Plávanie v tehotenstve

1 skúsenosť

Plávanie v tehotenstvePlávanie v tehotenstve je doporučované ženám od začiatku druhého trimestra, čiže od 12. týždňa tehotenstva takmer až do termínu pôrodu7. Plávanie je v tehotenstve zamerané na potápanie, plávanie pod vodou, splývanie, relaxáciu alebo rôzne hry. Organizované plavecké kurzy pre tehotné ženy sú vedené pôrodnými asistentkami, ktoré učia budúce mamičky správne dýchať do vody, čo žene potom pomôže pri správnom dýchaní pri pôrode32.

Zoznam miest, kde organizujú kurzy plávania pre tehotné nájdeš na konci textu článku.

Výhody plávania v tehotenstve

  • plávanie je pre tehotnú ženu vďaka nadnášaniu nenáročné,
  • nezaťažuje kardiovaskulárny systém,
  • plávanie v morskej vode pôsobí dobre na pokožku ženy, ktorá je v tehotenstve náchylnejšia k vzniku infekcií,
  • plávanie napomáha k dobrej psychickej a fyzickej kondícii, napomáha od bolesti chrbta a iných tehotenských bolestí1, uvoľňuje panvové dno a napomáha k správnemu dýchaniu,
  • počas plávania žena preťahuje a posilňuje svaly a pľúca,
  • plávanie uvoľňuje napätie a stres,
  • plávanie neprehrieva organizmus tehotnej ženy,
  • počas plávania nedochádza k strate tekutín pomocou potu,
  • plávanie je čiastočnou prevenciou pred vznikom kŕčových žíl alebo hemoroidov,
  • plávanie je vhodné na relaxáciu, kedy žena môže v pokoji vnímať svoje dieťatko v brušku.

Na čo si dať počas kúpania v tehotenstve pozor

  • žena by mala plávať až po ukončenom prvom trimestri1,
  • tepová frekvencia by nemala vystúpiť nad 150 tepov za minútu,
  • ruky by nemali byť často nad vodnou hladinou,
  • žena by sa mala vyhnúť ostrým rotačným pohybom,
  • teplota vody by mala byť do 37 ° C (teplejšia voda je nebezpečná pre bábätko),
  • plávaniu by sa mala žena vyhnúť ak:

Bazén v tehotenstve

Pred vznikom možnej infekcie, alebo zápalom močových ciest2 sa môžu ženy brániť používaním tampónov napustených probiotikami. Tampóny nie je nutné používať v bazénoch, ktoré sú pre plavecké kurzy pre tehotné určené. Ženy by sa mali mať na pozore pri plávaní v prírodných vodných nádržiach, rybníkoch či v moriach.

Pri plávaní v mori by si mali ženy dávať pozor na veľké vlny, ich nárazy do brucha by mohli plod poškodiť, alebo by mohli vyvolať predčasný pôrod6.

Ihneď po kúpaní by sa mala žena prezliecť do suchých plaviek a vyvarovať sa tak možnému vzniku akýchkoľvek gynekologických zápalov.

Termálne kúpele a saunovanie v tehotenstve

Horúca voda, ktorá sa nachádza v termálnych kúpeľoch nie je pre tehotnú ženu, resp. pre plod vhodná. Môže hroziť predčasný pôrod. Žena by sa mala v tehotenstve vyhýbať termálnym a horúcim kúpeľom.

Ak sa žena pravidelne saunuje3 už pred tehotenstvom, nemusí sa saune vyhýbať ani v období gravidity. Tehotnej žene býva doporučovaná fínska sauna pred parnou. Počas saunovania je dôležité dopĺňať pitný režim.

Kam na kurz plávania v tehotenstve

Kurzy plávania v tehotenstve

Mesto Názov Web
Bratislava Plavecká akadémia Web
Trnava Klub Kvapka Web

Súvisiace články

Problémy v tehotenstve1

Viac o plávaní v tehotenstve na modrykonik.sk

Použité zdroje

  1. http://www.hanakovagynekologie.cz/plavani-v-tehotenstvi/
  2. http://magazinzena.cz/2013/07/18/tehotenstvi-v-lete/
  3. https://web.archive.org/web/20150405035206/http://www.aquapalace.cz/vodni-svet/kurzy/kurzy-plavan...
  4. Žena.centrum.cz/Wellnes pro těhotné
  5. Ona.idnes.cz/Plavání v těhotenství
  6. Foto: ©Depositphotos.com/[Pugovica88]
Pomohol ti tento článok?
 / Nie

Skúsenosti s plávaním v tehotenstve

Máš skúsenosť s plávaním v tehotenstve?
Podeľ sa o ňu a pomôž tak ostatným mamičkám.
Napíš svoju skúsenosť
ladydasha
4. mar 2015

Kladná skúsenosť

Kurz plávania sa mi podarilo absolvovať síce len 2x, pretože na leto boli zrušené, ale cviky som si zapamätala. Na kúpalisku som si potom občas zacvičila a pomáhalo mi to hlavne na bolesť v krížoch. A nakoľko som športovo založená, bola to pre mňa dobrá forma pohybu, lebo som vedela, že neuškodí.
Žiadne tampóny som nepoužívala, ale nikdy som nemávala žiadne problémy, tak mi toto ani nenapadlo riešiť.
0 poďakovaní