Mali sme možnosť odskúšať na 3 týždne elektrický bicykel Tern GSD.
Bicykel sme používali v BA namiesto auta, nakoľko pred prevzatím bicykla sme mali autonehodu a auto ostalo nepojazdné. Ale ako sa vraví, všetko zlé je na niečo dobré a teda mali sme náhradu za auto v podobe tohto oranžového dvojkolesového tátoša.
Vďaka elektrobicyklu TERN sme vedeli vybaviť aj menší nákup a presuny do škôlky a práce. Okrem toho sme s nim prešli detské ihriská v okolí, zvládli sme na ňom aj návštevu lekára a aj cestu z a na Biely kríž, či Železnú studničku.
Pri skladovaní bicykla doma sme sa trochu pre rátali a bicykel nám nevošiel do šatníka, kde sme pre neho mali pripravené miesto, ALE, našli sme nové miesto na balkóne a vďaka tomu manžel musel dokončiť rok nedokončenú elektriku. A tak sme potom už pohodlne zvládli aj nabíjanie tohto elektrického bicykla na tomto novom mieste.
Rada by som vyzdvihla plusy, ktoré nám vyhovovali a možno aj prekvapili. Bicykel sme si dali pripraviť pre deti, 4 a 10 ročné, čo znamenalo, že bezpečnostný pás sme mali len pre štvorročné dieťa. Jeho nástup do bicykla bol super zvládnutý ním samým, keďže veľmi rýchlo prišiel na to, ako si tam vyliezť a aj sa usadiť. A teda, vystúpil si na stúpačky, ktoré slúžia na „odkladanie“ nôh počas jazdy, podliezol konštrukciu (ohrádku v ktorej sedel) a krásne sa sám usadil. Dokonca si aj pás zvládol zapnúť sám, len teda, zvládol si ho aj sám rozopnúť a to aj počas jazdy. Našťastie konštrukcia v ktorej sedel a mal okolo seba, mu nedovolila len tak ľahko vypadnúť. Starší syn už veľmi tieto ponúkané služby odvozu nevyužil, on sa viezol asi len 2x, inak s nami chodieval na svojom bicykli. Podľa jeho slov to aj tak bolo super.
Nákupný košík sme využívali hlavne na presun ruksaku, odloženie prilieb, alebo teda na spomínaný menší nákup. Čo bolo super, že sa to tam zmestilo aj všetko spolu.
Našli sme aj pár negatív, a asi ako jedno hlavné sú brzdové kotúče – pri jazde z Bieleho kríža sme odhalili slabinu bŕzd MT5 kedy po dlhšom intenzívnom brzdení sa kotúče prehrejú a strácajú brzdiaci účinok. Samozrejme, nakoniec vydržali a všetko bolo OK. Ďalšie negatívum, čo už na pohľad bicykel evokuje svojím rozmerom bolo jeho prevážanie výťahom, keďže v dome nemáme nákladný výťah, ale len osobný. Ja osobne som nenabrala odvahu sama bicykel previezť výťahom a mať pri sebe ešte aj dieťa. Preto bicykel do výťahu nakladal vždy manžel, jemu to nerobilo žiadny problém a veľmi si pochvaľoval, že bicykel je prispôsobený na presun vo vertikálnej polohe. Dokonca ani veci z predného košíka pri takomto presune nevypadli, aj keď sa “bag“ zapína len jednou sponou. Ešte bolo náročné vytlačiť bicykel napríklad v podchode cez walking assistent - išlo to pri zaťaženom bicykli veľmi ťažko.
Žiaľ, po necelých 2 týždňoch syn ochorel a tak bicykel už bol viac na balkóne ako niekde v teréne. To nám potvrdilo našu predstavu, že ako rodinné „presúvadlo“ nájde uplatnenie a využitie, ale pre jednotlivca u nás doma je to zbytočne veľké monštrum. Na druhej stane, tým, že výbava je variabilná, dokázal by ho využiť aj jednotlivec, napríklad pri prevoze nejakých väčších vecí a podobne. My sme však nechceli do požičanej výbavy zasahovať, preto u nás našiel využitie len na rodinné vozenie.
Požičanie a možnosť otestovania elektrického bicykla Tern GSD nás ešte viac na motivovalo v myšlienke zakúpenia tohto rodinného stroja. Keďže aj premávka v Bratislave je hustá a pomalá pri presune autom, overilo sa nám, že na niektoré miesta sa vieme rovnako alebo aj rýchlejšie dostať na bicykli. Doteraz sme využívali bicykle skôr rekreačne, ale toto testovanie nás doviedlo k tomu, že bicykel bol využitý aj v bežnom dennom živote..