Zdravotné problémy v práci počas tehotenstva

katrin35
25. jan 2014

Dobry den, potrebovala by som poradit... Pracujem v obchodnom retazci, pred tyzdnom som odovzdala vedeniu potvrdenie, ze som tehotna... kedze pracujem ako predavacka-pokladnicka, vedenie mi hned "zakazalo" pracu na predajni s tym, ze mam sediet len na pokladni. Avsak po chvili sedenia ma zacne boliet cely chrbat, ze sa nemozem ani poriadne nadychnut. Neviete mi poradit, co robit? Je mozne sa v praci odvolat na Zakonnik prace, konkr. na odsek

"Ak sa preradenie ženy na pracovné miesto s dennou prácou alebo na inú vhodnú prácu nedá zrealizovať, zamestnávateľ jej musí poskytnúť pracovné voľno s náhradou mzdy."

alebo to mam riesit cez dlhodobu PN? Dakujem.

sisaha
25. jan 2014

@katrin35 vedenie urobilo dobre, ze ti zakali dvihat tazke veci.. Mozno by ti mohli umoznit viac prestavok, aby si sa mohla poprechadzat.., ale to musis komunikovat s nimi.

martinkatinka
25. jan 2014

Preradili ťa na prácu, ktorá je ľahšia ako bola tá predtým... myslím si, že oni splnili podmienky, takže predpokladám, že tento odsek ti už nepomôže...JA tiež celý deň v práci sedím - pracujem pri stroji, no mám možnosť sa teda aj "vystrieť".
Riešila by som to s vedúcou, že potrebuješ častejšie krátkodobé prestávky a až potom sa obráť na doktora, že to v práci nezvládaš.

Tehotenský newsletter

Každý týždeň dostaneš najdôležitejšie info do e-mailu

Zisti viac o svojom tehotenstve: Tehotenstvo týždeň po týždni. Nepoznáš týždeň tehotenstva? Vypočítaj si ho v Tehotenskej kalkulačke.


Alebo si prečítaj, ako prebiehajú jednotlivé mesiace tehotenstva.
Modrý koník ti poradí v každom trimestri.
Zisti viac o prvom trimestri.
Zisti viac o druhom trimestri.
Zisti viac o treťom trimestri.
Ako sa zisťuje pohlavie dieťaťa?
Dôležité je absolvovať rôzne vyšetrenia v tehotenstve.
Oplatí sa absolvovať 3D ultrazvuk alebo 4D ultrazvuk?
A ako prebiehajú screeningy v 1. a v 2. trimestri?
Aké môžu nastať problémy v tehotenstve?