Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Tehotenská cukrovka - čo jesť na raňajky?

Tehotenská cukrovka
maja006
6. aug 2019
Ahojte chcem sa opytat co odporucate jest na ranajky pri tehotenskej cukrovke. Moja diabetologicka mi to nrjako dobre nevysvetlila len comu sa vyhybat. Dakujem
slavuska1506
6. aug 2019
V podstate hocičo, len vymeň biele pečivo za celozrnné/špaldové. Môžeš si dať šumku, nejakú pomazánku (najlepšie domácu), praženicu atď.
slavuska1506
6. aug 2019
a samozrejme s mierou... Treba si odsledovať, ako ti vyskakuje cukor. Ktoré potraviny robia problém ak ktoré naopak sú pre teba OK. Mne napr. vôbec nevyletí, pokiaľ si nedám niečo sladké. Vyslovene až po sladkom
mariah0307
6. aug 2019
Ahoj, ja som mala kompenzivanu dietou. Cukrom ako tak vies ze sa mas vyhybat 😉.. na ranajky celozrnný chlieb (treba pozerat zlozenie, prva by mala byť celozrnna muka) ja som jedla ten "srotovy" chlieb z lidla, sunka syr, zelenina.. desiata biely jogurt alebo ovocie (trochu).. jedno jablko napr... Zas nemôžeš zjest 3pomarance...napr... Obed... Co bolo ale vzdy nemej prílohy... Napr mne ryza robila lepsie ako zemiaky... Olovrat zase biely jogurt a večera nieco podobne ako raňajky... Napr sledov v oleji som si kupovala s trochov chleba a tie mi nezvysovali cukor... A sledovat si hladiny cukru... Mne zvykol vyskocit po fastfoode... Aj ked som napr zjedla len spodok žemle hamburgeru ze nie celu.... Aj ked som zozrala vela melonu (nedalo sa odolat)... Tak tak nejak cca velmi jednoducho
mariah0307
6. aug 2019
Alebo zvykla som si robiť taky "dezert" ze avokado nedozrety baban a biely jogurt a kakao (nie granko) ... Ze teda aleternativu kedze ja som sa tehu isla zadrhnut za sladkym
maja006
autor
6. aug 2019
@slavuska1506 jasne chapemcsuper dakujem. Jogurty su tiez vhodne na ranajky?ale samozrejme len biely s vlockami niekde som citala ze sa to neodporucq
slavuska1506
6. aug 2019
@maja006 mne Dr. povedala, že môžem aj ovocný. Ja som mala dokonca aj mliečnu ryžu, čo je sladké a nič mi to nespravilo. Ale inak nie som moc jogurtová... Každé ráno mám pred raňajkami vytlačené pomaranče a potom na desiatu kopu ovocia - tiež mi to nič nerobí. Aj večer plnú misu melóna a v pohode. Musíš si otestovať, čo ti ako reaguje a potom budeš vedieť lepšie 😉
maja006
autor
6. aug 2019
@slavuska1506 dakujem pekne za rady
slavuska1506
6. aug 2019
@maja006 za málo. Skús dať do Google napr "vzorový jedálniček pri tehotenskej cukrovke" alebo tak.
