Som v 10. týždni a v práci nakladám ťažké palety. Môžem žiadať od lekára, aby mi dal maródku?

annamaria_65
13. apr 2021

Ahojte dievčatá. Som v 10tt a dnes idem k lekarovi si po tehhotensku knižku. Pracujem ako skladníčka a je to dosť fyzicky náročná práca. Často krát mi padne paleta na ktorú mam naložiť 10 bedniciek piv a na to 50 kartonov mineraliek. Potom mi padne paleta so 40 kartonmi mlieka a na to idu kartony alkoholu popripade mi padne paleta kde ide 75 kartonov muky. Som v skusobnej dobe a keby to oznamim v praci tak ma okamžite vyrazia.. Sice s udanim dovodu ale vydazia. Dovod sa vzdy najde. Keby poprosim lekara o PN.. Myslite ze by mi ju dal?

aneta129
13. apr 2021

@annamaria_65 jasne, len povedz mu, ze ti je zle... Inak ti nedá.... A v práci aj keby ta vyrazili, si tehotná si v ochrannéj lehote 8 mesiace... Zamestnávateľ je povinný ta preradiť na inú pozíciu... Ja som robila na covid oddelni a som vedela, ze som tehotna povedala som to az tak okolo 9 týždňa, lebo som nechcela nočné robiť, lebo som nevládala,bola som strašne unavená.... A automaticky zamestnávateľ bez zmeny platu ma musel dat na vhodnú pozíciu, ktorá nemôže poškodiť môjmu tehotenstvu...

annamaria_65
autor
13. apr 2021

@aneta129 o tom ako mi je zle ani nehovorím.. 😀 hej no len tu je ten problém skúšobná doba. Ono to je tak že ma nemôžu vyhodiť bez udania dôvodu. Musia mi ten dôvod dať. A dôvod sa vždy nájde. Hlavne u nás v práci. Je fajn, ze som v ochrannej lehote, ale keď mi povedia, ze sa rozlucime tak rada by som aspon par eur dostavala z tej PN. Nemozem ostať úplne bez peňazí.

aneta129
13. apr 2021

@annamaria_65 oznam, oni ta musia rešpektovať a preradiť ta je povinný na inú pozíciu

anjelicek26
13. apr 2021

Dokedy mas skusobnu dobu? Ja by som skusila nejako vydrzat nakladat si menej ak sa da, lebo mas pravdu na slovensku si najdu nahradu a budu este radi, ze v skusobnej mozu... a matersku clovek potrebuje.

mogaa
13. apr 2021