Existuje príspevok počas rizikoveho tehotenstva ak som na PN a som nezamestnaná?

zuzik198
17. nov 2018

Ahojte chcela by som sa opýtať. Som tehotná v 21tt a kvôli tomu že som epileptička a môj zdravotný stav sa zhoršil doktor mi odporučil PN lebo mam rizikové tehotenstvo pravdepodobne budem na PN až do pôrodu čo je 31.3.2019 lenže ja som na úrade práce takže nemám nárok na nemocenské od socialky. A chcela by som vedieť či existuje nejaký príspevok lebo nemôžem sedieť doma zadarmo až do marca. Za odpovede ďakujem.

evittam
17. nov 2018

@zuzik198 Nie. Kto by ti ho mal akoze platiť a z coho?
Jedine ak mas uzatvorenu komerčnu poistku kde mas pripoistenie PNa hlavne tehotenstva.

lula313
17. nov 2018

@zuzik198 a keby tá niekto pro forma zamestnal, aby si mala aktívne nemocenské poistenie? Prvých 10 dni by si mu preplatila Pn a potom by ti ju platila už socialka

pininka
17. nov 2018

Zažila som to tiež, bola som na PN skoro celé tehotenstvo ale keďže som predtým bola študentka nedostala som nič, až keď sa malý národil a dostala som rodičovský príspevok.

evittam
17. nov 2018

@pininka A co si chcela dostat?

pininka
17. nov 2018

@evittam joj, nič som nechcela, ja viem aký je systém, len ma to vtedy prekvapilo, že ak študentka otehotnie, tak ma vlastne smolu, musí ju živit manžel 😁

evittam
17. nov 2018

@pininka A? Nielen študentku. Asi vedela do coho ide ked otehotnela.😉
Cely system je na prd. Ja som napr.pred prvým tehu odvadzala vyse 10rokov nemale odvody a dane a len kvôli zmene ziv.situacie som dostala velke nic a nie MD. Az RP. A napr.taka tvoja študentka ak si privyraba napr.popri skole na zmluvu ci dohodu na pravidelný príjem a odvadza odvody len z 50Eur a splni podmienku nároku na MD este si môže zariadiť aj max.MD......

zuzik198
autor
17. nov 2018