po porode,aby to fyzicky a psychicky vydrzali a vela z nich hlavne ostane v takom nie idealnom rezime z hladiska vyzivy a pohybu po ukonceni kojenia.

sirikami26
9. feb 2021

@kiki68 mám proteín z rm a tam sa nepise že nemôže. Piť proteín, tak to mám zrušiť?

ketonka
19. feb 2022

@kiki68 prečo nemôžem piť protein ? To počujem 1x. Zatiaľ ho pijem normálne

kiki68
20. feb 2022

@ketonka protein v tehu sa nema presvihnut v beznej davke. Cize protein , aj protein bars by sa konzumovat nemali. V tehu by mal stacit Protein v beznej strave a proteinovu dietu tiez neodporucaju. Citala som o tom viac zahranicnych clankov a tiez mi to potvrdila trenerka. Navyse ten Protein k jedlu v tehu bude tlacit vahu hore.