evuska135
6. aug 2019
Ja som jedla tmavy chlieb, k tomu vela zeleniny aby som zahnala hlad kedze mne po 2 kuskoch sem tam cukor vyskocil hore, plus vajicka som jedla casto
maja006
autor
6. aug 2019
@mariah0307 mne najviac chuti cerealna kaiserka z kauflandu a mala grahamova bagetka sice neviem ake to ma hodnoty alr myslim si s jedna nezaskodi az tak..a dakujem za ten sladky tip lebo ja som vsetky sladkosti vyradila len jedno jablko denne a ide ma roztrhnut za sladkym
evuska135
6. aug 2019
@maja006 ak ti nevyskakuje cukor kludne mozes aj viac ovocia, ja som jedla stale vela ovocia, banany, jablka, nektarinky, cukor v ovoci sa tak neprejavuje ako klasicky
Inak grahamove sa moc neodporucaju lebo su sladke a tiez dvihaju, skor vsetko co je cierne sa odporuca a tiez mi povedali ze pecivo kde su semienka, vraj su tieto uplne vhodne, plus pre tehu idealne ja pri zeleze som bola vdacna ze take nieco predavaju 😂
amelie2017
6. aug 2019
Ja som ranajkovala pol kaiserky s platkom sunky alebo syra, k tomu paradajku, papriku, uhorku. Desiata 2 biele jogurty. Obed maso/ryba so zeleninou. Pol ovocia. Olovrant zase jogurty a vecera ako obed. Do nejakeho 34.-35. som si musela cukor ozaj strazit, potom sa to nejako upravilo a uz mi nevyskocil ani po normalnych jedlach. Posledne 2 tyzdne som uz jedla piate cez deviate.
mariah0307
6. aug 2019
@maja006 len skus si zmerať cukor po nich, ako nie v zlom, ale ja som si raz tak v jednote kupila cerealne kroasanty a vyletel môjmu cukru dekel... A este pohyb, po kazdom obede prechadzka... Bez srandy... Pokym sa dalo 😉
maja006
autor
6. aug 2019
Dakujem vam velmi pekne za vsetky rady aspon som sa dozvedela nieco nove
angelheart
6. aug 2019
@maja006 nedala Ti ani také tabuľky, čo koľko sacharidových jednotiek obsahuje a koľko SJ za deň by si mala/mohla zjesť? Ja som to všetko dostala a podľa tých tabuliek som sa vždy "napasovala". Dokonca aj sladké som mohla, trošičku, len to bolo treba zarátať do denného príjmu SJ, ale ja som nemala ten cukor nejako extra vysoký. Nestúpol mi oveľa dokonca ani po cestovinách, ktoré sa absolútne neodporúčajú, napriek tomu som raz skúsila, aby som vedela, čo to spraví ...
Takže záleží od toho, ako veľmi Ti cukor lieta ...
maja006
autor
6. aug 2019
@angelheart ja som nedostala vobec nic ..ona mi len povedala co mam jest a co nemam jest a to bolo vsetko..ani zr cukor si mam merat takze ani neviem z coho sa mi cukor zdviha a z coho nie snazim sa samozrejme jest hlavne vel zeleniny a chudeho maso co mi bolo aj povedane
angelheart
6. aug 2019
@maja006 celé zle toto ... na Tvojom mieste by som si kúpila glukomer a skúšala, po čom Ti cukor vyskočí .. ja som kupovala tento - https://www.alza.sk/akcni-set-glukometr-sd-code...
angelheart
6. aug 2019
angelheart
6. aug 2019
Toto som dostala ja, ale už nemám papier, koľko SJ som mala mať na raňajky, desiatu, obed, olovrant, večeru a druhú večeru ... ale snáď Ti to aspoň trochu pomôže
bosorkabb
6. aug 2019
Každá reaguje inak na jedlo. Ale raňajky praženica kúsok chlebíka pozor na biele, grahamove pečivo a tiež na tmavé niekde sa pridáva karamel napríklad do kaiseriek v hypermarkete. Desiata biely jogurt, jablko. Napríklad banán sa neodporúča lebo obsahuje veľa cukru. Obed mäso, ryža, šalát najlepšie zelený ten znižuje cukor tak ako kyslá kapusta. Je fajn stránka tehotenská cukrovka.cz a je aj skupina na fb kde máš vzorový jedálniček.
