Používame cookies. Viac informácií tu. OK

Spánok v tehotenstve

S každým nadchádzajúcom týždňom je spánok v tehotenstve horší. Tehotná žena sa vďaka rastúcemu tehotenskému brušku nemôže poriadne vyspať. Bruško jej prekáža, dlho hľadá vhodnú polohu, v ktorej by zaspala. Za chvíľu sa opäť prebudí s potrebou ísť na záchod.

Príčinou zlého spánku v tehotenstve môže byť tiež strach z blížiaceho sa pôrodu, alebo ženu môžu trápiť zlésny.

Strach a zlé sny v tehotenstve sú normálne. Pred spánkom je vhodné sa upokojiť, zrelaxovať sa, uvoľniť unavené končatiny, zájsť si na prechádzku, alebo si prečítať dobrú knižku.

10 tipov pre lepší spánok v tehotenstve

  1. Dostatok tekutín počas dňa - počas dňa piť dostatočné množstvo tekutín. Pred spánkom príjem tekutín obmedziť, aby žena nemala častú potrebu chodiť na záchod.
  2. Dostatok pohybu - vhodné je vybrať si cvičenie pre tehotné, kam bude žena chodiť pravidelne. Cvičenie podporí vhodnú cirkuláciu krvi v tele a pomôže od nočných kŕčov nôh. Cvičenie je vhodnejšie naplánovať si na dopoludňajšiu hodinu, pretože zvýšená hladina adrenalínu získaná počas popoludňajšieho cvičenia môže zapríčiniť problémy so spánkom.
  3. Obmedziť stres a pocit úzkosti.
  4. Mať pravidelné večerné rituály - napr. hrnček obľúbeného čaju, masáž alebo relaxačný kúpeľ pred spaním, prečítanie dobrej knihy.
  5. Vybrať si tú správnu polohu pre spánok - pozri hlavn článok: Polohy pri spánku v tehotenstve
  6. Odstrániť pálenie záhy2 - spať s hlavou na vankúši a počas stravovania sa vyhýbať koreneným, kyslým a vyprážaným jedlám.
  7. Zdriemnuť si počas dňa - ak sa žena cíti počas dňa unavená, mala by si počas dňa aspoň na pol hodiny zdriemnuť. Spánok jej dodá stratenú energiu.
  8. Zásobiť sa dostatočným množstvom vankúšov - či už bežnými, špeciálnymi pre tehotné ženy alebo dojčiacimi. Vankúše je dobré rozmiestniť tak, aby sa žene dobre spalo. Napr. pod hlavu, pod bruško, medzi nohy.
  9. Správna výživa - v tehotenstve by sa žena mala vyhnúť alkoholu a kofeínu, keďže spôsobujú nespavosť a hlavne majú negatívny dopady na plod.
  10. Nebáť sa požiadať o pomoc - ak trpí žena počas tehotenstva nespavosťou, mala by požiadať o pomoc svojho lekára. Nedostatok spánku sa môže odraziť aj na zdraví dieťaťa.

Súvisiace články

Viac o spánku v tehotenstve na modrykonik.sk

Použité zdroje

  1. Markéta Behinová, Klára Kaiserová, odborná redakce MUDr. Petr Karger - Velká kniha o mateřství
  2. Sleeping Positions During Pregnancy
  3. https://web.archive.org/web/20170206011616/http://mamavit.cz/p/spanek-v-prubehu-tehotenstvi
  4. Ona.idnes.cz - Deset tipů na lepší spánek v těhotenství
Pomohol ti tento článok?
 / Nie

Skúsenosti so spánkom v tehotenstve

Máš skúsenosť so spánkom v tehotenstve?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť