icon

Rh faktor a rovnaké krvné skupiny

laravz
11. dec 2025

Zdravím vospolok, potreboval by som radu od mamičiek (príp. budúcich :D). S priateľkou sme už v 3. trimestri, snažím sa jej byť oporou, čiže sa zaujímam o jej priebežne kontroly a čo to o tehotenstve aj študujem. Zatiaľ je všetko super ale priateľka mi medzi rečou zdelila že ešte musí isť na návštevu GYN kde jej pichnú injekciu s RH protilátkami. Na tom by nebolo nič zvláštne ak by sme obidvaja nemali rovnakú negatívnu krvnú skupinu. A podľa mojích amatetských študií nieje možne aby náš potomok mal pozitívné Rh :D Takže moja otázka znie či je podanie tejto vakcíny s protilátkami bežna prax aj v prípade rovnakých krvných skupín alebo sa tu kuje nejaká búda? :D Priateľku som s týmto zatiaľ nekonfrontoval, keďže ju nechcem vystavovať (možno neopodstatnému) stresu 🙂 Ďakujem za prípadne odpovede a rady 🙂

Strana
z2
biba_18
11. dec 2025

a ak máš zle stanovené rh tak by si to chcel riskovať? ja teda nie 😏
jedine že by si si dal znova robiť test

81anina
11. dec 2025

@laravz ja A neg partner AB neg. Nič mi nepichali. Syn má skupinu po mne

anonym_a5c4b6
11. dec 2025

@laravz podľa mňa sa to pichá, keď je žena Rh neg. a partner opačnej Rh skupiny , či?

berenike38
11. dec 2025

@laravz s manželom sme obaja 0 negatív, nič mi nepichali

anonym_1fc766
11. dec 2025

@laravz nakoľko viem tak automaticky sa pichá injekcia ak matka ma Rh-, jedna známa mala Rh-, u manžela nezisťovali ci + alebo -, rovno jej dali injekciu. To ale bolo už par rokov dozadu a môžem sa mýliť

laravz
autor
11. dec 2025
@biba_18

a ak máš zle stanovené rh tak by si to chcel riskovať? ja teda nie 😏
jedine že by si si dal znova robiť test