Som tehotná a robím na tri zmeny
Ahojte dievčatá som tehotna dnes mi to lekár potvrdil som v 8 týždni pracujem ako operátor výroby spracujem na 3 zmeny v chemickom závode v stoji 8hodin pracujem z ťažkými vecami a lekár mi povedal že ma nemôže dať na PN iba ak budem mať rizikové čo chvála bohu zatiaľ nemám čo robiť ako ste postupovali v takejto situácii odísť od gynekológa ?
@doda2002 prečo odísť? veď nemáš zdravotnú indikáciu na PN a lekár nemá povinnosť vystavovať PN keď na to nie je dôvod. Ak nemôžeš robiť v danom prostredí treba oznámiť písomne tehotenstvo a zamestnávateľ ti musí vytvoriť podmienky aby si mohla pracovať t.j. napr. nerobiť nočné smeny a ak nemôžeš koli chemikáliam tak zamestnávateľ ti bude platiť mzdu a budeš doma alebo ta preradi na iné pracovisko. Ak sa mýlim, nech ma prosím niekto opraví.
Ďakujem teda
Zamestnávateľ ma nemá kde preradit závod je celý chemicky a robia sa 3 snemy dokonca ostatné linky sú ešte ťažie ako tá kde pracujem ja som zúfalá bojím sa o malé je to fakt namáhavá robota a tehotenstvo ma dáva úplne na dne z únavou.
Bola by si hlúpa ísť na PN, keď nemôžeš vykonávať danú prácu. Zamestnávateľ je povinný ťa preradiť, ak to je potrebné, ak má možnosť, ak nie, dostaneš doma a budeš dostávať normálnu mzdu. Nedaj sa nachytať ani na výpoveď dohodou. 😉
Dievcata, len neviem, ci moze oznamit tehotenstvo bez tehotenskej knizky, resp. nejakeho potvrdenia od dr. Mne vystavovala dr knizku az v 13-14 tom tyzdni tusim.
Ak si da urobit hcg krvny test a ten vyjde pozitivny tak neviem ci pitrebuje potvrdenie od lekara... Moze si dat spravit sukromne vysledky ma tusim o 24hod ten test stoji okolo cca 10eur plus minus... Ma nevyvratitelny dokaz o tehozenstve...
poraď s kolegyňami, ktoré boli tehotné pred tebou
Ja som pracovala na stavbe az do 9.mesiaca, teraz som 24tt a planujem rovnako.
Ak nemas rizikove, tak preco? Ved niesi chora.
@rebrambora Asi bude rozdiel ci dycha vzuch vonku na stavbe,alebo chemicke vypary vo fabrike,nemyslis?