maja006
autor
6. aug 2019
@bosorkabb super dakujem velmi pekne za taketo informacie aspon sa budem vediet lepsie orientovat
angelheart
6. aug 2019
@maja006 keď si pozrieš tie obrázky, tak je na nich 1 sach.jednotka, takže aj 1 jogurt sa ráta tiež do sacharidov. To, čo sa tam nezapočítava je zelenina, na pár výnimiek, ktoré tam sú vyobrazené (cvikla, kukurica, hrášok, mrkva) a potom je kategória, ktorá sa započítava až nad 200g (zeler, cibuľa...). 2 polievkové lyžice uvarenej ryže je to isté ako 1 menší zemiak. Rozdiel medzi bielym a grahamovým pečivom v množstve nie je takmer žiadny, keď si pozrieš tú prvú tabuľku. Ja som jedla biele. 1 rožok na raňajky a 1 na desiatu.
minimilan
6. aug 2019
Aké si mala hodnoty? Brali ti krv zo žily? Z prsta?
bosorkabb
6. aug 2019
Hlavne musíš vedieť čo ti dvíha hladiny cukru. Niekto môže toho viac iný menej. Nato slúži glukomer. A hlavne jest raňajky, desiata, obed, olovrant a druhú večeru ( tu pozor berie sa grilovaná zelenina napríklad) každý už podľa seba čo znesie. A pridať šaláty hlavne zelené vrátane uhoriek to znižuje cukor. Nepoužívať balzamico ale skôr citrón a olivový olej.
maja006
autor
6. aug 2019
@bosorkabb tak to je moj problem dodrziavat jest 5krat moj obed je dost neskoro niekedy a vecer uz len zeleninu jedavam..ale pocas dna jem vela zeleniny na chrumanie aby som nebola stale hladn...u gynekologicky mi po glukoze stupol cukor na 8nieco a u diabetologicky mi brali krv len z prsta na lacno a po ranajkach a tam som mala dost dobre hodnoty
maja006
autor
6. aug 2019
@maja006 tusim na lacno som mala nejakych 3 a po ranajkach 4 nejak takto uz si nepamatam
bosorkabb
6. aug 2019
@maja006 to dodržiavať musíš lebo inak ti bude cukor lietať. Dostala si glukomer?
minimilan
6. aug 2019
@maja006 netreba to brať tak vážne, keď si mala len niečo cez 8. Absolútne sa neriaď tabuľkami o sacharidových jednotkách. Jedz ako zvyčajne. Ja som tiež mala “cukrovku”, keď mi brala krv z prsta - hodnota cez 10 a v ten istý deň mi vzali aj krv zo žily - hodnota necelých 4. Dokonca mi dr. povedala, že za posledné 3 mesiace moje telo produkovalo dosť inzulínu, podľa výsledkov krvi. Potom mi známa povedala, že u nás na Slovensku znižovali hranicu, ktorá je považovaná za “cukrovkársku”. Lebo trebalo nahnať viac pacientov. Dokonca aj v ČR je hodnota vyššia.
minimilan
6. aug 2019
@maja006 a ešte som zabudla, aj napriek tomu, že výsledky z krvi som mala super, chodila som každé dva týždne na kontroly. Naschvál som si pred odbermi dávala na striedačku sladkosti alebo “diétne raňajky” a stále mi hodnoty vychádzali v norme a rovnaké. Takže ja kebyže som opäť tehotná, ani na tie testy nejdem.
dorotik
6. aug 2019
Ahoj 🙂. U nas v rodine nikto nikdy cukrovku nemal a ja som tehotensku vychytala, aj ked len s nizkymi hodnotami. Dostala som glukomer a nabehla na dietu. Zistila som, ze postupom tehotenstva sa zhorsovala a cukor mi dvihali dokonca aj strukoviny, ci dve osmazene vajicka. Dokonca nizkosacharidove pecivo vobec neprichadzalo do uvahy. Neodporucam cukrovku podcenit, ako tu radia niektore zeny. Pokial budes mat zly cukor, babatko bude produkovat nadmerne mnozstvo inzulinu, ktory podporuje rast a babatko sa moze nerovnormene vyvijat. Kup radsej glukomer, odsleduj, co ti pasuje a bud v klude 🙂.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli