icon

Som tehotná a robím na tri zmeny

doda2002
21. júl 2023

Ahojte dievčatá som tehotna dnes mi to lekár potvrdil som v 8 týždni pracujem ako operátor výroby spracujem na 3 zmeny v chemickom závode v stoji 8hodin pracujem z ťažkými vecami a lekár mi povedal že ma nemôže dať na PN iba ak budem mať rizikové čo chvála bohu zatiaľ nemám čo robiť ako ste postupovali v takejto situácii odísť od gynekológa ?

Strana
z3
ddaassuullaa
21. júl 2023

Nastudovala by som, ci mozem svoju pracu vykonavat https://www.emamamamu.sk/pred-porodom/3175/teho...

melanta
21. júl 2023

@doda2002 lekár môže dať PN ak je na to medicínsky dôvod. Ty ho nemáš. Ak robíš prácu, ktorá je pre tehotné nebezpečná, oznam oficiálne tehotenstvo a požiadaj o preradenie na vhodnú pozíciu. Ak takú zamestnávateľ nemá, ostaneš doma s tým, že ti bude plynúť normálne mzda.

4stanka4
21. júl 2023

@doda2002 prečo odísť? veď nemáš zdravotnú indikáciu na PN a lekár nemá povinnosť vystavovať PN keď na to nie je dôvod. Ak nemôžeš robiť v danom prostredí treba oznámiť písomne tehotenstvo a zamestnávateľ ti musí vytvoriť podmienky aby si mohla pracovať t.j. napr. nerobiť nočné smeny a ak nemôžeš koli chemikáliam tak zamestnávateľ ti bude platiť mzdu a budeš doma alebo ta preradi na iné pracovisko. Ak sa mýlim, nech ma prosím niekto opraví.

doda2002
autor
21. júl 2023

Ďakujem teda

viestta
21. júl 2023

@doda2002 vsak oznamis zamestnavatelovi tehotenstvo a poziadas o preradenie na inu pracu. Zakonnik prace to umoznuje, zamestnavatel sa nim tiez musi riadit. Preco by ta mali vypisovat na PN, ked je to prekazka u zamestnavatela?

doda2002
autor
21. júl 2023

Zamestnávateľ ma nemá kde preradit závod je celý chemicky a robia sa 3 snemy dokonca ostatné linky sú ešte ťažie ako tá kde pracujem ja som zúfalá bojím sa o malé je to fakt namáhavá robota a tehotenstvo ma dáva úplne na dne z únavou.

lienka.7
21. júl 2023

@doda2002 odísť od gynekológa? A prečo? Za to ze ti nedá PNku na tvoje požiadanie?