Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Strava v 0. - 8. týždni tehotenstva

Strava v 0. - 8. týždni tehotenstva je často tvrdým orieškom. Tehotné ženy často trpia rannými nevoľnosťami4 a nedokážu v tele len tak niečo udržať. Dôležité je pravidelné stravovanie v malých porciách s dostatkom tekutín, ktoré zabraňujú nevoľnostiam.

Ak žena cíti, že sa nestravuje dobre, je tehotenstvo vynikajúcim dôvodom, prečo stravovacie návyky zlepšiť. Len tak získa tehotná žena a plod dostatok potrebných živín.

Potraviny vhodné na každodennú konzumáciu

  • čerstvá zelenina a ovocie,
  • škroby - celozrnné pečivo, cestoviny a zemiaky,
  • bielkoviny - chudé a kuracie mäso, vajcia, strukoviny (fazuľa, šošovica) a sója,
  • mliečne výrobky - mlieko, syr, tvaroh, jogurt.

Kyselina listová v tehotenstve

Kyselina listová1 by mala byť súčasťou každodenného jedálnička tehotnej ženy minimálne do 12. týždňa tehotenstva. Denná dávka by mala byť 400 mcg. Kyselina listová zabraňuje vzniku vrodených a vývojových chýb (napr. rázštep chrbtice).

Kyselina listová v potravinách

  • zelená listová zelenina - špenát, reďkovka, koriander, mäta alebo hlávkový šalát,
  • zelenina - tekvica, mrkva, karfiol, červená repa, paprika, špargľa, brokolica, fazuľové struky, hrach, kukurica, kapusta a ružičkový kel,
  • strukoviny - šošovica, fazuľa, sójové bôby, cícer,
  • ovocie - tekvica, avokádo, granátové jablko, pomaranč, jahody,
  • raňajkové cereálie - celozrnné vločky, ovos, kukuričné ​​lupienky,
  • celozrnný chlieb, celozrnné cestoviny a pečivo z celozrnnej múky,
  • suché plody a orechy - vlašské orechy, arašidy, mandle.

Únava na začiatku tehotenstva

Na začiatku tehotenstva sa veľké množstvo žien cíti unavene a vyčerpane. Aby sa únave predišlo, je dôležité sa pravidelne a zdravo stravovať. Tekutiny sú vhodné vo forme osviežujúcich nápojov. Príjem tekutín v litroch by mal byť denne 2 - 3 litre.

Potraviny proti únave v tehotenstve

Jedlo bohaté na cukry, ktoré dodajú ženám energiu, aj keď krátkodobú - sušienky, čokoláda, koláče, sladké pečivo a sladké nápoje. Dôležité je obmedziť príjem kofeínových nápojov - kávy, coca coly. Tieto nápoje zvýšia energiu iba na krátku dobu a telo dehydrujú. Ich užívanie je ale individuálne, pretože na každú tehotnú ženu pôsobí kofeín v tehotenstve inak.

Tehotné ženy by mali vypiť aspoň 8 pohárov vody za deň. Vodu je možné ochutiť mätou alebo citrónom.

Ďalšími vhodnými nápojmi sú:

  • odstredené mlieko,
  • kokosová voda,
  • banánový koktail,
  • pomarančová šťava,
  • rôzne mliečne koktaily či ovocné alebo zeleninové džúsy, najideálnejšie doma vyrobené.

Ženy by sa mali snažiť obmedziť príjem vyprážaného alebo naloženého jedla. K príprave pokrmov je vhodnejšie používať rastlinné než živočíšne oleje a tuky.

Ženy by sa nemali hlavne prejedať, ale jesť s rozumom. Jesť by nemali za dvoch. Počas prvých dvoch trimestrov nie je potreba extrémne zvyšovať príjem kalórií. Ak má žena problémy s váhou - má podváhu, nadváhu alebo obezitu, mala by sa o svojom vhodnom jedálničku poradiť s lekárom.

Súvisiace články

Viac o strave v 0 - 8 týždni tehotenstva na modrykonik.sk

Použité zdroje

  1. http://www.babycenter.in/a551107/eating-well-0-8-weeks
Pomohol ti tento článok?
 / Nie

Skúsenosti so stravou v 0. - 8. týždni tehotenstva

Máš skúsenosť so stravou v 0. - 8. týždni tehotenstva?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť